Évbúcsúztató minuszok
Szilveszter Rallye 2007
2007-12-29
információ • Pájer Ani
h i r d e t é s
Összes oldal:
732017943
Napi oldal:
1865
Jelenleg:
1363
Regisztrált:
0
kiemelt partnerünk :
Peugeot Magyarország

további partnereink :

AutoDekor

BusLine

webshopunk :

duenShop.hu - a rallyongók boltja

Hungarian Virtual
Rally Championship 2024
a bajnokság állása a 4.futam után
1. Kasza Kristóf
779
2.
Fónagy Kristóf
754
3. Gönczi Dániel
704
4. Kozsuk Péter
630
5. Suborits Péter
628
6. Végh Krisz
608
7. Bíró-Ambrus Roland
606
8. Osztás Ábel
588
9. Balogh Richárd
573
teljes táblázat
World Rally Championship 2024
a 9.futam, Finn Rally után
1. Thierry Neuville
Hyundai i20 N Rally1
192
2. Ott Tanak
Hyundai i20 N Rally1
158
3. Sebastian Ogier
Toyota Yaris GR Rally1
154
4. Elfyn Ewans
Toyota Yaris GR Rally1
140
5. Adrien Fourmaux
Ford Puma Rally1
130
6. Kalle Rovanpera
Toyota Yaris GR Rally1
86
7. T. Katsuma
Toyota Yaris GR Rally1
80
8. Dani Sordo
Hyundai i20 N Rally1
44
9. Semi Pajari
Toyota Yaris GR Rally1
34
teljes táblázat
European Rally Championship 2024
a 7.futam,
a Rali Ceredigion után
1. Hayden Paddon
Hyundai i20 N Rally2
131
2. M.Franceschi
SKODA Fabia RS Rally2
104
3. Miko Marczyk
SKODA Fabia RS Rally2
91
4. Andrea Mabellini
Skoda Fabia
71
5. S. Tempestini
SKODA Fabia RS Rally2
59
6. Jon Armstrong
Ford Fiesta MkII Rally2
59
7. Mads Ostberg
Citroen C3 Rally2
51
8. Simon Wagner
SKODA Fabia RS Rally2
49
9. Efren Llarena
SKODA Fabia RS Rally2
45
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Bajnokság 2024
az 5.futam,
a Győr Rally után
1.
Csomós Miklós
Skoda Fabia RS Rally2
157
2.
Turán Frigyes
Volkswagen Polo GTi R5
124
3.
Velenczei Ádám
Skoda Fabia R5 Evo
121
4. Német Gábor
Skoda Fabia RS Rally2
112,5
5.
Tóth Tibor
Skoda Fabia R5 Evo
80
6. Klausz Kristóf
Skoda Fabia R5 Evo
78
7. Trencsényi J.
Skoda Fabia R5 Evo
72,5
8. Osváth Péter
Skoda Fabia R5 Evo
52,5
9. László Martin
Skoda Fabia RS Rally2
35,5
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Challenge 2024
az 5.futam,
a Győr Rally után
1. Marozsi Zsolt
Hyundai i20 R5 2.0
112
2. Balla Tamás
Mitsubishi Lancer Evo IX
109,75
3. Rongits Attila
Mitsubishi Lancer Evo IX
85
4. Bodogán Ferenc
LADA VFTS
82,5
5.
Hulmann Gábor
LADA VFTS
73,5
6.
Kronome Ákos
SKODA Fabia R2
65,5
7. Nagy G.M.
Lada VFTS
43,5
8. Tóth Barna
BMW E36
43,5
9. Cseri József
LADA VFTS
37,5
teljes táblázat
Peugeot 208 Rally4 Cup Hungary
az 5.futam,
a Győr Rally után
1.
Czékmány Norbert
Peugeot 208 Rally4
65
2.
Határ Attila
Peugeot 208 Rally4
45
3.
Kerék Balázs
Peugeot 208 Rally4
38,5
4. Viszló Csaba
Peugeot 208 Rally4
28,5
5. Berta László
Peugeot 208 Rally4
20
6. Zagyva Dorka
Peugeot 208 Rally4
14,25
7. Hibján József
Peugeot 208 Rally4
12
teljes táblázat
Országos Rally2 Bajnokság 2024
az 5.futam,
a Győr Rally után
1. Baksai László
Lada VFTS
121,5
2. Tamás Gyula
Peugeot 208 R2
82,5
3. Ronavolgyi E.
Honda Civic
73
4. Várnai Dávid
Ford Fiesta R2T
54
5. Hauck Zsolt
Lada 2107
46
6. Ruszó Krisztián
Lada VFTS
42
7. Tellér Antal
Peugeot 208
41
8. Szetei Norbert
Peugeot 208
37
9. Görög Péter
Citroen C2 R2
35,5
teljes táblázat
Országos Rally3 Bajnokság 2024
az 5.futam,
a Győr Rally után
1. Bíró Gergő
Opel Astra
66
2. Kovács Dominik
Opel Astra
59
3. Kerekes Bence
Lada VFTS
49
4. Oberling K.
Suzuki Swift GTi
48
5. Bajusz Krisztián
Lada 2101
48
4. Kosztolányi L.
Lada 2101
40
5. Bévárdi Péter
Lada 2107
35
7. Fenyvesi Péter
Lada 21013
33
8. Krámpek Nándor
Lada 2107
31
teljes táblázat
Országos Historic Bajnokság 2024
a 4.futam,
a Székesfehérvár Rallye után
C géposztály
1. Mekler László
Alfa Romeo Giulia Sprint GTA
45
2. Tóth István
Škoda S120S
40,5
3. Emődi Balázs
Fiat 124
21,75
D géposztály
1. Wirtmann Ferenc
Ford Escort RS
120
2. Csukovics István
Lada 21013
78,5
3. Müller Roland
Lada VAZ 2101
65,5
E géposztály
1. Érdi Tibor Jr.
Ford Sierra Cosworth 4x4
90
2. Szombathelyi P.
Lada VFTS
82,5
3. Zsolna József
Lada 2105
69,5
teljes táblázat
Országos Rallycross Bajnokság 2024
a 2.futam után
1. Benyó Máté
Peugeot 208
42
2. Kárai Tamás
Audi S1
22
3. Ales Fucik
Volkswagen Polo
22
4. Antal István
Mitsubishi Colt
20
5. Kotán Péter
Ford Focus
19
6. Pál Krisztián
Skoda Fabia
19
7. Z.Staniszewszki
Ford FIesta
18
8. Alois Höller
Ford Fiesta RX
13
9. Koncseg Zoltán
Audi A1
13
teljes táblázat

Idén, a már hagyományosnak számító VVK Szilveszter Rallye-ra, két nappal az év vége előtt, a Hungaroring körüli gyorson került sor. Ezen a 6,5 kilométeren már harmadszor körözhettek az indulók.

Ám idén nem a megszokott területen, a kertmozi környékén volt a verseny központja, és szervizparkja, hanem a Hungaroring ZRt. jóvoltából a ring területén belül, a két parkolóban, aszfalton. Ez kényelmesebb is volt, és nagyban megkönnyített egy-egy esetleges szervizelést, lévén itt már aszfalton lehetett dolgozni. Ezért külön köszönet a Hungaroring ZRt.-nek.

Kettővel az év utolsó napja előtt, a korai reggeli nagy hideg ellenére is több, mint 120-an álltak rajthoz, hogy benzingőzben búcsúzzanak a 2007-es évtől.

A mínusz négy fok a nézőket sem hátráltatta: kitartóan álltak a pálya szélén, míg egy autó is volt a mezőnyből. Ez pedig körről-körre könnyebb feladatnak bizonyult: az autók egyre csak fogyatkoztak.
A hó és a lefagyott utak nem kis nehézséget okoztak az indulóknak. Sokan, sokféle gumival próbáltak kifogni rajtuk. Volt, aki a vizes gumira, volt, aki az intermédiára esküdött, egy biztos: a többség leszavazta a téli abroncsokat.

De nem csak a gumi okozott nehézségeket: azok a fránya padkák és közlekedési táblák is sokaknak voltak útban, sőt, akadt, akinek egy komplett mentőautó. Tajmel Tibor ugyanis az első gyorsasági vége felé egyszer csak szembe találta magát egy mentő-egységgel. Hogy kikerülje őket elrántott a kormányt, aminek elgörbült féltengely lett a vége, és búcsú a versenytől.

Kazár Miklós a harmadik gyorson fékproblémák miatt kivitt egy oszlopot, ami megütött egy nézőt. Az ellátás és a helyszínelés miatt nagyjából 40 percet állt a rajtoltatás, de szerencsére nem történt akkora baj, hogy meg,-, vagy leálljon a verseny, így hamarosan folytatódott, ahol korábban abbamaradt.

Izgalmas csatákat, felzúdulást keltő megcsúszásokat, és tapsolni, éljenezni való kereszteket láttunk egész nap - és szinte mindegy volt, hogy a szakasz mely részén álltunk.

A Historic autók küzdelmét sokáig Gáll Csaba vezette az Opel Ascona 400-zal, de miután a váltója tönkrement, kénytelen volt átadni az elsőséget a Nagy István-Tóth Tibornak. A Golf-os párost Zsembery Barna követte, a dobogó harmadik fokán Herbály Attiláék végeztek.

A H6-ban Spitzmüller Csabáékat tizenkét másodperccel lemaradva ifjabb Érdi Tibor és navigátorai követték, a harmadik helyen Zambelly György végzett. Szabó Gergőék a második gyorson rontottak, így bár célbaértek, de éppenhogy lemaradtak a dobogóról.

A H5 kategóriában az első három hely mindegyikén Mitshubishik végeztek. Első lett Barsi Norbert Nagy Istvánnal az oldalán, másodikként majd' fél perc összhátránnyal Kelő-Gere László és Lénárt András végzett. Tőlük csupán egy másodperccel lemaradva ért a dobogó harmadik fokára Száger Csaba és Antal Zsolt. A kategória ezen állása lett egyébként a verseny abszolút végeredménye is, ahová nem számítottak bele a licenszes versenyzők.

H4-ben még szorosabb volt a küzdelem: a dobogó teteje és alja között fél perc volt a különbség. Fazekas Zoltán és Faragó Róbert bizonyultak a legjobbnak ezen a versenyen, őket a Szommer-Hosszú páros követte. A harmadik helyen Hajdú Gáborék végeztek Ladájukkal.

A legnépesebb kategóriában, a H3-ban Alberti Szabolcs nyerte a küzdelmet, második lett Burián Miklós és Radó István, a dobogó harmadik fokára az Ilosvay-Szilágyi kettős állhatott fel.

H2-ben két Suzukis páros, Gál Andrásék és Kulcsár Dánielék közé fért be Szabó Erik és Bálint Sándor, Fiat Seicento-jukkal.

A H1-es küzdelmet egyetlen páros vállalta: Szebenszki Csaba és Lehoczki László megvédte a Trabik becsületét, és célba érkeztek a 2007-es VVK Szilveszter Rallye -n.

A 120 indulóból négy körrel később 85-en maradtak, de azt hiszem, igazán rossz szájízzel senki nem távozott Mogyoródról. Akárhol is voltak kénytelenek búcsúzni, addig egy remek szervezést, és egy élvezetes, keresztben-csúszkálós délelőttön lehettek túl.


A verseny végén néhányan értékelték a napot:

Nagy István: "A csúszkálás az nagyon ment, élveztük. A gumiválasztásunk az elején nem volt túl szerencsés, ugyanis kipróbáltuk téli gumival, de nem vált be. A második körtől intermédiával mentünk, az már jobban is tapadt, és jobb időket is mentünk vele. Azért is örülünk ennek az eredménynek, mert a tavalyi VVK Szilveszter Rallye -n is itt voltunk, de akkor nem sikerült célba érnünk. Most nem csak az évet koronázza ez meg, hanem kiköszörüli az akkori csorbát. De összességében nagyon-nagyon élveztük a versenyt."

Kazár Miki: "A harmadik gyorson fékproblémánk volt. Lassult ugyan az autó, de nem eléggé. Mentünk nyílegyenesen, és láttam, hogy pont szemben állnak a nézők. Nem akartam beléjük rohanni, így balra rántottam a kormányt, és húztam a kézit, gondoltam inkább egy oszlop, mint hogy elüssek valakit. Így nekimentünk egy oszlopnak. A nézőt is igazából nem ütöttük el, csak megütötte az oszlop, de most beszéltünk vele, és jól van. Spicivel nagyon nagy csatát vívtunk. Végül alulmaradtam, de majd jövőre… "

Szabó Erik: "Nagyon örülünk a kategória második helynek. Az első gyors még nem sikerült túl jól, ezen sima utcai gumival mentünk, de nagyon rossz volt. A másodikon már versenygumival mentünk, rögtön kategória első időt tudtunk menni. A harmadik jó lett volna, de a palánk végén megforogtunk, de a negyediken sem voltunk szerencsések: a jobb első fékbetétünk tönkrement, de szerintem a nézőknek tetszett, mert szikrázott, de nagyon! Azért nagyon élveztük, nagyon jó volt minden, ezért még a hideget is elviseltük!"

Gáll Csaba: "A versenyt megelőző napon, az átvételekre tartottunk, mikor tönkrement a versenyváltónk. Volt ugyan egy széria, de a szerelés miatt elmaradt a pályabejárásunk is. Az első gyorson azonban már nem volt teljesen jó ez a váltó sem, lévén ez egy harminc éves darab volt, és nem nagyon bírta ezt a terhelést. A másodikon elment a harmadik, a harmadik gyorsra már csak egyes és négyes maradt a váltóban. Akkor úgy döntöttünk, nem megyünk ki a negyedikre, mert nem akartuk teljesen tönkretenni. Csak csúszkálni akartunk, magunknak és a nézőknek egy jót. Szerintem ez sikerült. Mi nagyon jól éreztük magunkat, nagyon jó évbúcsúztató volt."

Boroznaki Tibor: "Élmény volt ez a verseny, hisz két autóval is mentem: az öcsém Ladájával, a Szabó Laci VFTS-ével autóztattam a barátokat, szponzorokat. Mindkét autót ugyanúgy a jobb hátulján csaptam oda, két kanyar különbséggel. Nem lesz az öcsém autójával gond, olyan komoly károk szerencsére nem keletkeztek benne, hogy az első túrás futamra csillogni-villogni fog…"   

Spitzmüller Csaba: "Nehezen indult a versenyünk, mert Mikivel egy autóra szorultunk,azt használtuk felváltva. Vele egyébként nagy csatában voltunk végig, a balesetig, ami hála Istennek nem volt túl nagy. A verseny egyébként nagyon jól szerevezett, jó hangulatú futam volt, nagyon tetszett. Régen ülten már versenyautóban, de nagyon örültem, hogy most beülhettem. Alapvetően szeretek csúszkálni, bár a havat jobban szeretem. Azért szeretem ezeket a versenyeket, mert ilyenkor kicsit jobban összejön a brigád, mindenki nagyon segítőkész, nem a pontokért csatázunk, hanem csakis a hangulat a fontos - nagyon jól esik ez így az év végén."

Zsembery Barna: "Kicsit fáztunk, de jó volt csúszkálni, élveztük. Versenykörülmények között azelőtt még sosem mentem még ilyen időjárásban. Tulajdonképpen ezért is akartam elindulni, hogy megtudjam, hogy viselkedik ez az autó ilyen feltételek mellett. Tanulóverseny volt, de jól sikerült. Az elején bizonytalan voltam a gumikat illetően: a vágott eső-, és a téli gumi között hezitáltam, de inkább az előbbi vált be. Külön érdekessége volt a versenynek, hogy egy gyerekkori jó barátommal indultunk, aki a 80-as években maga is versenyzett, majd Kanadába költözött, és azóta nem ült versenyautóban. Most ezen a Szilveszter Rallye-n összeültünk, és ezért is különösen szép volt ez a hétvége."

Herbály Attila: "Örömautózásra készültünk, és az is lett. Szeretünk csúszkálni, de általában nem versenykörülmények között, bár ez most kifejezetten jól esett. A gumival mi is kísérleteztünk: a vágott slick-et, és a használt téli gumit cserélgettünk, és ez az eredmény lett a vége. Ennek is örülünk, mert nagyon jól éreztük magunkat! És mindenkinek boldog új évet kívánunk!"

Boroznaki Zoltán: "Kizárólag az élvezetre autóztunk. Eleinte nagyon óvatosan mentem, talán túlzottan is, és a gumiválasztásunk kissé bizonytalannak tűnt, mert azt tettük fel, amint volt. Nagyon csúszós, volt, de a peches mégsem én voltam, hanem a tesóm, aki összetörte mindkét autót. Az én autómnak látványos, de nem reménytelen a törése. Sárvédő, tank, a két lámpa, fényezés, lakatolás… Ennyi. Tibi azt ígérte, hogy az első túraversenyre készen áll majd az autóm - ajánlom is neki! :)"


Jövőre találkozzunk ismét a Szilveszter Rallye-n!
Addig is mindenkinek benzingőzben gazdag, boldog új évet kívánunk!

 

Ez a hír most jelenik meg 6139. alkalommal
Share |
  
  
  
 
  
  
Fotóalbum címkék
h i r d e t é s
Hír címkék
Videó címkék
Fotóalbum címkék
H K Sz Cs P Sz V
23 24 25 26272829
300102 03 040506
070809 10 111213
14 15 16 17181920
21 22 23 24 252627
2024.10.04-08.

részletes infóink

2024.10.06.

részletes infóink

2024.10.11-13.

részletes infóink

2024.10.25-27.

részletes infóink

2024.06-2024.11.

részletes infóink


b a j n o k s á g o k :

World Rally Championship 2024
European Rally Championship 2024
Országos Rally Bajnokság 2024
Országos Rally Sprint Bajnokság 2024
k e d v e n c e i n k
Rallylive.hu
CarsAndGirls.hu
AutoSportFoto.sk
CarStyling.hu
WRC magazin

s t a t i s z t i k á k