RALLYCROSS VILÁG- ÉS EURÓPA-BAJNOKSÁG - Kárai Trans World RX of Hungary - 2024.07.27-28
Egyforma autók, egyenlő esélyek
Spitzmüller Csaba 2010-ben Ferrarizik
2010-03-07
interjú • Susán Viki - RallyRacing
h i r d e t é s
Összes oldal:
710615143
Napi oldal:
60459
Jelenleg:
5787
Regisztrált:
0
kiemelt partnerünk :
Peugeot Magyarország

további partnereink :

AutoDekor

BusLine

webshopunk :

duenShop.hu - a rallyongók boltja

Hungarian Virtual
Rally Championship 2024
a bajnokság állása az 1.futam után
1. Suborits Péter
208
2. Kasza Kristóf
196
3.
Fónagy Kristóf
190
4. Gách Bence
175
5. Bíró-Ambrus Roland
174
6. Tóth Richárd
167
7. Gönczi Dániel
161
8. Csortos László
157
9. Petrovszki Máté
153
teljes táblázat
World Rally Championship 2024
a 7.futam, Rally Poland után
1. Thierry Neuville
Hyundai i20 N Rally1
136
2. Elfyn Ewans
Toyota Yaris GR Rally1
121
3. Ott Tanak
Hyundai i20 N Rally1
115
4. Sebastian Ogier
Toyota Yaris GR Rally1
92
5. Adrien Fourmaux
Ford Puma Rally1
91
6. Kalle Rovanpera
Toyota Yaris GR Rally1
63
7. T. Katsuma
Toyota Yaris GR Rally1
58
8. A.Mikkelsen
Hyundai i20 N Rally1
29
9. Dani Sordo
Hyundai i20 N Rally1
27
teljes táblázat
European Rally Championship 2024
a 4.futam,
a Rally Estonia után
1. Hayden Paddon
Hyundai i20 N Rally2
73
2. M.Franceschi
SKODA Fabia RS Rally2
63
3. Mads Ostberg
Citroen C3 Rally2
53
4. Jon Armstrong
Ford Fiesta MkII
25
5. S. Tempestini
SKODA Fabia RS Rally2
40
6. Miko Marczyk
SKODA Fabia RS Rally2
40
7. Oliver Solberg
SKODA Fabia RS Rally2
35
8. Georg Linnamae
Toyota Yaris GR Rally2
26
9. Andrea Mabellini
Skoda Fabia
28
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Bajnokság 2024
a 4.futam,
a Székesfehérvár Rallye után
1.
Csomós Miklós
Skoda Fabia RS Rally2
122
2.
Turán Frigyes
Volkswagen Polo GTi R5
103
3.
Velenczei Ádám
Skoda Fabia R5 Evo
96
4. Német Gábor
Skoda Fabia RS Rally2
85,5
5. Klausz Kristóf
Skoda Fabia R5 Evo
77
6.
Tóth Tibor
Skoda Fabia R5 Evo
71
7. Trencsényi J.
Skoda Fabia R5 Evo
56,5
8. László Martin
Skoda Fabia RS Rally2
35,5
9. Osváth Péter
Skoda Fabia R5 Evo
35,5
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Challenge 2024
a 4.futam,
a Székesfehérvár Rallye után
1. Marozsi Zsolt
Hyundai i20 R5 2.0
112
2. Rongits Attila
Mitsubishi Lancer Evo IX
85
3. Bodogán F.
LADA VFTS
82,5
4. Balla Tamás
Mitsubishi Lancer Evo IX
74,75
5.
Hulmann Gábor
LADA VFTS
72
6.
Kronome Ákos
SKODA Fabia R2
42,5
7. Cseri József
LADA VFTS
37,5
8. Hevesi Norbert
BMW E36
35
9. Prigyeni Péter
LADA 2107
34,5
teljes táblázat
Peugeot 208 Rally4 Cup Hungary
a 4.futam,
a Székesfehérvár Rallye után
1.
Czékmány Norbert
Peugeot 208 Rally4
50
2.
Határ Attila
Peugeot 208 Rally4
35
3.
Kerék Balázs
Peugeot 208 Rally4
31,5
4. Viszló Csaba
Peugeot 208 Rally4
28,5
5. Berta László
Peugeot 208 Rally4
20
6. Zagyva Dorka
Peugeot 208 Rally4
14,25
7. Hibján József
Peugeot 208 Rally4
12
teljes táblázat
Országos Rally2 Bajnokság 2024
a 4.futam,
a Székesfehérvár Rallye után
1. Baksai László
Lada VFTS
96,5
2. Ronavolgyi E.
Honda Civic
73
3. Tamás Gyula
Peugeot 208 R2
61,5
4. Várnai Dávid
Ford Fiesta R2T
54
5. Ruszó Krisztián
Lada VFTS
42
6. Szetei Norbert
Peugeot 208
37
7. Görög Péter
Citroen C2 R2
35,5
8. Hauck Zsolt
Lada 2107
28
9. Strider Zoltán
Peugeot 208
26
teljes táblázat
Országos Rally3 Bajnokság 2024
a 4.futam,
a Székesfehérvár Rallye után
1. Kovács Dominik
Opel Astra
59
2. Bíró Gergő
Opel Astra
53
3. Bajusz Krisztián
Lada 2101
46
4. Kosztolányi L.
Lada 2101
40
5. Bévárdi Péter
Lada 2107
35
6. Kerekes Bence
Lada VFTS
34
7. Fenyvesi Péter
Lada 21013
33
8. Krámpek Nándor
Lada 2107
31
9. Oberling K.
Suzuki Swift GTi
29
teljes táblázat
Országos Historic Bajnokság 2024
a 2.futam,
a II.Diósgyőr Rally után
D géposztály
1. Wirtmann Ferenc
Ford Escort RS
45
2. Nagy István
Volkswagen Golf
27
3. Müller Roland
Lada 2101
24
E géposztály
1. Érdi Tibor Jr.
Ford Sierra Cosworth 4x4
45
2. Varga C. Zoltán
BMW E30 M3
28
3. Hankó László
Lada 2107
26
teljes táblázat
Országos Rallycross Bajnokság 2024
a 2.futam után
1. Benyó Máté
Peugeot 208
42
2. Kárai Tamás
Audi S1
22
3. Ales Fucik
Volkswagen Polo
22
4. Antal István
Mitsubishi Colt
20
5. Kotán Péter
Ford Focus
19
6. Pál Krisztián
Skoda Fabia
19
7. Z.Staniszewszki
Ford FIesta
18
8. Alois Höller
Ford Fiesta RX
13
9. Koncseg Zoltán
Audi A1
13
teljes táblázat

Az idei évben a rallye pályákról ismét egy szurkolói kedvenc tűnik el, hiszen Spici is külföldön folytatja. A Ferrari csapatában kapott helyet, nem is akármilyen pilóták között. De vajon rallyezni láthatjuk még idén?


Mi újság veletek?
Igazából csak magamról tudok nyilatkozni. Úgy néz ki, hogy a Ferrari Challenge sorozatában fogok indulni egész évben A Ferrari egyes számú csapatában kaptam helyet, és itt nekivágok egy komplett szezonnak, ahol mindenképpen szeretnék bizonyítani. 

Ezek szerint rallye-ban nem is láthatnak majd a szurkolók?
Sajnos igaz a hír, valamilyen szinten most távol kerülök a szakágtól, mert a kettőt nem lehetett összeegyeztetni. Próbáltuk összerakni úgy a programot, hogy mindkettőben részt tudjak venni, de hozzáteszem, hogy valószínűleg egyébként is túl sok lenne a kettő együtt. Nagyon sok időt emészt fel mindkettő úgy külön-külön is, és anyagiakban sem tudom összerakni a két szezonnak a pénzét. A Ferrari Challenge sorozatból egyébként 5 futam is üti a magyar bajnokság versenyeit. 2 futam marad, ahol esetlegesen rajthoz tudok állni, és ez egyébként nem is elképzelhetetlen… A kettő közül az egyik a Miskolc Rallye, ami esetleg szóba jöhet… majd meglátjuk!

Nem számítasz teljesen újoncnak a Ferrarisok közt…
Ez lesz a második évadom ebben a kupában. Tavaly indultam először, akkor volt egy ilyen megkeresés. Pár futamon indultam csupán, de már ekkor nagyon nagy sikereket értem el. Kezdőként mindjárt az első két futamot meg tudtam nyerni, és szinte minden versenyt dobogón fejeztem be. Ezen egy kicsit felbuzdulva, na meg azon, hogy a Ferrari egyes számú csapatának a tagja lehetek, ahol elég neves pilóták fognak még versenyezni, nem mondhattam nemet! Olyan csapattársaim lesznek, akik azt hiszem, hogy hallattak már magukról, például - a teljesség igénye nélkül - Jean Alesi, Giancarlo Fisichella...

Mesélnél kicsit a Ferrari Challenge sorozatról? Itthon - eddig legalább is - nem túl sokat lehetett hallani róla…
A tavalyi évről tudok... Van az Európa Bajnokság, aminek a keretében indulunk. Azért nem világbajnokság, mert az amerikai kontinensről nem jön át a mezőny. Az utolsó futamunk a World Finals nevet kapta, az lesz egyébként a világdöntő, akkor itt van az amerikai bajnokság is.
Gyakorlatilag a Ferrari gyár által elkészített versenyautókkal versenyzik mindenki, abszolút egyenlő feltételekkel. Kényesen odafigyel a Ferrari arra, hogy az autó minden porcikájának gyárinak, eredetinek kell lennie, ezért is nagyon jó ez a sorozat, hisz ezáltal jobban előtérbe helyeződnek a pilóták. Nem túl sok variálási és beállítási lehetőség van. A gumikkal sem nagyon lehet variálni, hiszen még a gumik darabszáma is meg van határozva, hogy mennyit használhatunk. Mindenki névre szólóan, sorszámozva kapja a gumikat. Jól meg van oldva, és jól van menedzselve ez az egész. Egyenlő pályák, egyenlő esélyek, győzzön a jobbik!

Esetleg Magyarországra is megérkezik újra a Ferraris mezőny?
Minden második évben van magyar futam is, és pont most, a 2010-es évben szeptemberben elején lesz újra itt. A Ferrari Racing Day keretében fog zajlani az a futam is, amiben én indulok. Nagyon komolyan odafigyelnek ezekre a versenyekre. Komoly forgatag várható ide, itt lesz az olasz bajnokság, az európa bajnokság, F1-es autókkal is fognak versenyezni... Nagyon-nagyon látványos verseny lesz a Hungaroring is. Jó lenne majd nagyon-nagyon bizonyítani itthon is!
A sorozatot egyébként idén 40 ország fogja - elsősorban - élőben közvetíteni. Köztük lesz egy magyar adó is…

Mennyire népes a mezőny?
Volt olyan futam, ahol azt hiszem 43-an indultunk el egyszerre. Elég népes, remélem idén sem fogja a gazdasági helyzet megnyirbálni a mezőnyt.

Mennyire nagy kihívás ez a rallye-zás után?
Ez abszolút pályaversenyzés, de nagyon tetszik. A rallye a szívem csücske, hiszen nagyon sok-sok évet töltöttem el benne, ha jól számolom 23 éve kezdtem el rallyezni. Viszont a pályaversenyzés eme formája is iszonyatosan tetszik, teljesen más kihívások, teljesen más dolgokról szól ez az egész. Ez egy új kihívás, és ez már nagyon-nagyon hiányzott az életemből. Nagyon sok furcsa dolog van, mint például, hogy nem beszél hozzám senki, nem ül mellettem senki... A "nem beszélnek hozzám"-ot már kiküszöböltük, mert a rádióban beszélnek, bár nem a kanyarokat mondják.
Nagyon furcsa volt, hogy egyedül ülök az autóban, de ami a legeslegfurcsább az mégis az, hogy rengetegen jönnek, jobbról-balról, alul-felül, oldalt, és mindenki meg akar előzni. Ez talán a legfurcsább, hogy nem elég, hogy gyorsan menjen az ember, arra is vigyázni kell, hogy meg ne előzzék. Rá kellett jönnöm, hogy nem mindig az a leggyorsabb, aki a legjobb íven van, és a leggyorsabban tud menni, hiszen attól még meg tudnak előzni. Úgyhogy egy nagyon érdekes dolog, nagyon tetszik, nagyon komoly!

Muszáj tőled megkérdeznem, hiszen mégis csak a te navigátorod volt: hová tűnt mellőled Kazár Miki?
Ő most szárnyait bontogatja, pilótaként fog indulni a magyar bajnokságban, egy Mitsubishi Evo IX-essel. Bízom benne, hogy sikeresen helyt fog állni!

Mit üzennél másoknak?
Nagyon köszönöm azoknak az embereknek a támogatását, akik a sok-sok nehéz pillanatban is mellettem voltak!



Ez a hír most jelenik meg 7993. alkalommal
címkék: Spici, Ferrari
Share |
  
  
  
 
  
  
Fotóalbum címkék
h i r d e t é s
Hír címkék
Videó címkék
Fotóalbum címkék
H K Sz Cs P Sz V
15 16 17 18192021
22232425262728
29 30 31 01020304
05 06 07 08091011
121314 15 161718
2024.07.19-25.

részletes infóink

2024.07.27-28.

részletes infóink

2024.07.27.

részletes infóink

2024.08.01-04.

részletes infóink

2024.08.04.

részletes infóink

2024.06.21-11.05.

részletes infóink


b a j n o k s á g o k :

World Rally Championship 2024
European Rally Championship 2024
Országos Rally Bajnokság 2024
Országos Rally Sprint Bajnokság 2024
k e d v e n c e i n k
Rallylive.hu
CarsAndGirls.hu
AutoSportFoto.sk
CarStyling.hu
WRC magazin

s t a t i s z t i k á k