Előbb a munka, aztán a...
Tagai Tomi, Nyirád előtt
2008-10-01
interjú • Pájer Ani
h i r d e t é s
Összes oldal:
732057080
Napi oldal:
41002
Jelenleg:
1470
Regisztrált:
0
kiemelt partnerünk :
Peugeot Magyarország

további partnereink :

AutoDekor

BusLine

webshopunk :

duenShop.hu - a rallyongók boltja

Hungarian Virtual
Rally Championship 2024
a bajnokság állása a 4.futam után
1. Kasza Kristóf
779
2.
Fónagy Kristóf
754
3. Gönczi Dániel
704
4. Kozsuk Péter
630
5. Suborits Péter
628
6. Végh Krisz
608
7. Bíró-Ambrus Roland
606
8. Osztás Ábel
588
9. Balogh Richárd
573
teljes táblázat
World Rally Championship 2024
a 9.futam, Finn Rally után
1. Thierry Neuville
Hyundai i20 N Rally1
192
2. Ott Tanak
Hyundai i20 N Rally1
158
3. Sebastian Ogier
Toyota Yaris GR Rally1
154
4. Elfyn Ewans
Toyota Yaris GR Rally1
140
5. Adrien Fourmaux
Ford Puma Rally1
130
6. Kalle Rovanpera
Toyota Yaris GR Rally1
86
7. T. Katsuma
Toyota Yaris GR Rally1
80
8. Dani Sordo
Hyundai i20 N Rally1
44
9. Semi Pajari
Toyota Yaris GR Rally1
34
teljes táblázat
European Rally Championship 2024
a 7.futam,
a Rali Ceredigion után
1. Hayden Paddon
Hyundai i20 N Rally2
131
2. M.Franceschi
SKODA Fabia RS Rally2
104
3. Miko Marczyk
SKODA Fabia RS Rally2
91
4. Andrea Mabellini
Skoda Fabia
71
5. S. Tempestini
SKODA Fabia RS Rally2
59
6. Jon Armstrong
Ford Fiesta MkII Rally2
59
7. Mads Ostberg
Citroen C3 Rally2
51
8. Simon Wagner
SKODA Fabia RS Rally2
49
9. Efren Llarena
SKODA Fabia RS Rally2
45
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Bajnokság 2024
az 5.futam,
a Győr Rally után
1.
Csomós Miklós
Skoda Fabia RS Rally2
157
2.
Turán Frigyes
Volkswagen Polo GTi R5
124
3.
Velenczei Ádám
Skoda Fabia R5 Evo
121
4. Német Gábor
Skoda Fabia RS Rally2
112,5
5.
Tóth Tibor
Skoda Fabia R5 Evo
80
6. Klausz Kristóf
Skoda Fabia R5 Evo
78
7. Trencsényi J.
Skoda Fabia R5 Evo
72,5
8. Osváth Péter
Skoda Fabia R5 Evo
52,5
9. László Martin
Skoda Fabia RS Rally2
35,5
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Challenge 2024
az 5.futam,
a Győr Rally után
1. Marozsi Zsolt
Hyundai i20 R5 2.0
112
2. Balla Tamás
Mitsubishi Lancer Evo IX
109,75
3. Rongits Attila
Mitsubishi Lancer Evo IX
85
4. Bodogán Ferenc
LADA VFTS
82,5
5.
Hulmann Gábor
LADA VFTS
73,5
6.
Kronome Ákos
SKODA Fabia R2
65,5
7. Nagy G.M.
Lada VFTS
43,5
8. Tóth Barna
BMW E36
43,5
9. Cseri József
LADA VFTS
37,5
teljes táblázat
Peugeot 208 Rally4 Cup Hungary
az 5.futam,
a Győr Rally után
1.
Czékmány Norbert
Peugeot 208 Rally4
65
2.
Határ Attila
Peugeot 208 Rally4
45
3.
Kerék Balázs
Peugeot 208 Rally4
38,5
4. Viszló Csaba
Peugeot 208 Rally4
28,5
5. Berta László
Peugeot 208 Rally4
20
6. Zagyva Dorka
Peugeot 208 Rally4
14,25
7. Hibján József
Peugeot 208 Rally4
12
teljes táblázat
Országos Rally2 Bajnokság 2024
az 5.futam,
a Győr Rally után
1. Baksai László
Lada VFTS
121,5
2. Tamás Gyula
Peugeot 208 R2
82,5
3. Ronavolgyi E.
Honda Civic
73
4. Várnai Dávid
Ford Fiesta R2T
54
5. Hauck Zsolt
Lada 2107
46
6. Ruszó Krisztián
Lada VFTS
42
7. Tellér Antal
Peugeot 208
41
8. Szetei Norbert
Peugeot 208
37
9. Görög Péter
Citroen C2 R2
35,5
teljes táblázat
Országos Rally3 Bajnokság 2024
az 5.futam,
a Győr Rally után
1. Bíró Gergő
Opel Astra
66
2. Kovács Dominik
Opel Astra
59
3. Kerekes Bence
Lada VFTS
49
4. Oberling K.
Suzuki Swift GTi
48
5. Bajusz Krisztián
Lada 2101
48
4. Kosztolányi L.
Lada 2101
40
5. Bévárdi Péter
Lada 2107
35
7. Fenyvesi Péter
Lada 21013
33
8. Krámpek Nándor
Lada 2107
31
teljes táblázat
Országos Historic Bajnokság 2024
a 4.futam,
a Székesfehérvár Rallye után
C géposztály
1. Mekler László
Alfa Romeo Giulia Sprint GTA
45
2. Tóth István
Škoda S120S
40,5
3. Emődi Balázs
Fiat 124
21,75
D géposztály
1. Wirtmann Ferenc
Ford Escort RS
120
2. Csukovics István
Lada 21013
78,5
3. Müller Roland
Lada VAZ 2101
65,5
E géposztály
1. Érdi Tibor Jr.
Ford Sierra Cosworth 4x4
90
2. Szombathelyi P.
Lada VFTS
82,5
3. Zsolna József
Lada 2105
69,5
teljes táblázat
Országos Rallycross Bajnokság 2024
a 2.futam után
1. Benyó Máté
Peugeot 208
42
2. Kárai Tamás
Audi S1
22
3. Ales Fucik
Volkswagen Polo
22
4. Antal István
Mitsubishi Colt
20
5. Kotán Péter
Ford Focus
19
6. Pál Krisztián
Skoda Fabia
19
7. Z.Staniszewszki
Ford FIesta
18
8. Alois Höller
Ford Fiesta RX
13
9. Koncseg Zoltán
Audi A1
13
teljes táblázat

A Nyirád Rallye nevezési listáján egy régen látott név bukkant fel… Tagai Tamás azzal az autóval áll rajthoz, amit korábban egy nagyon régi szerelemnek nevezett, olyannyira, hogy még bérbe sem szívesen adja...

- Ez az autó nagyon sokáig Angliában volt…
- Igen, annyira sokáig, hogy még mindig ott van…:) Két okból is. Egyrészt mi sem erőltettük nagyon, mert sok dolgunk volt idén, másrészt az a csapat, akik a motort csinálják ebbe a kocsiba, azok a Proton 2000-es fejlesztésével voltak elfoglalva, és picit ők is elúsztak a munkával. De ha minden igaz, a héten már visszakerül hozzánk, egy új motorral, kábelköteggel, és egy elég új computer-rel. Ez utóbbival voltak nehézségek, de már megoldották, és teljesen rendben jön haza a kocsi.

- Jól fogalmazok, mikor azt mondom, hogy neked régi szerelmed volt ez az autó?
- Igen, abszolút.

- Tényleg volt, hogy meg akarták venni, és nemet mondtál?
- Nem, bérlésről volt szó, de azt sem szeretném, mert ez nem az az autó, amit bérbe szeretnénk adni.

- Miért pont a Nyirád Rallye-t választottad, hogy rajthoz állnál vele?
- Egész egyszerűen, mert ez az a hétvége, amikor ráérünk, nincs semmilyen más versenyünk. Eddig minden magyar verseny hétvégéjén volt valami plusz, ráadásul külföldön.

- Tavaly mentetek egy darabig a nyirádi pályákon... Mennyire tetszettek?
- Igen, kiestünk akkor, de úgy tudom, hogy az akkoriakhoz hasonló pályákon lesz idén is a verseny. Ha így lesz, annak örülök, mert nagyon jó gyorsok voltak, tetszettek. 

- Hány verseny volt idén és hány bajnokságban vettetek részt - TRT szinten?
- Elsősorban a Boziannal együtt csináljuk Turán Friciék kocsiját a hazai bajnokságban, és Janival az IRC-t, ahol most jön majd Svájc, a negyedik verseny. De indultunk az osztrák, a lengyel bajnokságban, és csináltunk pár versenyt Krestá-val.

- Volt egyáltalán szabad hétvégéd idén?
- Volt. Ha nem is túl sok, de volt.

- De nem csak az Evo VI, és a WRC áll a műhelyben, hanem S2000-es is...
- Igen, a külföldi bajnokságokat ezekkel csináltuk idén.

- A S2000 nem olyan túl régi fejlesztés. Te jobban belelátsz tehát az aktuális állapotukba - mennyire nőtték már ki a gyerekbetegségeiket?
- Szerencsére az egyik legjobb autó a Peugeot, ami nekünk van - legalábbis az eddigi eredményekből így tűnik. Bár a Puntó-hoz képest van egy hátrányuk: a Fiatnak már ez volt a harmadik éve, a Peugeot-nak csak a második. De úgy tűnik, hogy amik az elején voltak problémák, hibák, azok megszűntek, és ki tudták küszöbölni őket. Most már igazán megbízható és jó autók lettek - elsősorban a Peugeot, de a többi S2000-es is ez a helyzet.

- Mennyire tűnik a jövőt tekintve jó befektetésnek a S2000 ma?
- Alapvetően eddig sem a magyar bajnokságra koncentráltunk vele, úgyhogy nem változtat a helyzetünkön, hogy itthon végülis maradnak a WRC-k. Nemzetközi szinten pedig úgy tűnik, hogy egyre inkább elterjednek, úgyhogy szerintem rendben halad a dolog.

- Mit gondolsz a WRC-kérdésről: jó, hogy maradhatnak?
- Inkább azt mondom, hogy a nem jó ötlet az az volt, hogy év elején még azt gondoltuk, hogy nem mehetnek, és év közben kitalálják, hogy mehetnek... Ez az, amiről azt gondolom, hogy nem volt szerencsés - annak ellenére, hogy minket ez nem érintett. De biztos, hogy vannak olyan versenyzők, akik a határozatok fényében döntöttek a jövő évről, és most talán módosítaniuk kell, mert három-négy hónappal az év vége előtt megváltozott a döntés. Egyébként elfogadom a Szövetség határozatát. A nézők szempontjából biztos, hogy jó, hogy maradnak a WRC-k, és azon versenyzők szempontjából, akik megtehetik, hogy ilyen autóval induljanak. Nincs ezzel probléma, csak sokkal nagyobb határozottság kéne az ilyen kérdésekben a Szövetség részéről, és akkor nem lenne senkinek rosszabb szájíze.

- Közeledik az év vége - gondolkodtál már a jövő éven? Az is ilyen lesz, mint az idei, vagy esetleg visszatérnél a versenypályákra?
- Azt hiszem, hogy inkább az előbbinek van realitása. Hiányzik a versenyzés, de ahogy az ember öregszik, úgy el kell tudnia dönteni, hogy mit akar: "játszani", vagy dolgozni. Nehéz a kettőt egyszerre művelni, vagy legalábbis nekem nem sikerült. Nem nagyon voltak olyan támogatóink, akiknek a segítségével úgy tudtunk volna versenyezni, hogy nyugodt lett volna a hétterünk, és saját zsebből pedig az embernek egyre kevésbé van kedve menni.

- Úgy tűnhet, hogy lovagolok ezen a kérdésen, közben pedig igen... :) Azt tudod, hogy Nyirád után melyik verseny lesz, ahol láthatunk téged és a sárga csodádat?
- Gondolkodunk a Mecsek Rallye-ban is, de pont most állunk egy döntés előtt: Mecsek vagy Wald4tel. Ez a két verseny egy időben van, viszont, ha ha úgy alakul, akkor egy versenyen szívesen mennék a Peugeot-val is, és erre talán a Wald4tel alkalmasabb.

Ez a hír most jelenik meg 7541. alkalommal
Share |
  
  
  
 
  
  
Fotóalbum címkék
h i r d e t é s
Hír címkék
Videó címkék
Fotóalbum címkék
H K Sz Cs P Sz V
23 24 25 26272829
300102 03 040506
070809 10 111213
14 15 16 17181920
21 22 23 24 252627
2024.10.04-08.

részletes infóink

2024.10.06.

részletes infóink

2024.10.11-13.

részletes infóink

2024.10.25-27.

részletes infóink

2024.06-2024.11.

részletes infóink


b a j n o k s á g o k :

World Rally Championship 2024
European Rally Championship 2024
Országos Rally Bajnokság 2024
Országos Rally Sprint Bajnokság 2024
k e d v e n c e i n k
Rallylive.hu
CarsAndGirls.hu
AutoSportFoto.sk
CarStyling.hu
WRC magazin

s t a t i s z t i k á k