"Kérdésem a következő: Ha egy gumi van a belső íven, akkor annak nekimennek? Nem, tehát a funkcióját ugyan úgy ellátja, viszont ha mégis hibázik az ember és rámegy, akkor nem tesz akkora kárt a kocsiban mint egy 400 kilós farönk..."
És ha gumi lett volna, akkor lehet, hogy pont elviszik az idióta nézők, és nem egy versenyző bukik hatalmasat, hanem 5, lásd Orfű tábla. Félre ne értsetek, nem védem a rönköt, csak épp ez a véleményem. Évek óta kirönközik, és most fordult elő baleset emiatt. A srácoknak semmi baja, "csak" a kocsi sérült, úgyhogy nyugi.
Kár a szót pazarolni rá, a figura Nagy tudású elméleti autóversenyző, Loeböt is legyőzné, ha rajta múlna, és a lehetőségek adottak lennének. Valószínűleg életében nem ült még versenyautóban.
Részemről a 110%-on való menés, az azt jelenti, hogy valaki besokall egy kanyarban, olyan tempóval közelíti meg, amivel már nem fér el és kisodródik a KÜLSŐ ÍV felé. Itt pedig arról volt szó, hogy Frici megpróbált egy olyan ívet, ami túlságosan szűknek bizonyult. A versenyzőnek joga van a hibázáshoz...De egyébként meg felesleges is ilyen dilettáns embereket győzködni, akik ha valamit a fejükbe vesznek, akkor a száraz tények ellenére is hajthatatlanok (ergo számukra a tej is fekete, hiába próbálja meggyőzni róla bárki is...) Jaaaaaaaaah és hozzátenném hogy természetesen Asi a király..................
A farönkös témával kapcsolatosan megütött hangnemmre pedig azt tudom mondani, hogy állj egy tükör elé, és a tükörben látott alakkal beszélj így...
Gondolom latinból legalább jó vagy , úgyhogy legyél inkább benedictus !
Ugyanis Fricit így leszólni finoman szólva sem szabadna , mert ilyen elven a Mikkelsen egy sz@r pilóta , merthogy csak 12 gyorson keresztül vezetett , a 13-on meg gyosabb volt az őrangyala ...
Remélem Téged is látunk majd versenyautóban és jól megmutatod neki , hogy is kellett volna !
Miheztartás végett: nem ismerem Fricit , én csak hobbi-versenyista vagyok , de szerintem Te kicsit rosszindulatú vagy valamiért ,és a valódi neved vállalása nélkül osztod az észt !
Baráti üdvözlettel : Dr. Ádám Antal , Lódoki
AUi: A választ írhatod latinul is , ha neked úgy jobb ...
Igazad van, ha gumi van a belső íven, annak nem mennek neki. Azon átmennek, félrelökik stb.
Abban is igazad van, hogy ha ez nem így lenne, akkor a
gumi is ellátná a feladatát.
Ha így lenne, akkor nem csak a gumi, hanem a bója, vagy
a szalag is tökéletesen megfelelne.
Sőt, tovább megyek, elég lenne, ha a rendező a kanyar elé kitenne egy felkiáltójelet egy táblán, és versenyzői eligazításon azt KÉRNÉ!!! a versenyzőktől, hogy a jelzett kanyarokban ne használják a padkát az út védelmében,
a versenyzők pedig méltányolnák ezt a kérést.
De mivel ez így egyre kevésbé működött, egyre inkább masszívabb akadályokat kellett használni a cél érdekében.
Jelenleg a rönköknél tartunk, de lesz ebből még autópálya elválasztó beton elem is. Egyébként szerintem ez biztonságosabb is lenne mint a rönk, csak ugyebár a felhasználási terület az az erdőben van, és az erdőben rönkök teremnek, nem beton elemek.
Ha úgy tesszük fel a kérdést, hogy kinek van nehezebb dolga (ki a jobb?)? -annak aki jó időt megy, vagy annak aki rosszabbat, egyértelmű a válasz, hogy a gyorsabb az
ügyesebb.
Frici olyan tempót ment az első 4,5 gyorson, ami a mellékelt
ábra szerint meghaladta a képességeit. Ha úgy tetszik gyorsabb volt mint az őrangyala. Szinte minden sportágra
jellemző, hogy az erőt, koncentráció képességet, technikát,
sőt talán a szerencsét is ide lehet sorolni, vagyis
a "municiót" úgy kell beosztani, hogy az a verseny
végéig kitartson. Van akinek ez általában sikerül, jelen esetben pld. Asinak, és vannak akiknek nem.
Fricinek ez most nem sikerült. Vagy a muníciót becsülte túl,
vagy a versenytávot alá.
Nehezen cáfolható tétel, hogy a versenynek a célban van vége, és a részeredmények alapján ebben a sportágban nem osztanak díjakat.
Ennyi!
Azon meg még morfondírozzál egy kicsit, hogy igaz e az az állításom, hogy egy gyári autó többekközött azért is jobb,
mert azt ott is ell lehet tólni teli gázon, ahol a nem
gyáriakat meg kell fékezni. És ez nem ember, hanem
technikai színvonal függő!
Nem rossz gyerek ő,csak elszállt az agya és elfelejtette hogy honnan jött.
Persze anno a zöld Trabi miatt közönség kedvenc volt,ezért is öltek bele a szponzorok pénzt.Ezzel eddig nincs baj.
De ha már nem tud felmutatni valamit a pályákon legalább ne járassa le a Magyarokat egy olyan bajnokságon ahol Eurosport és számtalan külföldi újság kint van.Teljesen mindegy hogy ki fia borja és honnan jött,ő is ember és versenyző.Itt látszott meg igazán hogy kicsit sem tiszteli a külföldi versenyzőket.Azért mert egy két tv adó foglalkoztatja még nem kellene arról a magas lón így viselkedni.Mert onnan lehet igazán nagyot esni................
Mint ralli rendezo En is meg kellett hogy oldjak ilyen jellegu problemeakat
lassito: minden lassitonal kameras felugyelo allt, mert az evek soran volt olyan a top pilotaktol ,hogy :AAA en nem mentem neki a lassito elemeinek erintese 1 perces butetest von maga utan, a lassito mellett valo elhaladas 5 perc, nem megfelebbezheto, nem erdekel senkit hogy ,jajj elfekeztem, igy jartal, jobb mintha beton autopalya elvalasztot raknek le, mert ugye az is megoldhato lenne
belso iven a gumik, lehetnek bar a ronk jobban rabirja a pilotakat hogy az uton kellene haladni, ha gumi, itt is nagy bunteteseket szabnek ki, sokba kerul az ut javitasa, VAGY meg sem kapod jovore hogy rendezhess rajta, tehat fontos hogy eleget tegyen a rendezo az ut felugyelosegnek vagy tulajdonosnak
a faronk Angliban jol bevalt (don't cut) objektum , mint pilota nem rajonguk ertuk de az biztos hogy nagyon odafigyelsz,
sokminden atertekelodik az emberben amikor nem csak egy szemszogbol er meg dolgokat, sokat voltam "okos" pilotakent, am rendezokent be kellett latnom, hogy nem is egeszen ugy van az,
aki nagyon kritikus annak azt javosolnam tovabba , hogy a rendezo szivesen latja a hozzaerto, rajongo onkentesek sokasagat a sport jobba tetelenek erdekeben
Fricinek volt szemernyi elonye a gyari technikaval, ehhez ketseg nem fer, de a legnagyobb elonye a fel ev VB-zes bol fakadt
Hamár mindenáron ragaszkodik a rendezőség a kanyargumikhoz, akkor javaslom meghajlított és kihegyezett betonacélból készíteni pár száz leverhető kampót, amivel a gumik a belső oldaluk felül biztonságosan rögzíthetők a talajhoz. Így azok sohasem mozdulnak el, nem lopják el azokat, és nem is borítják fel az autót, ha picit hibázik a pilóta.
Remélem ezzel megfelelek annak az elvárásnak, hogy ne csak kritikákat fogalmazzunk meg a fórumon, hanem javasoljunk megoldást is.
Érdekelne egy hivatalos állásfoglalás, farönk-ügyben. Valahol azt hallottam, hogy az FIA embere -a pályainspekció alkalmával- jóváhagyta az ilyen típusú kanyar védelmet. Ha ez igaz, nincs miért szapulni a Rendezőt.
"...azokra az emberekre meg kikerekedett szemekkel nézek,
akiknek Kőváry produkciója tetszett, vagy mentegetik.
Szerintem nem csak magát, de a rendezőt is lejáratta, mert
az nem vette ki a kezéből a mikrofont a második percben.
Ha valaki azt hiszi, hogy a közönség többsége azon az
értelmi színvonalon van, amit Barna képviselt, az remélem,
hogy téved! Ez a stílus egyszerűen kultúrálatlan,
közönséges, alpári és bunkó. Aki ezt védi, az maga is az, és
mielőtt közösségi funkciót vállal, iratkozzon be valamilyen
iskolába, mert van mit pótolnia."
Egyetértek veled és egyben nem értem, hogy lehetett ott a célban is.Nem is lehet kritizálni a "mutatványát", mert kritikán aluli volt. Gondolom, ugyan azzal a stílussal vette át a tiszteletdíját is. Erre a posztra mindenképpen mást kell választania a rendezőknek.
Kérdésem a következő: Ha egy gumi van a belső íven, akkor annak nekimennek?
Válasz: Nem, tehát a funkcióját ugyan úgy ellátja, viszont ha mégis hibázik az ember és rámegy, akkor nem tesz akkora kárt a kocsiban mint egy 400 kilós farönk...Arról nem is beszélve, hogy ha egy rönköt úgy kap el egy versenyző, hogy kifordítja az útra, akkor azt 2, egyenként 40 kilós rendező nem fogja arrébb rakni 1 perc alatt, míg jön a következő kocsi...egy gumit viszont akár a nézők is vissza tudnak rakni a helyére, ha az adott kanyarban nincs rendező...A funkciója mind a kettőnek ugyan az, mind a kettőnek ugyan az az eredménye levágás szempontjából, viszont ha valaki hibázik, akkor anyagilag is drágább, és rendezői szempontból is gázos a rönkös megoldás. Gondolj bele, ha valaki kifordít egy rönköt mondjuk Pécsváradon, ahol ugye kevés néző volt. Ha valaki egy olyan helyen esik el ahol nincsenek nézők, nincs aki odafusson, nincs aki jelezzen a következőnek hogy lassíts, akkor a következő páros nagy tempóval érkezik egy beláthatatlan kanyarba, és egyszercsak azt látják hogy ott fekszik egy rönk keresztbe az úton...130-nál reagáld már le az esetet...főleg úgy hogy ha teljesen elzárja az utat....egy gumi legalább legurul az útról, vagy ha nem is, akkor is azt el lehet találni, alászorul a kocsi alá, de sokkal kisebb valószinűséggel lesz belőle óriási baleset, mint egy rönkből.
A Fricis részhez: Első nap Hetvehely-Nyárásvölgyön álltunk, a Nyárásvölgy felőli végén egy igen tempós, dobálós részen. Ott ahol Asi-Janika-Kazár-Bútor-Herczig elvette, ott Frici áttolta padlón....ez nem a gyári kocsitól függ, hanem attól hogy kinek mennyi vér van a bizonyos testrészében...Úgyhogy ennyit arról, hogy milyen érdeme van a gyári kocsinak Friciék szereplésében...ülhetsz Te egy DS3 WRC-ben is, mégse fogsz úgy menni mint Loeb....
Az én véleményem szerint,a hibákkal együtt is egy jó verseny volt.Nyilván a következő még jobb lesz,mert Jelen Úr és a stábja sokadszor bizonyított. A nézők elől elzárt gyorsasági
sajnos nem működik,de lehet,hogy szerencsés is bizonyos
esetekben.Pl. egy komolyabb eséskor,ha beszorul egy ajtó vagy éppen vissza kell az autót boritani,akkor jól jönnek ezek a srácok. Nyilván a rendezőnek ez lehet,hogy súlyos pénzbe kerül
vagy a jövőben jelent hátrányt.Javaslatként ajánlanám,ha jövőre is lesz IRC,hogy az első napra a Mecseki,a másodikra
a Komló rally pályáit kéne megszerezni.A prológ egy kicsit
"rangon aluli"volt.A Barumon nagyon régen bevált a városi gyors,talán itt is lehetne,de mi lenne,ha a régi hegyipályán rendeznék meg? Nem" okos" szeretnék lenni,csak lehetőség
ként osztottam meg gondolataimat.