Új volt minden a szezonnyitó Eger Rallye-n a frissen alakult Citroën Rally Team Hungary életében. Egy vadonatúj versenyautót és új versenyzőpárost mutatott be a félgyári csapat. Velenczei Ádám és Zsiros Gábor másfél másodperccel szorult az ötödik helyre, de mindenki elégedett: egy hosszú, vélhetően sikeres út első lépéseit tették meg.
Két komoly teszttel, egy közönségtalálkozóval kezdte életét a C Automobil Import Kft. és a Tagai Racing Technology által létrehozott Citroën Rally Team Hungary. A magyar rallybajnokságban egyedüli Citroën C3 R5 top versenyautóval induló csapat első igazi megmérettetése a március utolsó hétvégéjén megrendezett Eger Rally volt. A fiatal, tehetséges pilóta, Velenczei Ádám mellé egy igazán tapasztalt navigátor, Zsiros Gábor ült be és mindketten nagyon várták már az szezonnyitót.
Rengeteg néző előtt kezdődött a rendezvény az egri Dobó téren, ahol több, mint 150 páros haladt át a rajtdobogón, hogy aztán szinte azonnal elkezdődhessen a verseny a SuperSpeciállal. A csapat nem kezdett jól, 13. időt autóztak, de mindannyian tudták, nem az első gyorsaságin dől el a futam.
Szombaton szikrázó napsütésben zajlott a verseny, folyamatosan gyorsultak a fiúk. Három körben három szakaszt kellett teljesíteni és a kilenc gyorsasági után az esti szervizben mindkét versenyző azt érezte: sok van még az autóban. Tapasztalt, összeszokott párosok mögött ötödik helyen zárták a napot.
Vasárnap hat szakaszon, változó útviszonyok között kellett bizonyítani, hogy végül a céldobogón azt mondhassák a fiúk: elsőre elégedettek ezzel az ötödik hellyel, még akkor is, ha csak másfél másodpercre volt a jobb helyezés.
Ádám fáradtan, de nagyon bizakodva nyilatkozott a céldobogónál:
„Nagyon sokat dolgoztunk a verseny alatt. Sosem voltam még korábban ilyen profi csapatban és Gabival is nagyon jó az összhang. Sok mindent kipróbáltunk a beállítások terén. A végére már találtunk egy nagyon jó alapot, amit az idők is bizonyítottak. Egyre magabiztosabban, egyre gyorsabban tudtunk menni. Jó lesz ez!” – mondta a fiatal pilóta.
„Ha az utolsó körből indulunk ki, és abból hogy a PowerStage-en is szereztünk pontot: elégedett vagyok. Messze van még a bajnokság vége, nagyon az elején járunk mindennek. Egy hónapon belül jön a Miskolc Rallye. Szeretjük azokat a pályákat, dolgozunk tovább.”
A versenyautó hiba- és karcmentesen ért be a célba, ami Zsiros Gábor navigátornak is nagy megnyugvást adott.
„Jó volt újra visszaülni egy nagy autóba és megint van egy kedvenc pilótám :) Ádám fiatal kora ellenére nagyon éretten versenyzett. Amit az elején megbeszéltünk, azt végre is hajtotta. Az egész verseny arról szólt, hogy jól be tudjuk állítani az autót. Rugót cseréltünk, rossz irányba indultunk el, a végére sokkal jobb lett a setup. Sok munka lesz még a Miskolc Rallye-ig, de ilyen profi légkörben nagyon jó dolgozni.”
Gábor 22 éve versenyez, több pilóta mellett navigált már. „Az itinerben használunk számomra olyan új jeleket, amikkel meg kell barátkoznom. Ennyi idő után is van még mit tanulnom, de ettől szép ez a rally! Mindig hoz valami olyat, amitől az ember tűzbe jön és várja a következő versenyt.”
Rengetegen várták az új csapatot, nagyon sok szurkoló örült annak, hogy újra tűzpiros Citroën küzd a legjobb helyekért. A bajnokság második futama a 25. Miskolc Rally lesz április utolsó hétvégéjén.
A verseny hivatalos honlapja: http://eger-rali.hu,
Az eredmények pedig itt találhatóak: https://rallylive.hu
Köszönjük mindenkinek az érdeklődést!
A csapat partnerei:
C Automobil Import Kft., TOTAL
Betonútépítő, SIVA Group, EuroAszfalt, Közmű Alagút, STRAVIA, FORVETT, One Hungary, Confidenza, Tiszta Víz Üzletház, Lead Design, Szirt BAU Kft., EFTECH Kft., BIG Push Rally Team.
TAGAI TACING TECHNOLOGY, PIRELLI