RALLYCROSS VILÁG- ÉS EURÓPA-BAJNOKSÁG - Kárai Trans World RX of Hungary - 2024.07.27-28
Európa bajnok Nyíregyházán!
Érdi Tibiék a második EB cím után az új autóval tesztelik az új pályákat
2018-10-23
interjú • DuEn
h i r d e t é s
Összes oldal:
710360190
Napi oldal:
110451
Jelenleg:
2853
Regisztrált:
0
kiemelt partnerünk :
Peugeot Magyarország

további partnereink :

AutoDekor

BusLine

webshopunk :

duenShop.hu - a rallyongók boltja

Hungarian Virtual
Rally Championship 2024
a bajnokság állása az 1.futam után
1. Suborits Péter
208
2. Kasza Kristóf
196
3.
Fónagy Kristóf
190
4. Gách Bence
175
5. Bíró-Ambrus Roland
174
6. Tóth Richárd
167
7. Gönczi Dániel
161
8. Csortos László
157
9. Petrovszki Máté
153
teljes táblázat
World Rally Championship 2024
a 7.futam, Rally Poland után
1. Thierry Neuville
Hyundai i20 N Rally1
136
2. Elfyn Ewans
Toyota Yaris GR Rally1
121
3. Ott Tanak
Hyundai i20 N Rally1
115
4. Sebastian Ogier
Toyota Yaris GR Rally1
92
5. Adrien Fourmaux
Ford Puma Rally1
91
6. Kalle Rovanpera
Toyota Yaris GR Rally1
63
7. T. Katsuma
Toyota Yaris GR Rally1
58
8. A.Mikkelsen
Hyundai i20 N Rally1
29
9. Dani Sordo
Hyundai i20 N Rally1
27
teljes táblázat
European Rally Championship 2024
a 4.futam,
a Rally Estonia után
1. Hayden Paddon
Hyundai i20 N Rally2
73
2. M.Franceschi
SKODA Fabia RS Rally2
63
3. Mads Ostberg
Citroen C3 Rally2
53
4. Jon Armstrong
Ford Fiesta MkII
25
5. S. Tempestini
SKODA Fabia RS Rally2
40
6. Miko Marczyk
SKODA Fabia RS Rally2
40
7. Oliver Solberg
SKODA Fabia RS Rally2
35
8. Georg Linnamae
Toyota Yaris GR Rally2
26
9. Andrea Mabellini
Skoda Fabia
28
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Bajnokság 2024
a 4.futam,
a Székesfehérvár Rallye után
1.
Csomós Miklós
Skoda Fabia RS Rally2
122
2.
Turán Frigyes
Volkswagen Polo GTi R5
103
3.
Velenczei Ádám
Skoda Fabia R5 Evo
96
4. Német Gábor
Skoda Fabia RS Rally2
85,5
5. Klausz Kristóf
Skoda Fabia R5 Evo
77
6.
Tóth Tibor
Skoda Fabia R5 Evo
71
7. Trencsényi J.
Skoda Fabia R5 Evo
56,5
8. László Martin
Skoda Fabia RS Rally2
35,5
9. Osváth Péter
Skoda Fabia R5 Evo
35,5
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Challenge 2024
a 4.futam,
a Székesfehérvár Rallye után
1. Marozsi Zsolt
Hyundai i20 R5 2.0
112
2. Rongits Attila
Mitsubishi Lancer Evo IX
85
3. Bodogán F.
LADA VFTS
82,5
4. Balla Tamás
Mitsubishi Lancer Evo IX
74,75
5.
Hulmann Gábor
LADA VFTS
72
6.
Kronome Ákos
SKODA Fabia R2
42,5
7. Cseri József
LADA VFTS
37,5
8. Hevesi Norbert
BMW E36
35
9. Prigyeni Péter
LADA 2107
34,5
teljes táblázat
Peugeot 208 Rally4 Cup Hungary
a 4.futam,
a Székesfehérvár Rallye után
1.
Czékmány Norbert
Peugeot 208 Rally4
50
2.
Határ Attila
Peugeot 208 Rally4
35
3.
Kerék Balázs
Peugeot 208 Rally4
31,5
4. Viszló Csaba
Peugeot 208 Rally4
28,5
5. Berta László
Peugeot 208 Rally4
20
6. Zagyva Dorka
Peugeot 208 Rally4
14,25
7. Hibján József
Peugeot 208 Rally4
12
teljes táblázat
Országos Rally2 Bajnokság 2024
a 4.futam,
a Székesfehérvár Rallye után
1. Baksai László
Lada VFTS
96,5
2. Ronavolgyi E.
Honda Civic
73
3. Tamás Gyula
Peugeot 208 R2
61,5
4. Várnai Dávid
Ford Fiesta R2T
54
5. Ruszó Krisztián
Lada VFTS
42
6. Szetei Norbert
Peugeot 208
37
7. Görög Péter
Citroen C2 R2
35,5
8. Hauck Zsolt
Lada 2107
28
9. Strider Zoltán
Peugeot 208
26
teljes táblázat
Országos Rally3 Bajnokság 2024
a 4.futam,
a Székesfehérvár Rallye után
1. Kovács Dominik
Opel Astra
59
2. Bíró Gergő
Opel Astra
53
3. Bajusz Krisztián
Lada 2101
46
4. Kosztolányi L.
Lada 2101
40
5. Bévárdi Péter
Lada 2107
35
6. Kerekes Bence
Lada VFTS
34
7. Fenyvesi Péter
Lada 21013
33
8. Krámpek Nándor
Lada 2107
31
9. Oberling K.
Suzuki Swift GTi
29
teljes táblázat
Országos Historic Bajnokság 2024
a 2.futam,
a II.Diósgyőr Rally után
D géposztály
1. Wirtmann Ferenc
Ford Escort RS
45
2. Nagy István
Volkswagen Golf
27
3. Müller Roland
Lada 2101
24
E géposztály
1. Érdi Tibor Jr.
Ford Sierra Cosworth 4x4
45
2. Varga C. Zoltán
BMW E30 M3
28
3. Hankó László
Lada 2107
26
teljes táblázat
Országos Rallycross Bajnokság 2024
a 2.futam után
1. Benyó Máté
Peugeot 208
42
2. Kárai Tamás
Audi S1
22
3. Ales Fucik
Volkswagen Polo
22
4. Antal István
Mitsubishi Colt
20
5. Kotán Péter
Ford Focus
19
6. Pál Krisztián
Skoda Fabia
19
7. Z.Staniszewszki
Ford FIesta
18
8. Alois Höller
Ford Fiesta RX
13
9. Koncseg Zoltán
Audi A1
13
teljes táblázat

Ifjabb Érdi Tibor utoljára kilenc évvel ezelőt indult hazai bajnoki futamon... Nem lövök le nagy poént, ha elmondom már az elején: két EB bajnoki cím után, a kandidáló hazai versenyen újra láthatjuk őket! Itt egy kis évértékelő a Nyíregyháza Rally előtt:

Először is szeretnék gratulálni a második Európa-bajnoki címedhez!
Kézenfekvő a kérdés: az elsőt megnyerni, vagy most megvédeni volt nehezebb? 

Egyik sem volt könnyű, mindegyik másért volt nehéz.
Az első azért, mert nagyon vágytam rá, hogy Európa bajnok legyek És ezt fel kellett dolgozni magamban, hogy képes vagyok rá, van esélyünk, felnőtt rá a csapat. Nehéz év volt. Voltunk magasan, szárnyaltunk, és megjártuk a poklot is, de a végén, amibe annyira hittem, végül teljesült és Európa bajnokok lettünk 2017-ben.

A második azért volt nehéz, mert mindenki engem akart legyőzni. Ez egy édes teher volt, de amikor az első versenyen kiestünk műszaki hiba miatt, akkor úgy éreztem, hogy a tavalyi Európa bajnoki címünk nem csillog olyan fényesen, hisz nem mi vezetjük a bajnokságot. Ez annyira dühített, hogy eldöntöttem, hogy azért is legyőzök mindenkit és ahol elindulok ott nyerni is szeretnék. Ez így is lett, az összes hátralévő versenyt megnyertük és ismét Európa bajnokok lehetünk 2018-ban. 

europa_bajnok_nyiregyhazan_7

Tavaly nagyon sok olyan pillanat volt, amit méltán nevezhetünk drámáinak. Volt, amikor egy győztes futam utolsó szakaszának céljában robbant szét a motorotok… Idén is volt hasonló, vagy simaliba volt minden?

Persze, mindig van egy kis dráma… Az Acropolis Rally-n utolsó előtti gyorson megütöttem egy követ, ami úgy elgörbítette a kormányösszekötő rudat, hogy éppen nem tört el, de félig elrepedt. Műhely körülmények között sem biztos, hogy ki tudnám olyan gyorsan cserélni, mint akkor ott az út szélén… Kalapács nélkül 7 perc alatt… Izzó féktárcsa mellett… :) Volt 3 perc előnyünk, dolgozott az adrenalin, nagyon nem szerettem volna feladni. Ezután megnyertük az utolsó gyorssal együtt a versenyt is…

Mikor érezted, hogy meg lehet a duplázás? És utána nehezebb volt nyomás alatt, vagy igazából ment simán minden? 

2018-ban 4 versenyt értékeltek a mi kategóriánknak a 8-ból. 3 aszfalt verseny szerepelt a naptárban. Úgy terveztem, ezeket behúzzuk, a többi murvából meg majd lesz valahogy. Az ellenfelek inkább murva menők voltak. Meglepett a teljesítményünk az Acropolis rally-n, minden olyan simának tűnt, domináltunk, ott éreztem, hogy meg lehet a bajnokság. És jött a pofon az utolsó előtti gyorson, kellett is, ebből is tanultam… Az utolsó gyors utolsó méteréig lebegjen az ember előtt, hogy miért is küzd!!! 

europa_bajnok_nyiregyhazan_4

A szezon megkoronázása volt, hogy egy új autóba ültetek! Gratulálok! Milyen az autó? Mennyivel másabb, mint a Mitsubishi?

A második Európa-bajnoki cím megszerzése után elkezdtünk tárgyalni a 3 gyártóval. A Citroën gyorsan elvetődött, mert nem tudtak kiszolgálni. Édesapám kint volt a HYUNDAI Motorsport gyárában tárgyalni, de nem tudták meggyőzni… Maradt a Skoda. Tudtuk, hogy a legjobb és sikerült is gyorsan megvásárolni a gyártótól egy új autót.

europa_bajnok_nyiregyhazan_3

A gyors vétel után 3 héttel elrajtoltunk az utolsó ERC futamon. Nagyjából sejtettem, hogy mi vár rám, egy Mikulás Rallyt már futottam ilyen autóval. Azt kértem a szerelőktől, hogy elsőre hasonlítson kicsit a beállítás a Mitsubishihez… Ez így utólag már tudom, hiba volt, mert nagyon hátsó-keres volt. Mindenhol keresztbe mentünk a nézők örömére, de a stopper sajnos megmutatta a rossz döntésemet. 

europa_bajnok_nyiregyhazan_2

Ennek ellenére a verseny minden percét élveztük, nagyon jó volt ismét gyári igazi versenyautót vezetni. Sokszor kiléptünk a komfort zónánkból, ami jó, mert akkor tanul az ember. A Skoda is megúszta balesetmentesen, sehol nem hibáztunk nagyot. Egy defektet összeszedtünk, amit kétszer annyi idő alatt cseréltünk ki, mint a Mitsubishin, mert minden máshogy volt és nem gyakoroltuk be…

Hogyan tovább? Láthatunk Benneteket itthon? Még lesz egy szezonzáró, lesz Mikulás Rallye, lesz Szilveszter… Indultok valamelyiken?

9 év elteltével újra láthatnak minket a nézők itthon, magyar bajnoki futamon! Elrajtolunk az EB kandidáló Nyíregyháza Rally-n.

europa_bajnok_nyiregyhazan_1

Fontosnak tartjuk, hogy a 2019-es EB futamra készüljünk, lássuk, hogy mire számíthatunk pályák és beállítások terén. Nem tudom, mi vár rám az aszfalton, elképzelésem sincs róla, nem is támasztok elvárásokat magam elé, maximum a balesetmentes közlekedést. 

Ifj.Érdi Tibor, R5, 2019… Melyik bajnokság, milyen futamok vannak a naptáratokban?

Marad az Európa bajnokság! Ugyan naptár még nincs, a 2018-as évünk nagyon erős év volt, jó lenne újra 8-ból 7 futamon indulni. 

europa_bajnok_nyiregyhazan_5

Mi az, amivel jövő ilyenkor elégedett lennél?

Tanuló évnek szánjuk a 2019-est, a Skoda által ajánlott 2000 km futást, ami után már gyorsan is lehet vele közlekedni mi év végére érjük el... Ettől függetlenül szeretnék jó versenyeket futni és gyűjtögetni a pontokat, abból meg majd lesz valami…

Köszönöm az interjút, találkozunk Nyíregyházán!

europa_bajnok_nyiregyhazan_6

 

 
Ez a hír most jelenik meg 3735. alkalommal
címkék: Érdi Tibor, ERC
Share |
  
  
  
 
  
  
Fotóalbum címkék
h i r d e t é s
Hír címkék
Videó címkék
Fotóalbum címkék
H K Sz Cs P Sz V
08 09 10 11121314
15 16 17 18192021
22232425262728
29 30 31 01020304
05 06 07 08091011
2024.07.19-25.

részletes infóink

2024.07.18-21.

részletes infóink

2024.07.20-21.

részletes infóink

2024.07.20-21.

részletes infóink

2024.07.20.

részletes infóink

2024.07.27-28.

részletes infóink

2024.06.21-11.05.

részletes infóink


b a j n o k s á g o k :

World Rally Championship 2024
European Rally Championship 2024
Országos Rally Bajnokság 2024
Országos Rally Sprint Bajnokság 2024
k e d v e n c e i n k
Rallylive.hu
CarsAndGirls.hu
AutoSportFoto.sk
CarStyling.hu
WRC magazin

s t a t i s z t i k á k