Idén Orfűn mutattak be nekem egy nagyon szimpatikus, őszinte srácot, aki első látásra (és véletlenül se sértődjön meg senki), nekem inkább deszkás kölyöknek, mintsem autóversenyzőnek tűnt. Végh Dávidnak hívják és négy futam után toronymagasan vezeti a GREPTON Rali-Túra Bajnokságot.
Honnan indult Végh Dávid autóversenyző pályafutása? Mik az alapjaid?? Versenyekre jártam, mint néző… Aztán a fóti CORA-nál száguldoztam, de ezt inkább ne mondjuk…
De most komolyan! Segítek kicsit, ilyeneket szoktak mondani: gokart, formaautó, amatőr versenyek… Én ilyeneket nem tudok mondani, de talán a kezdetek onnan jöhettek, amikor elkértem Aputól a slusszkulcsot és előrefutottam, hogy én indíthassam be a kocsit, amikor még nem értem el a kormányt… Már a jogsi előtt tudtam vezetni és igazából utcán kocsiztam csak és versenyekre jártam, de csak nézni. Mindig is nagy álmom volt, hogy egyszer én is versenyezhessek.
Már tavaly szerettem volna elindulni Rali-Túrában, de nem jött össze, csak idénre. Azt hittem, hogy csak odamegy az ember és elindulhat, de mondták, hogy előtte kell valami versenyzői előélet, így elindultam a tavalyi Budapest Rallye-n, ami Úri-Gomba között zajlott. És februárban mentem az orfűi Rallysprinten. Így méltányosságból kaptam rali-túra licenszet, mivel kiemelt kategóriájú autóval indultam, így még az is szempont volt, hogy az első versenyen ne csináljak semmi galibát, akkor kapom meg a teljes jogú licenszet.
Nem tudom, hogy galibának lehet e értékelni, hogy megnyerted az első versenyed? Szerencsére ez nem számított nagy rumlinak.
Akárhogyan is próbálom kihúzni Belőled a múltat, igazából ahogy nézem, nincs mit kihúznom… Beszéljünk az autódról, ha már a múltad hiányos… :) Utcán egy E30-as BMW-vel jártam, nagyon szerettem azt az autót. Aztán szerettem volna egy erősebbet, akkor vettem meg ezt az E36 M3-at, amivel most versenyzek. 200 ezer kilométer volt benne, hazahoztuk és azt találtuk ki, hogy ez már jobb annál, mintsem hogy utcán bohóckodjak vele, ezért megépítettük versenyautónak. Most Karcagon lemérték 1281 kilogramm és 321 lóerős, 350 Nm a nyomatéka. Négy darab PROFLEX gátló van benne, elöl van még 4dugattyús AP fék és ezen kívül minden széria az autóban. A váltó, a speer mind-mind széria, talán ennek is köszönhető, hogy eddig még semmilyen műszaki problémánk nem volt az autóval. A gátlókat beraktuk, aztán a két szélső érték közé állítottuk és azóta így megyünk. A motort megcsapágyaztuk, mert ugye volt benne már sok kilométer.
Karcagi Kistérségi Rali - prológ utcai gumik csúszkálva...
Akkor hol a titok? Talán a navigátor? Vagy a csapat?? Balog Zoli navigál és nagyon sokat segít nekem. 2005 óta versenyez, első osztályban is navigált sokat. Eleinte azt sem tudtam hogyan kell itinert írni, Ő mondta, hogy hogyan kellene feldolgozni egy-egy pályát és szerencsére most már vannak nekem is elképzeléseim, hogy hogyan szeretem, ha fel van írva a kanyar és hogy azt az információt mikor mondja. Azt gondolom nagyon jól tudunk együtt autózni…
Apunak és a családomnak szeretném megköszönni azt a sok áldozatot, amivel a versenyzésemet segítik!
Nagyon nagy segítségemre van még a csapatfőnök, Kuhár Anti és Vargha Bálint aki a gumikban nyújt nagyon nagy segítséget, mivel MATADOR gumikkal versenyzünk. Ők ketten a rutinjuknak és a tapasztalataiknak köszönhetően számos alkalommal segítettek olyan szituációkban, amiket normál helyzetben az ember gyermeteg hibaként elvét. A jó eredményekhez kellett az Ő segítségük is! És persze az egész MATADOR csapat segítségét ezúton is köszönöm!
Nagyon fontos még megköszönnöm a szervizeseknek az áldozatos munkáját. Valacsai Viktornak, aki egyébként nem autószerelő, mégis Ő rakta össze a BMW-t és Várkonyi Istvánnak (Pifunak) is köszönet jár, aki a mindenesünk és ő is besegít a szervizelésben!
Murván még nem is mentél. Nem vágysz rá? Biztos érdekes és izgat is, de ez az autó jelenleg nem alkalmas arra, hogy murván menjünk vele. A futóművét és egyéb dolgait is ki kellene cserélni. Ez így jó most ahogy van, szeretném az idényt technikai gond és baleset nélkül befejezni.
Milyen a rali-túra hangulata? Zöldfülűként belecsöppentél és talán még azt is el tudom képzelni, hogy nem igazán szeretnék Téged a többiek, hogy úgymond beleköptél a levesükbe… Még sehol nem mentem előtte, így nincs viszonyítási alapom, de azt gondolom, hogy teljesen jó a viszony az 1-es rajtszámtól az utolsóig, mindenkivel. Eddig bárkitől bármit kérdeztem, készségesen segítettek. Zolinak már voltak tapasztalatai az első osztályban és Ő is nagyon élvezi, hogy itt mennyivel családiasabb, barátibb a légkör. Mindenki szóba áll mindenkivel.
Akkor a deszkás srácot befogadták?? Úgy tűnik igen! :)
Mik a céljaid ezzel a "gyönyörű", hófehér autóval? (év eleje úta próbálom rábeszélni, hogy valami 'versenycsíkot' rakjon már rá a kocsijára… - a szerk.) Nagyon jó lenne, ha jó sok logó lenne rajta, amik a támogatóknak a szemét gyönyörködteti, nekünk pedig megkönnyítenék a versenyzésünket. Megpróbálunk idén minden versenyen elindulni és minél jobb helyezést elérni. Jó lenne a másfélszeres szorzójú versenyt jó helyen befejezni.
Rutin Baranya Kupa Gy5 - Árpádtető - abszolút idővel...