RALLYCROSS VILÁG- ÉS EURÓPA-BAJNOKSÁG - Kárai Trans World RX of Hungary - 2024.07.27-28
Egy kizárás margójára
Kazár Miklós nyílt levele és az ominózus gyors belső felvétele
2012-08-19
nyílt levél • 
h i r d e t é s
Összes oldal:
710361501
Napi oldal:
111762
Jelenleg:
3105
Regisztrált:
0
kiemelt partnerünk :
Peugeot Magyarország

további partnereink :

AutoDekor

BusLine

webshopunk :

duenShop.hu - a rallyongók boltja

Hungarian Virtual
Rally Championship 2024
a bajnokság állása az 1.futam után
1. Suborits Péter
208
2. Kasza Kristóf
196
3.
Fónagy Kristóf
190
4. Gách Bence
175
5. Bíró-Ambrus Roland
174
6. Tóth Richárd
167
7. Gönczi Dániel
161
8. Csortos László
157
9. Petrovszki Máté
153
teljes táblázat
World Rally Championship 2024
a 7.futam, Rally Poland után
1. Thierry Neuville
Hyundai i20 N Rally1
136
2. Elfyn Ewans
Toyota Yaris GR Rally1
121
3. Ott Tanak
Hyundai i20 N Rally1
115
4. Sebastian Ogier
Toyota Yaris GR Rally1
92
5. Adrien Fourmaux
Ford Puma Rally1
91
6. Kalle Rovanpera
Toyota Yaris GR Rally1
63
7. T. Katsuma
Toyota Yaris GR Rally1
58
8. A.Mikkelsen
Hyundai i20 N Rally1
29
9. Dani Sordo
Hyundai i20 N Rally1
27
teljes táblázat
European Rally Championship 2024
a 4.futam,
a Rally Estonia után
1. Hayden Paddon
Hyundai i20 N Rally2
73
2. M.Franceschi
SKODA Fabia RS Rally2
63
3. Mads Ostberg
Citroen C3 Rally2
53
4. Jon Armstrong
Ford Fiesta MkII
25
5. S. Tempestini
SKODA Fabia RS Rally2
40
6. Miko Marczyk
SKODA Fabia RS Rally2
40
7. Oliver Solberg
SKODA Fabia RS Rally2
35
8. Georg Linnamae
Toyota Yaris GR Rally2
26
9. Andrea Mabellini
Skoda Fabia
28
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Bajnokság 2024
a 4.futam,
a Székesfehérvár Rallye után
1.
Csomós Miklós
Skoda Fabia RS Rally2
122
2.
Turán Frigyes
Volkswagen Polo GTi R5
103
3.
Velenczei Ádám
Skoda Fabia R5 Evo
96
4. Német Gábor
Skoda Fabia RS Rally2
85,5
5. Klausz Kristóf
Skoda Fabia R5 Evo
77
6.
Tóth Tibor
Skoda Fabia R5 Evo
71
7. Trencsényi J.
Skoda Fabia R5 Evo
56,5
8. László Martin
Skoda Fabia RS Rally2
35,5
9. Osváth Péter
Skoda Fabia R5 Evo
35,5
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Challenge 2024
a 4.futam,
a Székesfehérvár Rallye után
1. Marozsi Zsolt
Hyundai i20 R5 2.0
112
2. Rongits Attila
Mitsubishi Lancer Evo IX
85
3. Bodogán F.
LADA VFTS
82,5
4. Balla Tamás
Mitsubishi Lancer Evo IX
74,75
5.
Hulmann Gábor
LADA VFTS
72
6.
Kronome Ákos
SKODA Fabia R2
42,5
7. Cseri József
LADA VFTS
37,5
8. Hevesi Norbert
BMW E36
35
9. Prigyeni Péter
LADA 2107
34,5
teljes táblázat
Peugeot 208 Rally4 Cup Hungary
a 4.futam,
a Székesfehérvár Rallye után
1.
Czékmány Norbert
Peugeot 208 Rally4
50
2.
Határ Attila
Peugeot 208 Rally4
35
3.
Kerék Balázs
Peugeot 208 Rally4
31,5
4. Viszló Csaba
Peugeot 208 Rally4
28,5
5. Berta László
Peugeot 208 Rally4
20
6. Zagyva Dorka
Peugeot 208 Rally4
14,25
7. Hibján József
Peugeot 208 Rally4
12
teljes táblázat
Országos Rally2 Bajnokság 2024
a 4.futam,
a Székesfehérvár Rallye után
1. Baksai László
Lada VFTS
96,5
2. Ronavolgyi E.
Honda Civic
73
3. Tamás Gyula
Peugeot 208 R2
61,5
4. Várnai Dávid
Ford Fiesta R2T
54
5. Ruszó Krisztián
Lada VFTS
42
6. Szetei Norbert
Peugeot 208
37
7. Görög Péter
Citroen C2 R2
35,5
8. Hauck Zsolt
Lada 2107
28
9. Strider Zoltán
Peugeot 208
26
teljes táblázat
Országos Rally3 Bajnokság 2024
a 4.futam,
a Székesfehérvár Rallye után
1. Kovács Dominik
Opel Astra
59
2. Bíró Gergő
Opel Astra
53
3. Bajusz Krisztián
Lada 2101
46
4. Kosztolányi L.
Lada 2101
40
5. Bévárdi Péter
Lada 2107
35
6. Kerekes Bence
Lada VFTS
34
7. Fenyvesi Péter
Lada 21013
33
8. Krámpek Nándor
Lada 2107
31
9. Oberling K.
Suzuki Swift GTi
29
teljes táblázat
Országos Historic Bajnokság 2024
a 2.futam,
a II.Diósgyőr Rally után
D géposztály
1. Wirtmann Ferenc
Ford Escort RS
45
2. Nagy István
Volkswagen Golf
27
3. Müller Roland
Lada 2101
24
E géposztály
1. Érdi Tibor Jr.
Ford Sierra Cosworth 4x4
45
2. Varga C. Zoltán
BMW E30 M3
28
3. Hankó László
Lada 2107
26
teljes táblázat
Országos Rallycross Bajnokság 2024
a 2.futam után
1. Benyó Máté
Peugeot 208
42
2. Kárai Tamás
Audi S1
22
3. Ales Fucik
Volkswagen Polo
22
4. Antal István
Mitsubishi Colt
20
5. Kotán Péter
Ford Focus
19
6. Pál Krisztián
Skoda Fabia
19
7. Z.Staniszewszki
Ford FIesta
18
8. Alois Höller
Ford Fiesta RX
13
9. Koncseg Zoltán
Audi A1
13
teljes táblázat

egy_kizaras_margojara_1 

Kazár Miklós levele:

Mint ahogy azt tudjátok a hétvégén lezajlott Arad Rally-n a Felügyelő Testület megfosztott a versenyen elért második helyemtől, azzal az indokkal, hogy a 6-os gyorsasági szakaszon szándékosan akadályoztam a verseny lebonyolítását. Mindezt tette egy velem az első helyért versenyben lévő versenyzőtársam bejelentése/feljelentése alapján! Azt hozták fel bűnömül, hogy nem a versenykiírásban leírt balesetek esetére vonatkozó előírásoknak megfelelően jártam el! Számomra azóta is rejtély, hogy milyen balesetről van szó? Tudomásom szerint Botkáék nem balesetet szenvedtek, hanem egy defekt miatt kiszakadt futóműnek köszönhetően keresztbeálltak az úton és nem tudtak tovább menni, mindezt egy olyan helyen, ahol sem sportbíró, sem rádiós pont, sem térerő és eleinte még néző sem volt!
Természetesen ez ellen mi fellebbeztünk, a döntést az MNASZ illetékes bizottsága, vagy RSB fogja majd meghozni.

Az hogy a 6-os gyorsasági szakasz után tovább tudtunk versenyezni az is a véletlen műve. Véletlen, hogy egyáltalán tudomást szereztünk arról, hogy ki akarnak zárni minket. Csapatvezetőm Szabadi Levente a versenyirodának kinevezett sátornál állt és egy véletlenül meghallott beszélgetésnek köszönhetően értesült a kizárásról, előtte nem igazán tudta mire vélni a sátorból kijövő Tóth Imre azon gúnyos megjegyzését, hogy „most figyeljetek”! Levente érdeklődésére közölték, hogy ki vagyunk zárva. Persze mi azonnal jeleztük fellebbezési szándékunkat, de a román személyzet erre azt mondta, hogy azt nem lehet!(?) Kovács Levente versenyigazgató közbenjárása kellett ahhoz, hogy a szabályok szerint járjanak el és elhalasszák a döntést a célba érkezés utáni Felügyelő Testületi ülésre!

A gyorsasági szakasz belsőkamerás felvételét teljes egészében, változtatás nélkül felteszem ide! Gondolkodtam, hogy ez a belső felvétel kíván-e egyáltalán valami kommentárt, vagy elég az is, ha megjelenik No Comment címmel, aztán vonja le mindenki a megfelelő következtetéseket.

Amiért mégis leírom, hogy mi történt azon az ominozus 6-os gyorson az az, hogy a belső kamerában nem látszik mi történt az autó mögött, az meg főleg nem, hogy mi zajlott és miért a háttérben! Nem szándékom magyarázkodni, kizárólag a tényeket írom le és azt a két kérdést, ami önkéntelenül is megfogalmazódott bennem és mindenkiben, aki kicsit is ismer.

Tehát, miután Mihalik Péter (Botka Dávid navigátora) megállított bennünket (videón 10:47-nél, „az út közepén áll a kocsink, nem tudtok elmenni mellette” mondta Ő), mi a lehető leghamarabb kiszálltunk az autóból és elindultunk visszafelé a gyorson, hogy jelezzünk a mögöttünk érkezőknek. Én megálltam úgy, hogy lássam még az autómat, Ramón a navigátorom tovább ment, hogy biztonságos távolságban tudjon jelezni a mögöttünk érkezőnek. A következő versenyző Delecour volt, aki Turánék kiesése miatt nem 3, hanem 6 percre rajtolt. Az időközben újra visszaérkező (videón 13:37-nél) Mihalik Péter továbbra is azt közölte (ugyan hang már nincs, de egyértelmű a testbeszéd…) hogy nem tudunk tovább menni, nem férünk el az autójuk mellett. Delecour-t megállítottuk, közöltük vele, hogy miért, ezt Ő tudomásul vette és az autójából ki sem szállva várakozott egészen addig, míg a mögötte érkező vetélytársa (aki defektes kerékkel jött) meg nem érkezett és szintén megállt! Majd mikor észlelte, hogy defektjük van és kereket cserélnek, azonnal megváltozott. Elkezdett velem ordítani, hogy én szándékosan hátráltatom a verseny lebonyolítását és persze őt is! (???) Időközben Botkáék autóját néhány odaérkezett néző(?) segítségével sikerült annyira elmozdítani, hogy elférjünk mellette. Ezt fotózta (itt láthatóak a fotók) Delecour navigátora, és ezt tekintették döntő bizonyítéknak ellenünk! A probléma ezzel mindössze annyi, hogy a felvétel kb.10 perccel azután készült, hogy minket megállítottak tehát akkor, amikor az autót már letaszigálták az útról és elindultunk kifelé a gyorsasági szakaszról.

Aki látott már belső felvételt, annak nem kell magyaráznom, hogy ezen a szakaszon, egészen addig, míg Mihalik Péter meg nem állított minket jó tempóban, probléma mentesen haladtunk. Az aradi versenyen nekem egyetlen célom lehetett - ha az év végi bajnoki címre továbbra is esélyes szerettem volna maradni – Herczig és Botka előtt végezni!
A verseny előtt az abszolút értékelés 3. helyén álltam, előttem 7 ponttal Bottka Dávid és 20 ponttal Herczig Norbert. A versenyen a hatodik gyorsasági előtt ugyanez volt a helyzet, azaz Herczig vezetett, Botka második én pedig a harmadik pozicióban voltam, minimális különbséggel. A hatodik gyorsasági első harmadában láttam Herczig autóját az út mellett (videón a hidas után bal oldalon, 4:24-nél) majd az utolsó harmadában Dávid navigátora megállít, hogy a műszaki hibás autójuk eltorlaszolja az utat! Tehát mindkét ellenfelem kiesett a versenyből, és a kényszerű megállás miatt - bármi is történjen - nekem jóvá fogják írni az időmet! Mindezen körülmények ismeretében, ha valaki mégis úgy gondolja, hogy csak úgy passzióból megállítom a versenyt, annak megkérdőjelezném az egészségi állapotát!

Miért tettem volna?
Milyen érdekem fűződött, ahhoz, hogy ezt megtegyem!
Delecour nekem nem volt ellenfelem ezen a versenyen, hiszen számomra az aradi versenyen a magyar bajnokság volt fontos, semmi más! A világ legnagyobb ostobasága lett volna részemről a két legnagyobb ellenfelem kiesése után bármit is kockára tenni, és felvenni a versenyt egy nálam sokkal tapasztaltabb és sokkal jobb technikával rendelkező ex VB pilótával.

Mivel tudom, hogy szóba került, ezért néhány szóval a pályabejárás alatt történt ütközésről is szólnék.
Történt, hogy egy keskeny összekötő szakaszon kifordult velem szemben egy román rendszámú autó amit próbáltam kikerülni, de az út annyira keskeny volt, hogy egyszerűen nem fértünk el egymás mellett és összeütköztünk. Én kb. 40-50 km/h sebességgel haladtam és az ütközés következtében autómból azonnal elfolyt a hűtővíz - így a pletykák ellenére - ha akartam volna, akkor sem tudtam volna elmenni. Az ütközés után a másik fél nagyon korrekten a helyszínen, írásban elismerte a felelősségét és ezzel le is záródott az ügy. Mi még 3 órát ácsorogtunk mire odaért a mentés és el tudtuk szállítani a sérült autót!

Köszönöm, hogy elolvastátok,
üdvözlettel Kazár Miklós.

Ez a hír most jelenik meg 11238. alkalommal
Share |
2012.08.17-18.
Magyar Országos Rallye Bajnokság 2012
Arad Rallye 2012
  
  
  
 
  
  
Fotóalbum címkék
h i r d e t é s
Hír címkék
Videó címkék
Fotóalbum címkék
H K Sz Cs P Sz V
08 09 10 11121314
15 16 17 18192021
22232425262728
29 30 31 01020304
05 06 07 08091011
2024.07.19-25.

részletes infóink

2024.07.18-21.

részletes infóink

2024.07.20-21.

részletes infóink

2024.07.20-21.

részletes infóink

2024.07.20.

részletes infóink

2024.07.27-28.

részletes infóink

2024.06.21-11.05.

részletes infóink


b a j n o k s á g o k :

World Rally Championship 2024
European Rally Championship 2024
Országos Rally Bajnokság 2024
Országos Rally Sprint Bajnokság 2024
k e d v e n c e i n k
Rallylive.hu
CarsAndGirls.hu
AutoSportFoto.sk
CarStyling.hu
WRC magazin

s t a t i s z t i k á k