Drift Masters 2024 Round 5 Hungary, RabócsiRing, Máriapócs
Elvették, majd visszaadták
Turán Frici nyírségi győzelme
2009-09-23
interjú • RallyRacing - Grátz Kata
h i r d e t é s
Összes oldal:
722764975
Napi oldal:
211854
Jelenleg:
5374
Regisztrált:
0
kiemelt partnerünk :
Peugeot Magyarország

további partnereink :

AutoDekor

BusLine

webshopunk :

duenShop.hu - a rallyongók boltja

Hungarian Virtual
Rally Championship 2024
a bajnokság állása a 3.futam után
1. Suborits Péter
628
2. Kasza Kristóf
569
3.
Fónagy Kristóf
558
4. Gönczi Dániel
537
5. Tóth Richárd
512
6. Kozsuk Péter
469
7. Petrovszki Máté
468
8. Bíró-Ambrus Roland
456
9. Osztás Ábel
441
teljes táblázat
World Rally Championship 2024
a 9.futam, Finn Rally után
1. Thierry Neuville
Hyundai i20 N Rally1
168
2. Sebastian Ogier
Toyota Yaris GR Rally1
141
3. Ott Tanak
Hyundai i20 N Rally1
137
4. Elfyn Ewans
Toyota Yaris GR Rally1
132
5. Adrien Fourmaux
Ford Puma Rally1
119
6. Kalle Rovanpera
Toyota Yaris GR Rally1
86
7. T. Katsuma
Toyota Yaris GR Rally1
76
8. Esapekka Lappi
Hyundai i20 N Rally1
33
9. A.Mikkelsen
Hyundai i20 N Rally1
29
teljes táblázat
European Rally Championship 2024
a 6.futam,
a Barum Rallyután
1. Hayden Paddon
Hyundai i20 N Rally2
96
2. M.Franceschi
SKODA Fabia RS Rally2
82
3. Miko Marczyk
SKODA Fabia RS Rally2
72
4. S. Tempestini
SKODA Fabia RS Rally2
59
5. Mads Ostberg
Citroen C3 Rally2
51
6. Simon Wagner
SKODA Fabia RS Rally2
49
7. Efren Llarena
SKODA Fabia RS Rally2
45
8. Erik Cais
SKODA Fabia RS Rally2
44
9. Andrea Mabellini
Skoda Fabia
44
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Bajnokság 2024
a 4.futam,
a Székesfehérvár Rallye után
1.
Csomós Miklós
Skoda Fabia RS Rally2
122
2.
Turán Frigyes
Volkswagen Polo GTi R5
103
3.
Velenczei Ádám
Skoda Fabia R5 Evo
96
4. Német Gábor
Skoda Fabia RS Rally2
85,5
5. Klausz Kristóf
Skoda Fabia R5 Evo
77
6.
Tóth Tibor
Skoda Fabia R5 Evo
71
7. Trencsényi J.
Skoda Fabia R5 Evo
56,5
8. László Martin
Skoda Fabia RS Rally2
35,5
9. Osváth Péter
Skoda Fabia R5 Evo
35,5
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Challenge 2024
a 4.futam,
a Székesfehérvár Rallye után
1. Marozsi Zsolt
Hyundai i20 R5 2.0
112
2. Rongits Attila
Mitsubishi Lancer Evo IX
85
3. Bodogán Ferenc
LADA VFTS
82,5
4. Balla Tamás
Mitsubishi Lancer Evo IX
74,75
5.
Hulmann Gábor
LADA VFTS
72
6.
Kronome Ákos
SKODA Fabia R2
42,5
7. Cseri József
LADA VFTS
37,5
8. Hevesi Norbert
BMW E36
35
9. Prigyeni Péter
LADA 2107
34,5
teljes táblázat
Peugeot 208 Rally4 Cup Hungary
a 4.futam,
a Székesfehérvár Rallye után
1.
Czékmány Norbert
Peugeot 208 Rally4
50
2.
Határ Attila
Peugeot 208 Rally4
35
3.
Kerék Balázs
Peugeot 208 Rally4
31,5
4. Viszló Csaba
Peugeot 208 Rally4
28,5
5. Berta László
Peugeot 208 Rally4
20
6. Zagyva Dorka
Peugeot 208 Rally4
14,25
7. Hibján József
Peugeot 208 Rally4
12
teljes táblázat
Országos Rally2 Bajnokság 2024
a 4.futam,
a Székesfehérvár Rallye után
1. Baksai László
Lada VFTS
96,5
2. Ronavolgyi E.
Honda Civic
73
3. Tamás Gyula
Peugeot 208 R2
61,5
4. Várnai Dávid
Ford Fiesta R2T
54
5. Ruszó Krisztián
Lada VFTS
42
6. Szetei Norbert
Peugeot 208
37
7. Görög Péter
Citroen C2 R2
35,5
8. Hauck Zsolt
Lada 2107
28
9. Strider Zoltán
Peugeot 208
26
teljes táblázat
Országos Rally3 Bajnokság 2024
a 4.futam,
a Székesfehérvár Rallye után
1. Kovács Dominik
Opel Astra
59
2. Bíró Gergő
Opel Astra
53
3. Bajusz Krisztián
Lada 2101
46
4. Kosztolányi L.
Lada 2101
40
5. Bévárdi Péter
Lada 2107
35
6. Kerekes Bence
Lada VFTS
34
7. Fenyvesi Péter
Lada 21013
33
8. Krámpek Nándor
Lada 2107
31
9. Oberling K.
Suzuki Swift GTi
29
teljes táblázat
Országos Historic Bajnokság 2024
a 4.futam,
a Székesfehérvár Rallye után
C géposztály
1. Mekler László
Alfa Romeo Giulia Sprint GTA
45
2. Tóth István
Škoda S120S
40,5
3. Emődi Balázs
Fiat 124
21,75
D géposztály
1. Wirtmann Ferenc
Ford Escort RS
120
2. Csukovics István
Lada 21013
78,5
3. Müller Roland
Lada VAZ 2101
65,5
E géposztály
1. Érdi Tibor Jr.
Ford Sierra Cosworth 4x4
90
2. Szombathelyi P.
Lada VFTS
82,5
3. Zsolna József
Lada 2105
69,5
teljes táblázat
Országos Rallycross Bajnokság 2024
a 2.futam után
1. Benyó Máté
Peugeot 208
42
2. Kárai Tamás
Audi S1
22
3. Ales Fucik
Volkswagen Polo
22
4. Antal István
Mitsubishi Colt
20
5. Kotán Péter
Ford Focus
19
6. Pál Krisztián
Skoda Fabia
19
7. Z.Staniszewszki
Ford FIesta
18
8. Alois Höller
Ford Fiesta RX
13
9. Koncseg Zoltán
Audi A1
13
teljes táblázat

Elég érdekes fordulatot vett a Nyírség Rallye vége. A céldobogón megünnepeltük a verseny nyerteseit, majd megdöbbenve hallhattuk, olvashattuk, hogy kizárták Turánékat. Hogy mi történt, elmondja nekünk Turán Frici.

A pályán Ti nyertétek a Nyírség Rallye-t, aztán történt, hogy a céldobogó után elvitték az autót ellenőrzésre és általatok vitatott súlymérések eredményeként kizártak benneteket.
Mik a fejlemények?
Beadtunk egy fellebbezést, hiszen szerintünk a mérés nem volt hiteles és nem volt pontos. Mi biztosak vagyunk abban, hogy az autó súlya megfelelt volna az előírásoknak abban az esetben, ha a mérést jó műszerrel és jó metodikával végzi az ATB. Ezt alátámasztja az is, hogy mikor az autó visszakerült Franciaországba, és megmérték benzin és folyadékok nélkül, akkor 1232,5 kg volt. Ha ehhez hozzászámoljuk azt a hat és fél liter benzint, ami az autóban volt a verseny végén, akkor bőven meg kellett volna lennie a homológ súlynak így is, úgy is. Biztos vagyok benne, hogy a Bozian nem hibázott. Bármilyen döntés is fog születni a verseny örömét már nem tudják visszaadni.

Mi is történt pontosan?
Kijelölték az autót végső technikai ellenőrzésre. Három dolgot vizsgáltak, katalizátort, szűkítőt és az autó súlyát. 1222 kg-t mértek, így nem felelt meg, mert 8 kg-al volt a minimum súly alatt, kértük, hogy mérjék meg újra, mert biztos volt a csapat abban, hogy ez nem lehetséges. Öt különböző alkalommal mérték meg az autó súlyát és négy különböző eredmény született. 4 kg-on belüli különböző értéket mutattak a mérések. Azt kellett volna mondani, hogy rossz a műszerünk - mivel túl nagy szórások voltak a mérések között - ezért hagyjuk a mérést, de nem ez történt. Mi kértük a mérőműszer hitelesítését, amit nem tudtak megmutatni. Kértük azt is, hogy vezessék fel a jegyzőkönyvre, hogy ötször lett az autó megmérve, mert ők csak egy mérést akartak beírni.

A versenyt Ti nyertétek!
Alapvetően nagyon élveztem, nekem nagyon tetszettek ezek az új gyorsok, új színfoltot vittek a már megszokott pályák közé. Nekünk tetszett az, hogy falvakon keresztül mentek a gyorsok.  Változatos, jó pályák voltak, gyorsabb és lassabb részekkel. Igen összetett gyorsaságik ezek. Jól felkészültünk, végig tudtuk a saját tempónkat autózni, gyorsan mentünk, nem volt technikai hibánk, és mindig jól választottunk gumit is.
Az egész hétvégénk nagyon sikeres volt. mondhatjuk azt is, hogy három versenyt nyertünk a hétvégén. Megnyertük a Bob versenyt, majd pénteken a prológot és magát a versenyt is. Mentálisan is és technikailag is jól felkészültünk azt hiszem.
Volt két hosszú gyorsasági is esőben, félig vízen, és ez óriási élmény volt. Sötétben pedig a legjobb volt versenyezni. Nagyon gyorsak voltunk, gyorsan tudtunk menni. Büszke vagyok erre az eredményre, mert sokat tettünk érte, hogy ez meglegyen.

Komlón, gondolom indultok!
Abszolút! Mindenképpen menni szeretnénk. Az a hozzáállás az ATB részéről, ahogy velünk eljártak úgy gondolom, hogy vitatható volt, és ez egy kicsit elvette a kedvemet attól, hogy menjek, de mind a nézőink miatt, mind a támogatóink miatt menni szeretnénk. Zobákpusztán még sosem versenyeztem, teszten mentünk rajta egy párszor. Nagyon jópofa összetett dolog lesz, biztos sok néző is lesz ott. A körgyors azért magáért beszél, jó hosszú pálya lesz, nagyon fontos, hogy majd ki mennyire fog vigyázni a technikára illetve gumikra. Kisvaszaron pedig Mecsek Rallye-n mi voltunk a leggyorsabbak a másik irányból, reméljük most visszafele is mi leszünk a leggyorsabbak.

Jövő évi tervek?
Azt gondolom, hogy, ha a WRC-k a mezőny végén fognak menni, annak nincs értelme, a támogatóknak sem tudnánk úgy megfelelni. Hogy tudunk-e Super 2000-sel menni, az egy jó kérdés! Ugyanaz a nagyságrend, mint a WRC, vagy talán egy kicsit még drágább is. Ha lesz rá lehetőség, akkor megpróbálunk menni külföldön minél több versenyt akár az IRC-ben, akár más bajnokságban. Konkrétumokról még nem igazán tudok beszámolni, hiszen nem igazán tudunk még sok mindent. Se arról, hogy jövőre milyen anyagi hátterünk lesz, sem arról, hogy jövőre milyen szabályok lesznek. Ez hátráltat minket a tárgyalásokban is. Egy évre előre kéne látnunk, az lenne a jó, ha adott év márciusában már tudnánk, hogy a következő szezonba milyen szabályok között versenyezhetünk. Milyen versenyek lesznek, hány murva, hány aszfalt.

Nehéz szituáció ez, Magyarországon nagyságrendileg 30-40 versenyző és csapat alól húzzák ki a talajt, ha valóban kitiltják a WRC és A8-as autókat, hiszen akiknek saját tulajdonú autói vannak, azok elég nehéz helyzetbe kerülnek. Ők most csak áron alul tudják eladni az autóikat, és az a rengeteg pénz, amit beleinvesztáltak, annak nagy része veszteségként fog jelentkezni. Ilyen szempontból mi könnyebb szituációban vagyunk, mert bérautóval megyünk.

Lapzárta előtt született döntés a fellebbezéssel kapcsolatban, így újra felhívtam Fricit.

Milyen döntés született?
Visszakaptuk az eredményünket! A bizottság, ami létrejött ugyanazon a véleményen volt a meghallgatások után mint mi, mert ők is a mérési metódust kifogásolták. Több sebből vérzett ez az egész mérés. Ők is azt mondták, hogy maga a mérés nem volt szabályszerű. Törölték a felügyelői testület határozatát és így már hivatalosan is mi nyertük a versenyt.

Ez a hír most jelenik meg 6662. alkalommal
Share |
  
  
  
 
  
  
Fotóalbum címkék
h i r d e t é s
Hír címkék
Videó címkék
Fotóalbum címkék
H K Sz Cs P Sz V
121314 15 161718
19 20 21 22232425
26 27 28 29 30 3101
02 03 04 05060708
091011 12 131415
2024.08.23-24.

részletes infóink

2024.08.22-25.

részletes infóink

2024.08.24-25.

részletes infóink

2024.09.06-08.

részletes infóink

2024.06-2024.11.

részletes infóink


b a j n o k s á g o k :

World Rally Championship 2024
European Rally Championship 2024
Országos Rally Bajnokság 2024
Országos Rally Sprint Bajnokság 2024
k e d v e n c e i n k
Rallylive.hu
CarsAndGirls.hu
AutoSportFoto.sk
CarStyling.hu
WRC magazin

s t a t i s z t i k á k