Esztergom előtt mondták
IX. HumanoIT Rallye
2009-05-22
interjúk • Pájer Ani
h i r d e t é s
Összes oldal:
732088032
Napi oldal:
71954
Jelenleg:
2240
Regisztrált:
0
kiemelt partnerünk :
Peugeot Magyarország

további partnereink :

AutoDekor

BusLine

webshopunk :

duenShop.hu - a rallyongók boltja

Hungarian Virtual
Rally Championship 2024
a bajnokság állása a 4.futam után
1. Kasza Kristóf
779
2.
Fónagy Kristóf
754
3. Gönczi Dániel
704
4. Kozsuk Péter
630
5. Suborits Péter
628
6. Végh Krisz
608
7. Bíró-Ambrus Roland
606
8. Osztás Ábel
588
9. Balogh Richárd
573
teljes táblázat
World Rally Championship 2024
a 9.futam, Finn Rally után
1. Thierry Neuville
Hyundai i20 N Rally1
192
2. Ott Tanak
Hyundai i20 N Rally1
158
3. Sebastian Ogier
Toyota Yaris GR Rally1
154
4. Elfyn Ewans
Toyota Yaris GR Rally1
140
5. Adrien Fourmaux
Ford Puma Rally1
130
6. Kalle Rovanpera
Toyota Yaris GR Rally1
86
7. T. Katsuma
Toyota Yaris GR Rally1
80
8. Dani Sordo
Hyundai i20 N Rally1
44
9. Semi Pajari
Toyota Yaris GR Rally1
34
teljes táblázat
European Rally Championship 2024
a 7.futam,
a Rali Ceredigion után
1. Hayden Paddon
Hyundai i20 N Rally2
131
2. M.Franceschi
SKODA Fabia RS Rally2
104
3. Miko Marczyk
SKODA Fabia RS Rally2
91
4. Andrea Mabellini
Skoda Fabia
71
5. S. Tempestini
SKODA Fabia RS Rally2
59
6. Jon Armstrong
Ford Fiesta MkII Rally2
59
7. Mads Ostberg
Citroen C3 Rally2
51
8. Simon Wagner
SKODA Fabia RS Rally2
49
9. Efren Llarena
SKODA Fabia RS Rally2
45
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Bajnokság 2024
az 5.futam,
a Győr Rally után
1.
Csomós Miklós
Skoda Fabia RS Rally2
157
2.
Turán Frigyes
Volkswagen Polo GTi R5
124
3.
Velenczei Ádám
Skoda Fabia R5 Evo
121
4. Német Gábor
Skoda Fabia RS Rally2
112,5
5.
Tóth Tibor
Skoda Fabia R5 Evo
80
6. Klausz Kristóf
Skoda Fabia R5 Evo
78
7. Trencsényi J.
Skoda Fabia R5 Evo
72,5
8. Osváth Péter
Skoda Fabia R5 Evo
52,5
9. László Martin
Skoda Fabia RS Rally2
35,5
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Challenge 2024
az 5.futam,
a Győr Rally után
1. Marozsi Zsolt
Hyundai i20 R5 2.0
112
2. Balla Tamás
Mitsubishi Lancer Evo IX
109,75
3. Rongits Attila
Mitsubishi Lancer Evo IX
85
4. Bodogán Ferenc
LADA VFTS
82,5
5.
Hulmann Gábor
LADA VFTS
73,5
6.
Kronome Ákos
SKODA Fabia R2
65,5
7. Nagy G.M.
Lada VFTS
43,5
8. Tóth Barna
BMW E36
43,5
9. Cseri József
LADA VFTS
37,5
teljes táblázat
Peugeot 208 Rally4 Cup Hungary
az 5.futam,
a Győr Rally után
1.
Czékmány Norbert
Peugeot 208 Rally4
65
2.
Határ Attila
Peugeot 208 Rally4
45
3.
Kerék Balázs
Peugeot 208 Rally4
38,5
4. Viszló Csaba
Peugeot 208 Rally4
28,5
5. Berta László
Peugeot 208 Rally4
20
6. Zagyva Dorka
Peugeot 208 Rally4
14,25
7. Hibján József
Peugeot 208 Rally4
12
teljes táblázat
Országos Rally2 Bajnokság 2024
az 5.futam,
a Győr Rally után
1. Baksai László
Lada VFTS
121,5
2. Tamás Gyula
Peugeot 208 R2
82,5
3. Ronavolgyi E.
Honda Civic
73
4. Várnai Dávid
Ford Fiesta R2T
54
5. Hauck Zsolt
Lada 2107
46
6. Ruszó Krisztián
Lada VFTS
42
7. Tellér Antal
Peugeot 208
41
8. Szetei Norbert
Peugeot 208
37
9. Görög Péter
Citroen C2 R2
35,5
teljes táblázat
Országos Rally3 Bajnokság 2024
az 5.futam,
a Győr Rally után
1. Bíró Gergő
Opel Astra
66
2. Kovács Dominik
Opel Astra
59
3. Kerekes Bence
Lada VFTS
49
4. Oberling K.
Suzuki Swift GTi
48
5. Bajusz Krisztián
Lada 2101
48
4. Kosztolányi L.
Lada 2101
40
5. Bévárdi Péter
Lada 2107
35
7. Fenyvesi Péter
Lada 21013
33
8. Krámpek Nándor
Lada 2107
31
teljes táblázat
Országos Historic Bajnokság 2024
a 4.futam,
a Székesfehérvár Rallye után
C géposztály
1. Mekler László
Alfa Romeo Giulia Sprint GTA
45
2. Tóth István
Škoda S120S
40,5
3. Emődi Balázs
Fiat 124
21,75
D géposztály
1. Wirtmann Ferenc
Ford Escort RS
120
2. Csukovics István
Lada 21013
78,5
3. Müller Roland
Lada VAZ 2101
65,5
E géposztály
1. Érdi Tibor Jr.
Ford Sierra Cosworth 4x4
90
2. Szombathelyi P.
Lada VFTS
82,5
3. Zsolna József
Lada 2105
69,5
teljes táblázat
Országos Rallycross Bajnokság 2024
a 2.futam után
1. Benyó Máté
Peugeot 208
42
2. Kárai Tamás
Audi S1
22
3. Ales Fucik
Volkswagen Polo
22
4. Antal István
Mitsubishi Colt
20
5. Kotán Péter
Ford Focus
19
6. Pál Krisztián
Skoda Fabia
19
7. Z.Staniszewszki
Ford FIesta
18
8. Alois Höller
Ford Fiesta RX
13
9. Koncseg Zoltán
Audi A1
13
teljes táblázat

A GREPTON Rali-Túra Bajnokság mezőnye a hétvégén Esztergomban és környékén bőgeti a motorokat. A IX. HumanoIT Rallye előtt az előző futam abszolút- és kategóriagyőztesei meséltek...

Sípos Zoltán - Matus Lajos - BMW Compact
VII. Suzuki-Kaiser Ózd Rali - RallyMovie

Füredi Sportvideó felvételeiből

Kicsák Attila (H/2, BMW M3): "Az ózdi eredményünk teljesen meglepetés volt, és rengeteg szerencse kellett hozzá - kíváncsi vagyok, hogy Esztergomban mire leszünk elegek. Tavaly óta nem fejlesztettünk, De a héten készültünk el az autóval, most érkezett meg ugyanis az utolsó alkatrész, egy szilent, mert egy hátsó felfüggesztőt ki kellett cserélni - már tavaly év végén ki kellett volna cserélni, ám ez eddig elmaradt... De a rajtra minden készen lesz. Az esztergomi pályákat nagyon szeretem, bár tavaly nem sikerült túl jól: műszaki hiba miatt fel kellett adnunk: a diffink szétszakadt - remélem, idén minden rendben lesz. Most majd meglátjuk, hogy lenne-e értelme idén még fejlesztgetni a kocsit - minden attól függ, hogy hogy állunk majd a többiekhez képest."
 
Mihály Ádám (A/3, Lada 2107): Az ózdi nagyon jó verseny volt, Rolanddal, a bátyámmal jól éreztük magunkat a kocsiban végig. Az autó a szervizesek is jól bírták azt a versenyt, remélem, Esztergomban sem lesz ez másként. Az ottani pályák még teljesen ismeretlenek számunkra, most megyünk ott először. Keddre készült el a motorunk, még a verseny előtt kipróbáltuk - bízunk benne, hogy hasonlóan fog sikerülni a második verseny is. Balázs Öcsivel nagyon jó a kapcsolatunk, szerintem az ő belső felvételei alapján fogunk az Esztergom környéki pályákkal barátkozni. A támogatóink körét még szeretnénk bővíteni, mert jó lenne egész évben indulni."
 
Krizsán Péter (H/1, Lada VFTS): Nagyon tetszett az ózdi verseny, mind a pályák, mind pedig a rendezés teljesen rendben volt részünkről. Külön öröm volt, hogy a versenyt is meg tudtuk nyerni. Nagyon jó verseny volt, remélhetőleg jövőre is versenyezhetünk ugyanitt. Az autónk most még nincsen teljesen készen, apróbb finomságok vannak már csak hátra rajta, ugyanis Ózd után sajnos sikerült bedobnom egy árokba: Köpci barátunk meghívott egy az általuk rendezett sprintversenyre, Jászboldogházára előfutóként, és ott nem adta ki egy lassító... Az autó jobb elejével érkeztünk az árokpartra, ezzel csinálva programot a fiúknak a műhelyben... Az első futóműnek annyi lett, és a frissen fényezett karosszérián lettek kisebb fénytörések.:) De ezúton is szeretném megköszönni a segítségét Pizzának és Siksinek, akik nélkül nem tudnánk a versenyre elkészülni. Ha Ők nincsenek, akkor mi sem lettünk volna az ózdi dobogó legtetején. Köszi Fiúk!! Esztergomban a múlt évben sikerült a kategóriánkat megnyernünk, azon leszünk, hogy idén meg tudjuk megismételni azt az eredményt. A pályák nagyon jók, különösen így visszafelé."

Széplaki Dávid (N/1, Suzuki Swift): "Ózdon már az elején kiderült, hogy visszafelé elég lobogósak a pályák, és kicsit talán álmos is voltam eleinte: nem nagyon tudtam Ádámra figyelni. Mondta ő az infókat, de nem nagyon fogtam fel - ám a verseny végére szerencsére belejöttem. Nagyon lobogtunk, így tudtuk megnyerni a kategóriánkat. Esztergom az ózdin kívül a másik kedvenc versenyem, mert az itteni pályákat is nagyon szeretem - az év elején ezért mondtam, hogy ez a két verseny biztos, minden más csak kérdőjeles. Jelenleg dolgozunk, hogy jöhessünk a többi futamon is, de egyelőre csak apró jeleink vannak. Aprók, de bíztatók - a többi majd eldől az esztergomi futam után."

Schweizer Dániel (H/2, BMW M3): "Most már egész évre túrát tervezem, mert a Rallye2 nem igazán tetszett tavaly. Egyrészt drágább volt, másrészt nem is volt igazán verseny, mert nem volt elég autó - a túrában viszont nagyon komoly a mezőny. Az ózdi futamon eleinte kissé meg voltunk ijedve az ellenfelektől, de a végén a várakozásainkon felüli eredmény lett az abszolút második hely. Ehhez persze szerencse is kellett, ennek ellenére nagyon örültünk neki. Nem hiszem, hogy a BMW-k akkora fölényben lennének, mert a Mitsubishik azért sokan vannak és erősek, de igyekszünk azért a jövőben is minél jobb eredményt elérni: az első tízzel már boldog lennék."

Kelő-Gere László (A, Mitsubishi Lancer EVO): "Az autó idén új, és az első versenyen még ismerkedtünk, annak ellenére, hogy Evo VI után megyünk most az Evo IX-cel - óriási különbség van a két autó között: a IX-es sokkal kezesebb kocsi, és szerintem gyorsabb is. Próbáltunk vigyázni rá Ózdon, remélem, Esztergomból is épen visszük majd haza. Az összkerekes turbós mezőny elég nagy, nagyon bővült idénre: arról nem is beszélve, hogy mindenki folyamatosan fejlesztgeti, erősíti a kocsiját. A miénk egy N-es kocsi, de próbálunk gyorsulni és tartani velük a tempót. Az esztergomi pályákon most megyünk majd harmadszor, de nagyon szeretem őket, elég jól fejben is vannak - remélem, gyorsak is tudunk majd lenni. Ehhez persze kell az is, hogy ne essen az eső - csúszkálni azt végképp nem szeretnék."

Kovács "Puki" Zsolt (A/1, Trabant P60 RS): "Igen, igaz a hír, indulunk Esztergomban, és a mezőnyben. Több trabis páros keresett meg hogy ne hagyjuk elkallódni az A1 kategóriát, kicsit kartelezve a többiekkel, de ismét csatába szállunk az RTE bajnoki címért. Az Esztergom Rallye-t, mióta versenyzem, soha nem hagytuk ki, szeretjük ezeket a pályákat, igazi ralis gyorsok - teljesen mindegy milyen irányban megyünk rajta - és fekszenek is nekünk. Idén elsősorban az RTE versenyeire koncentrálunk, de nem a teljes szezonban, előre egyeztetünk a többiekkel, ki hogy áll: úgy és akkor állunk rajthoz, hogy mindig meglegyen a kategória az adott versenyen. Ebből a szempontból eddig Braun Krisztián a nyerő, mindenkinek az ő rendezvényei fekszenek a legjobban: Esztergom, Salgó, Szendrő. A Historic persze továbbra is a szívem csücske, de sajnos most mélyponton van, legalábbis nálunk. A válság a mi támogatóinkhoz is begyűrözött, és a fennmaradásért küzdenek, ezek mellett nincs feleslegesen "kidobandó" pénzük. Készülnénk a pécsi futamra, de még nem tudjuk mi lesz belőle, sok hiányzik még hozzá. A kisautónk egyébként a régi, de teljes felújításon esett át, egy picit húztunk a motoron hogy ne legyünk a többiekhez képest  nagyon lemaradva: szeretnénk a dobogó felsőbb részén végezni. Így készülünk, és ennek rendeljük alá ezt a hétvégét - amennyiben a technika is így akarja. Úgyhogy várunk minden rallyongót a pályák szélén, és előre is bocs a kevesebb látványért, de időre autózunk...:)"

Tajti Árpád (A/2, Lada 2105): "Az ózdi versenyen egész elfogadhatóan ment minden, és az, hogy végül nyertünk, annak is köszönhető, hogy a Suzukiknak nem ment olyan jól az a verseny... De ezen túl minden jól működött nálunk, semmiféle műszaki problémánk nem volt. Esztergomban is erre számítok - mármint ami a technikát illeti. Hogy a tabellán hová férünk el, még nem tudom, de jó lenne a harmadik-negyedik hely környékén végezni. Nem lesz egyszerű, mert Esztergomban most indulok először, de igyekszem sok belső felvételt nézni, és a többiektől okulni ezekkel a szakaszokkal kapcsolatban."

Nagy Gergő (A1, Trabant 601): "Az ózdi verseny számunkra nagyon magányos volt: egyedül voltunk a kategóriánkban. De autóztunk egy jót, és tudtuk tesztelni az autót - ennek fogtuk legalábbis fel. Kicsit sajnálom, hogy nem volt ki ellen autózni, de legalább a nézőket tudtuk kicsit szórakoztatni. Esztergomban sajnos nem indulunk, mert a navigátorom egy kicsit későn döntötte el, hogy nem tud jönni - nekem pedig már nem nagyon volt időm helyettest találni. Így ez kimarad, amit sajnálok, mert most végre meglesz az A1, de remélem, lesz még ilyen az idén. Most azt csináljuk a kategóriatársakkal, hogy megbeszéljük, ki, mikor tervezi, hogy elindul, és igyekszünk minél gyakrabban megszervezni, hogy legyünk elegen. Remélem, a következő futamokon már ott lehetünk - minél többen."

Vida Péter (N3, Renault Clio RS): "Esztergomban nem indulunk, de az ózdi verseny nagyon jó volt, főleg, hogy nekünk egy kicsit hazai pálya volt. Inkább az autót kellett szoknunk, mert hiába mentünk előtte H-ban a Polo-val, azért ez a Clio még N-es változatában is komolyabb kategóriát képvisel. Szóval az ózdi egy tanulóverseny volt, sőt, az egész évet annak szánjuk - próbálkozunk, tanulunk, és csinosítgatjuk az autót kívül-belül - az külön ajándék volt, hogy meg is tudtuk nyerni a kategóriánkat. Jókat vívtunk, részben sikerült megbarátkozni a kocsival, bár ezt az év végén biztosabban állíthatom majd. Az év hátralévő versenyein a tervek szerint rajthoz állunk, de ez a hétvégi futam most sehogy nem jött össze."

Végh Dávid (H2, BMW M3): "A várakozásainkon felül teljesítettünk Ózdon - ha az első tízben lettünk volna, már annak is örültünk volna. Szerencsénk is volt, és az is biztos, hogy erős egy BMW, de hogy a Mitsubishikkel mennyire tudja majd felvenni a harcot, az igazán Esztergomban dől majd el. Még sosem mentem ezeken a pályákon, úgyhogy most belső felvételek segítségével próbálok ismerkedni velük, de a tréningen igyekszünk minél jobb itinert írni."

 

Ez a hír most jelenik meg 4838. alkalommal
Share |
  
  
  
 
  
  
Fotóalbum címkék
h i r d e t é s
Hír címkék
Videó címkék
Fotóalbum címkék
H K Sz Cs P Sz V
23 24 25 26272829
300102 03 040506
070809 10 111213
14 15 16 17181920
21 22 23 24 252627
2024.10.04-08.

részletes infóink

2024.10.06.

részletes infóink

2024.10.11-13.

részletes infóink

2024.10.25-27.

részletes infóink

2024.06-2024.11.

részletes infóink


b a j n o k s á g o k :

World Rally Championship 2024
European Rally Championship 2024
Országos Rally Bajnokság 2024
Országos Rally Sprint Bajnokság 2024
k e d v e n c e i n k
Rallylive.hu
CarsAndGirls.hu
AutoSportFoto.sk
CarStyling.hu
WRC magazin

s t a t i s z t i k á k