RALLYCROSS VILÁG- ÉS EURÓPA-BAJNOKSÁG - Kárai Trans World RX of Hungary - 2024.07.27-28
Elöl a motiváció, hátul a hangulat
Matics Misiék az N csoportban
2011-04-11
interjú • Susán Viki
h i r d e t é s
Összes oldal:
710356340
Napi oldal:
106601
Jelenleg:
2460
Regisztrált:
0
kiemelt partnerünk :
Peugeot Magyarország

további partnereink :

AutoDekor

BusLine

webshopunk :

duenShop.hu - a rallyongók boltja

Hungarian Virtual
Rally Championship 2024
a bajnokság állása az 1.futam után
1. Suborits Péter
208
2. Kasza Kristóf
196
3.
Fónagy Kristóf
190
4. Gách Bence
175
5. Bíró-Ambrus Roland
174
6. Tóth Richárd
167
7. Gönczi Dániel
161
8. Csortos László
157
9. Petrovszki Máté
153
teljes táblázat
World Rally Championship 2024
a 7.futam, Rally Poland után
1. Thierry Neuville
Hyundai i20 N Rally1
136
2. Elfyn Ewans
Toyota Yaris GR Rally1
121
3. Ott Tanak
Hyundai i20 N Rally1
115
4. Sebastian Ogier
Toyota Yaris GR Rally1
92
5. Adrien Fourmaux
Ford Puma Rally1
91
6. Kalle Rovanpera
Toyota Yaris GR Rally1
63
7. T. Katsuma
Toyota Yaris GR Rally1
58
8. A.Mikkelsen
Hyundai i20 N Rally1
29
9. Dani Sordo
Hyundai i20 N Rally1
27
teljes táblázat
European Rally Championship 2024
a 4.futam,
a Rally Estonia után
1. Hayden Paddon
Hyundai i20 N Rally2
73
2. M.Franceschi
SKODA Fabia RS Rally2
63
3. Mads Ostberg
Citroen C3 Rally2
53
4. Jon Armstrong
Ford Fiesta MkII
25
5. S. Tempestini
SKODA Fabia RS Rally2
40
6. Miko Marczyk
SKODA Fabia RS Rally2
40
7. Oliver Solberg
SKODA Fabia RS Rally2
35
8. Georg Linnamae
Toyota Yaris GR Rally2
26
9. Andrea Mabellini
Skoda Fabia
28
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Bajnokság 2024
a 4.futam,
a Székesfehérvár Rallye után
1.
Csomós Miklós
Skoda Fabia RS Rally2
122
2.
Turán Frigyes
Volkswagen Polo GTi R5
103
3.
Velenczei Ádám
Skoda Fabia R5 Evo
96
4. Német Gábor
Skoda Fabia RS Rally2
85,5
5. Klausz Kristóf
Skoda Fabia R5 Evo
77
6.
Tóth Tibor
Skoda Fabia R5 Evo
71
7. Trencsényi J.
Skoda Fabia R5 Evo
56,5
8. László Martin
Skoda Fabia RS Rally2
35,5
9. Osváth Péter
Skoda Fabia R5 Evo
35,5
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Challenge 2024
a 4.futam,
a Székesfehérvár Rallye után
1. Marozsi Zsolt
Hyundai i20 R5 2.0
112
2. Rongits Attila
Mitsubishi Lancer Evo IX
85
3. Bodogán F.
LADA VFTS
82,5
4. Balla Tamás
Mitsubishi Lancer Evo IX
74,75
5.
Hulmann Gábor
LADA VFTS
72
6.
Kronome Ákos
SKODA Fabia R2
42,5
7. Cseri József
LADA VFTS
37,5
8. Hevesi Norbert
BMW E36
35
9. Prigyeni Péter
LADA 2107
34,5
teljes táblázat
Peugeot 208 Rally4 Cup Hungary
a 4.futam,
a Székesfehérvár Rallye után
1.
Czékmány Norbert
Peugeot 208 Rally4
50
2.
Határ Attila
Peugeot 208 Rally4
35
3.
Kerék Balázs
Peugeot 208 Rally4
31,5
4. Viszló Csaba
Peugeot 208 Rally4
28,5
5. Berta László
Peugeot 208 Rally4
20
6. Zagyva Dorka
Peugeot 208 Rally4
14,25
7. Hibján József
Peugeot 208 Rally4
12
teljes táblázat
Országos Rally2 Bajnokság 2024
a 4.futam,
a Székesfehérvár Rallye után
1. Baksai László
Lada VFTS
96,5
2. Ronavolgyi E.
Honda Civic
73
3. Tamás Gyula
Peugeot 208 R2
61,5
4. Várnai Dávid
Ford Fiesta R2T
54
5. Ruszó Krisztián
Lada VFTS
42
6. Szetei Norbert
Peugeot 208
37
7. Görög Péter
Citroen C2 R2
35,5
8. Hauck Zsolt
Lada 2107
28
9. Strider Zoltán
Peugeot 208
26
teljes táblázat
Országos Rally3 Bajnokság 2024
a 4.futam,
a Székesfehérvár Rallye után
1. Kovács Dominik
Opel Astra
59
2. Bíró Gergő
Opel Astra
53
3. Bajusz Krisztián
Lada 2101
46
4. Kosztolányi L.
Lada 2101
40
5. Bévárdi Péter
Lada 2107
35
6. Kerekes Bence
Lada VFTS
34
7. Fenyvesi Péter
Lada 21013
33
8. Krámpek Nándor
Lada 2107
31
9. Oberling K.
Suzuki Swift GTi
29
teljes táblázat
Országos Historic Bajnokság 2024
a 2.futam,
a II.Diósgyőr Rally után
D géposztály
1. Wirtmann Ferenc
Ford Escort RS
45
2. Nagy István
Volkswagen Golf
27
3. Müller Roland
Lada 2101
24
E géposztály
1. Érdi Tibor Jr.
Ford Sierra Cosworth 4x4
45
2. Varga C. Zoltán
BMW E30 M3
28
3. Hankó László
Lada 2107
26
teljes táblázat
Országos Rallycross Bajnokság 2024
a 2.futam után
1. Benyó Máté
Peugeot 208
42
2. Kárai Tamás
Audi S1
22
3. Ales Fucik
Volkswagen Polo
22
4. Antal István
Mitsubishi Colt
20
5. Kotán Péter
Ford Focus
19
6. Pál Krisztián
Skoda Fabia
19
7. Z.Staniszewszki
Ford FIesta
18
8. Alois Höller
Ford Fiesta RX
13
9. Koncseg Zoltán
Audi A1
13
teljes táblázat

 

elol_a_motivacio_hatul_a_hangulat_1

Matics Misivel is beszélgettem az Eger Rallye-t követően, aki sem a saját teljesítményével, sem a verseny szervezésével nem volt elégedett, pedig "újdonsültként" az abszolút 9. helyen végzett. És hogy vágyik-e vissza a mezőny végére, arról is kérdeztem őt!

Hogyan sikerült számotokra az egri futam?
A terv az volt, hogy az első tízben ott tudjunk lenni, és ez végül is sikerült, emiatt mondhatnám, hogy elégedett vagyok, de valójában mégsem! Az abszolút 9. helyen értünk célba, és persze, ez benne van az első 10-ben, de sokkal gyorsabbnak kellett volna lennünk. A versenyt megelőzően volt egy rövidke tesztünk, ahol úgy gondoltuk, hogy jól beállítottuk az autót... a beállításaink hibátlanok voltak... az első gyorsaságira és ezt az időnk is tükrözte. A második gyorsaságin, amikor a dobálós részre értünk, mintha kihúzták volna a talajt a lábunk alól.

elol_a_motivacio_hatul_a_hangulat_2

Szerencsére azért az úton maradtatok, másokkal ellentétben...
Igen, volt ugyan egy nagyon "takaró-gyanús" helyzet, és onnét kezdve "felíró tempót" mentem a dobálós részeken. A harmadik gyorsasági rajtjában újabb esemény történt, mert a nagy izgalomban lerúgtam a kuplungot róla, így innét kezdve a nap hátralévő gyorsasági szakaszain figyelnem kellett, hogy ne üssem-vágjam a kuplungot, hogy kibírja a napot.

Ezek szerint nem vagy elégedett a saját teljesítményeddel?
Azt mondhatom, hogy nem! Ami meg a másik, hogy elterveztem, hogy ez a szezon lesz az, ami előtt fordítok egy kis időt a fizikai felkészülésre, és ez nem igazán jött össze. Ezt persze a versenyen éreztem is, az első nap végén olyan fáradt voltam, hogy a kezemet alig bírtam felemelni. Fejben is nagyon elfáradtam és mellé még fizikailag is.

Akkor Miskolc Rally előtt még lesz munkád bőven a felkészüléssel... :-)
Majd, ha lesz rá időm! Én rajta vagyok!

Mennyire tetszett, hogy újra a mezőny elején autózhattál?
Nem rossz itt elől menni. Az hiszem, hogy tizenkilencediknek rajtoltunk... ekkorra mondjuk hasonlóan nézett ki az út, mint amit tavaly az S-csoportban tapasztaltam. :-) Jó itt menni, újra a régi arcok között vagyok.

elol_a_motivacio_hatul_a_hangulat_3

Motiváltabb vagy itt az elején?
Úgy érzem, hogy igen. Ne értse félre senki, nem lebecsülni akarom az S-csoportot, de ott nem kellett a szemembe nyúlni az elsőségért. Itt azért teljesen más a helyzet, itt az embernek muszáj folyamatosan fejlődni, gyorsulni ahhoz, hogy az elejével feltudja venni a kesztyűt.

Akkor mégsem mész vissza a mezőny végére?
Most mit mondjak? :-) A hangulat miatt szívem szerint mennék ott, a kihívás (hiánya) miatt viszont nem.

A verseny szervezéséről mi a véleményed?
Na, ezt szerettem volna elkerülni! :-) Ugyanis, ezt többen megkérdezték a verseny alatt is, majd miután válaszoltam, megkérdezték, hogy "és ezt írjuk le?".

Akkor csak azt a részét mondd, amit le is írhatok!
Annyit mondanék, hogy az elmúlt 20 évben, ilyen rossz versenyen még nem voltam!

Ez elég erős kritika... mi nem tetszett?
Kezdjük talán a pályabejárással! Végigmentünk a pályákon, ami egyáltalán nem úgy nézett ki, mint amit később a versenyen láthattunk. A gumizások nem egyeztek meg az itinerben lévővel, a felfestések szintén nem egyeztek meg az itinerben lévőkkel. Szerdán erre rá is kérdeztem, hogy mit vegyünk figyelembe, az itinert, vagy a felfestéseket? Erre kaptuk a választ, hogy a felfestéseket. Majd csütörtök estére sikerült a nagy részét kigumizniuk a gyorsaságiknak... az itiner szerint. Majd a versenyen... hát, azt hiszem, egyiknek sem volt köze hozzá! És nem vagyok biztos benne, hogy Balogh Janiék balesete is nem ennek köszönhető...

elol_a_motivacio_hatul_a_hangulat_4

A másik pedig, hogy minket folyamatosan meg tudnak büntetni mindenért. Azt nem értem, hogyha le van írva a szabályzatban, hogy a gyorsasági szakaszoknak a pályabejárás folyamán úgy és olyan állapotban kell lennie, mint ahogy utána a versenyen lesz, akkor miért nincs úgy?
Ami még nem tetszett, a hétköznapi pályabejárás. Ha ez így folytatódik, akkor a navigátoromnak el fog fogyni a szabadsága hamarosan. Elhiszem, hogy aki nem dolgozik - és nem akarok itt rendezőket megnevezni -, annak nincs más dolga, mint ezzel foglalkozni. Viszont akkor meg azt nem értem, hogy miért nem tudták hétfőn-kedden kirakni a gumikat, ha mi, dolgozó emberek le tudunk menni szerdán-csütörtökön pályát bejárni?
És akkor folytathatnám még tovább a verseny során felmerülő problémákat, de inkább ne menjük bele ebbe!

Mit vársz a következő futamtól?
Mindenképpen egy flottul levezényelt, jobb szervezést. Bár meg kell mondjam előre, hogy már ott sem tetszik, hogy ugyanúgy hétköznap lesz a pályabejárás :-) Továbbra is csak azt tudom hangoztatni, hogy valaki dolgozik!!! Nem értem, hogy miért nem lehet egy olyan alternatívát összehozni, hogy két időszakot jelölnek ki a pályabejárásra, és aki tud, az menne hétvégén, aki pedig nem akar kétszer a verseny helyszínére utazni, az menne hétköznap, közvetlenül a futam előtt.

elol_a_motivacio_hatul_a_hangulat_5

Milyen lesz egy nap alatt 15 gyorsasági szakaszon végigmenni?
Egyrészt nem rossz ez, mert persze, versenyezzünk sokat, de akkor meg azt nem értem, hogy pénteken minek vakarózunk egész nap?
Az időnket ugyanúgy ellopják, hiszen ugyanúgy rá kell fordítani azokat a napokat, mert ott leszünk keddtől, vagy szerdától és akkor versenyzünk egyetlen egy napot. Embert próbáló, kőkemény lesz, az biztos!

Mi az, amit még elmondanál?
Nem is tudom... talán a rendezők figyelmébe ajánlanám a környező országok rallye-versenyeit, például Ausztriát, ahol a 15. gyorsasági szakasz is a megadott percben rajtol, ahogy az az útvonallapon le van írva. Persze az is igaz, hogy egy verseny keretein belül nem csinálnak négy bajnokságot... és ezen el kellene gondolkozni.

a csapat támogatói

eurofleet

combit

aliter
kadasco
eurofleet 

combit

cargoplaza
biltrans
popkft
combit
rother 
 

 

 

Ez a hír most jelenik meg 3742. alkalommal
Share |
  
  
  
 
  
  
Fotóalbum címkék
h i r d e t é s
Hír címkék
Videó címkék
Fotóalbum címkék
H K Sz Cs P Sz V
08 09 10 11121314
15 16 17 18192021
22232425262728
29 30 31 01020304
05 06 07 08091011
2024.07.19-25.

részletes infóink

2024.07.18-21.

részletes infóink

2024.07.20-21.

részletes infóink

2024.07.20-21.

részletes infóink

2024.07.20.

részletes infóink

2024.07.27-28.

részletes infóink

2024.06.21-11.05.

részletes infóink


b a j n o k s á g o k :

World Rally Championship 2024
European Rally Championship 2024
Országos Rally Bajnokság 2024
Országos Rally Sprint Bajnokság 2024
k e d v e n c e i n k
Rallylive.hu
CarsAndGirls.hu
AutoSportFoto.sk
CarStyling.hu
WRC magazin

s t a t i s z t i k á k