Első szezon és első...
Végh Dávid idén debütált a Rali-Túrában
2009-07-16
interjú • duen
h i r d e t é s
Összes oldal:
732103806
Napi oldal:
87728
Jelenleg:
1791
Regisztrált:
0
kiemelt partnerünk :
Peugeot Magyarország

további partnereink :

AutoDekor

BusLine

webshopunk :

duenShop.hu - a rallyongók boltja

Hungarian Virtual
Rally Championship 2024
a bajnokság állása a 4.futam után
1. Kasza Kristóf
779
2.
Fónagy Kristóf
754
3. Gönczi Dániel
704
4. Kozsuk Péter
630
5. Suborits Péter
628
6. Végh Krisz
608
7. Bíró-Ambrus Roland
606
8. Osztás Ábel
588
9. Balogh Richárd
573
teljes táblázat
World Rally Championship 2024
a 9.futam, Finn Rally után
1. Thierry Neuville
Hyundai i20 N Rally1
192
2. Ott Tanak
Hyundai i20 N Rally1
158
3. Sebastian Ogier
Toyota Yaris GR Rally1
154
4. Elfyn Ewans
Toyota Yaris GR Rally1
140
5. Adrien Fourmaux
Ford Puma Rally1
130
6. Kalle Rovanpera
Toyota Yaris GR Rally1
86
7. T. Katsuma
Toyota Yaris GR Rally1
80
8. Dani Sordo
Hyundai i20 N Rally1
44
9. Semi Pajari
Toyota Yaris GR Rally1
34
teljes táblázat
European Rally Championship 2024
a 7.futam,
a Rali Ceredigion után
1. Hayden Paddon
Hyundai i20 N Rally2
131
2. M.Franceschi
SKODA Fabia RS Rally2
104
3. Miko Marczyk
SKODA Fabia RS Rally2
91
4. Andrea Mabellini
Skoda Fabia
71
5. S. Tempestini
SKODA Fabia RS Rally2
59
6. Jon Armstrong
Ford Fiesta MkII Rally2
59
7. Mads Ostberg
Citroen C3 Rally2
51
8. Simon Wagner
SKODA Fabia RS Rally2
49
9. Efren Llarena
SKODA Fabia RS Rally2
45
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Bajnokság 2024
az 5.futam,
a Győr Rally után
1.
Csomós Miklós
Skoda Fabia RS Rally2
157
2.
Turán Frigyes
Volkswagen Polo GTi R5
124
3.
Velenczei Ádám
Skoda Fabia R5 Evo
121
4. Német Gábor
Skoda Fabia RS Rally2
112,5
5.
Tóth Tibor
Skoda Fabia R5 Evo
80
6. Klausz Kristóf
Skoda Fabia R5 Evo
78
7. Trencsényi J.
Skoda Fabia R5 Evo
72,5
8. Osváth Péter
Skoda Fabia R5 Evo
52,5
9. László Martin
Skoda Fabia RS Rally2
35,5
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Challenge 2024
az 5.futam,
a Győr Rally után
1. Marozsi Zsolt
Hyundai i20 R5 2.0
112
2. Balla Tamás
Mitsubishi Lancer Evo IX
109,75
3. Rongits Attila
Mitsubishi Lancer Evo IX
85
4. Bodogán Ferenc
LADA VFTS
82,5
5.
Hulmann Gábor
LADA VFTS
73,5
6.
Kronome Ákos
SKODA Fabia R2
65,5
7. Nagy G.M.
Lada VFTS
43,5
8. Tóth Barna
BMW E36
43,5
9. Cseri József
LADA VFTS
37,5
teljes táblázat
Peugeot 208 Rally4 Cup Hungary
az 5.futam,
a Győr Rally után
1.
Czékmány Norbert
Peugeot 208 Rally4
65
2.
Határ Attila
Peugeot 208 Rally4
45
3.
Kerék Balázs
Peugeot 208 Rally4
38,5
4. Viszló Csaba
Peugeot 208 Rally4
28,5
5. Berta László
Peugeot 208 Rally4
20
6. Zagyva Dorka
Peugeot 208 Rally4
14,25
7. Hibján József
Peugeot 208 Rally4
12
teljes táblázat
Országos Rally2 Bajnokság 2024
az 5.futam,
a Győr Rally után
1. Baksai László
Lada VFTS
121,5
2. Tamás Gyula
Peugeot 208 R2
82,5
3. Ronavolgyi E.
Honda Civic
73
4. Várnai Dávid
Ford Fiesta R2T
54
5. Hauck Zsolt
Lada 2107
46
6. Ruszó Krisztián
Lada VFTS
42
7. Tellér Antal
Peugeot 208
41
8. Szetei Norbert
Peugeot 208
37
9. Görög Péter
Citroen C2 R2
35,5
teljes táblázat
Országos Rally3 Bajnokság 2024
az 5.futam,
a Győr Rally után
1. Bíró Gergő
Opel Astra
66
2. Kovács Dominik
Opel Astra
59
3. Kerekes Bence
Lada VFTS
49
4. Oberling K.
Suzuki Swift GTi
48
5. Bajusz Krisztián
Lada 2101
48
4. Kosztolányi L.
Lada 2101
40
5. Bévárdi Péter
Lada 2107
35
7. Fenyvesi Péter
Lada 21013
33
8. Krámpek Nándor
Lada 2107
31
teljes táblázat
Országos Historic Bajnokság 2024
a 4.futam,
a Székesfehérvár Rallye után
C géposztály
1. Mekler László
Alfa Romeo Giulia Sprint GTA
45
2. Tóth István
Škoda S120S
40,5
3. Emődi Balázs
Fiat 124
21,75
D géposztály
1. Wirtmann Ferenc
Ford Escort RS
120
2. Csukovics István
Lada 21013
78,5
3. Müller Roland
Lada VAZ 2101
65,5
E géposztály
1. Érdi Tibor Jr.
Ford Sierra Cosworth 4x4
90
2. Szombathelyi P.
Lada VFTS
82,5
3. Zsolna József
Lada 2105
69,5
teljes táblázat
Országos Rallycross Bajnokság 2024
a 2.futam után
1. Benyó Máté
Peugeot 208
42
2. Kárai Tamás
Audi S1
22
3. Ales Fucik
Volkswagen Polo
22
4. Antal István
Mitsubishi Colt
20
5. Kotán Péter
Ford Focus
19
6. Pál Krisztián
Skoda Fabia
19
7. Z.Staniszewszki
Ford FIesta
18
8. Alois Höller
Ford Fiesta RX
13
9. Koncseg Zoltán
Audi A1
13
teljes táblázat

Idén Orfűn mutattak be nekem egy nagyon szimpatikus, őszinte srácot, aki első látásra (és véletlenül se sértődjön meg senki), nekem inkább deszkás kölyöknek, mintsem autóversenyzőnek tűnt. Végh Dávidnak hívják és négy futam után toronymagasan vezeti a GREPTON Rali-Túra Bajnokságot.

Honnan indult Végh Dávid autóversenyző pályafutása? Mik az alapjaid??
Versenyekre jártam, mint néző…
Aztán a fóti CORA-nál száguldoztam, de ezt inkább ne mondjuk…

De most komolyan!
Segítek kicsit, ilyeneket szoktak mondani: gokart, formaautó, amatőr versenyek…
Én ilyeneket nem tudok mondani, de talán a kezdetek onnan jöhettek, amikor elkértem Aputól a slusszkulcsot és előrefutottam, hogy én indíthassam be a kocsit, amikor még nem értem el a kormányt…
Már a jogsi előtt tudtam vezetni és igazából utcán kocsiztam csak és versenyekre jártam, de csak nézni.
Mindig is nagy álmom volt, hogy egyszer én is versenyezhessek.

Már tavaly szerettem volna elindulni Rali-Túrában, de nem jött össze, csak idénre.
Azt hittem, hogy csak odamegy az ember és elindulhat, de mondták, hogy előtte kell valami versenyzői előélet, így elindultam a tavalyi Budapest Rallye-n, ami Úri-Gomba között zajlott. És februárban mentem az orfűi Rallysprinten. Így méltányosságból kaptam rali-túra licenszet, mivel kiemelt kategóriájú autóval indultam, így még az is szempont volt, hogy az első versenyen ne csináljak semmi galibát, akkor kapom meg a teljes jogú licenszet.

Nem tudom, hogy galibának lehet e értékelni, hogy megnyerted az első versenyed?
Szerencsére ez nem számított nagy rumlinak.

Akárhogyan is próbálom kihúzni Belőled a múltat, igazából ahogy nézem, nincs mit kihúznom…
Beszéljünk az autódról, ha már a múltad hiányos… :)
Utcán egy E30-as BMW-vel jártam, nagyon szerettem azt az autót. Aztán szerettem volna egy erősebbet, akkor vettem meg ezt az E36 M3-at, amivel most versenyzek. 200 ezer kilométer volt benne, hazahoztuk és azt találtuk ki, hogy ez már jobb annál, mintsem hogy utcán bohóckodjak vele, ezért megépítettük versenyautónak.
Most Karcagon lemérték 1281 kilogramm és 321 lóerős, 350 Nm a nyomatéka.
Négy darab PROFLEX gátló van benne, elöl van még 4dugattyús AP fék és ezen kívül minden széria az autóban. A váltó, a speer mind-mind széria, talán ennek is köszönhető, hogy eddig még semmilyen műszaki problémánk nem volt az autóval.
A gátlókat beraktuk, aztán a két szélső érték közé állítottuk és azóta így megyünk. A motort megcsapágyaztuk, mert ugye volt benne már sok kilométer.

Karcagi Kistérségi Rali - prológ
utcai gumik csúszkálva...

Akkor hol a titok? Talán a navigátor? Vagy a csapat??
Balog Zoli navigál és nagyon sokat segít nekem. 2005 óta versenyez, első osztályban is navigált sokat. Eleinte azt sem tudtam hogyan kell itinert írni, Ő mondta, hogy hogyan kellene feldolgozni egy-egy pályát és szerencsére most már vannak nekem is elképzeléseim, hogy hogyan szeretem, ha fel van írva a kanyar és hogy azt az információt mikor mondja. Azt gondolom nagyon jól tudunk együtt autózni…

Apunak és a családomnak szeretném megköszönni azt a sok áldozatot, amivel a versenyzésemet segítik!

Nagyon nagy segítségemre van még a csapatfőnök, Kuhár Anti és Vargha Bálint aki a gumikban nyújt nagyon nagy segítséget, mivel MATADOR gumikkal versenyzünk. Ők ketten a rutinjuknak és a tapasztalataiknak köszönhetően számos alkalommal segítettek olyan szituációkban, amiket normál helyzetben az ember gyermeteg hibaként elvét. A jó eredményekhez kellett az Ő segítségük is!
És persze az egész MATADOR csapat segítségét ezúton is köszönöm!

Nagyon fontos még megköszönnöm a szervizeseknek az áldozatos munkáját. Valacsai Viktornak, aki egyébként nem autószerelő, mégis Ő rakta össze a BMW-t és Várkonyi Istvánnak (Pifunak) is köszönet jár, aki a mindenesünk és ő is besegít a szervizelésben!

Murván még nem is mentél. Nem vágysz rá?
Biztos érdekes és izgat is, de ez az autó jelenleg nem alkalmas arra, hogy murván menjünk vele. A futóművét és egyéb dolgait is ki kellene cserélni.
Ez így jó most ahogy van, szeretném az idényt technikai gond és baleset nélkül befejezni.

Milyen a rali-túra hangulata? Zöldfülűként belecsöppentél és talán még azt is el tudom képzelni, hogy nem igazán szeretnék Téged a többiek, hogy úgymond beleköptél a levesükbe…
Még sehol nem mentem előtte, így nincs viszonyítási alapom, de azt gondolom, hogy teljesen jó a viszony az 1-es rajtszámtól az utolsóig, mindenkivel. Eddig bárkitől bármit kérdeztem, készségesen segítettek.
Zolinak már voltak tapasztalatai az első osztályban és Ő is nagyon élvezi, hogy itt mennyivel családiasabb, barátibb a légkör. Mindenki szóba áll mindenkivel.

Akkor a deszkás srácot befogadták??
Úgy tűnik igen! :)

Mik a céljaid ezzel a "gyönyörű", hófehér autóval?
(év eleje úta próbálom rábeszélni, hogy valami 'versenycsíkot' rakjon már rá a kocsijára… - a szerk.)
Nagyon jó lenne, ha jó sok logó lenne rajta, amik a támogatóknak a szemét gyönyörködteti, nekünk pedig megkönnyítenék a versenyzésünket.
Megpróbálunk idén minden versenyen elindulni és minél jobb helyezést elérni. Jó lenne a másfélszeres szorzójú versenyt jó helyen befejezni.

Rutin Baranya Kupa
Gy5 - Árpádtető - abszolút idővel...

Ez a hír most jelenik meg 9882. alkalommal
Share |
  
  
  
 
  
  
Fotóalbum címkék
h i r d e t é s
Hír címkék
Videó címkék
Fotóalbum címkék
H K Sz Cs P Sz V
23 24 25 26272829
300102 03 040506
070809 10 111213
14 15 16 17181920
21 22 23 24 252627
2024.10.04-08.

részletes infóink

2024.10.06.

részletes infóink

2024.10.11-13.

részletes infóink

2024.10.25-27.

részletes infóink

2024.06-2024.11.

részletes infóink


b a j n o k s á g o k :

World Rally Championship 2024
European Rally Championship 2024
Országos Rally Bajnokság 2024
Országos Rally Sprint Bajnokság 2024
k e d v e n c e i n k
Rallylive.hu
CarsAndGirls.hu
AutoSportFoto.sk
CarStyling.hu
WRC magazin

s t a t i s z t i k á k