Drift Masters 2024 Round 5 Hungary, RabócsiRing, Máriapócs
Ernő mondja
RSB tagok, új tagok jöttek és végül van új RSB vezető
2014-06-19
interjú • DuEn
h i r d e t é s
Összes oldal:
722830099
Napi oldal:
276978
Jelenleg:
6376
Regisztrált:
0
kiemelt partnerünk :
Peugeot Magyarország

további partnereink :

AutoDekor

BusLine

webshopunk :

duenShop.hu - a rallyongók boltja

Hungarian Virtual
Rally Championship 2024
a bajnokság állása a 3.futam után
1. Suborits Péter
628
2. Kasza Kristóf
569
3.
Fónagy Kristóf
558
4. Gönczi Dániel
537
5. Tóth Richárd
512
6. Kozsuk Péter
469
7. Petrovszki Máté
468
8. Bíró-Ambrus Roland
456
9. Osztás Ábel
441
teljes táblázat
World Rally Championship 2024
a 9.futam, Finn Rally után
1. Thierry Neuville
Hyundai i20 N Rally1
168
2. Sebastian Ogier
Toyota Yaris GR Rally1
141
3. Ott Tanak
Hyundai i20 N Rally1
137
4. Elfyn Ewans
Toyota Yaris GR Rally1
132
5. Adrien Fourmaux
Ford Puma Rally1
119
6. Kalle Rovanpera
Toyota Yaris GR Rally1
86
7. T. Katsuma
Toyota Yaris GR Rally1
76
8. Esapekka Lappi
Hyundai i20 N Rally1
33
9. A.Mikkelsen
Hyundai i20 N Rally1
29
teljes táblázat
European Rally Championship 2024
a 6.futam,
a Barum Rallyután
1. Hayden Paddon
Hyundai i20 N Rally2
96
2. M.Franceschi
SKODA Fabia RS Rally2
82
3. Miko Marczyk
SKODA Fabia RS Rally2
72
4. S. Tempestini
SKODA Fabia RS Rally2
59
5. Mads Ostberg
Citroen C3 Rally2
51
6. Simon Wagner
SKODA Fabia RS Rally2
49
7. Efren Llarena
SKODA Fabia RS Rally2
45
8. Erik Cais
SKODA Fabia RS Rally2
44
9. Andrea Mabellini
Skoda Fabia
44
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Bajnokság 2024
a 4.futam,
a Székesfehérvár Rallye után
1.
Csomós Miklós
Skoda Fabia RS Rally2
122
2.
Turán Frigyes
Volkswagen Polo GTi R5
103
3.
Velenczei Ádám
Skoda Fabia R5 Evo
96
4. Német Gábor
Skoda Fabia RS Rally2
85,5
5. Klausz Kristóf
Skoda Fabia R5 Evo
77
6.
Tóth Tibor
Skoda Fabia R5 Evo
71
7. Trencsényi J.
Skoda Fabia R5 Evo
56,5
8. László Martin
Skoda Fabia RS Rally2
35,5
9. Osváth Péter
Skoda Fabia R5 Evo
35,5
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Challenge 2024
a 4.futam,
a Székesfehérvár Rallye után
1. Marozsi Zsolt
Hyundai i20 R5 2.0
112
2. Rongits Attila
Mitsubishi Lancer Evo IX
85
3. Bodogán Ferenc
LADA VFTS
82,5
4. Balla Tamás
Mitsubishi Lancer Evo IX
74,75
5.
Hulmann Gábor
LADA VFTS
72
6.
Kronome Ákos
SKODA Fabia R2
42,5
7. Cseri József
LADA VFTS
37,5
8. Hevesi Norbert
BMW E36
35
9. Prigyeni Péter
LADA 2107
34,5
teljes táblázat
Peugeot 208 Rally4 Cup Hungary
a 4.futam,
a Székesfehérvár Rallye után
1.
Czékmány Norbert
Peugeot 208 Rally4
50
2.
Határ Attila
Peugeot 208 Rally4
35
3.
Kerék Balázs
Peugeot 208 Rally4
31,5
4. Viszló Csaba
Peugeot 208 Rally4
28,5
5. Berta László
Peugeot 208 Rally4
20
6. Zagyva Dorka
Peugeot 208 Rally4
14,25
7. Hibján József
Peugeot 208 Rally4
12
teljes táblázat
Országos Rally2 Bajnokság 2024
a 4.futam,
a Székesfehérvár Rallye után
1. Baksai László
Lada VFTS
96,5
2. Ronavolgyi E.
Honda Civic
73
3. Tamás Gyula
Peugeot 208 R2
61,5
4. Várnai Dávid
Ford Fiesta R2T
54
5. Ruszó Krisztián
Lada VFTS
42
6. Szetei Norbert
Peugeot 208
37
7. Görög Péter
Citroen C2 R2
35,5
8. Hauck Zsolt
Lada 2107
28
9. Strider Zoltán
Peugeot 208
26
teljes táblázat
Országos Rally3 Bajnokság 2024
a 4.futam,
a Székesfehérvár Rallye után
1. Kovács Dominik
Opel Astra
59
2. Bíró Gergő
Opel Astra
53
3. Bajusz Krisztián
Lada 2101
46
4. Kosztolányi L.
Lada 2101
40
5. Bévárdi Péter
Lada 2107
35
6. Kerekes Bence
Lada VFTS
34
7. Fenyvesi Péter
Lada 21013
33
8. Krámpek Nándor
Lada 2107
31
9. Oberling K.
Suzuki Swift GTi
29
teljes táblázat
Országos Historic Bajnokság 2024
a 4.futam,
a Székesfehérvár Rallye után
C géposztály
1. Mekler László
Alfa Romeo Giulia Sprint GTA
45
2. Tóth István
Škoda S120S
40,5
3. Emődi Balázs
Fiat 124
21,75
D géposztály
1. Wirtmann Ferenc
Ford Escort RS
120
2. Csukovics István
Lada 21013
78,5
3. Müller Roland
Lada VAZ 2101
65,5
E géposztály
1. Érdi Tibor Jr.
Ford Sierra Cosworth 4x4
90
2. Szombathelyi P.
Lada VFTS
82,5
3. Zsolna József
Lada 2105
69,5
teljes táblázat
Országos Rallycross Bajnokság 2024
a 2.futam után
1. Benyó Máté
Peugeot 208
42
2. Kárai Tamás
Audi S1
22
3. Ales Fucik
Volkswagen Polo
22
4. Antal István
Mitsubishi Colt
20
5. Kotán Péter
Ford Focus
19
6. Pál Krisztián
Skoda Fabia
19
7. Z.Staniszewszki
Ford FIesta
18
8. Alois Höller
Ford Fiesta RX
13
9. Koncseg Zoltán
Audi A1
13
teljes táblázat

Gyorsan pörögnek az események az RSB táján. Tagok lemondanak, újak jönnek, majd mindenkit törölnek, új megbízott szakágvezető…… Sokan érdeklődtek, mi van most?

erno_mondja_1

Gondoltam felhívom Büki Ernőt egy kis információért.
Nem csalódtam. Mondta, mondta, és mondta, győztem írni.

Új megbízott szakág vezetője van rallyénak, mit tudhatunk róla, ki Ő, hogy került képbe?
Van! Fogalmam sincs, hogy került képbe. Valószínű valaki kihúzta a nevét a kalapból. Viccet félre téve, nem tudom, nem ismerem, de ez nem is lényeg. Kívánok neki kevés gondot, sok sikert
 
Ma jelent meg egy 06.16.-ai Sporttanácsi határozat melyben olvashatjuk, hogy Te, Nagy Balázs és Szittya Tamás lemondtatok illetve Tóth Imre és Tóth Vili ki lett nevezve bizottsági tagnak. Ennek mi volt a háttere?
Semmi komoly. Emberek jönnek, mennek. Te is tudod, hisz te is lemondtál valami média tagságról, nem? :)
Valójában mi nem most, hanem pontosan két hete, stílusosan Bulcsú neve napján bulcsúztunk. Eddig nem volt Sporttanácsülés, nem hoztak határozatot. Ez nem olyan horderejű dolog, hogy elektronikusan kelljen szavazni.
Márciusban 30 napot vállaltunk, hogy segítünk abban, hogy elindulhassanak a bajnokságok. Legfőképp a MARB létrehozás vezérelt. A 75. napon mondtunk le. Igazából elegem lett abból, hogy naponta minimum 4-6 órát foglalkoztam a rallyéval. Sokszor megkérdeztem miért, kinek, kiért. Fárasztónak tartottam a levelezést, a sok felesleges vizsgálatot, egyeztetést, intézkedést. 
Azt én is örömmel olvastam, hogy Imi és Vili, a Tóthtok, vállalták, hogy segítenek, amíg nem lesz igazi szakág vezető. Na, ez a regnálás volt csak igazán rövid. Délelőtt megjelent a kinevezési határozat, délután már enyészetté váltak. Nem vesztettek semmit, sőt csak jól jártak.
 
Szerinted mikor lesz "rendesen" kinevezett szakág vezetője a Rallyénak?
Soha. Ez nem egy hálás feladat. Rengeteg lemondással, munkával jár, értelme nem sok.
Ha a nevezői licenccel rendelkező rallye egyesületek, rendezők megelégelik a tehetetlenkedést, töketlenkedést és érvényt szereznek jogaiknak, akkor lehet.
Szerinted az normális, hogy 95 napja felmentették az előző szakág vezetőt és azóta, képtelenek lebonyolítani egy jelölést, majd kinevezést?
Ezt mindaddig meg lehet tenni, amíg a nevezőivel rendelkezőknek ez megfelelő. Szerinted hányan írtak, szóltak azért, hogy helló öcsik, hol a jelölés 2. fordulója? Megérdemeljük.
Május 5.-én hozott az Elnökség egy határozatot, 86. sz., melyben felkéri a Titkárságot, hogy küldje ki a leveleket a jelölés 2. fordulójára. Azóta, csönd. Tudjuk, hogy lassú a posta, de ennyire?
 
Megjelent a Veszprémi kiírás, az új megbízott szakágvezető ellenjegyzésével. Ebben Ti sokat dolgoztatok. Egyeztettetek az új szakágvezetővel?
Picit helyesbítek én nem, a rendező és a "maradék" Pifu, Gulyás Peti dolgozik, dolgozott. Persze én is segítek nekik, ha kérnek, szólnak. Napi kapcsolatban vagyunk, ma mindenkivel többször beszéltem. Azt, hogy a kiírás megjelent az új szaki ellenjegyzésével egyikőjük sem tudta. De ez csak formaság, aki regnál, az hagy jóvá és pont. Ezzel tényleg nincs semmi baj.
A kiírással, a fehérvári verseny után sokat foglalkoztak a "srácok", megjelenés kész állapotban volt.
Az viszont …………… (inkább nem mondom a jelzőt, úgyis cenzúrázod, mint ahogy Téged próbáltak cenzúrázni) dolog, hogy azok az emberek, Gulyás Peti, Markó Tibi, Pifu, Mixi akik KILENCVEN napja lapátolják a szart, működtetik az egészet, annyit nem érdemelnek, hogy szóljanak nekik: HAHÓ HÜLYE GYEREKEK, VÉGE, ANNYI! A köszönetet hagyjuk, az Európában divik, itt nem.
Mert ezt nem tette meg senki. Ma délután hívott a Gulyás Peti, hogy még ezt, meg azt egyeztessünk egy-két vizsgálati, fellebbezési ügyben…… Mondom neki: helló, ácsi, fent van az MNASZ oldalán, az új RSB, már nem vagytok tagok, hagyd a francba az egészet.
Aki nem lehetne pl. a versenyigazgatói listán, azt fél évig nem törlik, aki lemond, azt még hetek múlva sem törlik, aki dolgozik, - közben elő kerül egy kalap - azt azonnal kb. 10 perc alatt törlik. Ne röhögj! Ezt így szeretjük.
 
Szerinted kik lesznek az új tagok? Az új megbízott szakágvezető felkért valakit közületek? Ha jól tudom a fehérvár ralin a "régi" megbízott RSB vezető Szabó Laci egyeztetett egy-két csapattal egy estleges végleges RSB vezetőről és tagokról. Te mit tudsz erről?
Nem tudom kivel fog dolgozni. A mi csapatunkból senkit sem kért fel. Miért kéne felkérni bárkit is? Mindenki a saját embereivel akar, és kell is hogy dolgozzon. Szerintem a mi "maradékunkat" abszolút nem érdekli a pozíció. Nem egy felemelő dolog RSB tagnak lenni, már nem az, régen az volt.

erno_mondja_2
 
A Szabó Laci márciusban elvállalta, az ideiglenes a vezetést. Mögé álltunk, felajánlottuk munkánkat. Ő se gondolta, hogy egy 100 napos tojáson kell ülnie. Sporttanács vezetőjeként egész más teendői lennének, nem beszélve a civil üzleti életéről. Segíteni szeretett volna, és segített is, sokat. Hagyott minket dolgozni. Mindent megpróbált azért, hogy megtalálja, megtaláljuk azt a személyt, akit a tagság megválaszt és a "mi" ideiglenes RSBénkből páran mögé állnak és mehet tovább a munka.
Felmerült Budai Feri neve, mint lehetséges szakágvezető. Laci erről egyeztetett a versenyzőkkel. Mindenki támogatásáról biztosította. Ez gondolom neki is elégtételt jelentett volna, hogy úgy távozik, minden rendben, megy tovább. Össze lett állítva egy 8-10 fős lista, akik esetleg dolgoztak volna Budai Ferivel, ha Ő is úgy gondolja.
Feri a végén, hétfőn nem vállalta. Az elnökség gondolta, se baj, van itt 8-10 ember, valakit kihúzunk a kalapból, Ő lesz a góré, azt hajrá. Ez jó elképzelés, de lehet egy kis buktatója.
Többször hangoztattam, tök mindegy, hogy ki a szakágvezető, ha van egy csapat, aki dolgozik (nem keveset) működhet. Ennek ellenére kell, hogy legyen valami kötődés a vezető személyéhez. Én pontosan tudom ki az a 8-10 (de még van 2-3) aki egy Budai Feri vezetésével dolgozna. Nagyon meglepődnék, ha közülük valaki vállalná a tagságot a most megbízott vezető eresbéjében.

erno_mondja_3
 
Tudomásom szerint sok ügyetek volt, ezek mind lezárultak? Maradtak folyamatban vizsgálatok? 
Volt rendesen, aki arra járt, mindenki mindenért vizsgálatot rendelt el. Mint a barmok vizsgálódtunk, határozat hegyeket hoztunk, továbbítottuk a megrendelőknek, onnantól kezdve nem történt semmi. 
Ez a sok hűhó, semmiért. Az eddigi versenyeken rengeteg hiba történt. Meg kell jegyeznem kevésbé voltak a versenyzők hibásak. Ha egy versenyző hibázik, fizet, időbüntit kap, kizárják, eltiltják. Ha egy vagy két, vagy több, netán még több tisztségviselő, bíró….. hibázik, marad minden a régiben. :) :)
 
A közvélemény egyértelműen úgy fogalmaz, hogy jó munkát végeztetek. Törődtetek a MARB mezőnnyel, döntő fontosságú ügyekben viszonylag gyorsan, versenyzőbarát módon döntöttetek. Hogyan tovább?
Úgy gondolom igyekeztünk. Van, maradt egy-két versenyzői kérdés, ami megválaszolatlanul maradt, biztos volt olyan döntésünk, ami nem kedvezett a versenyzőknek…… Érzésem szerint viszonylag zökkenőmentesen tudtuk elindítani a MARB bajnokságot. Ehhez elengedhetetlen volt, hogy a rendezőkkel közösen kezeltük a felmerült problémákat. Alakítottuk a szabályokat a versenyzők észrevételi szerint. Az volt a célunk, hogy jól érezzék magukat. Azzal hogy Bajnoki rangra emeltük a sprint futamokat, úgy gondolom megérdemelt helyre kerültek. Rengeteg dolgot kell még formálni, még jobbá tenni. Az alapot elkészítettük, a falazás már másé.
 
Végezetül nem hagyhatom ki, már sokszor beszélgettünk róla, miért nem vállalod el a Rallye szakág vezetését? Miért nem jelölteted magad? Hiteles ember vagy, benned bíznának a versenyzők.
Éreztem, hogy ezt nem fogom megúszni. Tényleg többször beszélgettünk már erről. Az elmúlt három hónapban többen megkerestek ezzel, az elnökség, a Sporttanács, az RSB részéről. Több versenyző is megkeresett ezzel kapcsolatban.
Nem érzem a motivációt. Azt viszont tudom, érzem, nem kell ez nekem. Minek? Miért? Ezt mondogattam többeknek. 
Úgy gondolom, már rég nem vagyok hiteles ember. Azt érzem, hogy sokan bíznak bennem, pontosabban a szakmai tudásomban. Szerintem viszonylag jó szervező vagyok, de nem vagyok/lennék jó vezető. Szeretek dolgozni, megoldani problémákat, de ez már nem visz előre.

erno_mondja_4
Voltak, akik azt mondták, azért kellene elvállalnom a szakágvezetést, mert tartozom ennyivel az autósportnak. Na, ez a presszió azért egy kicsit erős! Én nem tartozom senkinek, pláne nem az autósportnak. Sokkal többet adtam én az autósportnak, mint kaptam. Én egyetlen egy embernek tartozom, Őt úgy hívják Ranga László! Tőle kaptam, nem keveset! Amit igyekszem mindennap feleleveníteni az adományából, főként a sportiránti alázatát, elhivatottságát.
 
Köszönöm a beszélgetést
Megtisztelsz. Remélem miattam nem fognak megint cenzúrázással próbálkozni. Ha igen, miről mondasz le?? :)
 
Ez a hír most jelenik meg 3823. alkalommal
címkék: Büki Ernő, RSB
Share |
  
  
  
 
  
  
Fotóalbum címkék
h i r d e t é s
Hír címkék
Videó címkék
Fotóalbum címkék
H K Sz Cs P Sz V
121314 15 161718
19 20 21 22232425
26 27 28 29 30 3101
02 03 04 05060708
091011 12 131415
2024.08.23-24.

részletes infóink

2024.08.22-25.

részletes infóink

2024.08.24-25.

részletes infóink

2024.09.06-08.

részletes infóink

2024.06-2024.11.

részletes infóink


b a j n o k s á g o k :

World Rally Championship 2024
European Rally Championship 2024
Országos Rally Bajnokság 2024
Országos Rally Sprint Bajnokság 2024
k e d v e n c e i n k
Rallylive.hu
CarsAndGirls.hu
AutoSportFoto.sk
CarStyling.hu
WRC magazin

s t a t i s z t i k á k