RALLYCROSS VILÁG- ÉS EURÓPA-BAJNOKSÁG - Kárai Trans World RX of Hungary - 2024.07.27-28
Egy kizárás története...
Szabó Laci - 24.Jänner Rallye
2006-01-09
interjú • duen
h i r d e t é s
Összes oldal:
710593409
Napi oldal:
38725
Jelenleg:
3452
Regisztrált:
0
kiemelt partnerünk :
Peugeot Magyarország

további partnereink :

AutoDekor

BusLine

webshopunk :

duenShop.hu - a rallyongók boltja

Hungarian Virtual
Rally Championship 2024
a bajnokság állása az 1.futam után
1. Suborits Péter
208
2. Kasza Kristóf
196
3.
Fónagy Kristóf
190
4. Gách Bence
175
5. Bíró-Ambrus Roland
174
6. Tóth Richárd
167
7. Gönczi Dániel
161
8. Csortos László
157
9. Petrovszki Máté
153
teljes táblázat
World Rally Championship 2024
a 7.futam, Rally Poland után
1. Thierry Neuville
Hyundai i20 N Rally1
136
2. Elfyn Ewans
Toyota Yaris GR Rally1
121
3. Ott Tanak
Hyundai i20 N Rally1
115
4. Sebastian Ogier
Toyota Yaris GR Rally1
92
5. Adrien Fourmaux
Ford Puma Rally1
91
6. Kalle Rovanpera
Toyota Yaris GR Rally1
63
7. T. Katsuma
Toyota Yaris GR Rally1
58
8. A.Mikkelsen
Hyundai i20 N Rally1
29
9. Dani Sordo
Hyundai i20 N Rally1
27
teljes táblázat
European Rally Championship 2024
a 4.futam,
a Rally Estonia után
1. Hayden Paddon
Hyundai i20 N Rally2
73
2. M.Franceschi
SKODA Fabia RS Rally2
63
3. Mads Ostberg
Citroen C3 Rally2
53
4. Jon Armstrong
Ford Fiesta MkII
25
5. S. Tempestini
SKODA Fabia RS Rally2
40
6. Miko Marczyk
SKODA Fabia RS Rally2
40
7. Oliver Solberg
SKODA Fabia RS Rally2
35
8. Georg Linnamae
Toyota Yaris GR Rally2
26
9. Andrea Mabellini
Skoda Fabia
28
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Bajnokság 2024
a 4.futam,
a Székesfehérvár Rallye után
1.
Csomós Miklós
Skoda Fabia RS Rally2
122
2.
Turán Frigyes
Volkswagen Polo GTi R5
103
3.
Velenczei Ádám
Skoda Fabia R5 Evo
96
4. Német Gábor
Skoda Fabia RS Rally2
85,5
5. Klausz Kristóf
Skoda Fabia R5 Evo
77
6.
Tóth Tibor
Skoda Fabia R5 Evo
71
7. Trencsényi J.
Skoda Fabia R5 Evo
56,5
8. László Martin
Skoda Fabia RS Rally2
35,5
9. Osváth Péter
Skoda Fabia R5 Evo
35,5
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Challenge 2024
a 4.futam,
a Székesfehérvár Rallye után
1. Marozsi Zsolt
Hyundai i20 R5 2.0
112
2. Rongits Attila
Mitsubishi Lancer Evo IX
85
3. Bodogán F.
LADA VFTS
82,5
4. Balla Tamás
Mitsubishi Lancer Evo IX
74,75
5.
Hulmann Gábor
LADA VFTS
72
6.
Kronome Ákos
SKODA Fabia R2
42,5
7. Cseri József
LADA VFTS
37,5
8. Hevesi Norbert
BMW E36
35
9. Prigyeni Péter
LADA 2107
34,5
teljes táblázat
Peugeot 208 Rally4 Cup Hungary
a 4.futam,
a Székesfehérvár Rallye után
1.
Czékmány Norbert
Peugeot 208 Rally4
50
2.
Határ Attila
Peugeot 208 Rally4
35
3.
Kerék Balázs
Peugeot 208 Rally4
31,5
4. Viszló Csaba
Peugeot 208 Rally4
28,5
5. Berta László
Peugeot 208 Rally4
20
6. Zagyva Dorka
Peugeot 208 Rally4
14,25
7. Hibján József
Peugeot 208 Rally4
12
teljes táblázat
Országos Rally2 Bajnokság 2024
a 4.futam,
a Székesfehérvár Rallye után
1. Baksai László
Lada VFTS
96,5
2. Ronavolgyi E.
Honda Civic
73
3. Tamás Gyula
Peugeot 208 R2
61,5
4. Várnai Dávid
Ford Fiesta R2T
54
5. Ruszó Krisztián
Lada VFTS
42
6. Szetei Norbert
Peugeot 208
37
7. Görög Péter
Citroen C2 R2
35,5
8. Hauck Zsolt
Lada 2107
28
9. Strider Zoltán
Peugeot 208
26
teljes táblázat
Országos Rally3 Bajnokság 2024
a 4.futam,
a Székesfehérvár Rallye után
1. Kovács Dominik
Opel Astra
59
2. Bíró Gergő
Opel Astra
53
3. Bajusz Krisztián
Lada 2101
46
4. Kosztolányi L.
Lada 2101
40
5. Bévárdi Péter
Lada 2107
35
6. Kerekes Bence
Lada VFTS
34
7. Fenyvesi Péter
Lada 21013
33
8. Krámpek Nándor
Lada 2107
31
9. Oberling K.
Suzuki Swift GTi
29
teljes táblázat
Országos Historic Bajnokság 2024
a 2.futam,
a II.Diósgyőr Rally után
D géposztály
1. Wirtmann Ferenc
Ford Escort RS
45
2. Nagy István
Volkswagen Golf
27
3. Müller Roland
Lada 2101
24
E géposztály
1. Érdi Tibor Jr.
Ford Sierra Cosworth 4x4
45
2. Varga C. Zoltán
BMW E30 M3
28
3. Hankó László
Lada 2107
26
teljes táblázat
Országos Rallycross Bajnokság 2024
a 2.futam után
1. Benyó Máté
Peugeot 208
42
2. Kárai Tamás
Audi S1
22
3. Ales Fucik
Volkswagen Polo
22
4. Antal István
Mitsubishi Colt
20
5. Kotán Péter
Ford Focus
19
6. Pál Krisztián
Skoda Fabia
19
7. Z.Staniszewszki
Ford FIesta
18
8. Alois Höller
Ford Fiesta RX
13
9. Koncseg Zoltán
Audi A1
13
teljes táblázat

Lada VFTS-el Ausztriában...
Szabó Laci Kaluzsa Tamással a Jänner Rallye-n ment, aztán az utolsó kör előtt kizárták...
Íme a válaszok a miértekre:


Hogy érezted Magad, milyen volt?
Nagyon jó volt maga a verseny, 95%-a hóban zajlott, alig voltak aszfaltos részek. Hihetetlen volt ilyen körülmények között autózni. Ritka, hogy ilyen helyre eljutunk mi magyarok.

Jól is mentetek már az elején is.
Igen, jól kezdtünk. Az első, csütörtöki esti gyorson 17. időt mentünk. Erre már jó pár ember felkapta a fejét.
Másnap a rajtsorrend alapján rajtoltunk, hiszen még nem mentünk annyit, hogy az abszolút helyezés szerint rakjanak sorba minket.
Az első gyorson eltaktikáztuk magunkat, azt hittük, hogy több lesz az aszfaltos rész és nem mertük felrakni a szöges gumikat… Sima havas gumival mentünk, szög nélkül. Kaptunk is egy percet.
Lecseréltük a kerekeket és minden OK volt, jöttünk is fel szépen a kategóriában, abszolút 20-30. időket autóztunk, sőt talán nap végén 18. időnk is.
Az első napot kategória elsőként, abszolút 22. helyen zártuk.

Jól nézett ki, amint másnap a sok evo7-8-as között jön egy Lada…
Igen, ez nekünk is tetszett…
Már az első gyors beírójánál nevetséges volt kicsit, hogy sorakoztak fel az autók, mind négykerekes, csak két S1600-os volt előttünk, ami két kerékkel kapar. Áramvonalas, modern autó mind, mi pedig a rozsdaboglyával, a pléhdobozos VFTS-el…
Annyira ez nem tetszett a versenyzőknek sem, az látszott.

Hiba nélkül autóztunk szombaton is.
Az egész versenyen nem volt egy megpörgés, egy kicsúszás sem.

A nap közepén egyszer már gyanús volt, hogy egyre több ember nézegeti a gumijainkat osztrák részről, főleg a H csoportos mezőnyből. Fényképezgették is.

Amikor lejöttünk az utolsó előtti körről, a hosszú gyors céljában már várt minket a technikai bizottság, egy 8 fős delegáció, akik kivettek két szöget a guminkból mintának, egyet maguknak, egyet nekünk, lezárva, borítékolva, pecsételve, aláírva.
Közölték, hogy majd amikor leérünk a szervizparkba, menjünk be a versenyirodába és addigra ők meghozzák a döntést.
Már akkor is éreztük, hogy ez igazából arra megy ki, hogy a sok osztrákot zavarja, hogy egy magyar jól elveri őket, kicsit favorizálták a saját embereiket.

A versenyirodán egy nagy csoport várt már minket, az osztrák KPM vezetőjétől kezdve a teljes Rallybizottság, sokan. Mondták, hogy a guminkban lévő szögek nem felelnek meg a szabályoknak. A hosszával nem volt gond, hiszen 4 millimétert lóghat ki a gumiból és nem is több a miénk ennél. A szögek mennyiségével sem volt gond, hiszen ez nincs is szabályozva, 360 darab volt a miénkben. A kiírásban az szerepel, hogy 6.5 mm lehet az átmérője. Ez kicsit félreérthető a kiírásban, hiszen a miénk átmérője sem több ennél, már ami a gumiból kilóg. De nekik az nem tetszett, ami bent van és nem látszik, az 1 mm-el vastagabb.

Tehát nem a szög magassága volt a gond…
A szögnek van egy válla és ami a gumiban bent van, az szerintük szélesebb, mint a megengedett… Bár a kiírásban nem volt egyértelműen meghatározva, hogy ezt az átmérőt hol kell mérni, hiszen ami kilóg a gumiból, az minden tekintetben megfelel a szabályoknak.
Azért zártak ki, mert ami bent van, az szélesebb, mint a kiírásban szereplő…

Ezt hogy fogadtátok?
Megmondtam ott a delegációnak, hogy nyilvánvalóan nem tudok a döntésük ellen tenni semmit, hiszen ezt a részt úgy értelmezik, ahogy akarják, mivel a kiírásban nem egyértelmű, hogy ennek így kell lennie.
Természetesen elfogadom a döntésüket és azt üzenem az egész H csoportos mezőnyüknek, hogy ők is nagyon jól tudják, hogy nem emiatt vertük el őket és talán kicsit máshogy kellene az összkerekes, turbós, 250-300 lőerős autóikat vezetni.

Akkor még mondtam azt is, hogy természetesen visszavonom a nevezésem a WinterCupból is, de aztán a fiúkkal hosszas tanakodás után arra jutottunk, hogy mégiscsak indulunk a Sumava Rallye-n és megmutatjuk az osztrákoknak, hogy nem a szögeken múlik…

A WinterCupban így nem is szereztetek pontokat?
De, mivel külön van értékelve a két nap, a napi eredmények után van pontosztás, így negyedikek vagyunk H csoportban az első napi győzelmünkkel.

Ez pénzdíjas verseny, ugye?
Igen. A H csoport első helyéért kétezer euro a díj.

Az egyik ellenlábasodnak, aki nagyon küzdött ellened (főleg a technikai bizottságnál, mivel a pályán nem sok esélye volt), a mazdás helyi emberkének akartál ajándékot is adni, nem?
Igen. Tervben volt, hogy a díjátadón adunk neki egyet a most megjelent DVD-nkből és megköszönjük a versenyt neki és gratulálunk. De aztán nem akartuk forszírozni a dolgot…

Honnan volt ez a "csalós" gumi?
Bécsben vettem. Ami az igazán röhej ebbe, hogy nem csak én mentem ezzel a gumival, hiszen például Rosenberger, aki a H11-et megnyerte, ugyanilyen gumival közlekedett… És rajta kívül még jó páran…

Erre most mit tudok mondani?
Fel a fejjel! Nekünk bizonyítottál… És szerintem nekik is… talán pont ez nem tetszett…
Megpróbáltuk a legjobbat kihozni magunkból, az autóból.
A szervizeseink is mindent megtettek, hóban fagyban végigdolgozták a három napot.
Váltót cseréltek, önindítót javítottak…

Tehát a következő verseny február közepén a Sumava Rallye?
Igen. Veszünk más gumikat, amibe remélhetőleg nem tudnak belekötni.

Még írd meg azt is légy szíves, hogy szeretnénk megköszönni a rengeteg magyar szurkolónak a biztatást valamint a barátaimnak itthonról a biztató üzeneteket!
Úgy gondolom, hogy ez is kellett ahhoz, hogy hiba nélkül végig tudjuk autózni a versenyt.

Ez a hír most jelenik meg 9687. alkalommal
Share |
  
  
  
 
  
  
Fotóalbum címkék
h i r d e t é s
Hír címkék
Videó címkék
Fotóalbum címkék
H K Sz Cs P Sz V
15 16 17 18192021
22232425262728
29 30 31 01020304
05 06 07 08091011
121314 15 161718
2024.07.19-25.

részletes infóink

2024.07.27-28.

részletes infóink

2024.07.27.

részletes infóink

2024.08.01-04.

részletes infóink

2024.08.04.

részletes infóink

2024.06.21-11.05.

részletes infóink


b a j n o k s á g o k :

World Rally Championship 2024
European Rally Championship 2024
Országos Rally Bajnokság 2024
Országos Rally Sprint Bajnokság 2024
k e d v e n c e i n k
Rallylive.hu
CarsAndGirls.hu
AutoSportFoto.sk
CarStyling.hu
WRC magazin

s t a t i s z t i k á k