RALLYCROSS VILÁG- ÉS EURÓPA-BAJNOKSÁG - Kárai Trans World RX of Hungary - 2024.07.27-28
Élő közvetítés - a kulisszák mögül
Beszélgetés Magyar Bencével, az EuroSport kommentátorával
2011-01-19
interjú • DuEn
h i r d e t é s
Összes oldal:
710443157
Napi oldal:
193418
Jelenleg:
4090
Regisztrált:
0
kiemelt partnerünk :
Peugeot Magyarország

további partnereink :

AutoDekor

BusLine

webshopunk :

duenShop.hu - a rallyongók boltja

Hungarian Virtual
Rally Championship 2024
a bajnokság állása az 1.futam után
1. Suborits Péter
208
2. Kasza Kristóf
196
3.
Fónagy Kristóf
190
4. Gách Bence
175
5. Bíró-Ambrus Roland
174
6. Tóth Richárd
167
7. Gönczi Dániel
161
8. Csortos László
157
9. Petrovszki Máté
153
teljes táblázat
World Rally Championship 2024
a 7.futam, Rally Poland után
1. Thierry Neuville
Hyundai i20 N Rally1
136
2. Elfyn Ewans
Toyota Yaris GR Rally1
121
3. Ott Tanak
Hyundai i20 N Rally1
115
4. Sebastian Ogier
Toyota Yaris GR Rally1
92
5. Adrien Fourmaux
Ford Puma Rally1
91
6. Kalle Rovanpera
Toyota Yaris GR Rally1
63
7. T. Katsuma
Toyota Yaris GR Rally1
58
8. A.Mikkelsen
Hyundai i20 N Rally1
29
9. Dani Sordo
Hyundai i20 N Rally1
27
teljes táblázat
European Rally Championship 2024
a 4.futam,
a Rally Estonia után
1. Hayden Paddon
Hyundai i20 N Rally2
73
2. M.Franceschi
SKODA Fabia RS Rally2
63
3. Mads Ostberg
Citroen C3 Rally2
53
4. Jon Armstrong
Ford Fiesta MkII
25
5. S. Tempestini
SKODA Fabia RS Rally2
40
6. Miko Marczyk
SKODA Fabia RS Rally2
40
7. Oliver Solberg
SKODA Fabia RS Rally2
35
8. Georg Linnamae
Toyota Yaris GR Rally2
26
9. Andrea Mabellini
Skoda Fabia
28
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Bajnokság 2024
a 4.futam,
a Székesfehérvár Rallye után
1.
Csomós Miklós
Skoda Fabia RS Rally2
122
2.
Turán Frigyes
Volkswagen Polo GTi R5
103
3.
Velenczei Ádám
Skoda Fabia R5 Evo
96
4. Német Gábor
Skoda Fabia RS Rally2
85,5
5. Klausz Kristóf
Skoda Fabia R5 Evo
77
6.
Tóth Tibor
Skoda Fabia R5 Evo
71
7. Trencsényi J.
Skoda Fabia R5 Evo
56,5
8. László Martin
Skoda Fabia RS Rally2
35,5
9. Osváth Péter
Skoda Fabia R5 Evo
35,5
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Challenge 2024
a 4.futam,
a Székesfehérvár Rallye után
1. Marozsi Zsolt
Hyundai i20 R5 2.0
112
2. Rongits Attila
Mitsubishi Lancer Evo IX
85
3. Bodogán F.
LADA VFTS
82,5
4. Balla Tamás
Mitsubishi Lancer Evo IX
74,75
5.
Hulmann Gábor
LADA VFTS
72
6.
Kronome Ákos
SKODA Fabia R2
42,5
7. Cseri József
LADA VFTS
37,5
8. Hevesi Norbert
BMW E36
35
9. Prigyeni Péter
LADA 2107
34,5
teljes táblázat
Peugeot 208 Rally4 Cup Hungary
a 4.futam,
a Székesfehérvár Rallye után
1.
Czékmány Norbert
Peugeot 208 Rally4
50
2.
Határ Attila
Peugeot 208 Rally4
35
3.
Kerék Balázs
Peugeot 208 Rally4
31,5
4. Viszló Csaba
Peugeot 208 Rally4
28,5
5. Berta László
Peugeot 208 Rally4
20
6. Zagyva Dorka
Peugeot 208 Rally4
14,25
7. Hibján József
Peugeot 208 Rally4
12
teljes táblázat
Országos Rally2 Bajnokság 2024
a 4.futam,
a Székesfehérvár Rallye után
1. Baksai László
Lada VFTS
96,5
2. Ronavolgyi E.
Honda Civic
73
3. Tamás Gyula
Peugeot 208 R2
61,5
4. Várnai Dávid
Ford Fiesta R2T
54
5. Ruszó Krisztián
Lada VFTS
42
6. Szetei Norbert
Peugeot 208
37
7. Görög Péter
Citroen C2 R2
35,5
8. Hauck Zsolt
Lada 2107
28
9. Strider Zoltán
Peugeot 208
26
teljes táblázat
Országos Rally3 Bajnokság 2024
a 4.futam,
a Székesfehérvár Rallye után
1. Kovács Dominik
Opel Astra
59
2. Bíró Gergő
Opel Astra
53
3. Bajusz Krisztián
Lada 2101
46
4. Kosztolányi L.
Lada 2101
40
5. Bévárdi Péter
Lada 2107
35
6. Kerekes Bence
Lada VFTS
34
7. Fenyvesi Péter
Lada 21013
33
8. Krámpek Nándor
Lada 2107
31
9. Oberling K.
Suzuki Swift GTi
29
teljes táblázat
Országos Historic Bajnokság 2024
a 2.futam,
a II.Diósgyőr Rally után
D géposztály
1. Wirtmann Ferenc
Ford Escort RS
45
2. Nagy István
Volkswagen Golf
27
3. Müller Roland
Lada 2101
24
E géposztály
1. Érdi Tibor Jr.
Ford Sierra Cosworth 4x4
45
2. Varga C. Zoltán
BMW E30 M3
28
3. Hankó László
Lada 2107
26
teljes táblázat
Országos Rallycross Bajnokság 2024
a 2.futam után
1. Benyó Máté
Peugeot 208
42
2. Kárai Tamás
Audi S1
22
3. Ales Fucik
Volkswagen Polo
22
4. Antal István
Mitsubishi Colt
20
5. Kotán Péter
Ford Focus
19
6. Pál Krisztián
Skoda Fabia
19
7. Z.Staniszewszki
Ford FIesta
18
8. Alois Höller
Ford Fiesta RX
13
9. Koncseg Zoltán
Audi A1
13
teljes táblázat

A EUROSPORT egy szakasz kivételével élőben közvetíti a jubileumi Monte Carlo Rallye-t. A közvetítéseken végig Magyar Bencét halljuk, mint kommentátort.
Bencével már régóta beszéltünk róla, hogy kicsit bekukkanthatunk a kulisszák mögé, hogyan is készül egy ilyen műsor.
Ez a monstre közvetítés tökéletes apropót adott az interjúhoz.

thumb_elo_kozvetites_-_a_kulisszak_mogul_1Bence! Régóta ismerjük egymást, hiszen Kőváry Barna mellett anno Te is részese voltál nem egy kaszkadőr show-nak a jobb1-ben. Hogy kerültél ide?
Úgy kerültem ide, hogy unatkoztam egy szocreál nagyvállalat kereskedelmi osztályán és épp az EuroSport honlapjára kattintottam, ahol láttam, hogy kollégákat keresnek. Nagyon szerettem a sportokat, alapvetően az autósportot, de emellett több sportág eseményeit is követtem. Volt egy válogatás, 3-400 ember jelentkezett és a végén maradt 10-15 emberke. Ekkoriban indult az EuroSport2, szükség volt az új kollégákra. Így kerültem ide.

Ne ugorjunk ekkorát! (mint amekkorát a videóban ugrottatok...)
Mesélj még arról, kérlek, hogyan fejeződött be a navigátori pályafutásod?
Nem mondok újdonságot azzal, ha azt mondom, hogy az autósport egy nagyon drága játék. Egy darabig tudtuk csinálni. Aztán megbeszéltük, hogy jobb lesz külön-külön. Barna maradt a rally mellett, én elmentem külföldre dolgozni, meg kellett élnem valamiből.
Szó szerint más vizekre eveztem, hiszen vitorlázást oktattam külföldön. Szkíperként dolgoztam, szép nagy fehér vitorlás hajóval jártam a tengereket. Vittem utasokat, vitorlázást oktattam, segítettem levizsgázniuk vitorlázásból. Ezzel el voltam néhány évig. Így nem tudtam részt venni a csapat életében, sem az autófelkészítésben, sem a támogatók felhajtásában nem tudtam segíteni Barnának. Nem lett volna fair, ha maradok a csapatnál.

Értem.
Visszatérve a válogatáshoz…
Mikortól dolgozol itt és mi volt az első sportág, amit közvetítettél?
Már vagy hat éve, talán. És az első munka motocross, FMX. Alig tudtam megszólalni, annyira izgultam. Szerencsére már nincs meg az archívumban az az adás, így senki nem tudja újrahallgatni. Nekem megvan, de senkinek nem fogom megmutatni. Remélhetőleg azóta fejlődtem valamennyit.

thumb_elo_kozvetites_-_a_kulisszak_mogul_4

Én azt gondolom, hogy nagyon színvonalasak ezek a közvetítések és ezt Neked köszönhetjük. És szerencsére egyre több eseményt láthatunk élőben. Ma - szerintem - a Monte első napján több, mint 5 órát kell az élő közvetítés alá dolgoznod.
És ez még két napig fog így menni. De ez nem baj, sőt én nagyon élvezem. Ami a bánatom, hogy nem közvetítjük minden futamot ilyen vehemenciával. Természetesen ennek anyagi vonzatai lehetnek és azért nincs így és természetesen ezekre mi itt a magyar stúdióban semmilyen ráhatással nem vagyunk.
És az is látszik, hogy nagyon nagy munka egy ilyen közvetítést összehozni, mint ez a Monte Carlo Rallye, ahol gyakorlatilag egy szakasz kivételével az összeset élőben adjuk. Sajnos ez nem valósítható meg minden verseny esetében.

Ugye mondhatjuk azt, ha rally, akkor az EuroSporton az már Hozzád tartozik?
Igen. Először kezdődött a világbajnoki összefoglalókkal. Az IRC 2006-ban született, mondhatom, hogy az EuroSport gyermeke, hiszen minden ország rally kommentátora próbált egy picit hozzátenni, kikérték a véleményünket több dologban, végeláthatatlan kör-emailekben beszéltünk át részleteket.
AQki figyelemmel követi az IRC-t, az remélem, hogy látja is ezt a fejlődést. A kezdeti év 4 futama után, amikor fél órás összefoglalóval jelentkeztünk, ez már a harmadik év, amikor a Montéról élőben adunk be gyorsokat.

elo_kozvetites_-_a_kulisszak_mogul_5

Be kell vallanom, hogy meséltek már korábban arról, hogy egy ilyen közvetítés alatt hogy dolgoznak a kommentátorok, de mégis meglepődtem például azon, hogy egy olyan monitoron nézitek az adást, aminél szerintem a nagyáruházak pénztáraiban is nagyobbak vannak…

Az olvasóinknak próbálom leírni a munkádat:
Egy kis monitoron látod ugyanazt az adást, amit a nézők esetleg hatalmas plazma/led/lcd TV-ken otthon is néznek. A kezedben van egy adásmenet, ami meglepett engem, hogy az élő adásra vonatkozóan is vannak scriptek, amik másodpercre ott vannak, ahova betervezik őket. Van egy számítógép, amin be tudsz jelentkezni egy szerverre, ahol kaphatsz háttéranyagokat. Van a kis számítógéped, amin keresztül kommunikálsz a facebook-os chat-előkkel, ahol rálátsz az eredményekre. És van csomó papír, amit magadnak állítasz össze a versenyzőkről, a versenyről. A fejeden fülhallgató, amin keresztül folyamatosan hallod az eredeti hangot és néha visszaszámol a főrendező a francia központból a reklámok előtt.
És ebből csinálsz egyedül élő közvetítést…
Ehhez kell a fanatizmus…

thumb_elo_kozvetites_-_a_kulisszak_mogul_2

:) Amikor először bejöttem a stúdióba, előtte minimum egy Európa Parlamentet képzeltem magam elé. Ehhez képest látod, hogy közel sem olyan. De nem rettentett el, hiszen nagyon szerettem volna itt dolgozni. A másik dolog pedig, ahogy Te is láttad: működik. :)
A monitoron valóban azt a képet látjuk, amit a nézők otthon és van internet kapcsolatunk. És ebből megoldható minden!

Természetesen senki sem úgy esik be, hogy 'na, megjöttem, csináljuk'. Mindenki a habitusának és az érdeklődésének megfelelő mértékben készül fel a közvetítésekre. Nekem a rally a mindenem! Én erre a Montéra elég sokat készültem. A tavalyi Ciprus Rally óta vége volt nálunk a közvetítéseknek, gyakorlatilag azóta kisérem figyelemmel a Te oldaladon keresztül is az eseményeket, a versenyzőket.

Egy Junoszty TV-n keresztül nézed az adást, miközben papírlapokat bújsz...
Azt hiszem ennek fényében minden apró hiba megbocsájtható…
Amióta világ a világ a kommentátorok arra születtek, hogy a néző bakikat keressen és persze lehet is találni. Azt hiszem aki erre a szakmára lép, az nem azért lesz kommentátor, hogy mindent elkövessen azért, hogy a nézőket idegesítse a hibáival. Szerintem mindenki törekszik a hibamentes közvetítésre, mindenki szeretné színvonalasan elvégezni a munkáját a tőle telhető legnagyobb odaadással.

thumb_elo_kozvetites_-_a_kulisszak_mogul_3

Mik a terveid, mik a céljaid? Van továbblépés?
Pl. a Mecsek Rallye-n Te fogod odadugni a mikrofont a beíróban a versenyzők orra alá?
A Mecsek Rallye-t nem tudom még, hogy hogyan közvetíti a csatorna. Ha nem lesz ilyen monstre közvetítés - amit persze én személy szerint nagyon szeretnék és reménykedem benne, hiszen a Barumon is volt élő adás - szóval hogyha nem lesz közvetítés és hívnak a rendezők, akkor nagyon szívesen segítek, ha tudok, bármiben. Rám számíthatnak!
Nekem ez a szívügyem, ráadásul 1996-ban a Mecsek Rallye-n navigáltam először a másodosztályban egy Zsiguliban…

A céljaimról pedig: ez egy olyan szakma, hogy innen nem nagyon lehet továbblépni. Amikor nekifogtam, akkor egy világbajnoki összefoglalót szerettem volna színvonalasan közvetíteni. Akkor még ugye csak az volt nálunk. Aztán mikor összejött, akkor jött az IRC. Vakargattuk a fejünket, hogy kik ezek a viszonylag ismeretlen nevek és abból aztán ez lett. Ebben nagyon sok ember munkája benne van és talán egy kicsit a mi érdemünk is. Nem tudom mi van még előre… Természetesen szakmailag szeretnék fejlődni, de nem tudom, hogy mit tudnék a rallynál jobban szeretni. Szerintem nincs olyan, amit jobban tudnék szeretni annál, mint egy élő rallyversenyt közvetíteni.
Álmodni sem mertem arról, mikor nekivágtam ennek, hogy például egy Monte Carlo Rallye-t élőben közvetítsek.
Tehát - ha mondhatjuk - nekem ez a csúcs.

Ez a hír most jelenik meg 6127. alkalommal
Share |
  
  
  
 
  
  
Fotóalbum címkék
h i r d e t é s
Hír címkék
Videó címkék
Fotóalbum címkék
H K Sz Cs P Sz V
15 16 17 18192021
22232425262728
29 30 31 01020304
05 06 07 08091011
121314 15 161718
2024.07.19-25.

részletes infóink

2024.07.27-28.

részletes infóink

2024.07.27.

részletes infóink

2024.08.01-04.

részletes infóink

2024.08.04.

részletes infóink

2024.06.21-11.05.

részletes infóink


b a j n o k s á g o k :

World Rally Championship 2024
European Rally Championship 2024
Országos Rally Bajnokság 2024
Országos Rally Sprint Bajnokság 2024
k e d v e n c e i n k
Rallylive.hu
CarsAndGirls.hu
AutoSportFoto.sk
CarStyling.hu
WRC magazin

s t a t i s z t i k á k