Turán Frici az Octavia WRC után egy bérkocsival, Peugeot 307 WRC-vel indult az idei szezonnak. Az első verseny után beszéltünk:
Egy sikeres teszt után kicsit megnyugodva tudtál odaállni az új autóval az egri rajthoz, ugye?
Nyugodtak voltunk. Kicsit furcsa érzés is volt. Egyrészt ez a bérautó sokkal költségesebb, mint egy saját autót fenntartani, ugyanakkor ez az autó és a csapat azt a pluszt hozzá is tette, amennyivel többe kerül. Nagyon jó technikával tudunk versenyezni, nagyon jó kiszolgálást kapunk a Bozian Racingtól és elmondhatjuk azt is, hogy ez a Peugeot 307 WRC nagyon megbízható autónak tűnik.
Már túl vagyunk egy versenyen és közben semmiféle műszaki hiba, még egy fékpedál levegősödés sem történt. Ez nagy dolognak számít…
Ezeken az egri pályákon régen autóztatok esőben.
Azt is mondhatjuk, hogy be lettetek dobva a mélyvízbe az új autóval.
Nagyon megnyugtató, hogy a Pirelli támogatását élvezzük és ennek köszönhetően mindig a legjobb abroncsot választhatjuk a gyorsasági szakaszokra.
Az tény, hogy nem csak ezzel az autóval, hanem egyáltalán WRC-vel nem mentem még vízen, hiszen a Skodával nem jutottunk el odáig versenyen, hogy például Miskolcon vizes aszfalton versenyezhessünk. Utoljára nedves aszfalton 2006-ban az A-s Mitsubishivel mentünk Egerben. Akkor mentünk abszolút második időt is, de WRC-vel jobban el kell hinni, hogy az autó el tud fordulni a kanyarokban.
Tanuljuk még az autót, ez persze nem jelenti azt, hogy nem sajnálom azokat a megforgásokat, amiket elkövettünk, hiszen mind az én hibám volt. Előrébb vagyunk egy tapasztalattal. Jó ez a harmadik hely így elsőre. Ha valaki a verseny előtt azt mondja, hogy fenn állhatunk a dobogón, azzal biztos, hogy nem vesztem volna össze.
Ennek ellenére picit csalódott voltam a második nap végén. Sokat hibáztam és Spici nagyon jól ment vasárnap.
Az autóban van kipörgésgátló. Ezt használtad, segített valamit?
Valóban van. Használtuk is. Alapvetően ez az autó egy bizonyos szintig sokkal gyorsabb, mint a Skoda, egy szint után viszont sokkal nehezebb megfogni, mint az Octaviát lehetett. De talán ez beállítás kérdése is lehetett. Szárazon nagyon jó beállításokat találtunk, amik esőben nem voltak olyan jók. Szombat estére már ebben az ügyben is előrébb jártunk. Mehettünk volna gyorsabban is, de mindenki azt sugallta, hogy nem kell túl sok rizikót vállalni.
Milyen érzés volt ezzel a nem olcsó autóval ködben autózni?
Az autónkon van biztosítás. Azt gondolom ilyen autóval nem is szabad biztosítás nélkül autózni. Ki kell kapcsolni a külvilágot és én nem is gondoltam az autó árára, ott a ködben. Ennek ellenére nagy felelőtlenségnek tartom a rendezők részéről, hogy megrendezték ezt a gyorsasági szakaszt. Életveszélyes körülmények voltak, de nem azért mert esett az eső és sötét volt, hanem azért, mert helyenként olyan köd volt, hogy 5 métert sem lehetett látni. 20 kilométer/órás tempónál Kálmi bemondta a kanyart, mégis az út szélén, már félig az árokban tudtunk csak elfordulni. Remélem legközelebb a rendezők is máshogy döntenek, amikor egy-egy szakaszt ilyen körülmények között akarnak megrendezni, hogy szükség van e erre.
Ennek ellenére ki kell ezt kapcsolni, el kell felejteni, hogy összetörheted az autót, hiszen így nem lehet gyorsan menni…
Jó ez a harmadik hely, jó az autó is.
Miben lehet, miben kell még fejlődni?
Minden megtett kilométerrel közelebb kerülünk az autóhoz…
Amikor először beszéltünk a csapattal, akkor kérdezték, hogy hány kilométeres tesztet tervezünk a verseny előtt. Mondtuk, hogy alapvetően 1 nap és maximum csak 80 kilométer fér bele a költségvetésünkbe. Nem ezekhez a nagyságrendekhez vannak szokva. Egy Manfred Stohl, vagy Gigi Galli lényegesen többet tud menni egy-egy verseny előtt. Persze ezzel véletlenül sem a bizonyítványt akarom magyarázni.
Ahogy az előbb is mondtam: minden egyes kilométer csak gyorsabbá tud tenni minket.
Ilyen jól még nem kezdtünk szezont. Harmadik helyen még sosem álltunk az első verseny után. Két éven keresztül nem tudtuk befejezni az egri versenyt, így nagyon örülök ennek a harmadik helyezésnek.
Kemény lesz a bajnokság. Izgalmas év lesz és nagy csata várható hármunk között.
Ennek előnyeit a nézők fogják élvezni a legjobban, de természetesen mi is, hiszen minden egyes kanyarban a maximumon kell menni, ugyanakkor nagyon jó dolog azt érezni, hogy szurkolnak nekünk a nézők.