Drift Masters 2024 Round 5 Hungary, RabócsiRing, Máriapócs
Evés közben jön meg az étvágy
Barcelona - Truck Race élménybeszámoló
2008-05-21
interjú • Pájer Ani
h i r d e t é s
Összes oldal:
722920317
Napi oldal:
19596
Jelenleg:
2181
Regisztrált:
0
kiemelt partnerünk :
Peugeot Magyarország

további partnereink :

AutoDekor

BusLine

webshopunk :

duenShop.hu - a rallyongók boltja

Hungarian Virtual
Rally Championship 2024
a bajnokság állása a 3.futam után
1. Suborits Péter
628
2. Kasza Kristóf
569
3.
Fónagy Kristóf
558
4. Gönczi Dániel
537
5. Tóth Richárd
512
6. Kozsuk Péter
469
7. Petrovszki Máté
468
8. Bíró-Ambrus Roland
456
9. Osztás Ábel
441
teljes táblázat
World Rally Championship 2024
a 9.futam, Finn Rally után
1. Thierry Neuville
Hyundai i20 N Rally1
168
2. Sebastian Ogier
Toyota Yaris GR Rally1
141
3. Ott Tanak
Hyundai i20 N Rally1
137
4. Elfyn Ewans
Toyota Yaris GR Rally1
132
5. Adrien Fourmaux
Ford Puma Rally1
119
6. Kalle Rovanpera
Toyota Yaris GR Rally1
86
7. T. Katsuma
Toyota Yaris GR Rally1
76
8. Esapekka Lappi
Hyundai i20 N Rally1
33
9. A.Mikkelsen
Hyundai i20 N Rally1
29
teljes táblázat
European Rally Championship 2024
a 6.futam,
a Barum Rallyután
1. Hayden Paddon
Hyundai i20 N Rally2
96
2. M.Franceschi
SKODA Fabia RS Rally2
82
3. Miko Marczyk
SKODA Fabia RS Rally2
72
4. S. Tempestini
SKODA Fabia RS Rally2
59
5. Mads Ostberg
Citroen C3 Rally2
51
6. Simon Wagner
SKODA Fabia RS Rally2
49
7. Efren Llarena
SKODA Fabia RS Rally2
45
8. Erik Cais
SKODA Fabia RS Rally2
44
9. Andrea Mabellini
Skoda Fabia
44
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Bajnokság 2024
a 4.futam,
a Székesfehérvár Rallye után
1.
Csomós Miklós
Skoda Fabia RS Rally2
122
2.
Turán Frigyes
Volkswagen Polo GTi R5
103
3.
Velenczei Ádám
Skoda Fabia R5 Evo
96
4. Német Gábor
Skoda Fabia RS Rally2
85,5
5. Klausz Kristóf
Skoda Fabia R5 Evo
77
6.
Tóth Tibor
Skoda Fabia R5 Evo
71
7. Trencsényi J.
Skoda Fabia R5 Evo
56,5
8. László Martin
Skoda Fabia RS Rally2
35,5
9. Osváth Péter
Skoda Fabia R5 Evo
35,5
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Challenge 2024
a 4.futam,
a Székesfehérvár Rallye után
1. Marozsi Zsolt
Hyundai i20 R5 2.0
112
2. Rongits Attila
Mitsubishi Lancer Evo IX
85
3. Bodogán Ferenc
LADA VFTS
82,5
4. Balla Tamás
Mitsubishi Lancer Evo IX
74,75
5.
Hulmann Gábor
LADA VFTS
72
6.
Kronome Ákos
SKODA Fabia R2
42,5
7. Cseri József
LADA VFTS
37,5
8. Hevesi Norbert
BMW E36
35
9. Prigyeni Péter
LADA 2107
34,5
teljes táblázat
Peugeot 208 Rally4 Cup Hungary
a 4.futam,
a Székesfehérvár Rallye után
1.
Czékmány Norbert
Peugeot 208 Rally4
50
2.
Határ Attila
Peugeot 208 Rally4
35
3.
Kerék Balázs
Peugeot 208 Rally4
31,5
4. Viszló Csaba
Peugeot 208 Rally4
28,5
5. Berta László
Peugeot 208 Rally4
20
6. Zagyva Dorka
Peugeot 208 Rally4
14,25
7. Hibján József
Peugeot 208 Rally4
12
teljes táblázat
Országos Rally2 Bajnokság 2024
a 4.futam,
a Székesfehérvár Rallye után
1. Baksai László
Lada VFTS
96,5
2. Ronavolgyi E.
Honda Civic
73
3. Tamás Gyula
Peugeot 208 R2
61,5
4. Várnai Dávid
Ford Fiesta R2T
54
5. Ruszó Krisztián
Lada VFTS
42
6. Szetei Norbert
Peugeot 208
37
7. Görög Péter
Citroen C2 R2
35,5
8. Hauck Zsolt
Lada 2107
28
9. Strider Zoltán
Peugeot 208
26
teljes táblázat
Országos Rally3 Bajnokság 2024
a 4.futam,
a Székesfehérvár Rallye után
1. Kovács Dominik
Opel Astra
59
2. Bíró Gergő
Opel Astra
53
3. Bajusz Krisztián
Lada 2101
46
4. Kosztolányi L.
Lada 2101
40
5. Bévárdi Péter
Lada 2107
35
6. Kerekes Bence
Lada VFTS
34
7. Fenyvesi Péter
Lada 21013
33
8. Krámpek Nándor
Lada 2107
31
9. Oberling K.
Suzuki Swift GTi
29
teljes táblázat
Országos Historic Bajnokság 2024
a 4.futam,
a Székesfehérvár Rallye után
C géposztály
1. Mekler László
Alfa Romeo Giulia Sprint GTA
45
2. Tóth István
Škoda S120S
40,5
3. Emődi Balázs
Fiat 124
21,75
D géposztály
1. Wirtmann Ferenc
Ford Escort RS
120
2. Csukovics István
Lada 21013
78,5
3. Müller Roland
Lada VAZ 2101
65,5
E géposztály
1. Érdi Tibor Jr.
Ford Sierra Cosworth 4x4
90
2. Szombathelyi P.
Lada VFTS
82,5
3. Zsolna József
Lada 2105
69,5
teljes táblázat
Országos Rallycross Bajnokság 2024
a 2.futam után
1. Benyó Máté
Peugeot 208
42
2. Kárai Tamás
Audi S1
22
3. Ales Fucik
Volkswagen Polo
22
4. Antal István
Mitsubishi Colt
20
5. Kotán Péter
Ford Focus
19
6. Pál Krisztián
Skoda Fabia
19
7. Z.Staniszewszki
Ford FIesta
18
8. Alois Höller
Ford Fiesta RX
13
9. Koncseg Zoltán
Audi A1
13
teljes táblázat

Szobi Balázs hazaérkezett az első Truck Race futamáról. A verseny előtt az volt a terv, hogy az első huszonötben végezzenek, de ezt jócskán túlteljesítette az OXXO Racing pilótája. Élmények voltak dögivel, Balázs alig győzte mesélni.

- Nagyon lelkesen készültetek - milyen volt a futam?
- Nagyon nagy várakozással voltunk a verseny előtt, hogy ebben a gárdában hová tudjuk pozícionálni magunkat. De igazán a várakozásaink felett teljesült a hétvége. Az első szabad edzésen hetedik időt mentem, és nagyon jó érzés volt, hogy van keresnivalónk itt. Aztán egy picit talán elbíztam magam, olyan szinten, hogy azt gondoltam, hogy ezt a szintet majd az időmérőn is tudom majd tartani, de ott csak tizenharmadik lettem. Bár hozzátartozik, hogy nem igazán tudtam gyors kört menni.

- Mielőtt belemélyedünk, tisztázzuk, hogy is nézett ki a hétvége!
- A szombati nap öt dologból tevődött össze: Volt két szabadedzés, egy időmérő edzés, és van egy úgynevezett QualiRace és egy CupRace. Ez úgy néz ki, hogy a szabadedzések 20-20 percig tartanak, az időmérő szintén. Majd a QualiRace 10, a CupRace pedig 15 körös verseny. A kettő között a pontozásában van különbség: a kvalifikációs futamban az első nyolcat, a kupa-versenyben pedig az első tizet. A csata ez utóbbin éppen ezért nagyobb, mert ott több pontot lehet szerezni.

- Hol végeztél a szombati napon?
- A tizenkettedik lettem, de nagyon kemény volt. A Suzuki sem volt egyszerű, de az, ami itt van… Ez tényleg a nagyok versenye és nagyon nehéz jól helyezkedni és jól rajtolni. Szombaton sok idegeskedés volt, mert a rajtnál olyan szintű eső volt az úton, hogy konkrétan egy vízfüggönyben kellett mennünk, itt egyébként mindenki 60-as sebességgel rajtol. Majd jött az első jobbos, amit persze elfékeztem, de rendesen, és nem tudtam az íven maradni, ezért a 22. helyre csúsztam vissza a 12.-ről. Onnan előzgettem vissza, és így lettem végülis tizenkettedik.

- És hogy ment ezekkel a tapasztalatokkal a vasárnap?
- Fantasztikus volt a szabadedzés, szintén benne voltam az első hétben, nagyon örültem. Jött az időmérő, ami ugye nagyon fontos mert itt dől el, hogy ki honnan rajtol, és nem tudtam menni egy normális gyors kört sem. Minden egyes gyors körömben, amikor próbáltam íven autózni, nem is hibáztam, de mindig betalált egy autó: vagy féktávon, vagy kigyorsításnál, de mindig volt valaki, aki útban volt. Így a 13. lett az én pozícióm, innen rajtoltam a kvalifikációs futamon. Sikerült kettőt előznöm, és tizedik voltam, majd visszaestem, belém jöttek jobbról is, balról is, aztán végül ismét a tizenkettedik helyen végeztem. Majd jött a vasárnapi nagy verseny. Ott elkezdtem csatázni egy Mercivel. Nekem jött egy féktávon, kaptam egy jobb hátsó defektet és innentől csak az volt a lényeg, hogy a megszerzett tizenkettedik helyet meg tudjam tartani. Úgyhogy a hétvégén két tizenkettedik helyet sikerült összehozni.

- Ez gyönyörű teljesítmény, annál is inkább, mert a verseny előtt mindenképpen szárazra számítottál Barcelonában… Akkor mi jöhet még akkor, ha nem esik?
- Igen, én ilyen esőt talán még nem is láttam. Barcelonában a 365-ből 4 esős nap van, mi ebből hármat fogtunk ki. De olyan esőt képzelj el, hogy non-stop, orkán erejű széllel. A sátrunknak nincs oldalfala, úgyhogy el tudod képzelni, hogy az esős szélvihar után hogy néztünk ki… Szombaton ráadásul összetörtem az autó bal elejét, és a srácok hajnali kettőig áztak, fáztak a kamion alatt, hogy megjavítsák, ezért azt gondolom, hogy az én szerepem most nem volt olyan nagy dolog: az ő munkájuk volt igazán valami fantasztikus ezen a hétvégén.

A másik Ákos volt, aki fantasztikus csapatvezető volt a hétvégén, és volt jó pár dolog, amiben, ha rá hallgatok, sok minden másképp alakulhatott volna ezen a hétvégén. Volt, hogy rám szólt, hogy aki mögöttem jön, engedjem el, mert gyorsabb nálam, de én nem így éreztem. Volt egy szűk jobbos visszafordító, ahol a mögöttem haladó valóban gyorsabb volt, belém jött oldalról, és le is szorított, Ákos pedig mondta, hogy erre számítani lehetett. Ez az egyik, amiben jobban kéne hallgatnom a főnök úrra, a másik pedig szombaton volt. A tizedik helyen haladtam, és rám szólt, hogy ezt tartsam meg, ne küzdjek a kilencedikért, mert az, aki előttem megy, gyorsabb nálam. De én mondtam, hogy tudom, érzem, bennem van, és menni fog. Mondta, csináljak, amit akarok, de ő ezt javasolja. Majd jött egy bal-jobb sikán. A balba szépen betaláltam, ő hibázott, mellé tudtam menni, de a jobb kanyarban nem jobbra húzta a kamiont, hanem balra, és nekem jött. Kicsúsztam a sóderágyra, onnan a tizenötödik helyre tudtam visszajönni, és onnan kellett küzdeni a tizenkettedikig. De ha hallgatok Ákosra, akkor már az első versenyről EB pontokkal jöhetünk haza…

- Közben volt időd ara, hogy élvezd a versenyt?
- Igen, mindenképpen. Úgy képzeld el ezt a vízen haladást ezzel az öt és fél tonnás kamionnal, mintha korcsolyáznál egy slick gumis versenyautóval egy tavon. A tapadás egyenlő volt a zéróval. A kamion egyszerűen nem akart megállni a féktávon. Élménynek mindenképpen élmény volt, hiszen nagyon jól éreztem magam a kamionban. De azt gondolom, most lépésről-lépésre haladunk. Nekem nagyon sokat kell fejlődnöm, és nagyon várom a következő, misano-i futamot. De ez a hétvége nagyon nagy élmény volt.

 

Ez a hír most jelenik meg 4086. alkalommal
Share |
  
  
  
 
  
  
Fotóalbum címkék
h i r d e t é s
Hír címkék
Videó címkék
Fotóalbum címkék
H K Sz Cs P Sz V
121314 15 161718
19 20 21 22232425
26 27 28 29 30 3101
02 03 04 05060708
091011 12 131415
2024.08.23-24.

részletes infóink

2024.08.22-25.

részletes infóink

2024.08.24-25.

részletes infóink

2024.09.06-08.

részletes infóink

2024.06-2024.11.

részletes infóink


b a j n o k s á g o k :

World Rally Championship 2024
European Rally Championship 2024
Országos Rally Bajnokság 2024
Országos Rally Sprint Bajnokság 2024
k e d v e n c e i n k
Rallylive.hu
CarsAndGirls.hu
AutoSportFoto.sk
CarStyling.hu
WRC magazin

s t a t i s z t i k á k