Drift Masters 2024 Round 5 Hungary, RabócsiRing, Máriapócs
Élményekben gazdag Mikulás
Rangáék másodikok lettek, Szvatekék küzdöttek
2012-12-13
interjú • Vörös Gergely
h i r d e t é s
Összes oldal:
722761924
Napi oldal:
208803
Jelenleg:
5176
Regisztrált:
0
kiemelt partnerünk :
Peugeot Magyarország

további partnereink :

AutoDekor

BusLine

webshopunk :

duenShop.hu - a rallyongók boltja

Hungarian Virtual
Rally Championship 2024
a bajnokság állása a 3.futam után
1. Suborits Péter
628
2. Kasza Kristóf
569
3.
Fónagy Kristóf
558
4. Gönczi Dániel
537
5. Tóth Richárd
512
6. Kozsuk Péter
469
7. Petrovszki Máté
468
8. Bíró-Ambrus Roland
456
9. Osztás Ábel
441
teljes táblázat
World Rally Championship 2024
a 9.futam, Finn Rally után
1. Thierry Neuville
Hyundai i20 N Rally1
168
2. Sebastian Ogier
Toyota Yaris GR Rally1
141
3. Ott Tanak
Hyundai i20 N Rally1
137
4. Elfyn Ewans
Toyota Yaris GR Rally1
132
5. Adrien Fourmaux
Ford Puma Rally1
119
6. Kalle Rovanpera
Toyota Yaris GR Rally1
86
7. T. Katsuma
Toyota Yaris GR Rally1
76
8. Esapekka Lappi
Hyundai i20 N Rally1
33
9. A.Mikkelsen
Hyundai i20 N Rally1
29
teljes táblázat
European Rally Championship 2024
a 6.futam,
a Barum Rallyután
1. Hayden Paddon
Hyundai i20 N Rally2
96
2. M.Franceschi
SKODA Fabia RS Rally2
82
3. Miko Marczyk
SKODA Fabia RS Rally2
72
4. S. Tempestini
SKODA Fabia RS Rally2
59
5. Mads Ostberg
Citroen C3 Rally2
51
6. Simon Wagner
SKODA Fabia RS Rally2
49
7. Efren Llarena
SKODA Fabia RS Rally2
45
8. Erik Cais
SKODA Fabia RS Rally2
44
9. Andrea Mabellini
Skoda Fabia
44
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Bajnokság 2024
a 4.futam,
a Székesfehérvár Rallye után
1.
Csomós Miklós
Skoda Fabia RS Rally2
122
2.
Turán Frigyes
Volkswagen Polo GTi R5
103
3.
Velenczei Ádám
Skoda Fabia R5 Evo
96
4. Német Gábor
Skoda Fabia RS Rally2
85,5
5. Klausz Kristóf
Skoda Fabia R5 Evo
77
6.
Tóth Tibor
Skoda Fabia R5 Evo
71
7. Trencsényi J.
Skoda Fabia R5 Evo
56,5
8. László Martin
Skoda Fabia RS Rally2
35,5
9. Osváth Péter
Skoda Fabia R5 Evo
35,5
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Challenge 2024
a 4.futam,
a Székesfehérvár Rallye után
1. Marozsi Zsolt
Hyundai i20 R5 2.0
112
2. Rongits Attila
Mitsubishi Lancer Evo IX
85
3. Bodogán Ferenc
LADA VFTS
82,5
4. Balla Tamás
Mitsubishi Lancer Evo IX
74,75
5.
Hulmann Gábor
LADA VFTS
72
6.
Kronome Ákos
SKODA Fabia R2
42,5
7. Cseri József
LADA VFTS
37,5
8. Hevesi Norbert
BMW E36
35
9. Prigyeni Péter
LADA 2107
34,5
teljes táblázat
Peugeot 208 Rally4 Cup Hungary
a 4.futam,
a Székesfehérvár Rallye után
1.
Czékmány Norbert
Peugeot 208 Rally4
50
2.
Határ Attila
Peugeot 208 Rally4
35
3.
Kerék Balázs
Peugeot 208 Rally4
31,5
4. Viszló Csaba
Peugeot 208 Rally4
28,5
5. Berta László
Peugeot 208 Rally4
20
6. Zagyva Dorka
Peugeot 208 Rally4
14,25
7. Hibján József
Peugeot 208 Rally4
12
teljes táblázat
Országos Rally2 Bajnokság 2024
a 4.futam,
a Székesfehérvár Rallye után
1. Baksai László
Lada VFTS
96,5
2. Ronavolgyi E.
Honda Civic
73
3. Tamás Gyula
Peugeot 208 R2
61,5
4. Várnai Dávid
Ford Fiesta R2T
54
5. Ruszó Krisztián
Lada VFTS
42
6. Szetei Norbert
Peugeot 208
37
7. Görög Péter
Citroen C2 R2
35,5
8. Hauck Zsolt
Lada 2107
28
9. Strider Zoltán
Peugeot 208
26
teljes táblázat
Országos Rally3 Bajnokság 2024
a 4.futam,
a Székesfehérvár Rallye után
1. Kovács Dominik
Opel Astra
59
2. Bíró Gergő
Opel Astra
53
3. Bajusz Krisztián
Lada 2101
46
4. Kosztolányi L.
Lada 2101
40
5. Bévárdi Péter
Lada 2107
35
6. Kerekes Bence
Lada VFTS
34
7. Fenyvesi Péter
Lada 21013
33
8. Krámpek Nándor
Lada 2107
31
9. Oberling K.
Suzuki Swift GTi
29
teljes táblázat
Országos Historic Bajnokság 2024
a 4.futam,
a Székesfehérvár Rallye után
C géposztály
1. Mekler László
Alfa Romeo Giulia Sprint GTA
45
2. Tóth István
Škoda S120S
40,5
3. Emődi Balázs
Fiat 124
21,75
D géposztály
1. Wirtmann Ferenc
Ford Escort RS
120
2. Csukovics István
Lada 21013
78,5
3. Müller Roland
Lada VAZ 2101
65,5
E géposztály
1. Érdi Tibor Jr.
Ford Sierra Cosworth 4x4
90
2. Szombathelyi P.
Lada VFTS
82,5
3. Zsolna József
Lada 2105
69,5
teljes táblázat
Országos Rallycross Bajnokság 2024
a 2.futam után
1. Benyó Máté
Peugeot 208
42
2. Kárai Tamás
Audi S1
22
3. Ales Fucik
Volkswagen Polo
22
4. Antal István
Mitsubishi Colt
20
5. Kotán Péter
Ford Focus
19
6. Pál Krisztián
Skoda Fabia
19
7. Z.Staniszewszki
Ford FIesta
18
8. Alois Höller
Ford Fiesta RX
13
9. Koncseg Zoltán
Audi A1
13
teljes táblázat

Viszontagságos éven van túl Ranga Peti. a Rallye Sprint Bajnokságban nem az elképzelései szerint alakultak a dolgok, épp ezért várta nagyon a Veszprém környéki megmérettetést. Pont egy éve vezette utoljára murván az EVO IX-es Lancert. A rövidke tesztet követően ugyan voltak benne kételyek a saját teljesítményét illetően, de vasárnap nagyon gyorsan felvették a ritmust.

elmenyekben_gazdag_mikulas_1

Tavaly az abszolút hatodik, és az amatőr kategória első helyét szereztétek meg a Mikulás Rallye-n. Gondolom komoly várakozásokkal tekintettetek az ide futam elé!
Nagyon-nagyon tetszett a verseny, igazából én egész évben azt vártam, hogy elinduljak a Mikulás Rallye-n, mert sokkal inkább élvezhető, mint egy Sprint verseny. Ezúton is szeretném megköszönni Topp Zoliék és Baumhakl Kornél segítségét, hogy részt tudtunk venni a versenyen. Így közös erővel tudtuk összehozni az indulást. Élményben többet adott, mint 3-4 Sprint verseny összesen.

Majdnem végig vezettétek a futamot, de ha csak két tizeddel is, a verseny végére Zsíros Gáborék lehajráztak benneteket.
Nem akarok nagyképű lenni, de ha valaki csak az időeredményeket megnézi, akkor úgy tűnhet, hogy nagyon szoros volt a verseny. De mi belülről, az autóban ülve tudjuk, hogy mi történt. Az volt a baj, hogy két nagyot hibáztam mindkét hosszú Sólyon. A reptereken igazából nem nagyon tudtunk volna gyorsabban menni, mert ott annyira nem volt tapadás, hogy éreztem, sokat csúszkálunk és az időben nem volt jó.

Az első Sólyon az volt a baj, hogy a pálya felénél, a tízedik kilométernél felmásztunk egy partoldalra, s ott szétütöttük az autó bal hátulját, és lefordult a gumi. Tehát 10 km-t defekttel mentünk, így adtunk a Gabinak azt hiszem 9 másodpercet. Azt gondolom, hogy az egy jó idő lett volna. Eddig nem sikerült így mennem murván, mint ott. Nagyon tempós volt. A következő körben, megint csak Sólyon, sajnos az ötödik kilométernél háttal beestünk egy árokba. Ott leszakadt komplett kipufogó… Illetve megütöttük az autó hátulját. Onnantól kezdve gyorsasági program nélkül, szerintem 50%-on tudtunk autózni, de innen még 15 km vissza volt. Szerény becslések szerint körülbelül 30-40 másodpercet buktunk ezzel a két kalanddal. Nyilván az időnkből nem derül ki, de nyugodt vagyok, mert tudom, hogy a tempónk jó volt.

Nézted a licences versenyzők időeredményeit?
Én annyira nem, Topp Gergely mondta mindig, hogy hogy állunk. Azt nem is tudtam, hogy abszolútban, hol tartunk éppen, csak a verseny vége felé. Én Turán Frici környékére vártam volna magunkat, ha nincsenek a hibák, de hát azokat én elkövettem, így kicsit rosszabb lett, de nem vagyok szomorú, mert gyorsak voltunk szerintem.

elmenyekben_gazdag_mikulas_3

A gumiválasztás hogy sikerült?
Nagyon hideg volt és arra számítottunk, hogy a puha Pirelli K6 gumik jók lesznek. Igazából nem is volt rossz, bár az aszfalton az is ugyanúgy csúszott, mint a keményebb. Viszont nagyon legyalultuk. Két gyors alatt úgy elfogyott, hogy a mintavastagságából fél centi ha megmaradt. Nem igazán volt más gumink, csak a zárt, de azt a második körre nem mertük feltenni, ezért a puhával mentünk. Az esést kicsit ennek is tudom be, hogy már nagyon kopott volt a gumi a második körben. Ott az idők sem voltak az igaziak. Próbálkoztam, de éreztük, hogy nincsen semmi tapadás és csak csúszkálunk egyik kanyarból a másikba. Igazán jó fékutakat sem tudtunk venni.
Az utolsó gyorsra pedig kénytelenek voltunk feltenni a zárt gumit. Addigra az már jó volt, a sok aszfalt miatt, meg nagyon kemény lett a murva estére. Azokra a körülményekre már jó volt.

2012-ben láthatunk benneteket még valahol?
Jelen állás szerint én már nem versenyzek idén, Laci megy a sárga EVO VI-ossal a Rallye Sprint Gálán, ott a támogatókat fogja autóztatni.

elmenyekben_gazdag_mikulas_6

Jövőre a Sprint szerintem biztos, még nem döntöttük el, hogy melyikünk fog menni. Egyelőre ennyi, majd meglátjuk, hogy, hogy alakulnak a dolgok.

Nyilván sokan megkérdezték már, mi is beszélgettünk róla, hogy szerintem te már kinőtted a Sprint bajnokságot. Persze ez az anyagiakon múlik, de nem szeretnél feljebb lépni?
Olyan szempontból nőttük ki, hogy egy sprint versenysorozatban ugyanazok a pályák vannak. Én is megyek lassan 3 éve, maguk a gyorsasági szakaszok nem jelentenek kihívást, tudjuk őket fejből, a tréninget sem vesszük komolyan. Viszont az kihívás, hogy nagyon gyorsak az ellenfelek, 4-5 autóból szinte bárki, bármikor nyerhet. Nyílván én is fejlődnék, lépnék tovább, csak az ORB-ben nem tisztázottak a technikai szabályok, nem érzem tisztának a versenyt. A 10-15. hely környékén nem szeretnék menni, mert az igazi viszonyokat nem hiszem, hogy hűen tükrözik az eredmények. Meg költségvetésben is az egy jóval nagyobb tehertétel, mint a Sprintek. Ha lenne rá nagyobb támogatónk én inkább külföld felé venném az irányt.

Hogy értékeled a saját teljesítményeteket? Ez volt murván a harmadik versenyed, milyen volt Ranga Péter és Baumhakl Kornél a Mikulás Rallye-n?
Kornél abszolút jól vizsgázott, semmi probléma nem volt vele. Tökéletesen csinálta a dolgát, meg volt köztünk az összhang az autóban. Rólam annyit, hogy én tavaly mentem a Mikulás Rallye-n, 70 km-et, előtte egy Sprinttel együtt összesen maximum 100-at, de pont egy éve nem ültem autóban murván. Pénteken teszteltünk 10 km-t, de megmondom őszintén, hogy teljesen mellette voltam a dolognak. Kicsit el is ment a kedvem, hogy nem fog menni. Aztán az első két szakaszon már próbáltam magam összeszedni, és a második Sólyra mondanám azt, amíg el nem estünk, hogy az tényleg az eddigi legjobb teljesítményem volt. Kornél szerint is rendben volt, az egy baromi jó idő lett volna, csak elrontottam sajnos. Úgy gondolom, ha tudnánk menni folyamatosan, akkor a tempó meglenne, s nem lenne baj a teljesítménnyel. Ezt még így nem igazán tudtuk megmutatni, hogy mire vagyunk képesek. Menni kéne folyamatosan. Kevés a rutinunk, nagyon keveset mentünk, főleg idén. A Sprinten is kiestünk többször, nincs bennem kilométer.

Végezetül, jövőre újra látunk benneteket a Mikuláson?
Mindenkép! Zsiros Gabi idén kiegyenlített, most 1-1-re ál a párharcunk, ezt jövőre el kell döntenünk! 2013-ban revansot veszünk! :)



A Topp Cars Rally Team másik egysége - Szvatek Zsolt és Török Attila - is egy igen csak eseménydús futamon van túl. A Rallye Sprint Bajnokság idei ezüstérmes kettősének ez volt a harmadik Mikulás Rallye-ja, s bár rengeteg mindennel meg kellett küzdeniük, Zsolt nagyon élvezte a versenyt.

elmenyekben_gazdag_mikulas_4

Mesélj, mi minden történt veletek az idei Mikuláson?
Az első gyorsra mi egy puha gumit raktunk fel, gondoltuk, hogy a mínusz három, mínusz négy fokban jó lesz az az abroncs. Az első szakaszon egész jónak tűnt. A kategóriába harmadik időt futottuk és éreztem, hogy van még benne bőven. A második gyors végére azonban teljesen elfogytak, szinte slicc lett belőlük. A pálya közepétől pedig érthetetlen módon elfogyott az üzemanyagunk, a több kilométeres egyenesben, az aszfalton, rángatott az autó végig. A balos kanyarokban volt üzemanyagunk, a jobbosokban nem, holott tele tankoltuk az autót, nem értettük, hogy miért történt ez. Ennek tudható be az, hogy nem tudtunk jó időt menni. Ráadásul a kör végén 2 perccel korábban mentünk be az idő ellenőrzőbe, ami természetesen büntetést vont maga után.

A folytatás sem volt könnyebb számotokra…
A szervízben raktunk fel új gumit, egy keményebb keveréket, a zárt mintázatút. Teszten ezzel mentünk és nem volt jó. A puhább sokkal jobban viselkedett, csak itt mások voltak a körülmények és féltem felrakni. Aztán nem volt más választásunk, mert már csak ez maradt.

A harmadik gyors elején azt éreztem, hogy bízhatok a gumiba, elég jó is volt, én követtem el sajnos két komolyabb hibát, ami miatt nem volt jó az időnk. Egyszer egy Bal 4-ben túlcsúsztam, leállt az autó, 10 másodpercet vesztettünk, mire elindítottam. Ennek tudatában próbáltam sietni, hogy behozzam a lemaradást, a betonos részen pedig negyedikben túlfordult az autó, megint meg kellett állnom és úgy tudtam csak tovább menni.

A negyediken, a körgyorson, az első kör végén fennakadt agázunk. A murváról egy bal derékszögben kellett kikanyarodni. Éreztem, hogy baj lesz, ezért ráfordítottam az autót, hogy ne orral ugorjunk be a szemben lévő partoldalba, s így a jobb hátuljával találtuk el azt. Ott is leállt az autó, újra kellett indítani. Onnantól kezdve rendszeresen fennakadt a gáz. Talán vákuumot szív, nem értjük. Csinálta már régebben is, kicseréltünk pár alkatrészt, utána megszűnt, de most újra előjött a probléma. Attól kezdve folyamatosan rugdosnom kellett a gázt, olyan volt mintha nagyon nagy ALS-szel mentem volna. Nem volt a szakasz végére fékünk sem, mert fognom kellett az autót, folyamatosan magától ment. Pedig a gumi jó lett volna, azt éreztem belülről.

Innentől kezdve nem sok értelme volt számunkra a folytatásnak, gondolkodtam is, hogy kimenjünk-e az ötödik gyorsra, mert nem bíztam az autóban. Megbeszéltük az Attilával és a folytatás mellett döntöttünk.

elmenyekben_gazdag_mikulas_2

Aminek sajnos egy kiesés lett a vége.
Az utolsó szakasz rajtjába szétment a fő áttételünk. Még el se rajtoltam komolyan, mégis lefogazta magát a főáttétel és kiállni kényszerültünk. Ennek ellenére nekem nagyon tetszik a Mikulás Rallye, szeretek murván menni, egyszer majd kiadja, ha lesz rá még lehetőségünk itt versenyezni!

A két pálya közül neked melyik tetszett jobban?
Mind a kettő szuper volt. A második, a húsz kilométeres az azért, mert még soha nem mentem ennyit murván. Azért nagyon vártam már, hogy kiérjünk a betonra, mert mindkét alkarom annyira begörcsölt, hogy az egyenesben hol a jobb, hol a bal kezemet lazítottam ötödik voll gázon. Nagyon vártam már azt a részt, hogy tudjak kicsit pihenni.

Idén mentek még valahol? Netán Szilveszter Rallye?
Lehet, hogy tudunk menni, de ez erősen kérdőjeles.

elmenyekben_gazdag_mikulas_5

Gyakorlatilag három éve versenyzel, ennek dacára 2012-ben az abszolút második helyen végeztetek a Rallye Sprint Bajnokságban. Jövőre is marad a Sprint, vagy körül néztek egy másik sorozatban?
Ezek a dolgok általában egy évre szólnak. Meglátjuk. Leülünk az Attilával, átbeszéljük a következő évet, hogy egyáltalán tudunk-e menni, ha igen, hogy tudunk versenyezni. Úgy gondolom, számunkra a Rallye Sprintnek van realitása és egy Mikulás vagy Szilveszter Rallye-nak, ha a költségvetésünk megengedi. Én ezzel is maximálisan elégedett lennék. Mi ezt teljesen amatőr szinten csináljuk, kevés időt tudunk rászánni. Az Attila nagyon elfoglalt a munkája miatt, én az autóval tudok foglalkozni, az nem gond, de többet kellene együtt ülni, hogy jól megértsük egymást verseny közben.

a csapat partnerei:

elmenyekben_gazdag_mikulas_7

 

elmenyekben_gazdag_mikulas_8

 

elmenyekben_gazdag_mikulas_9

 

elmenyekben_gazdag_mikulas_10

 

elmenyekben_gazdag_mikulas_14

 

elmenyekben_gazdag_mikulas_12

 

elmenyekben_gazdag_mikulas_16

 

elmenyekben_gazdag_mikulas_11

 

elmenyekben_gazdag_mikulas_13

 

 elmenyekben_gazdag_mikulas_17

 

elmenyekben_gazdag_mikulas_18

 

elmenyekben_gazdag_mikulas_19

 

elmenyekben_gazdag_mikulas_20

Ez a hír most jelenik meg 3971. alkalommal
Share |
2012-12-09
Veszprém • amatőr
  
  
  
 
  
  
Fotóalbum címkék
h i r d e t é s
Hír címkék
Videó címkék
Fotóalbum címkék
H K Sz Cs P Sz V
121314 15 161718
19 20 21 22232425
26 27 28 29 30 3101
02 03 04 05060708
091011 12 131415
2024.08.23-24.

részletes infóink

2024.08.22-25.

részletes infóink

2024.08.24-25.

részletes infóink

2024.09.06-08.

részletes infóink

2024.06-2024.11.

részletes infóink


b a j n o k s á g o k :

World Rally Championship 2024
European Rally Championship 2024
Országos Rally Bajnokság 2024
Országos Rally Sprint Bajnokság 2024
k e d v e n c e i n k
Rallylive.hu
CarsAndGirls.hu
AutoSportFoto.sk
CarStyling.hu
WRC magazin

s t a t i s z t i k á k