TRACKWOOD - Drift Fesztivál - 2024.július 11-12-13.
Első méterek, első érzések
46. Catalunya Rally
2010-10-23
élménybeszámoló • DuEn
h i r d e t é s
Összes oldal:
701674089
Napi oldal:
30371
Jelenleg:
2214
Regisztrált:
0
kiemelt partnerünk :
Peugeot Magyarország

további partnereink :

AutoDekor

BusLine

webshopunk :

duenShop.hu - a rallyongók boltja

Hungarian Virtual
Rally Championship 2024
a bajnokság állása az 1.futam után
1. Suborits Péter
208
2. Kasza Kristóf
196
3.
Fónagy Kristóf
190
4. Gách Bence
175
5. Bíró-Ambrus Roland
174
6. Tóth Richárd
167
7. Gönczi Dániel
161
8. Csortos László
157
9. Petrovszki Máté
153
teljes táblázat
World Rally Championship 2024
a Szardínia Rally után
1. Thierry Neuville
Hyundai i20 N Rally1
122
2. Ott Tanak
Hyundai i20 N Rally1
104
3. Elfyn Ewans
Toyota Yaris GR Rally1
104
4. Sebastian Ogier
Toyota Yaris GR Rally1
92
5. Adrien Fourmaux
Ford Puma Rally1
74
6. T. Katsuma
Toyota Yaris GR Rally1
52
7. Kalle Rovanpera
Toyota Yaris GR Rally1
36
8. Dani Sordo
Hyundai i20 N Rally1
27
9. Esapekka Lappi
Hyundai i20 N Rally1
23
teljes táblázat
European Rally Championship 2024
a 3.futam,
a Royal Rally of Scandinavia után
1. M.Franceschi
SKODA Fabia RS Rally2
56
2. Hayden Paddon
Hyundai i20 N Rally2
56
3. S. Tempestini
SKODA Fabia RS Rally2
40
4. Oliver Solberg
SKODA Fabia RS Rally2
35
5. Yoann Bonato
Citroen C3 Rally2
32
6. Mads Ostberg
Citroen C3 Rally2
31
7. Mikko Heikkila
Toyota Yaris GR Rally2
28
8. Miko Marczyk
SKODA Fabia RS Rally2
27
9. Alejandro Cachón
Toyota Yaris GR Rally2
26
10. Csomós Mixi
Škoda Fabia Rally2 Evo
25
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Bajnokság 2024
a 3.futam,
az 57.Mecsek Rallye után
1.
Csomós Miklós
Skoda Fabia RS Rally2
100
2.
Turán Frigyes
Volkswagen Polo GTi R5
98,5
3. Klausz Kristóf
Skoda Fabia R5 Evo
77
4.
Velenczei Ádám
Skoda Fabia R5 Evo
64
5.
Tóth Tibor
Skoda Fabia R5 Evo
58
6. Német Gábor
Skoda Fabia RS Rally2
57,5
7. Trencsényi J.
Skoda Fabia R5 Evo
36,5
8. László Martin
Skoda Fabia RS Rally2
35,5
9. Ranga Péter
Skoda Fabia R5 Evo
30,5
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Challenge 2024
a 3.futam,
az 57.Mecsek Rallye után
1. Marozsi Zsolt
Hyundai i20 R5 2.0
112
2. Balla Tamás
Mitsubishi Lancer Evo IX
66,25
3. Bodogán F.
LADA VFTS
54,5
4.
Hulmann Gábor
LADA VFTS
52
5. Rongits Attila
Mitsubishi Lancer Evo IX
50
6. Cseri József
LADA VFTS
37,5
7.. Hevesi Norbert
BMW E36
35
8. Prigyeni Péter
LADA 2107
34,5
9. Nagy Matyi
BMW E36
26,5
teljes táblázat
Peugeot 208 Rally4 Cup Hungary
a 3.futam,
az 57.Mecsek Rallye után
1.
Czékmány Norbert
Peugeot 208 Rally4
35
2.
Határ Attila
Peugeot 208 Rally4
29
3.
Kerék Balázs
Peugeot 208 Rally4
25,5
4. Berta László
Peugeot 208 Rally4
20
5. Viszló Csaba
Peugeot 208 Rally4
19,5
6. Hibján József
Peugeot 208 Rally4
12
7. Zagyva Dorka
Peugeot 208 Rally4
9,25
teljes táblázat
Országos Rally2 Bajnokság 2024
a 3.futam,
az 57.Mecsek Rallye után
1. Ronavolgyi E.
Honda Civic
73
2. Baksai László
Lada VFTS
68,5
3. Tamás Gyula
Peugeot 208 R2
61,5
4. Görög Péter
Citroen C2 R2
35,5
5. Ruszó Krisztián
Lada VFTS
26
6. Hauck Zsolt
Lada 2107
21
7. Várnai Dávid
Ford Fiesta R2T
19
8. Szetei Norbert
Peugeot 208
15
9. Balogh Lajos
Citroen C2 R2 Max
11
teljes táblázat
Országos Rally2 Bajnokság 2024
a 3.futam,
az 57.Mecsek Rallye után
1. Kovács Dominik
Opel Astra
59
2. Bíró Gergő
Opel Astra
44
3. Kosztolányi L.
Lada 2101
40
4. Bévárdi Péter
Lada 2107
35
5. Géczi László
Lada 2107
25
6. Bajusz Krisztián
Lada 2101
25
7. Krámpek Nándor
Lada 2107
24
8. Pete László
Lada VFTS
24
9. Kiss Zsolt
Suzuki Swift
19
teljes táblázat
Országos Historic Bajnokság 2024
a 2.futam,
a II.Diósgyőr Rally után
D géposztály
1. Wirtmann Ferenc
Ford Escort RS
45
2. Nagy István
Volkswagen Golf
27
3. Müller Roland
Lada 2101
24
E géposztály
1. Érdi Tibor Jr.
Ford Sierra Cosworth 4x4
45
2. Varga C. Zoltán
BMW E30 M3
28
3. Hankó László
Lada 2107
26
teljes táblázat
Országos Rallycross Bajnokság 2024
a 2.futam után
1. Benyó Máté
Peugeot 208
42
2. Kárai Tamás
Audi S1
22
3. Ales Fucik
Volkswagen Polo
22
4. Antal István
Mitsubishi Colt
20
5. Kotán Péter
Ford Focus
19
6. Pál Krisztián
Skoda Fabia
19
7. Z.Staniszewszki
Ford FIesta
18
8. Alois Höller
Ford Fiesta RX
13
9. Koncseg Zoltán
Audi A1
13
teljes táblázat

Vegyes nap, vegyes érzelmek.

Még mielőtt elkezdeném: Továbbra is a lobbyból írok, annyi csak a különbség, hogy Failed connection, ezt írja ki a recepciósnál a wifi kódosztó kis kütyü és a nagyon fekete (direkt nem írtam, hogy sötét…) srác azt mondja: onli fjú minits. Egy órája is elhittem neki, hogy működni fog. Megint fél egy és megint csak most tudom elkezdeni a beszámolót. Ráadásul lehet, hogy fel sem tudom rakni… Jó így írni…

Na, fussunk neki a mai napnak, ahogy reggel nekifutottunk…
Kimentünk az 1-es gyors rajtjába. Voltunk már rallyversenyen, örök szabály, hogy az első szakaszra menj, ha tudsz.
Ott voltunk. Néző kevés volt. Ez nagyon meglepett. És irdatlan nagy köd volt. Ez pedig nagyon elszomorított.

Elso_meterek,_elso_erzesek_1

Ez az a rész, amit már pályabejáráskor kinéztem magamnak, szép porolós kanyar, háttérben a faluval és a csinos kis templommal. A templomot felzabálta a köd, csak akusztikus jelekkel adta negyed óránként a tudtunkra, hogy ő igenis ott van, még ha nem is látszik.
Frici jól rajtolt, 50 métert láttunk belőle, az jó volt. Jobb, mint Hirvonen, aki belefulladt a rajtprogramba.

Elso_meterek,_elso_erzesek_3


Átmentünk a harmadik szakaszra, a híres sziklához. Szerencsére itt már napsütés és millió ember fogadott. Tökéletes statiszták egy jó képhez. A sok ott lévő fotósból biztos többen csináltak jó képeket, én csak kattogtattam, mint egy jó munkásember :) A hangulat pedig… De erről később.

Elso_meterek,_elso_erzesek_2


Visszamentünk az első szakaszra, de volt rengeteg időnk, így egy elágazásban büféztünk, pólókat vettünk a helyi Csatos Plazaban. Sok ember, sok autó, jól szervezett parkoltatás, hatásos média matrica. Mindenki tudja, végzi a dolgát és mindenki hagyja dolgozni a másikat.

Elso_meterek,_elso_erzesek_4


Bementünk a pályához, itt is millió ember. A hangulatfelelősök valószínűleg valamelyik focimeccs bérletesei. Hullámzott a nép, egyik oldalról a másikra be-be kiabáltak egymásnak. Eltöltötték az időt. És jól érezték magukat.

Elso_meterek,_elso_erzesek_5


Ehhez hozzájárul az is, hogy egy nagy szívás ez az egész Katalán vidék… :)
Nyíltan csavarják a spanglikat, mindenfelől érzed azt a szagot, amire egyszer egy tanult barátom mondta és az emlékeimből ezt próbáltam felidézni és innen tudom: vicces cigit szívnak, ezerrel. Mindenki, mindenhol.
De a szemfüleseknek nem is kell költeni erre az élvezetre. Elég, ha beállsz egy nagyobb tömegbe, biztos, hogy valahonnan megkapod a saját adagod, a levegőből.

Elso_meterek,_elso_erzesek_6


Az utolsó szakaszon nem akartunk kockáztatni, a jól bevált és könnyen megközelíthető szikla és a hozzá tartozó rengeteg ember lett újra a célpont. A nap még mindig gyönyörűen süt, az emberek is fent állnak a szikla tetején, a kifordulásnál már annyira fellazult a murva, hogy repkednek a kövek mindenfelé.

Elso_meterek,_elso_erzesek_7


És a hangulat továbbra is frenetikus. Olyan eszközökkel képesek hangokat generálni, hogy  ha nem látod (és nem fotóztam volna le), nem is hinnéd el. Már a rajtnál is találtunk egy brigádot, akik valami fűnyíró motort próbáltak beindítani. Ott az akkor nem sikerült nekik, pedig nagyon kíváncsiak lettünk volna, hogy mi a funkciója. A srácok egyfolytában azt hajtogatták: ha működne, a fejük fölé tudnák emelni… De miért kell a fűnyírómotort a fejünk fölé emelni? Érted Te ezt??  - Mi sem…

Elso_meterek,_elso_erzesek_8


Aztán ma egy komolyabb eszköz láttán és működése közben rájöttünk a titkok nyitjára. A mai cucc egy bevásárlókocsiba volt beszerelve: négyhengeres, Honda V-motor, hűtővel, műszeregységgel, de kerekek nélkül. Nem értettük még most sem, mindaddig, míg be nem üzemelték. Kitaláltad? - Igen, az! HANGKELTŐ!
Semmi extra, de megőrülnek érte a népek (és őrültek azok is, akik ezt kitalálták). Beindítják, és fél percig üvegen járatják, ezzel olyan hangot keltve, amit egy komplett motocross-os brigád nem tudna felülmúlni. És persze mindezt akkor, ha valami történik a pályán. Már az is nagy esemény, ha Bálint Ricsi a Kedvesével átvonul az egyik oldalról a másikra. Beindítják, üvegelik, örülnek neki, leállítják, tapsolnak. Ennyire egyszerű népek ezek :)

Elso_meterek,_elso_erzesek_9


Visszamentünk a szervizbe. Le a kalappal az utasaim előtt. Frici médiaügynöke és az RTL Fókuszának szerkesztője állta a sarat és nem tette ki a taccsot. Pedig belefért volna. Az utak ugyanazok, amiken én szerdán majdnem… A fiúk is bírták :)

A szerviz este flexi szervizként működik, ami annyit tesz, hogy a versenyzők beteszik egy elzárt helyre az autót és a szervizesek akkor hozzák ki onnan, amikor akarják, a szervizidőn belül leszervizelik (amennyi idő meg van adva rá, annyi idő alatt) és visszateszik. Jó dolog, a versenyzők tudnak pihenni, a nagyobb csapatoknak pedig nem kell egy időben több autóra összpontosítaniuk. Hátránya az, hogy nincs az esti szervizekben az a méhkas, ami ad egy kis hangulatot, kavalkádot.

Frici:
Csak az esti szervizben sikerült beszélnem vele hosszabban. Abszolút 11. helyen áll. Azt mondta, hogy az első kört elrontotta, a futómű nem volt a megfelelő, nagyon mozgott a feneke az autónak, ezen állítottak az első szervizben. Az első gyorson elmelegedett a fék (talán pont azért, mert fékkel próbálta stabilizálni az autót). A második szakasz nagyon közel volt az elsőhöz, pumpálva kellett végig fékeznie. A szerviz után kezelhetőbb volt az autó. Jobban érezte, talán kicsit jobban is színezte, mint kellett volna.  Az utolsó gyors már jól sikerült.

Elso_meterek,_elso_erzesek_11


Henning előtte van, de a szervizparkban megnyugtatta a norvég, hogy ne aggódjon, ő is így gondolta, hogy előtte lesz, mert szerinte az S2000-nek nagyon feküdtek ezek a pályák. A WRC nehezebb, a fékek, hajtás ugyanaz és most új kipufogót kapott a Fiesta, Henning szerint nagyon harap a kis méregzsák. Az idősebb Solberg elmondta még Fricinek, hogy ezeken a pályákon sokkal nehezebb vezetni a Focust, sokkal agresszívabb. Tényleg jó fej a napközben kikönyökölt adidas melegítőben flangáló Solberg báttyus.
Frici elmondta még, hogy teljesen máshogy kell vezetni ezt az autót, mint a Peugeot 307 WRC-t kellett. Sokkal jobban kell forgatni, máshogy kell a fékkel bánni, a kanyarokba jobban be kell dobni az autót. Érzi, hogy hol vannak a bentmaradt másodpercek, amiket bízik benne, hogy egy kis rutinnal ki tud majd még csiholni az autóból. Nagyon várja a holnapot és mi is nagyon várjuk.

Én pedig azt, hogy recepciónál ülő majom, aki Hofi viccében: beszéééél, végre azt mondja: internet OK!
Most még nem az… remélem reggelre az lesz. Érdekelnek a képek, ugye? Hamarabb felkelek miattad….

- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -

Felkeltem... reggel sem volt net. Miért is legyen egy négycsillagos szállodában.
Szívás! Azt hiszem ma még többet leszek a rasztahajúak között, hogy próbáljam elfelejteni, hogy feleslegesen dolgoztam...

Ez a hír most jelenik meg 6080. alkalommal
címkék: DuEn, Catalunya
Share |
2010.10.20-24.
World Rally Championship 2010
Rally RACC CATALUNYA
  
  
  
 
  
  
Fotóalbum címkék
h i r d e t é s
Hír címkék
Videó címkék
Fotóalbum címkék
H K Sz Cs P Sz V
242526 27282930
01 02 03 04 050607
08 09 10 11121314
15 16 17 18192021
222324 25 262728
2024.07.05-07.

részletes infóink

2024.07.06.

részletes infóink

2024.07.07.

részletes infóink

2024.07.07.

részletes infóink

2024.07.11-13.

részletes infóink

2024.07.13-14.

részletes infóink

2024.07.12-14.

részletes infóink

2024.06.21-11.05.

részletes infóink


b a j n o k s á g o k :

World Rally Championship 2024
European Rally Championship 2024
Országos Rally Bajnokság 2024
Országos Rally Sprint Bajnokság 2024
k e d v e n c e i n k
Rallylive.hu
CarsAndGirls.hu
AutoSportFoto.sk
CarStyling.hu
WRC magazin

s t a t i s z t i k á k