Élni, és élni hagyni!
Lakatos Róbert interjú
2013-03-18
interjú • Susán Viki - RallyRacing
h i r d e t é s
Összes oldal:
737809228
Napi oldal:
141897
Jelenleg:
1076
Regisztrált:
0
kiemelt partnerünk :
Peugeot Magyarország

további partnereink :

AutoDekor

BusLine

webshopunk :

duenShop.hu - a rallyongók boltja

Hungarian Virtual
Rally Championship 2024
a bajnokság végeredménye
1. Suborits Péter
996
2.
Fónagy Kristóf
960
3. Kasza Kristóf
959
4. Gönczi Dániel
873
5. Végh Krisz
818
6. Kozsuk Péter
805
7. Osztás Ábel
800
8. Bíró-Ambrus Roland
780
9. Balogh Richárd
737
teljes táblázat
World Rally Championship 2024
a 12.futam, Central Europe Rally után
1. Thierry Neuville
Hyundai i20 N Rally1
225
2. Ott Tanak
Hyundai i20 N Rally1
200
3. Elfyn Ewans
Toyota Yaris GR Rally1
185
4. Sebastian Ogier
Toyota Yaris GR Rally1
166
5. Adrien Fourmaux
Ford Puma Rally1
146
6. Kalle Rovanpera
Toyota Yaris GR Rally1
114
7. T. Katsuma
Toyota Yaris GR Rally1
102
8. Dani Sordo
Hyundai i20 N Rally1
44
9. Sami Pajari
Toyota Yaris GR Rally1
41
teljes táblázat
European Rally Championship 2024
a bajnokság végeredménye
1. Hayden Paddon
Hyundai i20 N Rally2
145
2. M.Franceschi
SKODA Fabia RS Rally2
124
3. Miko Marczyk
SKODA Fabia RS Rally2
109
4. Andrea Mabellini
Skoda Fabia
101
5. Jon Armstrong
Ford Fiesta MkII Rally2
88
6. S. Tempestini
SKODA Fabia RS Rally2
59
7. Mads Ostberg
Citroen C3 Rally2
51
8. Yoann Bonato
Citroen C3 Rally2
49
9. Simon Wagner
SKODA Fabia RS Rally2
49
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Bajnokság 2024
a bajnokság végeredménye
1.
Velenczei Ádám
Skoda Fabia R5 Evo
169
2.
Csomós Miklós
Skoda Fabia RS Rally2
157
3. Német Gábor
Skoda Fabia RS Rally2
136
4.
Turán Frigyes
Volkswagen Polo GTi R5
124
5. Klausz Kristóf
Skoda Fabia R5 Evo
119
6.
Tóth Tibor
Skoda Fabia R5 Evo
80
7. Trencsényi J.
Skoda Fabia R5 Evo
72,5
8. Hadik András
Skoda Fabia R5 Evo
58
9. Osváth Péter
Skoda Fabia R5 Evo
52,5
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Challenge 2024
a bajnokság végeredménye
1. Balla Tamás
Mitsubishi Lancer Evo IX
143,25
2. Rongits Attila
Mitsubishi Lancer Evo IX
135
3. Marozsi Zsolt
Hyundai i20 R5 2.0
112
4.
Hulmann G.
LADA VFTS
96
5. Bodogán F.
LADA VFTS
87,25
6.
Kronome Ákos
SKODA Fabia R2
72,25
7. Tóth Barna
BMW E36
63
8. Nagy G.M.
Lada VFTS
43,5
9. Cseri József
LADA VFTS
43,5
teljes táblázat
Peugeot 208 Rally4 Cup Hungary
a bajnokság végeredménye
1.
Czékmány Norbert
Peugeot 208 Rally4
83
2.
Határ Attila
Peugeot 208 Rally4
60
3.
Kerék Balázs
Peugeot 208 Rally4
38,5
4. Berta László
Peugeot 208 Rally4
31
5. Viszló Csaba
Peugeot 208 Rally4
28,5
6. Zagyva Dorka
Peugeot 208 Rally4
22,75
7. Hibján József
Peugeot 208 Rally4
18
teljes táblázat
Országos Rally2 Bajnokság 2024
a bajnokság végeredménye
1. Baksai László
Lada VFTS
121,5
2. Tamás Gyula
Peugeot 208 R2
117,5
3. Ronavolgyi E.
Honda Civic
94
4. Várnai Dávid
Ford Fiesta R2T
82
5. Hauck Zsolt
Lada 2107
64
6. Tellér Antal
Peugeot 208
52
7. Ruszó Krisztián
Lada VFTS
45,5
8. Faltusz Dávid
Peugeot 208 R2
42,5
9. Molnár Ferenc
Lada VFTS
37,5
teljes táblázat
Országos Rally3 Bajnokság 2024
a bajnokság végeredménye
1. Bíró Gergő
Opel Astra
82
2. Rácz Gábor
Lada VFTS
80
3. Oberling K.
Suzuki Swift GTi
72
4. Bajusz Krisztián
Lada 2101
72
5. Kovács Dominik
Opel Astra
61
6. Szabó Zoltán
Lada 2105
60
7. Lipóczky Dani
BMW E36
51
8. Kerekes Bence
Lada VFTS
49
9. Kosztolányi L.
Lada 2101
40
teljes táblázat
Országos Historic Bajnokság 2024
a 4.futam,
a Székesfehérvár Rallye után
C géposztály
1. Mekler László
Alfa Romeo Giulia Sprint GTA
45
2. Tóth István
Škoda S120S
40,5
3. Emődi Balázs
Fiat 124
21,75
D géposztály
1. Wirtmann Ferenc
Ford Escort RS
120
2. Csukovics István
Lada 21013
78,5
3. Müller Roland
Lada VAZ 2101
65,5
E géposztály
1. Érdi Tibor Jr.
Ford Sierra Cosworth 4x4
90
2. Szombathelyi P.
Lada VFTS
82,5
3. Zsolna József
Lada 2105
69,5
teljes táblázat
Országos Rallycross Bajnokság 2024
a 2.futam után
1. Benyó Máté
Peugeot 208
42
2. Kárai Tamás
Audi S1
22
3. Ales Fucik
Volkswagen Polo
22
4. Antal István
Mitsubishi Colt
20
5. Kotán Péter
Ford Focus
19
6. Pál Krisztián
Skoda Fabia
19
7. Z.Staniszewszki
Ford FIesta
18
8. Alois Höller
Ford Fiesta RX
13
9. Koncseg Zoltán
Audi A1
13
teljes táblázat
MNASZ fórum
oldalanként | növekvő
összesen: 2773 hozzászólás • 139 oldal
1353. • 2013-02-13 14:33:41
Az is kérdés számomra,hogy miért nem azon munkálkodnak,hogy ilyen nevek mint: Szabő Gergő,Turi Tomi,Benik Balázs, Szilágyi Jani, Janika újra versenyezzenek és itthon versenyezzenek! Vagy vannak fiatalok,mind pl. Demjén Martin....ezeken kellene munkálkodni,nem elsősorban azon,hogy külföldre csináljunk marketinget...ezt is adjuk el mint a Tibi csokit....
1352. • 2013-02-13 14:25:43
Azt hiszem,hogy ezzel itt le is írtál mindent:) Nem amiatt ennyire szegényes az ORB és R2 mezőnye,mert sok a sprint...egyáltalán nem azért. Nem véletlen,hogy nagyon sok versenyző inkább külföldre megy versenyezni,mert ott versenyzőnek tekintik és emberként beszélnek vele....Azt sem lehet csak a gazdasági válságnak betudni,hogy a támogatók,szponzorok kiszálltak a történetből...akik láttak ebbe marketing értéket azok azt is látták,hogy kezd el menni egy olyan irányba az MNASZ vezetősége ami sok jóra nem vezet...kiszálltak belőle...2002-től folyamatosan mindenki szállt ki ebből az egészből...és itt megint meg lehetne említeni a magyar mentalitást...

Zerge hozzászólására csak annyit,hogy jól látod és az is nagy igazság,hogy a gazdasági helyzet miatt is okolható a kevés versenyző,de vannak olyanok akik megtehetnénk,hogy feljebb versenyezzenek,de elvből nem mennek ott,meg minek is....Én egyáltalán nem tartottam rossz ötletnek azt az MNASZ oldaláról,hogy egy kicsit szervezzük át a sprint futamokat,legyen egy kicsit kevesebb...de nem így! Mert ez keményen arról szól,hogy valakinek b.szta a csőrét,hogy a BAZ,SRT mennyire jól megy és inkább így keresztbe tettek a másiknak...nagyon jó ötletnek tartom azt is,hogy legyenek közös sprint versenyek...volt is ilyen...SRT és BAZ...eszméletlen jó kis verseny volt és tudtak egymással meccselni a két bajnokság versenyzői...az,hogy lehetne ilyet csinálni a Markó féle versenyekkel...akár Arrabónával azt erősen kétlem...ahhoz túl szűk a látókör. Egy valami biztos,hogy össze kell fogni és gyökereiben megváltoztatni az egészet,mert ami most itthon megy az nem fog előrébb vinni....ha mindeki képes lenne meghozni azt a bizonyos ÁLDOZATOT és túl látna a saját önös érdekein és azokat az érdekeket helyezné előtérbe ami a rallyért van,akkor hihetetlen színvonalú ORB,R2,RTE,Sprint futamokat lehetne itthon rendezni, úgy,hogy senkinek nem zavarná a a köreit...Egyszer kiborul a bili....nem szabad hagyni,hogy teljesen tönkretegyenek mindent....
1351. • 2013-02-13 13:57:27
Logikus amiket leírtál, gazdasági és szakmai szempontból elfogadható érveket sorakoztattál fel.

Ha valahogyan össze lehetne gyűjteni a mostanra inaktív vagy Sprintre járó egykori versenyzőket az elmúlt 10évből és megkérdeznénk arról hogy miért távolodott el annyira az MNASZ versenyekről, oldalakat lehetne megtölteni példákkal, érzésekkel, ellenszenvvel.
Ezzel szakmailag nem lehet mit kezdeni, az MNASZ vezetésének sikerült elérnie hogy teljesen és tökéletesen hiteltelen legyen. Folyamatosan és nagy hatékonysággal űzték azt a sportot hogy a versenyzők és nézők kiszolgáltatottnak, megalázottnak és becsapottnak érezzék magukat. Alternatív megoldásként a sport szerelmeseinek megmaradtak az amatőr és sprint versenyek ahol jellemzően örömversenyzés folyik.
Ha valakinek egészen egyszerűen lezárt szakaszra, versenyautó hangra, benzingőzre van szüksége és nem görcsöl rá a tizedekre, jól érzi itt magát.

Ezeket a versenyeket el lehet venni a magamfajta hobby versenyzőktől, de amíg a szakosztály vezetősége tökéletesen és minden szempontból meg nem újul, biztosan nem sokan lépnek feljebb(lejjebb).
1350. • 2013-02-13 13:32:04
Tisztelt rally rajongók, versenyzők, rendezők, szövetség!

Sokáig érlelődött bennem, hogy hozzászóljak-e a témához. Úgy döntöttem, hogy megteszem, mert a helyzet megkívánja.
Személy szerint én 1994-től foglalkozom a rallyval, elsőkörben komálósok voltunk, majd alakítottunk egy szakosztályt, versenyeztünk, versenyeztettünk, rendezésben részt vettünk. Tehát a majdnem teljes palettát felsoroltam, hogy érezzétek: sok mindent átéltem, tapasztaltam, problémákat megoldottam és még sorolhatnám a rally körül mi mindennel találkoztam.
Első fontos tény: a magyar rally is „válságban” van. Ez már lerágott csont tudom, de én a „gazdasági” részét emelném ki, mert ez okozza az alapvető problémákat a mostani helyzetben, komoly hatást gyakorolva a sportszakmai tényezőkre. El kell ismerni, hogy minden évben egyre kevesebb versenyző teheti meg, hogy bármekkora mennyiségű pénzt fordítson versenyzésre. Átrendeződnek a sorok: sokan végleg szögre akasztják a bukót, sokan alacsonyabb osztályok, alacsonyabb kategóriájú sorozatok versenyeit látogatják. Egyre jobban eltolódnak ezek a tényezők „lefelé”, talán ezért is legnépszerűbbek a „sprint” versenyek mostanában.
És itt kezdődik a sportszakmai kapcsolódás. Az MNASZ már több éve tapasztalja, hogy az általa kiírt versenyeken, de az RTE versenyeken is egyre kevesebben indulnak. Egy országos szakszövetség ilyen helyzetben mit tud tenni, (természetes reakcióként) próbálja összehangolni a különböző sorozatok (RI, RII, Historic, RTE, Sprint) versenyeit, hogy bármelyik verseny színvonalas és nem utolsó sorban „tartalmas” (itt az indulók számára gondolok) legyen. Egy rendezvénybe ún. „közös” versenyeket próbál belegyúrni, ami érthető és támogatandó. Sajnos ez nem működik kompromisszum készség nélkül, ami értendő mindkét oldalra.
Természetes az is, hogy mindegyik versenysorozat a sajátja mellett áll ki, de be kell látni, hogy mindegyik félnek kell ÁLDOZATOT vállalni. Ami lemondásokkal és bizonyos esetekben megalkuvásokkal jár. Na, ezt lesz nehéz elfogadni, mert sajnos ebben is „magyarok” vagyunk.
Egy kicsit belemennék részletesebben a különböző sorozatokba. Kezdeném a SPRINT-tel, mert az tűnik a legproblémásabbnak. A BAZ és SRT sorozatok jól működő, sok versennyel rendelkező sorozatok. Tudjuk, hogy a sprintek a „legolcsóbbak”, de itt álljunk meg egy kicsit. Ellentmondásos tényezők találhatók a SPRINT körül, ami megint csak abból indul ki, hogy a legolcsóbb sorozat. Mire is gondolok: a BAZ-nak és az SRT-nek is meg van az állandó, viszonylag nagy számú versenyzői magja, akik érthetően úgy tudnak minél több versenyen indulni, hogy pl. az utazási költségeken megtakarított pénzt akár egy újabb futam nevezési díjaként be tudják fizetni. Lehet, hogy ezért támadni fognak sokan, de szerintem éppen a költségek miatt talán érdemesebb lenne az eddiginél kevesebb versenyt csinálni és az így megmaradt pénzeket a versenyzők is fordíthatnák másra, pl. az autójukra, egyéb fejlesztésekre, stb. A Sprint rendezőknek is meg kellene próbálni közös rendezvényekben gondolkodni, valamint nem mindig a mennyiségre, hanem a minőségre menni. Kiélezettebb versenyek lennének. Ezzel nem kívánom a sprint versenyeket minősíteni, ezt már csak azért is mondom, mert nem egy ilyen versenyen ott voltam és megállta a helyét, más rendezvényekkel szemben is. Sajnos a „személyes” ellentétekkel nem tudunk mit kezdeni, nem is tisztünk ezzel kapcsolatban bármit is tanácsolni.
Igenis összehangolhatóak a versenyek. Ezt az eddigi évek tapasztalatai mutatják. Ha nem húzódnak a háttérben „ellentétek”, igenis megférnek egymás mellett a különböző versenysorozatok, természetesen csak úgy, hogyha a rendezők nem egymás ellen dolgoznak, hanem veszik a fáradtságot és egyeztetnek, konzultálnak és ha vannak annyira humánusak, még akár segítenek is egymásnak. Megkérdezik most sokan, hogy hány éves vagyok? És még hiszek a mesékben?
RTE bajnokság: erről nem sok mindent tudnék mondani, függetlenül attól, hogy több éve az RTE Szendrő Rally szervezői között dolgozom. Jól működő sorozat, az MNASZ rendezvények mellett jól működő és az MNASZ-szel együttműködő sorozat. Az arany középút a rendezvénysorozat és viszonylag népes versenyzői kerettel.
MNASZ bajnokság: igen itt érezhető legjobban a „gazdasági válság”, ezt is mindenki tudja. Tényleg sokan úgy érzik, hogy a mostani „intézkedéseivel” az országos szakszövetség próbálja lenyúlni a kisebbeket, de bármely sportágat nézzük az országunkban, mindig az országos szövetségnek felelőssége országos szinten kezelni saját sportágát.
A rendezők kérdése: szó volt itt több helyen, hogy ki „mínuszos”, ki nem. Tudnék erről is mesélni, de nagyon terjedelmes lenne és bonyolult. Tény: a mostani helyzetben, ha egy verseny minimum 100 versenyzővel indul, akkor a befizetett díjakból – szponzor nélkül – jó esetben kihozható 0 szaldósra egy verseny. Ha van szponzor, akkor a viszonylag kis induló számú versenyeken „pótlásnak” elég ahhoz, hogy 0 szaldós legyen. Tény az is, hogy voltak szélsőséges esetek rendezői körökben, de ki csinálna versenyt úgy, hogy legalább a saját költségeit fedezni tudja a már egyre kevesebb haszonból. A szponzorok sem arról híresek, hogy kopogtatnak az ajtótokon zsáknyi lóvékkal.

Zárszóként összefoglalnám az eddigi – remélem nem haszontalan – mondanivalómat. Én úgy érzem, hogy igenis össze kell fogni és nem széthúzni. Meg lehet találni az összhangot, össze lehet állítani úgy egy országos versenynaptárt, hogy mindegyik versenysorozat megfelelő mértékű versenyt bonyolíthasson le. Meg kell tanulni alkalmazkodni egymáshoz, bármilyen elcsépelt mondatnak is hangzik.
1349. • 2013-02-13 10:50:51
Egyet értek veletek! (meg még sokan közülünk!!!) Tegyünk valamit az amatőr rallyért!
1348. • 2013-02-13 10:00:31
Remélem más is egyetért vele. Valahogy rendet kellene már tenni,mert tényleg teljesen tönkretesznek itt mindent...vissza gondolva régen volt magyar rally,most még a maradék reményt is eltiporják,semmi más miatt csak önös és hatalmi érdekek miatt.
Más nem fog összefogni,a dolog rajtunk áll...vagy ha ez így jó mindenkinek akkor meg is érdemeljük,hogy lassan de biztosan ne legyen itthon rallysport...nagyon ebbe az irányba mennek a dolgok.... sírok
1347. • 2013-02-12 19:17:40
Teljesen egyetértek!:)
1346. • 2013-02-12 10:37:17
A villany felkapcsolásában meg lehet segíteni kellene...Ez olyan tényleg mint a politika...fel kellene emelni a hangunkat nekünk versenyzőknek, nézőknek...minket senki nem kérdezett meg,hogy hol szeretnénk versenyezni és mik a terveink 2013-ra...Cserébe kaptunk egy nagy semmit és megmagyarázzák,hogy ez így jó nekünk,vagy ha nincs elég pénzünk akkor ne versenyezzünk. Nem kellene,hogy itt is kialakuljon a rezsim...elég ezt másik csatornán lenyelnünk...Népszerűsítsük a rallyt,de okosan ésszel,ha sprint nem lesz(SRT,BAZ)...akkor rally se nagyon ebben szinte biztos vagyok. BAZ-os versenyzőknek is tenni kellene a szeretett sorozatuk iránt, az SRT-eknek is, mert ha ezek nem lesznek tényleg szögre lehet akasztani a bukósisakot...Nem vagyok ez a lázító típus,de fel kellene már ébredni,nem hagyni,hogy megmagyarázzák,hogy ez így jó,meg ez a helyes irány,mert nem lesz itt semmi! Legyen minden,de ésszel és igazságosan...
1345. • 2013-02-12 08:51:14
Szia,

Ahogy mondod lényegében nem a Pénzes Zsoltin múlik a dolog...ez onnan is látszik,csak sprint szinten,hogy Baranya és Arrabona minden szigorítás alól kiesik. Azt hiszem aki egy kicsit is figyelemmel követi a dolgokat az képben van teljesen.
Az egyesített minimális műszaki követelmény kell! De ne úgy kelljen,hogy a havernak haverja mehet,mert őt ismerem. Ez ilyen kvalitású emberekkel nem fog változni! Kicsit nézelődni kell a neten és meg lehet figyelni,hogy a szilveszter rallyval egyidőben rendeztek Baranyában is "sprint" versenyt...na ott indultak kesze-kusza autók,amiket nagyon az udvarból nem engednék ki, mondhatni,hogy bontószökevények voltak...de senki nem szólt egy szót sem. Ugye itt jöhetne az: akinek nincsen pénze ne versenyezzen...én néztem egy két videót,biztos,hogy nem engedtem volna indulni autókat...ez más versenyre is igaz. De itt van a részrehajlás,hogy nem fogják ezt nézni a haver háza táján,mert akkor ki lesz túrva az újító erő is...oda-vissza megy a dolog....Amatőrből nem nagyon fognak felmenni RTE-be, R2be...ott minimum duplázódnak a költségek,de mindent számításba véve inkább triplázódnak...annyira kevés ember teheti meg ezt,hogy azzal nem fog növekedni a létszám a felsőbb szinteken. Bodnár motoros Ladákkal nagyon sokan jönnek...azt is tudni kell,hogy a rally elment egy kicsit a felvágás, a divat világába...nagyon sok olyan Bodnár motoros Lada van aki egy sprintet is éppen csak ki tud gazdálkodni,de meg kell mutatni,hogy alattam van a technika...ezt tartom az egyik legnagyobb butaságnak...de kinek a pap, kinek a papné. Én egyszerűen nem látom,hogy ezek a változtatások mitől teszik jobbá a magyar rallysportot minden szinten nézve...Az ORB-nek és R2 nek nincsen semmilyen komolysága...aki annak örül,hogy kategória 3ik lett 3 autóból akkor azt én nem fogom fel,hogy miért jó neki "versenyezni"...gondolom versenyzők is beleszólnak a dolgokba...de ez így nem autóverseny,autóversenyzés....megjelenés...de,hogy nem a szeretet,megszállottság miatt csinálják abban biztos vagyok!
Idén jó pár éve csak az amatőr és RTE futamok éltették a rallyt...másra nem sok értelme volt kimenni és nem csak a létszám miatt...
Összegezve marad a vakon nézés, a lobbi, a mással kiszúrás, és a pénzlehúzás...
Ismerettségi körömben vannak egy páran akik lelkes nézők,megszállottak...nagyon nem akarnak itthon nézelődni,inkább kimennek külföldre versenyt nézni,legalább ott van látvány mert,hogy ORB-n nincs az is biztos...a sprinteket meg szétverték...nagyon sötét itt a dolgok vége...reméljük egyszer valaki felkapcsolja már a villanyt....
1344. • 2013-02-12 05:56:49
Az meg a baromság kategóriája, hogy a jelenlegi szisztémával majd bekényszerítik a rendszerbe az amatőr világából az utánpótlást. Nem lenne rossz dolog ez az egységesített minimális műszaki követelmény, csak hagyni kellett volna kifutni, hogy melyik sorozat marad talpon, és nem adminisztratív és sajnos gusztustalan lobbiérdekek által befolyásolt módon belenyúlni. Azt meg ne gondolja senki, hogy majd olyan sokan mennek fel RTE-be vagy rally 2-be, az amatőrök megritkulása miatt. Nem a Bodnár-motoros Ladás és hasonló körről beszélek, de az amatőrök világát még mindig meghatározó részben a pár százezres kisautós emberkék teszik ki, ők meg nem mennek fel sehova, maximum szögre akasztják a bukósisakot, amelyhez a remek, átlátható, versenyzőbarát és minden ízében "olcsó" versenyautóvizsgáztatás is hozzá fog járulni.
1343. • 2013-02-12 04:34:39
Ezt nagyon jól összefoglaltad, frappáns és szinte mindent elmond. Talán annyi kívánkozik ide, -szubjektíve-, hogy szerintem nem a Pénzes Zsoltin múlt az amatőrökkel való részrehajló elbánásnak a veleje, ő-anélkül, hogy a tutiba belelátnék, nem vagyok bennfentes-, mindig is szívén viselte az alsóbb osztályok sorsát, lásd az RTE-ben betöltött korábbi szerepe. Tehát a túrának valamivel jobb lsz, ez prognosztizálható, a Zsolti talán ennyit el tud érni, hogy azt ne fúrják a jó MNasz-es bácsik annyira, de ez az amatőr kvóta, amit kitaláltak, valóban teljesen részrehajló és igazságtalan. Engem is az SRT, Bp.-től nem messze levő amatőrök érdekeltek volna, nos, ilyen nem nagyon lesz, menjen az ember túrában, vagy utazzon messzire, ha amtőrözni akar, csak ugye ez innentől keményen pénztárca kérdése. Egyebekre ki sem térek, mert teljesen jól leírtad.
1342. • 2013-02-11 20:52:04
Őszintén...a szakágvezető nem fog jobb belátásra térni,ha szándékában állna akkor már megtette volna. Az egész történet abszurd, az én értelmezésemben mindenképpen. Lehet,hogy egy kissé túlzó ezt mondani,de az MNASZ nem a magyar autósportért,rallyért van,hanem inkább ellene. Egy csodálatos tavalyi év után kezdik bebizonyítani,hogy van lejjebb is.
Van abban jó dolog is amit kitaláltak,változtatni szeretnének,de az egésznek a kivitelezése egyoldalú,igazságtalan és átlátszó. Az amatőr versenyek csökkentésével nem fog több ember kimenni ORB-re vagy R2-re. Összesen 40 autóért biztosan nem. A másik,hogy ebből a 40autóból nagyon kevesen versenyeznek, a többi csak megteheti, aztán lehet itt rám a köveket dobálni. Tényleg olyan ez mint a politika,megmagyarázzák,hogy nekik van igazuk,de az én józan paraszti eszem nem veszi be. Pl. R2-nek nem változnak a költségei,de kötelező lesz a GPS bérlés...vagy ott vannak a sprintek. Azt mondják,hogy az országban nincsenek távolságok...ez olyan mint a rezsicsökkentés...az is egy nagy rózsaszín felhő. Olvasgattam itt kommenteket miszerint a sprint anyagilag nincs messze a túrától. Ha nekem ezt matematikai számításokkal valaki levezeti akkor elhiszem neki...és igen itt jön a sablon szöveg: a sprintek pont attól voltak jók,attól jók,hogy regionálisan vannak szervezve,tehát lakóhelyhez közel, vagy viszonylag közel és ez jó a nézőnek és versenyzőnek egyaránt. Nincs azzal semmi gond,hogy csökkenteni kell a sprintek számát,valahol megértem sok volt már nagyon belőle az utóbbi években. De nem így kellene csökkenteni,mert ez így átlátszó...Baranya kupa szinte érintetlen, Arrabona szintén...a két nagy konkurenciát, BAZ,SRT meg szétszórták az ország maradék 70%-ára....ha ez így igazságos akkor én kérek elnézést...A BAZ-ban kétségtelen,hogy volt egy két verseny ami nem jól sikerült, SRT-ről nem tudok...sőt még év rendezői is voltak 2012-ben és ennek az a gyümölcse,hogy idén talán rendezhetnek két versenyt közösen az RTE-vel...és még kitudja mit találnak ki. Ha nagyon elkezdenénk vizsgálódni az ORB házatáján talán bele lehetne ütközni hibákba,hiányoságokba...de ugye ez nem fontos.
Érdekek ütköznek érdekekkel. Az is igaz,hogy aki ORB-n akar menni vagy R2ben azt nem érdekli az ezek alatti futamok,de ezek a futamok éltetik még itthon a rallyt lassan 5ik éve,mert másban sem reklám,sem marketing sem semmilyen érték nincsen. Vajon miért nem lehetett azt meghozni,hogy akkor rendezzen minden rendező éves szinten 5-6 versenyet akár ebből egy kettő lehet közös, mérjék össze a tudásaikat az emberek más sprint futamokból,de ez megint több sebből vérzik,mert így menne a licitálás meg az ujjal mutogatás....ez sajnos a magyar mentalitás.Legyenek szigorítások,csak igazságosan! Mert ez így csak ködhintés és kib.szás emberekkel...leginkább kisebb költségvetéssel dolgozó versenyzőkkel. Gondolom az irományomból az is kiderült,hogy inkább a sprint versenyek felé húz a szívem, a pénztárcám és mivel pest és nógrád megyei versenyek lesznek hozzám a legközelebb nem látom a fényt az alagút végén,mert az biztos nem fog beleférni,hogy elmenjek Baranyába, vagy BAZ-ba versenyezni....A helyzet kilátástalan...De addig még a versenyzők nem fognak össze, a nézők a rallyszeretők nem tesznek semmit addig csak szépen,okosan és ügyesen leépítik itthon a magyar rallysportot.
Én személyesen nagyon kíváncsi vagyok az idei ORB vagy R2 létszámára,mert szerintem több nem lesz,megint nevetség tárgyává válunk...meg küldföldre kell marketinget szervezni,hogy jöjjenek ide versenyezni külföldi versenyzők, a magyar versenyzők meg mennek innen el,mert külföldön színvonal van...kabaré!
Lehetne itt hosszasan fejtegetni...vannak jó törekvések is,de ezek hamar elfognak halni,mert még mindig azok csinálják itthon a rallyt akik élni akarnak ebből...meg sok a havernak a haverja...mint a poltika és addig még ez nem változik,addig nem lesz jó sem a Sprintnek,sem az RTEnek,sem R2nek és ORBnek sem...az,hogy ezzel több versenyző és néző nem lesz azt szinte biztosra veszem... nemértem
1341. • 2013-02-11 18:31:28
hu0olb szivemből szoltál, jó lenne ha a szakágvezető jobb belátásra térne és a versenyzőkért munkálkodna.
1340. • 2013-02-11 15:19:06

Na mégegyszer kedves KOLivér!
(remélem utoljára)

Nem én vettem el az SRT versenyek rendezési jogát.
Nem én tehetek róle, hogy a távolság miatt, kétszer annyiba kerül egy verseny a számodra.
Nem én szelektálok, nem én döntöm el, hogy hol lehet versenyt rendezni, hol nem.
Nem állítottam, hogy nincs jogod a lakóhelyedhez közel
versenyezni.

Remélem érthető. További jogos vagy jogtalan felháborodásodat légy szíves az arra illetékesnek címezni.
Köszi:

ortodox
1339. • 2013-02-11 12:37:04
Sziasztok,

Felmerészkedem már én is ide,mert nálam most telt be teljesen a pohár.Egy valami biztos,hogy nem a 2012-es év volt a mély pont,sajnos van még lentebb is...
Sok jó dolog van a mostani újításokban,ha lehet így nevezni őket,de addig míg csak az érdekek és a kapcsolatok irányítják a történetet,nem lesz itt semmi,nemhogy rally. Lehet itt pro és kontra mindenről beszélni,de szépen fokozatosan szisztematikusan tönkre tesznek itt mindent...tisztára mint a politika. Egy valami szinte biztos,hogy az ORB-ben nem lesz több induló,néző meg főleg...R2-vel is azért egy kicsit kitoltak...nem lesz költségnövelés,de béreljen mindenki GPS-t...kabaré. Az RTE talán marad a régi jól működő keretek közt, Mészáros Iván talán nem hagyja magát,bár idén kevesebb túra futam lesz. A sprinteket teljesen tönkretették és lehet itt bármit mondani...persze pécs környékén marad minden a régi...milyen érdekes király Lehet itt beszélni arról,hogy az országban nincsennek távolságok,de ez csak porhintés...nagyon sok ember,versenyző hobbiját tették most tönkre. A jól menő sorozatokat szétverni,mert valakinek zavarja a köreit....nevetséges! Egy valami biztos,hogy idén kevesebb versenyző lesz és kevesebb néző is a pályákon ill. a pályák szélén...ez minden csak nem fejlődés...ez keményen visszafejlődés...Itt is kezd kialakulni az a képlet,hogy inkább külföld...Meg lehet itt mindent magyarázni okosan ügyesen, az is teljesen normális,hogy ki így, ki úgy gondolja,de egy biztos,hogy semmi sem lesz jobb...sőt ez már olyan mélypont ami után már csak az jön,hogy nem lesz itt semmi....
1338. • 2013-02-11 12:15:48
Ortodox!
Látod ez a baj! Ez nem helyrajzi kérdés!!
Ha Borsodban szűnt volna meg a sprint ugyan úgy fel lennék háborodva! Én is indultam ott egyszer-kétszer, hibátlan volt, csak ilyen messziről pont kétszer annyiba került mint az itteniek! Mindenkinek ugyan úgy joga lenne versenyezni a lakóhelyéhez közel!!!
Mi az, hogy itt lehet ott nem! Milyen alapon szelektálnak! Röhej!!
Amúgy meg azért reagáltam pont a Te hozzászólásodra, mert annyira flegma volt , hogy nem tudtam szó nélkül hagyni!!
1337. • 2013-02-10 19:39:40
Talán nem is véletlen az az elírás. Lehet, hogy egy zeneszerzővel jobban járt volna az autósport. helyeslek helyeslek helyeslek
1336. • 2013-02-10 19:36:17
Meddig szajkózza még az ember, amig a mostani gárdából akár egy fél ember is a rally közelében van, addig nem lesz rend.... Kukába mindegyikkel, volt idejük bizonyitani a rátermettségüket, nem sikerült.Nem a rallyért vannak, hanem abból élnek....
1335. • 2013-02-10 19:19:04
ennyi :D Móczár... így már talán jó, de a helyzeten nem változtat.
1334. • 2013-02-10 17:34:46
Na, már a zeneszerző is tehet róla nemértem csókollak kacsintok
MNASZ fórum
oldalanként | növekvő
összesen: 2773 hozzászólás • 139 oldal
  
  
  
 
  
  
Fotóalbum címkék
h i r d e t é s
Hír címkék
Videó címkék
Fotóalbum címkék
H K Sz Cs P Sz V
282930 31 010203
040506 07 08 0910
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21222324
25 26 27 28 29 3001
2024.11.09-10.

részletes infóink

2024.11.09-10.

részletes infóink

2024.11.09-10.

részletes infóink

2024.11.21-24.

részletes infóink

2024.11.22-24.

részletes infóink

2024.12.06-08.

részletes infóink


b a j n o k s á g o k :

World Rally Championship 2024
European Rally Championship 2024
Országos Rally Bajnokság 2024
Országos Rally Sprint Bajnokság 2024
k e d v e n c e i n k
Rallylive.hu
CarsAndGirls.hu
AutoSportFoto.sk
CarStyling.hu
WRC magazin

s t a t i s z t i k á k