Joghoz értõ ember nem csak azt tudja, hogy egy adott jogszabály elején minden esetben tisztázni kell azt, hogy az adott jogszabálynak kik az alanyai ( ahogyan az a sport törvényben is az elsõ paragrafusban történik), hanem azt is tudja, hogy Magyarországon kivétel nélkül minden tárgyalás nyilvános, - hacsak a bíróság azt kivételes esetben zárttá nem nyilvánítja - így semmi akadálya annak, hogy hallgatóként részt vegyél egy ilyen tárgyaláson.
Annak, hogy ilyen tárgyalás egyáltalán legyen azonban elõfeltétele, hogy a 2014-ben sulytani kívánt, most arcul csapott versenyzõkben végre legyen annyi kurázsi, hogy pertársaságot alakítsanak.
A perköltség legrosszabb esetben kb 1.000.000 Ft, amit az MNASZ "rendelet"-tel érintett kb 1000 versenyzõnek kell összedobnia.
Ezzel szemben ha a PTK 6.§-a alá esõ bíztatási kár összegét ezen versenyzõk megépített versenyjármûveik értéke és csak egyetlen évi versenyköltségük alapján - nagyon szerényen - átlagosan 3millió Ft-ban határozzuk meg, akkor az MNASZ-nek egy minimálisan 3.000.000.000 Ft összértékû kártérítési perrel kell szembenéznie.
Én garantálom neked, hogy ennek a kárértéknek az utólagos 10%-ért ( 300.000.000Ft munkadíj!!!) az ország legjobb ügyvédjei fognak elõleg nélkül tolongani a megbízásért, mivel ez annyira tuti nyerõ per.
Nem hiszem, hogy a gyorsasági és többi szakág be fogja ezt a kockázatot vállalni néhány rally rendezõ miatt...
Amit leírtál, az tökéletesen összefoglalja az MNASZ nézõpontját.
Ez fog ízekre robbanni a tárgyalóteremben, amikor a bíróság kioktatja majd az MNASZ képviselõjét arról, hogy a sport törvény minden rendelkezése V E R S E N Y Z ÕK -re vonatkozik.
Ha nem így lenne, akkor nem lehetne egyesületi lövészversenyt, görldeszka versenyt, emeló ernyõ versenyt, heggesztõ versenyt, kovács versenyt, stb rendezni.
Se szeri-se száma a veszélyes üzem alá tartozó olyan sportoknak, amelyek versenyeit nem fogja össze szövetség.
Még jó, hogy aki a bíróságon a pulpituson üldögél, az csak olyan ember lehet, aki mindig, minden iskolájában, mindenbõl 5-ös volt.
Egészen pontosan két fogalom van: sportoló és versenyszerûen sportoló (ezen belül van hivatásos és amatõr).
Autóversenyezni csak sportrendezvényen tudsz. Sportrendezvény szervezéséhez a szakszövetség, vagy az országos sportági szövetség elõzetes írásbeli hozzájárulása kell, ha az veszéllyel járó tevékenység folytatásának minõsül.
A rallye az mnasz alá tartozik. Innentõl kezdve nem lehet kikerülni a szövetséget...
(A futás nem jó példa, mert az nem minõsül veszéllyel járó tevékenység folytatásának).
Nem neked címeztem csak nem találtam "hozzászólok" linket így nem volt más választásom mint rákattintani valaki hsz.-e alatt a "Erre válaszolok..."-ra. Nem személyed ellen szántam!
Már jó 10 éve játsza az MNASZ a sportszakmaiságon keresztül a biztonságra hivatkozva azt a játékát, hogy ellehetetlenítsen mindent és mindenkit aki a rallyval kapcsolatba kerül és nem az õ hasznát gyarapítja. Ez régen is látszott de mégis mûködött és úgy ahogy mûködik most is még a romba döntött rally 1. osztály után is. Erre próbáltam célozni.
Meglátjuk, ha lesz ilyen per, hogy a bíróság az Mnasz felügyelete alatti versenyeknek fogja-e tekinteni az RTE-t és az amatõröket, kíváncsian várom az esetleges eredményt.
Én teljesen biztos vagyok egy ilyen perben. A sport törvény pont nem jó példa, ugyanis a sport törvény szerint csak az versenyzõ, aki sportszövetség által kiírt, vagy engedélyezett versenyen indul.
Innentõl kezdve az egész sport törvény alól kiesnek mindazok, akik nem ilyen versenyen indulnak. Ezek mind sportolónak számítanak ugyan, de mégsem számítanak sem amatõr, sem hivatásos versenyzõnek.
Ez így természetes, így normális. ha nem így lenne akkor egy "futapest" futóversenyen csak sportorvosi lehetne rajthoz állni. Ha nem így lenne, akkor az esti kocogásodhoz is sportorvosi és licenc kellene, szintúgy a vasárnapi kerti pinpongozáshoz.
Sajnos azt kell mondanom, hogy akik a sport törvényt írták, azok értik, hanem azok akik azt sportvezetõként olvassák, azok nem értik.
Tehát nem két kategória van - hivatásos és amatõr versenyzõ, hanem három:
Ha egy szervezetet nem tudsz megkerülni akkor a versenyzés lehetõségét más irányban folytatod.
Olvasd végig a kommenteket és látod majd az egységet ami a rallyról szól.
Hidd el ha lenne vagy lesz más megoldás nem fogja senki majd szidni az MNASZ-t.
Tolt a bánatos f.szom, én olyan mérhetetlenül utálom az Mnasz-t, hogy 12 éve nem versenyzek náluk, csak néha RTE-ben vagy amatörökön indulok, részben az aljas, undorító lehúzásaik, meg a pitiáner játszmáik miatt. Úgyhogy ezt címezd másnak, légszives, köszi.
Azt birom ebben az országban, hogy amikor páran látnak valamit, hogy rossz irányba megy és ezt szóvá teszik: akkor õk rohadt vészmadarak és bomlasztani akarnak a többség szerint.
Amikor lehúznak az emberekrõl újabb bõrt akkor mindenki siránkozik egy darabig aztán a többség alkalmazkodik és minden megy tovább.
Már réges régóta látszott, hogy ami ezzel a sportággal folyik az egy s*** de mégis toltátok tovább a szekeret hosszú éveken át...
Nem vagyok biztos annyira egy ilyen per kimenetelében, mint amit említesz, ott a sporttörvény, ami kizárólagos jogokat ad a sportági szövetségeknek.. Mondjuk én már láttam jópár meglepõ-mulataságos-felháborító-elképesztõ ítéletet, tehát emiatt is mondom ezt.
...highand2 véleménye mindenképp elgondolkodtató. Másoknak is el kellene gondolkodni, hogy benyelik-e azt aminek a másik végén szeretünk mi férfiak állni!
Pénzes Zsoltinkról csak annyit, hogy nem ezt az irányt ígérte, ahogy nagyon sokan az MNASZ-ben és az RSB-ben.
Abban minden hozzá szólónak igaza van, hogy a magyar autósport rally szagága mind a versenyzõk, mind a nézõk részérõl a hanyatlás útján robog ötödik teli gázzal lefelé!
Hogy hol vannak többen az ugye senkinek nem kérdés???
Az, hogy egy ORB versenyen limitálni keljen a nevezõk számát, az már csak történelem. Éppen ezért ne a múltba, hanem a jövõbe tekintsünk már elõre. A rendkívüli közgyûlés abszolút aktuális, bár a tisztelt vezetõség nem fog oda állni az érintettek elé, egy ilyen pattanásig feszült légkörben. Felháborító, hogy úgy döntünk érdekekrõl, pénzrõl, érték tárgyakról, hogy nem foglalkozunk a következményekkel!!!!
Ha az MNASZ állna a túl oldalon ugyebár felháborodna?!!
A legvitatottabb kérdés a baleset. Kár rajta vitatkozni! A és B pont között egy versenyzõ megpróbál a lehetõségekhez képest a leggyorsabban végig érni! Ezért nem lassúsági versenynek nevezik!
Egyébként egy 1.3-as gti Suzukival is agyon lehet ütni egy nézõ csoportot, ha nem a megfelelõ helyen állnak. Voltam nézõ, voltam navigátor, és pilóta is. Ha mindenki teszi a dolgát minimális a kockázat, de mivel az autósport veszélyes üzem mindenki sérülhet. Szigorodjanak a biztonsági szabályok, ne a lehetõséget szüntessük meg.
Engem nem érint még az 1.6-os szabályozás, de nem szándékozom a világ pénzét belelocsolni az MNASZ-es zsebekbe ha szeretné erõsebb autóval menni.
Szeretném ha lennének olyan versenyzõ társak akik hajlandóak oda állni és megoldást találni a jelenlegi helyzetre. Még akkor is ha ez a tisztelt vezetõségnek nem is tetszik.
Aki erõs autóval akar menni miért is ne tehetné?
Jaaaa, mert nagyon sok ORB versenyzõnek kéne kisebb kategóriákban menni.
Figyelem!! Nem zavar hogy milyen autóval mennek.
Az is nyílt titok hogy az anyagi kereteket számlagyárak biztosítják! Ha van pénz mindent lehet??
Minden véget ér egyszer, de a rally örök!!