Valami mást olvastál!!
Nem célom védeni az Asit és dolgozatomban sem tettem!
Arról írtam, hogy botorság összehasonlítani a hazai mezőnyt a WRC és az IRC elejével, más lehetőségek más világ, de ezt majd jövőhetén úgy is meglátjuk.
Az én véleményem, ha valaki próbálkozik és bedől vigye el a balhét. Mindenkire egyformán legyenek érvényesek a szabályok, ne legyen kivétel! Évek óta hajtogatom, hogy a szabályainkat be kellene tartatni, mindenkivel szemben, egyforma súllyal, mind ezt nem sok sikerrel!
A pályabejárással kapcsolatban jószerivel ugyan azt írtad mit én, de kérdezem mikor rendeztek shakedown-t utoljára szép hazánkban.
A kzsolt párhuzamot kikérem magamnak!!
Üdvözöljük Ronit újra itt.
Úgy látszik, mostanában nem kap feladatot a Hungaroringen és a SFCH sem hozz elég feladatot.
Feladat Asit védeni?
És lassan majd kapcsolódik kzsolt is, ha kiszállt a kormány mögül a Hungaroringen.
Pályabejárás a neve, arra is kell használni. Ha 3 lehetőség van, az egész mezőnynek 3 ból kell felkészülnie a versenyre, a tesztelésnek megvan a módja, a verseny előtt pedig még shakedownon is van lehetőség az autót állítgatni.
"Kocsmából ki és bemenet" szépen hangzik
Sör és kolbász
Sok igazságot írtál, de a tesztet azért ne nevezzük tréningnek. A tesztek feladata egy bizonyos (hol ez, hol az)
dolog fejlesztése, próbája, beállítása stb. Lehet ez a valami
akár a navigátor is. Az kétségtelen, hogy a tesztek is növelik
(ha nem is teljes értékűen) a "verseny km-ek" számát.
A nagymenők is készülnek a konkrét versenyekre. Ha ismert már részükre a pálya, akkor is fel kell frissíteni
emlékeiket, aktualizálni kell a már meglévő itiner információit.
Az is világos lehet mindenki előtt, hogy ha pld. egy verseny
első és utolsó gyorsa ugyan az, akkor az utolsó menet után
nyugodtan ki lehetne javítani az itinert, mert a verseny során annyit változott az adott pálya állapota.
Ha ez igaz, akkor egy év eltelte után is van mit felírni.
Ha a menők számukra új pályára készülnek, akkor akár
azt is megteszik (megtehetik), hogy elindulnak egy előversenyen amit akárcsak részben is az új pályákon
rendeznek.
Visszatérve a szabad tréninghez, a magyar mezőny esetében (akik, ahogy írtad: kevés verseny km-rel
rendelkeznek) méginkább indokolt lehetne a több tréningezési (pálya bejárási) lehetőség.
Ezt a kérdést ugyebár a sokak álltal csalónak elkönyvelt
Asi vetette fel. Az én logikám szerint, ha ezt bevezetnék,
akkor ez öngól lenne számára, mivel Ö eddig is megtalálta,
elintézte ennek a lehetőségét. Tehát vehetjük úgy is,
hogy a becsületes ellenfelei érdekében tette ezt a javaslatot.
(Amit nem értettem: Friciék kitől és mikor kaptak 1-3 mp-et
/km?)
Nagy a gond!
Ha egy az itthoni lehetőségekkel rendelkező gyors és gépkocsi versenyző össze veti képességeit egy WRC menővel (Loeb, Hirvonen), vagy az IRC elejével! Konkrétan lehet hogy a maga szintjén jól vezet, csak a realitás érzéke 0.0!
Tudomásul kell venni, hogy azok a versenyzők akik ott vannak a két sorozat elejében, évente annyi verseny és teszt kilométert tesznek meg, abszolút korrekt körülmények között (szerviz csapat, alkatrészek, mérnökök hada), mint a hazai élmezőny egésze sportpályafutása alatt.
Ők mikor pályát járnak be, zsigerből tudják mit tudnak az éppen rendelkezésre álló versenyautóval abban a szituációban, ezért nem kell 100x menniük a pályán, ők azok akik ezt a sportot készségszinten űzik "kocsmából ki és bemenet"!!!!! Ők nem tréningeznek, arra ott vannak a tesztek!! Foci hasonlattal élve, ott ahol heti két három meccset játszanak csak a szinten tartás a lényeg, edzeni az alapozáskor kell.
És vegyük szemügyre a hazai mezőnyt, miért van az, hogy egy hazai futamon az első két-három gyors után az első tíz ott van 10 másodpercen belül, majd előre tudod, hogy kik fognak leszakadni, hibázni, kik esnek vissza, kiknek nem kell írni az idejét! Erre egyszerű a válasz, rutintalanság vagy alkati hiba, nem tud hosszabb ideig kitartóan, konstans koncentrálni!! Azok akik még nem próbálták, nem szereztek nemzetközi rutint, nem tudják, hogy mit jelent egy pályát felépíteni fejben, ők azok kik szép lassan elvéreznek ott, ahol nem lehet letelepedési engedélyt kérni egy-egy pályára. Persze vannak üdítő kivételek mint, vicces de lassan így van a" nagy öreg" Janika, vagy hál istennek egy Demjén Martin aki Janika kezdeti éveit idézi, lásd Arad Rally! Még a mai napig csócsálja a mezőny nagy része, miért kaptak akkora zakót az utolsó hosszú gyorson! Ha 100-130Km-en nem tudnak koncentrálni mi lesz 250 Km-en?
Talán még a Friciéknek lesz esélyük a Mecseken, köszönhetően az idei VB szezonnak, de ha megnézitek az időket az "S" elejétől ők is kaptak 1-3másodpercet/Km.
A leglomolyabban!
Már csak azért is, mert a sokak álltal visszasírt aranykorban
ez működött, és jól működött.
Ha ez pályabejárás, akkor a TRÉNING mikor van? (lesz?)
Ha csak pályabejárás, akkor elég lenne egy menet is nem?
Szerinted mi a TRÉNING? -szerintem az, amikor a versenyzők azon dolgoznak, hogy az itiner egyre pontosabb,
gyorsabb, biztonságosabb legyen, annak érdekében, hogy a versenyen minél gyorsabban, biztonságosabban, egyenletesebben, eredményesebben tudjanak menni.
A rallye akkor szólt a rögtönzésről. amikor a Monte csillagtúra volt.
Ha most is a rögtönzésről szólna, akkor minek aszfalt-murva szett, versenygumi stb? Legyen rögtönzés minden helyett.
Örök igazság:
Csak azok a szabályok jók, amiket be is lehet tartatni.
A mostani pályabejárási szabályokat nem lehet betartatni.
Hol vannak így az egyenlő pályák, egyenlő esályek?
Hogy tehet szert egy "idegen" versenyző elsőre olyan pályaismeretre mint amivel a "hazaiak" rendelkeznek?
Most a szabálytisztelőknek esélyük sincs a csalókkal szemben. Asi felsorolt néhányat a hazai és a nemzetközi mezőnyből is.
Te raliztál már?
Ha igen, hány menetből tudtál jó itinert csinálni? Őszintén.
ASI szerint 3 végigmenetel nem lehet elég, mert az magára a felírásra sem elég, nem marad idő "TRÉNINGEZNI"!!!
Valaki szóljon már ezeknek, hogy ez PÁLYAPEJÁRÁS, nem tréning!!!!!
Akinek pedig nem elég a 3, annak jövőre lesz még 3. És így tovább.
Aki szerint pedig szabadon lehessen menni a verseny útvonalán verseny előtt, annak orvost javaslok, mert nem ép elméjű (de legalábbis nagyon nincs képben. Asi az előbbi kategória)
Konkluzió: sem Loeb sem Hirvonen nem tud menni 2-3 felírásból, csak Kazár. Ő is csak akkor, ha Asi felírja neki. Igaz, azt még át kell gondolnia.
(bocs, de szó szerint így van a riportban)
"Nem 2-3-akat mennek az emberek. 2-3-ból csak Kazár Miki
tud menni, mert neki Aschenbrenner írja az itinert, és Ő
azzal megy oda, és csak át kell gondolnia. Aki elmegy, és
kettőt mehet, az elsőre felírja, a másodikra ellenőrzi, és
konkrétan nem is tud tréningezni semennyit sem."
"Olyan még nem történ, hogy Loeb vagy Hirvonen odaáll a
rajthoz egy üres füzettel, ír magának egy itinert, meg
leellenőrzi, aztán megy abból a versenyen. Ilyen nincs! Aki
ezt elhiszi, az vagy hülye, vagy túl naiv, és elhisz
mindenféle baromságot."
"Azt gondolom, akkor lesz korrekt verseny Magyarországon,
ha szabad lesz a pályák bejárása. Minden más esetben
csalás van, mert minden rendezőnek van barátja,
lekötelezettje, és ellensége is... Ez a történet így
nem tud egyenlő lenni. Ha viszont szabad, akkor ezt túl is
tárgyaltuk. Ha valakinek 100 menésre van szüksége, akkor
az a továbbiakban százból fog jót menni, ha valaki olyan
ügyes, hogy 2 is elég neki, akkor ő kettőből fog jót menni.
Ezúton szeretnék mindenkit értesíteni, hogy holnap, csütörtökön délután 6 órakor a Hungaroringen a toronynál Drapál Jánosra emlékezünk. Akik ismerték, szerették vagy csak drukkoltak neki, mindenkit szeretettel látunk!
Böröczky Pepi nevében (aki kórházban van) Zsembery Barnabás