Esztergomi interjúk
VII. Esztergom Rallye
2007-07-13
interjúk • Pájer Ani
h i r d e t é s
Összes oldal:
732006249
Napi oldal:
199502
Jelenleg:
1269
Regisztrált:
0
kiemelt partnerünk :
Peugeot Magyarország

további partnereink :

AutoDekor

BusLine

webshopunk :

duenShop.hu - a rallyongók boltja

Hungarian Virtual
Rally Championship 2024
a bajnokság állása a 4.futam után
1. Kasza Kristóf
779
2.
Fónagy Kristóf
754
3. Gönczi Dániel
704
4. Kozsuk Péter
630
5. Suborits Péter
628
6. Végh Krisz
608
7. Bíró-Ambrus Roland
606
8. Osztás Ábel
588
9. Balogh Richárd
573
teljes táblázat
World Rally Championship 2024
a 9.futam, Finn Rally után
1. Thierry Neuville
Hyundai i20 N Rally1
192
2. Ott Tanak
Hyundai i20 N Rally1
158
3. Sebastian Ogier
Toyota Yaris GR Rally1
154
4. Elfyn Ewans
Toyota Yaris GR Rally1
140
5. Adrien Fourmaux
Ford Puma Rally1
130
6. Kalle Rovanpera
Toyota Yaris GR Rally1
86
7. T. Katsuma
Toyota Yaris GR Rally1
80
8. Dani Sordo
Hyundai i20 N Rally1
44
9. Semi Pajari
Toyota Yaris GR Rally1
34
teljes táblázat
European Rally Championship 2024
a 7.futam,
a Rali Ceredigion után
1. Hayden Paddon
Hyundai i20 N Rally2
131
2. M.Franceschi
SKODA Fabia RS Rally2
104
3. Miko Marczyk
SKODA Fabia RS Rally2
91
4. Andrea Mabellini
Skoda Fabia
71
5. S. Tempestini
SKODA Fabia RS Rally2
59
6. Jon Armstrong
Ford Fiesta MkII Rally2
59
7. Mads Ostberg
Citroen C3 Rally2
51
8. Simon Wagner
SKODA Fabia RS Rally2
49
9. Efren Llarena
SKODA Fabia RS Rally2
45
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Bajnokság 2024
az 5.futam,
a Győr Rally után
1.
Csomós Miklós
Skoda Fabia RS Rally2
157
2.
Turán Frigyes
Volkswagen Polo GTi R5
124
3.
Velenczei Ádám
Skoda Fabia R5 Evo
121
4. Német Gábor
Skoda Fabia RS Rally2
112,5
5.
Tóth Tibor
Skoda Fabia R5 Evo
80
6. Klausz Kristóf
Skoda Fabia R5 Evo
78
7. Trencsényi J.
Skoda Fabia R5 Evo
72,5
8. Osváth Péter
Skoda Fabia R5 Evo
52,5
9. László Martin
Skoda Fabia RS Rally2
35,5
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Challenge 2024
az 5.futam,
a Győr Rally után
1. Marozsi Zsolt
Hyundai i20 R5 2.0
112
2. Balla Tamás
Mitsubishi Lancer Evo IX
109,75
3. Rongits Attila
Mitsubishi Lancer Evo IX
85
4. Bodogán Ferenc
LADA VFTS
82,5
5.
Hulmann Gábor
LADA VFTS
73,5
6.
Kronome Ákos
SKODA Fabia R2
65,5
7. Nagy G.M.
Lada VFTS
43,5
8. Tóth Barna
BMW E36
43,5
9. Cseri József
LADA VFTS
37,5
teljes táblázat
Peugeot 208 Rally4 Cup Hungary
az 5.futam,
a Győr Rally után
1.
Czékmány Norbert
Peugeot 208 Rally4
65
2.
Határ Attila
Peugeot 208 Rally4
45
3.
Kerék Balázs
Peugeot 208 Rally4
38,5
4. Viszló Csaba
Peugeot 208 Rally4
28,5
5. Berta László
Peugeot 208 Rally4
20
6. Zagyva Dorka
Peugeot 208 Rally4
14,25
7. Hibján József
Peugeot 208 Rally4
12
teljes táblázat
Országos Rally2 Bajnokság 2024
az 5.futam,
a Győr Rally után
1. Baksai László
Lada VFTS
121,5
2. Tamás Gyula
Peugeot 208 R2
82,5
3. Ronavolgyi E.
Honda Civic
73
4. Várnai Dávid
Ford Fiesta R2T
54
5. Hauck Zsolt
Lada 2107
46
6. Ruszó Krisztián
Lada VFTS
42
7. Tellér Antal
Peugeot 208
41
8. Szetei Norbert
Peugeot 208
37
9. Görög Péter
Citroen C2 R2
35,5
teljes táblázat
Országos Rally3 Bajnokság 2024
az 5.futam,
a Győr Rally után
1. Bíró Gergő
Opel Astra
66
2. Kovács Dominik
Opel Astra
59
3. Kerekes Bence
Lada VFTS
49
4. Oberling K.
Suzuki Swift GTi
48
5. Bajusz Krisztián
Lada 2101
48
4. Kosztolányi L.
Lada 2101
40
5. Bévárdi Péter
Lada 2107
35
7. Fenyvesi Péter
Lada 21013
33
8. Krámpek Nándor
Lada 2107
31
teljes táblázat
Országos Historic Bajnokság 2024
a 4.futam,
a Székesfehérvár Rallye után
C géposztály
1. Mekler László
Alfa Romeo Giulia Sprint GTA
45
2. Tóth István
Škoda S120S
40,5
3. Emődi Balázs
Fiat 124
21,75
D géposztály
1. Wirtmann Ferenc
Ford Escort RS
120
2. Csukovics István
Lada 21013
78,5
3. Müller Roland
Lada VAZ 2101
65,5
E géposztály
1. Érdi Tibor Jr.
Ford Sierra Cosworth 4x4
90
2. Szombathelyi P.
Lada VFTS
82,5
3. Zsolna József
Lada 2105
69,5
teljes táblázat
Országos Rallycross Bajnokság 2024
a 2.futam után
1. Benyó Máté
Peugeot 208
42
2. Kárai Tamás
Audi S1
22
3. Ales Fucik
Volkswagen Polo
22
4. Antal István
Mitsubishi Colt
20
5. Kotán Péter
Ford Focus
19
6. Pál Krisztián
Skoda Fabia
19
7. Z.Staniszewszki
Ford FIesta
18
8. Alois Höller
Ford Fiesta RX
13
9. Koncseg Zoltán
Audi A1
13
teljes táblázat

VII. itiner.hu Esztergom Rally -n lesz néhány változás tavalyhoz képest, de a hétvége gerince ugyanaz maradt. Kertai Csabával, a rendezővel  beszélgettünk.

- 130 feletti a nevezőszámunk. Ez teljesen átlagos, hisz a rali-túrások száma évek óta szinte állandó. Egy hibát elkövettünk év elején, hogy felemeltük az előfutók nevezési díját. Most már mindenki belátja. Ezért előfutóm múlt szombaton még egy darab sem volt. Tavaly pedig tizennyolcan voltak… Úgy kellett összehoznom, hogy legyen legalább néhány előfutó, aki a mezőny előtt megy majd.
- A pályák azok maradtak, de vannak változások. Mik ezek?
- Igen, Tardos-Bikol és Lábatlan-Bajna maradt. Annyiban változott, hogy kivettünk három lassítót. A tardosi gyorsról az elsőt és az utolsót, valamint a lábatlani gyorsnál az utolsó előttit, a pusztamaróti kanyar után lévőt. Ezen az 500 méter egyenesen nagyon meg lehet majd nyomni. A Csibegyári lassítónál, ahol tavaly volt az az ominózus baleset szintén változtattunk. Felhoztuk oda a lassítót, ahol a BMW hátulját megdobta az út, amiből lett a baleset. Itt egyébként nézőtilalom is lett végig, pont a balesetek elkerülése végett.
- A szervizparkot hol alakítjátok ki?
- Lábatlanban, a Papírgyár betonparkolója lesz a szerviz. Ez rögtön a tardosi gyors végén a balra lesz.
- Nem lesz prológ, lesz viszont rajtceremónia.
- Igen, a Mária Valéria híd alatt, egy nagyon frekventált helyen, a Bazilika, a Vár és a Duna part központjában lesz a rajtdobogó felállítva. Ha negyven fok meleg lesz, nem kötelező a versenyzőruha, lehet például egy rövidnadrágban is jönni. Ez lesz tehát öt órától szombaton, este nyolctól pedig United és Magna Cum Laude koncert, szintén a Mária Valéria híd túloldalán. Nagyjából ennyi lesz a hétvége, én már csak annyit tudnék hozzátenni, hogy mindenkinek balesetmentes versenyzést, és jó szórakozást kívánok erre a hétvégére.


A versenyzőket is körbetelefonáltuk:

Tajmel Tibor:

- Neked már abszolút nem ismeretlenek ezek az esztergomi pályák…
- Nem, már mentem rajtuk, nem is egyszer. Nagyon szeretem is ezeket a pályákat, főleg a Tardos-Bikol-t. Bajnával sincs bajom, de talán az jobban fekszik egy gyors autónak, a miénk ugye annyira nem nagy végsebességű. De mindenképp ott a helyünk, épp most fogjuk átnézni az autót.
- Ha a végsebesség a kocsid gyenge pontja, akkor Te annyira nem örülhetsz, hogy kivettek három lassítót…
- Igazából nem tudom pontosan, honnan lett kivéve, de ha olyan helyről, ahol nagy végsebességet lehet elérni, akkor nekünk ez tényleg nem jó. A mi autónk olyan 170-nel megy maximum. Pont Schieszler Jani barátommal beszélgettük, hogy az ő BMW-je jóval 200 feletti végsebességet tud. Úgyhogy egy tempós részen ez nem mindegy…
- Mindent összevetve a Baranya Kupa sikere után mire számítasz itt Esztergomban?
- Ha meg tudnánk azt ismételni, az nagyon jó lenne… De azért ebben nem reménykedem. Ahhoz nagy szerencse is kellett. Remélem, lesz most is, de erre nem lehet alapozni. Nagyon jó lenne dobogón végezni. Az nagyon jó érzés volt…
- Mikor születik a gyermeked?
- Most már mindennapos a dolog. Mondtam a páromnak, hogy úgy időzítse, hogy most hétvégén Esztergom, tehát akkor ne akarjon szülni, utána két hét múlva pedig Salgó lesz a másodosztálynak, ott szeretnék menni. Szóval vagy előtte szüljön, vagy a verseny után, de alatta semmiképp…
- Mintha ez így működne…:)
- :) Én megkértem, hogy szabályozza így, aztán meglátjuk…:)


Hegedűs Attila:

- A Baranya Kupán nagyon vártam, hogy essen az eső. Szombaton már a pályabejárás alatt esett. Talán tavaly sem, és idén sem volt ilyen jó kis esős versenyünk. Én pedig nagyon szeretem az ilyen csúszós pályákat. És ez végülis bejött, úgy néz ki.
- Most akkor megint esőtáncot járunk…?
- Én szeretném, igen. Nekem úgy érzem, jobban megy ez a csúszós út.
- Miért?
- Szerintem a télen a rengeteg hójárás gyümölcse ez.
- Mennyire jönnek be ezek a pályák?
- Tavaly megnyertük ezeken a kategóriát, meg a Lada Kupát. Most biztos keményebb lesz, mert a Csikó Peti elég kemény ellenfél, de mi mindent megteszünk, hogy megelőzzük őt. Most úgy néz ki, hogy mi is az elejében fogunk rajtolni, mert összetettben abszolút nyolcadik helyen állunk. Most teljesen egyforma feltételekkel fogunk indulni. Egyébként nagyon szeretem ezeket a pályákat, de ha esne egy kicsit, még jobban szeretném…


Rábl Tibor:

- A Baranya Kupa teljesen sima hétvége volt, nagyon jól ment minden.
- Az esztergomi pályák mennyire mennek?
- Én süttői vagyok. A tardosi pálya tőlem úgy 5 kilométerre van.
- …akkor ez hülye kérdés volt…:)
- :) Naponta majdnem minden pályán végig megyek, de hetente egyszer-kétszer biztos. Szinte minden bukkanót ismerek. Nekem ez a verseny teljesen hazai pálya lesz.
 - Akkor ezzel tavaly sem volt gond.
- Nem, sikerült akkor kategóriát nyernünk. Idén is remélem sikerül. Az az igazság, hogy nagyon elcsesztem ezt az évet, mert beültünk a H/1-ben egy Hondába. Ezt nagyon nem kellett volna. Nagyon beteg egy autó volt, nem volt egy tiszta gyorsunk vele. Tavaly meg a bajnoki címért küzdöttünk a Suzukival, és egy icipici momentumon úszott el a bajnokság. Idénre összeraktuk pöpecre a Suzukit, én hülye meg beültem abba a Hondába… Azt két verseny után megutáltam, eladtam. Salgón még nem tudtam menni a Suzukival, de most Komlón mentünk, és mostantól minden versenyen ott akarunk lenni, hogy a dobogóra azért valahogy fel tudjunk kerülni. Tehát ez mit jelent? Hogy mindent meg szeretnénk nyerni. Szerintem így kell hozzáállni. :)


Lovász Pál:

- Tavaly már mentünk itt, és nagyon is tetszenek ezek a pályák. 2006-ban először mentünk az Evo VI-ossal, pont Esztergomban, és az első gyorson, Lábatlanon rögtön mentünk egy második időt, ami azért minket is meglepett egy picit. Aztán voltak technikai problémáink, de azért aránylag jó időket mentünk. Szóval szeretem ezeket az esztergomi pályákat, tempósak, de technikásak is, és szeretem ezt a várost is, nagyon szép. Meg itt sok a néző is általában.
- Most meg talán még tempósabb lesz, hogy három lassítóval kevesebb lesz. Ez gondolom, még jobban fekszik majd a kocsidnak…
- Igen. Ennek a lassító kérdésnek egyébként nem vagyok annyira ellene. Néha tényleg van, hogy elrontja a versenyt, de azért amit az Iván mindig mondd, az nagyon igaz: Mi tanulni járunk ide elsősorban. Nem az a lényeg, hogy 150-nel száguldjunk állandóan. Néha tényleg elhibázzák, és rossz helyen van a lassító, de én azt mondom, hogy inkább jó, hogy ott van, és mindenki be tudja fejezni a versenyt.
- Eléggé bebetonoztad magad a bajnokság élére. Egyszer említetted, hogy lehet, hogy kihagytok egy versenyt, és megajándékozzátok magatokat egy másik próbával. Mi a helyzet ezzel az elgondolással?
- Igazság szerint most úgy van, hogy sokan mondják a tavalyi elejéből, hogy ha mennénk Szendrőn, akkor jönnének ők is, hogy megverjenek…:) Szeretnénk menni az összes rali-túra versenyen, és nem is csak ezért, mert ugye vinni kell a reklámokat is. De szeretnénk valami mást is még idén, megnézni egy más versenyen, hogy mire vagyunk képesek. De konkrétumokról beszélni még azt hiszem, korai. De én most annak örülnék nagyon, ha a Zoliék is rendberaknák magukat, és sikerülne egy jót meccselnünk, mert eddig ugyan szerencsénk is volt, de jól jöttek ki a dolgok. Az eddigieket nagyon simának gondolhatják sokan, hogy úgy tűnhet, egy jó kocsival biztos nagyon könnyű ezt megcsinálni, de azért ebben sok munka is van. De én várom a versenyt.


Hajdú Tamás:

- A Baranya Kupa nagyon jól sikerült. Megnyertük a kategóriát, és abszolút hatodikak lettünk, ráadásul a harmadik gyorson tudtunk menni egy abszolút második időt. Na,az nagyon tetszett. Az első gyorson, mikor esett az eső, egész jót mentünk, csak defektes lett az Inermédiánk, a másodikra száraz gumival kellett mennünk, és azzal nem mentünk olyan jól.
- Az esztergomi pályákat mennyire ismered?
- Annyira, hogy tavaly mentem rajta. Akkor ugye etap lett egy gyors, mi etapidőt kaptunk, és ezzel nem jártunk túl jól. Egyébként kategória másodikak lettünk volna, de azzal az idővel visszacsúsztunk a negyedik helyre.
- A peches emlék ellenére szereted ezeket a pályákat?
- Nagyon. Talán ezek a legjobb pályák.
- A bajnokságban a második helyen állsz…
- Igen, 8 ponttal lemaradva. Még teljesen nyitott a dolog, úgyhogy biztos nagy küzdelem lesz az év hátralévő versenyein…


Bereczki Imre:

- Ez az utolsó verseny nagyon jól sikerült. Nem tudom, hogy tudod-e, de én a mostani navigátorommal, Pétervári Lacival most mentem először, és úgy tűnik az eredmény alapján, hogy jól tudunk együtt dolgozni.
- Az esővel hogy boldogultál a verseny elején?
- Én nem igazán kedvelem az esőt, de Laci azt mondta, ő úgy érezte, hogy jól mentünk. Úgyhogy jó lenne, ha most sem esne a hétvégén…
- Tavaly mentél itt először, ugye?
- Igen. Akkor abszolút ötödikek lettünk, aminek nagyon örültünk. De az örömünk olyan nagy volt, hogy kikéstük a parc fermét, és a büntetésünkkel visszacsúsztunk a hetedik helyre.
- Ennél rosszabb helyen akkor idén sem végezhetsz…:)
- :) Nézd Ani, én úgy vagyok vele, hogy ez nem élet-halál kérdése nálam. Ez szórakozás. Ha szerencsésen végigmegyünk, egyet tudok, utolsók nem leszünk. :)
- Egyébként mi volt az eddigi legjobb eredményed itt a túrában?
- Ez a harmadik hely. Ezért is volt ez nagy öröm számunkra. Annyit azért elmondok neked, hogy éreztem én, hogy ott kigyorsításkor nem igazán dinamikus a kocsi. De úgy voltam vele, hogy biztos azért, mert nem Alföldön megyek vele, hanem hegyekben, és itt ennyit tud. Aztán kiderült, hogy a turbót úgy, ahogy van, ki lehet dobni…
- Sikerült orvosolni?
- Igen, már ki van, és nagyon jó a kocsi. Úgyhogy most bevetésre készen állok…:)


Toma Zoltán:

- A Baranya Kupán mindent megtettünk a cél érdekében, és nagyon örültünk ennek az eredménynek.. Már kellett nekünk ez a jó eredmény, mert az előző futamon is a második helyen voltunk végig, aztán műszaki gondok miatt visszaestünk a negyedik helyre. Istenigazából most összejött. Nagyon feküdtek ezek a gyors, technikás pályák, autónk is jó volt, bár a víz egy kicsit meglepett.
- Az esztergomiak mennyire fognak feküdni nektek?
- Ezek nagyon közel állnak hozzám. Komárom megyei vagyok. A tardosi gyors úgy 15 kilométerre van tőlem. Ez egy nagyon régi, klasszikus gyorsasági szakasz, meg is kell tisztelni, mi is meg fogjuk. De ismerjük, szeretjük, és örülünk, hogy újra tudunk rajta indulni. A célunk az első hely. Itt ezt ki merem jelenteni, mert itt már kétszer sikerült nyerni, bízom benne, hogy most sem lesz baj.
- A bajnokság szempontjából is fontos, hogy elsők legyetek…
- Igen, mert harmadikak vagyunk 5 ponttal lemaradva a második, és tízzel az első helytől. Úgyhogy nagyon nyílt még a bajnokság vége. Nagyon szoros a kategóriánk, nagyon ügyesek a fiúk, kemény csatákat vívunk, úgyhogy még bármi történhet.

 


 

Ez a hír most jelenik meg 4985. alkalommal
Share |
  
  
  
 
  
  
Fotóalbum címkék
h i r d e t é s
Hír címkék
Videó címkék
Fotóalbum címkék
H K Sz Cs P Sz V
23 24 25 26272829
300102 03 040506
070809 10 111213
14 15 16 17181920
21 22 23 24 252627
2024.10.04-08.

részletes infóink

2024.10.06.

részletes infóink

2024.10.11-13.

részletes infóink

2024.10.25-27.

részletes infóink

2024.06-2024.11.

részletes infóink


b a j n o k s á g o k :

World Rally Championship 2024
European Rally Championship 2024
Országos Rally Bajnokság 2024
Országos Rally Sprint Bajnokság 2024
k e d v e n c e i n k
Rallylive.hu
CarsAndGirls.hu
AutoSportFoto.sk
CarStyling.hu
WRC magazin

s t a t i s z t i k á k