TRACKWOOD - Drift Fesztivál - 2024.július 11-12-13.
Egy nagy falat Monte
Igor Bacigál navigál a TRT-s S2000-ben
2012-01-01
interjú • Susán Viki
h i r d e t é s
Összes oldal:
701677373
Napi oldal:
33655
Jelenleg:
2333
Regisztrált:
0
kiemelt partnerünk :
Peugeot Magyarország

további partnereink :

AutoDekor

BusLine

webshopunk :

duenShop.hu - a rallyongók boltja

Hungarian Virtual
Rally Championship 2024
a bajnokság állása az 1.futam után
1. Suborits Péter
208
2. Kasza Kristóf
196
3.
Fónagy Kristóf
190
4. Gách Bence
175
5. Bíró-Ambrus Roland
174
6. Tóth Richárd
167
7. Gönczi Dániel
161
8. Csortos László
157
9. Petrovszki Máté
153
teljes táblázat
World Rally Championship 2024
a Szardínia Rally után
1. Thierry Neuville
Hyundai i20 N Rally1
122
2. Ott Tanak
Hyundai i20 N Rally1
104
3. Elfyn Ewans
Toyota Yaris GR Rally1
104
4. Sebastian Ogier
Toyota Yaris GR Rally1
92
5. Adrien Fourmaux
Ford Puma Rally1
74
6. T. Katsuma
Toyota Yaris GR Rally1
52
7. Kalle Rovanpera
Toyota Yaris GR Rally1
36
8. Dani Sordo
Hyundai i20 N Rally1
27
9. Esapekka Lappi
Hyundai i20 N Rally1
23
teljes táblázat
European Rally Championship 2024
a 3.futam,
a Royal Rally of Scandinavia után
1. M.Franceschi
SKODA Fabia RS Rally2
56
2. Hayden Paddon
Hyundai i20 N Rally2
56
3. S. Tempestini
SKODA Fabia RS Rally2
40
4. Oliver Solberg
SKODA Fabia RS Rally2
35
5. Yoann Bonato
Citroen C3 Rally2
32
6. Mads Ostberg
Citroen C3 Rally2
31
7. Mikko Heikkila
Toyota Yaris GR Rally2
28
8. Miko Marczyk
SKODA Fabia RS Rally2
27
9. Alejandro Cachón
Toyota Yaris GR Rally2
26
10. Csomós Mixi
Škoda Fabia Rally2 Evo
25
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Bajnokság 2024
a 3.futam,
az 57.Mecsek Rallye után
1.
Csomós Miklós
Skoda Fabia RS Rally2
100
2.
Turán Frigyes
Volkswagen Polo GTi R5
98,5
3. Klausz Kristóf
Skoda Fabia R5 Evo
77
4.
Velenczei Ádám
Skoda Fabia R5 Evo
64
5.
Tóth Tibor
Skoda Fabia R5 Evo
58
6. Német Gábor
Skoda Fabia RS Rally2
57,5
7. Trencsényi J.
Skoda Fabia R5 Evo
36,5
8. László Martin
Skoda Fabia RS Rally2
35,5
9. Ranga Péter
Skoda Fabia R5 Evo
30,5
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Challenge 2024
a 3.futam,
az 57.Mecsek Rallye után
1. Marozsi Zsolt
Hyundai i20 R5 2.0
112
2. Balla Tamás
Mitsubishi Lancer Evo IX
66,25
3. Bodogán F.
LADA VFTS
54,5
4.
Hulmann Gábor
LADA VFTS
52
5. Rongits Attila
Mitsubishi Lancer Evo IX
50
6. Cseri József
LADA VFTS
37,5
7.. Hevesi Norbert
BMW E36
35
8. Prigyeni Péter
LADA 2107
34,5
9. Nagy Matyi
BMW E36
26,5
teljes táblázat
Peugeot 208 Rally4 Cup Hungary
a 3.futam,
az 57.Mecsek Rallye után
1.
Czékmány Norbert
Peugeot 208 Rally4
35
2.
Határ Attila
Peugeot 208 Rally4
29
3.
Kerék Balázs
Peugeot 208 Rally4
25,5
4. Berta László
Peugeot 208 Rally4
20
5. Viszló Csaba
Peugeot 208 Rally4
19,5
6. Hibján József
Peugeot 208 Rally4
12
7. Zagyva Dorka
Peugeot 208 Rally4
9,25
teljes táblázat
Országos Rally2 Bajnokság 2024
a 3.futam,
az 57.Mecsek Rallye után
1. Ronavolgyi E.
Honda Civic
73
2. Baksai László
Lada VFTS
68,5
3. Tamás Gyula
Peugeot 208 R2
61,5
4. Görög Péter
Citroen C2 R2
35,5
5. Ruszó Krisztián
Lada VFTS
26
6. Hauck Zsolt
Lada 2107
21
7. Várnai Dávid
Ford Fiesta R2T
19
8. Szetei Norbert
Peugeot 208
15
9. Balogh Lajos
Citroen C2 R2 Max
11
teljes táblázat
Országos Rally2 Bajnokság 2024
a 3.futam,
az 57.Mecsek Rallye után
1. Kovács Dominik
Opel Astra
59
2. Bíró Gergő
Opel Astra
44
3. Kosztolányi L.
Lada 2101
40
4. Bévárdi Péter
Lada 2107
35
5. Géczi László
Lada 2107
25
6. Bajusz Krisztián
Lada 2101
25
7. Krámpek Nándor
Lada 2107
24
8. Pete László
Lada VFTS
24
9. Kiss Zsolt
Suzuki Swift
19
teljes táblázat
Országos Historic Bajnokság 2024
a 2.futam,
a II.Diósgyőr Rally után
D géposztály
1. Wirtmann Ferenc
Ford Escort RS
45
2. Nagy István
Volkswagen Golf
27
3. Müller Roland
Lada 2101
24
E géposztály
1. Érdi Tibor Jr.
Ford Sierra Cosworth 4x4
45
2. Varga C. Zoltán
BMW E30 M3
28
3. Hankó László
Lada 2107
26
teljes táblázat
Országos Rallycross Bajnokság 2024
a 2.futam után
1. Benyó Máté
Peugeot 208
42
2. Kárai Tamás
Audi S1
22
3. Ales Fucik
Volkswagen Polo
22
4. Antal István
Mitsubishi Colt
20
5. Kotán Péter
Ford Focus
19
6. Pál Krisztián
Skoda Fabia
19
7. Z.Staniszewszki
Ford FIesta
18
8. Alois Höller
Ford Fiesta RX
13
9. Koncseg Zoltán
Audi A1
13
teljes táblázat

Igor Bacigal hamarosan szlovákul diktálja majd az itinert, következő célállomás a Monte Carlo Rallye, így most erről az újabb kihívásról és az előkészületeiről beszélgettünk.

egy_nagy_falat_monte_1

Hamarosan újra itinert diktálsz, hol és mi lesz ez?
A Monte Carlo Rallye-n állok rajthoz, Jaroslav Melicharekkel és a Tagai-féle – 2011-es fejlesztésű - Peugeot S2000-sel. A pilótám korábban két szezont ment egy Mitsubishi WRC-vel, és bár mi még nem versenyeztünk együtt, régóta ismerjük egymást. A „Montén” 433 km lesz a versenytáv, így nem azzal a fő céllal vágunk neki, hogy az elejétől fogva 100 %-on autózzunk, sokkal fontosabb feladatnak tartjuk, hogy végig tudjuk csinálni, hiszen nem lesz szuperralizási lehetőség sem, így aki az első kanyarban eldobja, annak ott véget ér a verseny. Nagyon-nagyon a végén fog eldőlni, hogy ki a legjobb, a leggyorsabb... 5 napon keresztül fog menni ez a futam, így a gyorsaságon kívül nagyon sok másról is fog szólni, mint például a koncentrációról, kondícióról.... Már annak is örülni fogok, ha a célba beérünk, mert szerintem nagyon széthullik majd a mezőny a futam végére.  Úgy gondolom, hogy a szerencse mellett jó döntések is szükségesek lesznek ahhoz, hogy valaki célba érkezzen, és esetleg még eredményes is legyen. Nem biztos, hogy a leggyorsabb lesz a győztes, bár a top versenyzők bizonyára itt is - ilyen körülmények között is - tudnak majd 100 %-on autózni. Mi nem az első gyorsaságin próbálunk meg mindenkit elverni! :-) Elégedettek leszünk azzal is, ha a helyünkön tudunk autózni. Ha valaki nem is a leggyorsabb, de hibátlanul végig tud menni, az a saját kategóriájában biztos, hogy az elejében lesz. Navigátori szempontból sem lesz egyszerű ez a történet!

thumb_egy_nagy_falat_monte_2Ezúttal viszont az anyanyelveden - szlovákul - diktálhatod az itinert, mennyivel lesz így könnyebb?
Semennyivel sem! Amikor a szlovák bajnokságban mentem, akkor szlovákul írtam mindent, és szlovákul is diktáltam. Az idei évben diktáltam a magyar bajnokságban magyarul, háromszor navigáltam külföldön, akkor a lengyel-szlovák(-cseh) ötvözetével mondtam vissza a leírtakat, és bizonyára nagyon furcsa dolog ez, de az itinert mostanában mindig magyarul írom, bármilyen nyelven is diktálom vissza! Tehát a jobb az a J betű, a bal a B betű, a fék az F... most is így fogom írni és rááll majd az agyam erre, visszadiktálni már szlovákul fogom.

Hogyan jött a lehetőség, hogy Monte Carlo-n együtt induljatok?
Az alapötlet a TRT közreműködésével történt, hiszen ők meg tudják adni azt a - szakmai, tapasztalati - hátteret, ami egy ilyen szintű projekthez elengedhetetlen. Számukra is egy nagy falat lesz ez, de szerintem ők is ugyanúgy örülnek ennek, mint mi.
Melicharek kihívásnak veszi ezt, én pedig a saját bizonyítási vágyamnak teszek ezzel eleget.
Melicharek tavaly a német VB-n már indult, és ő már akkor is nagyon szerette volna, hogy együtt versenyezzünk, de akkor a munkám miatt nem tudtam ezt elvállalni. Az idei évre komplett szezont is tervezett, amire szintén engem hívott, de nekem a munkaköröm ezt nem tenné lehetővé, így most csak a Monte Carlo Rallye-ra ülünk össze. Nem mondom, hogy utána esetleg nem fogunk összeülni - hiszen több VB futamon szeretne menni 2012-ben az S2000-essel - de egyelőre egy versenyre szól a megállapodásunk, a jövő pedig majd hozza a folytatást!

Milyen előkészületek kellenek egy ilyen futamhoz?
thumb_egy_nagy_falat_monte_3Nagyon komoly alapozással készülünk! Még Szlovákiában lesz egy 60-70 km-es tesztünk, olyan helyeken, ahol esetleg havas körülmények is lesznek hozzá. Kinn is lesz egy teszt, a Peugeot-s mérnökkel, a Shakedownon is megyünk...
Összeállítottuk már a tréningtervet, lesz jégkém csapatunk, akik aprólékosan le fogják tréningezni a pályákat a gyors előtt és a megfelelő információkat eljuttatják hozzánk. A Peugeot-tól fogunk kapni olyan beállításokat, amelyek kifejezetten a Monte Carlo Rallye-ra szólnak.
Megpróbáljuk jól összerakni ezt az egészet, és az biztos, hogy szervezésileg nem egy egyszerű feladat! Leszünk elegen mindenre, de mivel más közeli ismerősünk nem indul ezen a versenyen, így biztos, hogy csak magunkra tudunk majd számítani, ami egy VB-n nem biztos, hogy egyszerűsíteni fogja a helyzetünket :-)
Lefoglaltuk a szálláshelyeket, a repülőjegyeket, elintéztük már az autóbérléseket... így akár már jöhetne is a verseny!

Várod már?
Eleinte nagyon ódzkodtam tőle! Nem olyan ez most, mint például a Mecsek Rallye előtt, hogy már alig vártam, hogy menjünk, hogy ott legyünk végre. Most csak annyit éreztem, hogy „ám, legyen”, de nem ugráltam örömömben.
Most viszont már napról napra egyre jobban várom! 




thumb_egy_nagy_falat_monte_6Tagai Tomival is beszélgettem, hiszen a versenyautót és a műszaki hátteret ők biztosítják a projekthez.

Milyen autók bérbeadásával foglalkoztok?
Mostanában alapvetően a S2000-es Peugeot és egy R4-es Subarut adunk bérbe. Elég jól állunk a jövő évet illetően, és bár nincs még aláírt szerződésünk, de szerződéskötések előtt állunk. Kezd lassan kialakulni a 2012-es évünk, és úgy néz ki, hogy a jövőben is külföldi bérlőink lesznek. Nem is nagyon próbálkoztunk a hazai bérbeadással, itthon Janiékkal dolgozunk, most már sok éve, és ha nekik összejön, akkor jövőre is szeretnénk velük együttműködni, de azt hiszem, hogy valóban a külföldi irány az, amit jobban szorgalmazunk.

Hamarosan a Monte Carlo-n láthatjuk a Peugeot-t...
Igen, Jaroslav Melicharek és Igor Bacigal versenyez majd vele. Jaroslavval ez lesz az első közös munkánk, és nagy feladat lesz ez mindenki részéről. A 430 km-es versenytáv nagyjából több mint 3 hazai futam, 5 versenynap… komoly verseny lesz!  Nem csupán a versenyzők részéről, de a mi oldalunkról is kihívás ez!

És téged láthatunk-e még versenyezni (Magyarországon)?
Nem eldöntött tény az, hogy nem megyek többet, de valahogy úgy alakult az életem, hogy nem nagyon maradt erre mostanában időm és lehetőségem. Nagyon sokszor ütötték egymást a külföldi futamok a magyarokkal, így sokszor ezeken részt sem tudtam venni. Úgy néz ki, hogy a jövő évi versenynaptár ilyen szempontból szerencsésebb. Meglátjuk, hogy a közeljövőben marad-e idő a saját versenyzésemre, mert néha azért már mennénk nagyon! :)

egy_nagy_falat_monte_4

Teljes bajnoki évad nem vonz?
Nem mondom, hogy nem vonzana, de az biztos, hogy az sem energiában, sem időben nem fér bele. A tavalyi évben kb. 25 versenyt mentünk a csapattal, így a mellé már nem hiányzik az, hogy még én is teljes bajnokságot versenyezzek!

Azt elhiszem, de azért szívesen látnánk újra!

 

A csapat támogatói:

solberg_autojaval_a_bajnoki_cimert_3
egy_nagy_falat_monte_7
solberg_autojaval_a_bajnoki_cimert_7
solberg_autojaval_a_bajnoki_cimert_8
solberg_autojaval_a_bajnoki_cimert_9
solberg_autojaval_a_bajnoki_cimert_10

Ez a hír most jelenik meg 6218. alkalommal
Share |
World Rally Championship 2012
80e Rallye Automobile Monte Carlo 2012
  
  
  
 
  
  
Fotóalbum címkék
h i r d e t é s
Hír címkék
Videó címkék
Fotóalbum címkék
H K Sz Cs P Sz V
242526 27282930
01 02 03 04 050607
08 09 10 11121314
15 16 17 18192021
222324 25 262728
2024.07.05-07.

részletes infóink

2024.07.06.

részletes infóink

2024.07.07.

részletes infóink

2024.07.07.

részletes infóink

2024.07.11-13.

részletes infóink

2024.07.13-14.

részletes infóink

2024.07.12-14.

részletes infóink

2024.06.21-11.05.

részletes infóink


b a j n o k s á g o k :

World Rally Championship 2024
European Rally Championship 2024
Országos Rally Bajnokság 2024
Országos Rally Sprint Bajnokság 2024
k e d v e n c e i n k
Rallylive.hu
CarsAndGirls.hu
AutoSportFoto.sk
CarStyling.hu
WRC magazin

s t a t i s z t i k á k