RALLYCROSS VILÁG- ÉS EURÓPA-BAJNOKSÁG - Kárai Trans World RX of Hungary - 2024.07.27-28
Ezt a bajnokságot mi veszítettük el!
Herczig Norbi interjú
2012-11-09
interjú • Susán Viki - RallyRacing
h i r d e t é s
Összes oldal:
710332849
Napi oldal:
83110
Jelenleg:
2239
Regisztrált:
0
kiemelt partnerünk :
Peugeot Magyarország

további partnereink :

AutoDekor

BusLine

webshopunk :

duenShop.hu - a rallyongók boltja

Hungarian Virtual
Rally Championship 2024
a bajnokság állása az 1.futam után
1. Suborits Péter
208
2. Kasza Kristóf
196
3.
Fónagy Kristóf
190
4. Gách Bence
175
5. Bíró-Ambrus Roland
174
6. Tóth Richárd
167
7. Gönczi Dániel
161
8. Csortos László
157
9. Petrovszki Máté
153
teljes táblázat
World Rally Championship 2024
a 7.futam, Rally Poland után
1. Thierry Neuville
Hyundai i20 N Rally1
136
2. Elfyn Ewans
Toyota Yaris GR Rally1
121
3. Ott Tanak
Hyundai i20 N Rally1
115
4. Sebastian Ogier
Toyota Yaris GR Rally1
92
5. Adrien Fourmaux
Ford Puma Rally1
91
6. Kalle Rovanpera
Toyota Yaris GR Rally1
63
7. T. Katsuma
Toyota Yaris GR Rally1
58
8. A.Mikkelsen
Hyundai i20 N Rally1
29
9. Dani Sordo
Hyundai i20 N Rally1
27
teljes táblázat
European Rally Championship 2024
a 4.futam,
a Rally Estonia után
1. Hayden Paddon
Hyundai i20 N Rally2
73
2. M.Franceschi
SKODA Fabia RS Rally2
63
3. Mads Ostberg
Citroen C3 Rally2
53
4. Jon Armstrong
Ford Fiesta MkII
25
5. S. Tempestini
SKODA Fabia RS Rally2
40
6. Miko Marczyk
SKODA Fabia RS Rally2
40
7. Oliver Solberg
SKODA Fabia RS Rally2
35
8. Georg Linnamae
Toyota Yaris GR Rally2
26
9. Andrea Mabellini
Skoda Fabia
28
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Bajnokság 2024
a 4.futam,
a Székesfehérvár Rallye után
1.
Csomós Miklós
Skoda Fabia RS Rally2
122
2.
Turán Frigyes
Volkswagen Polo GTi R5
103
3.
Velenczei Ádám
Skoda Fabia R5 Evo
96
4. Német Gábor
Skoda Fabia RS Rally2
85,5
5. Klausz Kristóf
Skoda Fabia R5 Evo
77
6.
Tóth Tibor
Skoda Fabia R5 Evo
71
7. Trencsényi J.
Skoda Fabia R5 Evo
56,5
8. László Martin
Skoda Fabia RS Rally2
35,5
9. Osváth Péter
Skoda Fabia R5 Evo
35,5
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Challenge 2024
a 4.futam,
a Székesfehérvár Rallye után
1. Marozsi Zsolt
Hyundai i20 R5 2.0
112
2. Rongits Attila
Mitsubishi Lancer Evo IX
85
3. Bodogán F.
LADA VFTS
82,5
4. Balla Tamás
Mitsubishi Lancer Evo IX
74,75
5.
Hulmann Gábor
LADA VFTS
72
6.
Kronome Ákos
SKODA Fabia R2
42,5
7. Cseri József
LADA VFTS
37,5
8. Hevesi Norbert
BMW E36
35
9. Prigyeni Péter
LADA 2107
34,5
teljes táblázat
Peugeot 208 Rally4 Cup Hungary
a 4.futam,
a Székesfehérvár Rallye után
1.
Czékmány Norbert
Peugeot 208 Rally4
50
2.
Határ Attila
Peugeot 208 Rally4
35
3.
Kerék Balázs
Peugeot 208 Rally4
31,5
4. Viszló Csaba
Peugeot 208 Rally4
28,5
5. Berta László
Peugeot 208 Rally4
20
6. Zagyva Dorka
Peugeot 208 Rally4
14,25
7. Hibján József
Peugeot 208 Rally4
12
teljes táblázat
Országos Rally2 Bajnokság 2024
a 4.futam,
a Székesfehérvár Rallye után
1. Baksai László
Lada VFTS
96,5
2. Ronavolgyi E.
Honda Civic
73
3. Tamás Gyula
Peugeot 208 R2
61,5
4. Várnai Dávid
Ford Fiesta R2T
54
5. Ruszó Krisztián
Lada VFTS
42
6. Szetei Norbert
Peugeot 208
37
7. Görög Péter
Citroen C2 R2
35,5
8. Hauck Zsolt
Lada 2107
28
9. Strider Zoltán
Peugeot 208
26
teljes táblázat
Országos Rally3 Bajnokság 2024
a 4.futam,
a Székesfehérvár Rallye után
1. Kovács Dominik
Opel Astra
59
2. Bíró Gergő
Opel Astra
53
3. Bajusz Krisztián
Lada 2101
46
4. Kosztolányi L.
Lada 2101
40
5. Bévárdi Péter
Lada 2107
35
6. Kerekes Bence
Lada VFTS
34
7. Fenyvesi Péter
Lada 21013
33
8. Krámpek Nándor
Lada 2107
31
9. Oberling K.
Suzuki Swift GTi
29
teljes táblázat
Országos Historic Bajnokság 2024
a 2.futam,
a II.Diósgyőr Rally után
D géposztály
1. Wirtmann Ferenc
Ford Escort RS
45
2. Nagy István
Volkswagen Golf
27
3. Müller Roland
Lada 2101
24
E géposztály
1. Érdi Tibor Jr.
Ford Sierra Cosworth 4x4
45
2. Varga C. Zoltán
BMW E30 M3
28
3. Hankó László
Lada 2107
26
teljes táblázat
Országos Rallycross Bajnokság 2024
a 2.futam után
1. Benyó Máté
Peugeot 208
42
2. Kárai Tamás
Audi S1
22
3. Ales Fucik
Volkswagen Polo
22
4. Antal István
Mitsubishi Colt
20
5. Kotán Péter
Ford Focus
19
6. Pál Krisztián
Skoda Fabia
19
7. Z.Staniszewszki
Ford FIesta
18
8. Alois Höller
Ford Fiesta RX
13
9. Koncseg Zoltán
Audi A1
13
teljes táblázat

 ezt_a_bajnoksagot_mi_veszitettuk_el_1

Matematikai esélye még volt a bajnoki címre a Herczig Norbert – Igor Bacigal párosnak, mégsem ennek megszerzését tekintették legfőbb feladatuknak a Baranya Kupán. A kassai kudarc után szerettek volna újra talpra állni, és ebben bizonyára nagy segítséget jelentett a jövőre nézve is, hogy a záró futamon az abszolút első helyen zártak.

A baranyai verseny előtt még arról beszélgettünk, vajon a kassai bukáson hogyan tudtok majd túllépni. Nekem úgy tűnt az első gyorson, hogy a félelemérzetet otthon hagytátok!
Ezt éreztem én is! Kilométerről kilométerre nyertem vissza az önbizalmamat, de ez már a verseny előtti teszten megtörtént. Nem kellett túl sok idő hozzá, de az első 20-25-30 kilométer a teszten azzal telt, hogy visszanyerjem ezt. Nagyjából a teszt felénél éreztem, és ekkor volt is egy „felszisszenésem”, hogy „igen, most megvan!”. Pont egy vendéget vittem, aki utána meg is kérdezte, hogy annak örültem ennyire, hogy jól sikerült egy kanyar? Alapvetően viszont az érzésnek örültem, azt vártam vissza nagyon! Fontos volt számunkra ez a verseny, talán életem egyik legfontosabbja és nem az eredmény miatt, hanem hogy visszataláljak, megtaláljam önmagam. Főként az én feladatom volt ez, Igornak kisebb szerepe volt ebben, hiszen a hibát én követtem el, nekem kellett újra megbíznom önmagamban. Azt hittem, ez egy nagyobb falat lesz, de szerencsére gyorsan úrrá tudtam lenni ezen a dolgon.

ezt_a_bajnoksagot_mi_veszitettuk_el_2

Nagyon jó volt azt megélni, hogy a különböző segítségek – melyeket igénybe vettünk a két verseny között – miként működnek a gyakorlatban is. Már az első gyorson sem éreztem, hogy óvatosabb lennék, és bár valóban nem mentünk olyan tempót, mint szoktunk, volt benne óvatoskodás ez nem kérdés, de mégsem volt ez számottevő. Nem volt bennem az egész verseny során az a gondolat, hogy „nehogy elessünk… nehogy kicsússzunk!”. Majd amikor már éreztem, hogy nyomás alatt is működünk, akkor bebátorodtam. Volt, hogy kicsit visszafogtuk, volt hogy hevítettük a tempót, de nekünk ez az egész verseny egy nagy visszaigazolás volt, mellé pedig az eredmény is jól sikerült.

Bár a Baranya Kupán elért győzelmetek valóban remek eredmény, gondolom mégsem tudtál a céldobogón teljesen örülni?!
Ha másként esünk ki Kassán, vagy nem ekkora a perec, akkor azt mondom, lehet igazad van. De mi úgy jöttünk a Baranya Kupára, hogy lélekben tudtuk, tisztában voltunk azzal, hogy mi év végén nem tudunk győztesen kijönni. Persze, adtunk ennek pár százalék esélyt, Igor és a csapatvezetőnk Zsolti foglalkoztak is ezzel a dologgal, ők tisztában voltak azzal, miként kellene az ellenfeleinknek és nekünk végeznünk ahhoz, hogy meglegyen az év végi legnemesebb fém. Engem viszont ez már nem igazán érdekelt, én már korábban eldobtam… egy riválisunk is megmondta, ezt a bajnokságot mi veszítettük el! Jól esett hogy ezt mondta, és én is kicsit így látom, mert ha a teljes évet nézzük, és a két eldobott versenyünkből csak az egyiket dobogón fejezzük be, akkor most másként beszélgetnénk… de a „ha”-val kezdődő mondatoknak semmi értelme!

ezt_a_bajnoksagot_mi_veszitettuk_el_6

A Baranya Kupában számunkra ami a legfontosabb volt, az a jövő! Most nem úgy kell a téli pihenőre mennünk, hogy kudarccal zártuk az évet, hogy nincs már kellő motiváció bennünk, hanem be tudtuk bizonyítani, hogy abban az esetben, ha pontosan, összeszedetten versenyzünk, akkor nagyon jó eséllyel indulunk az első helyért, amit a számok, a gyorsasági szakaszgyőzelmek, a futamgyőzelmek is alátámasztanak. Háromévnyi magyarországi S2000-es tapasztalattal, és ezzel a csapattal a hátam mögött azt mondhatom, hogy számolni kell velünk!

ezt_a_bajnoksagot_mi_veszitettuk_el_4

Elégedett vagy az ezüstös bajnoki eredménnyel?
Év elején is mondtam, hogy ilyen háttérrel nem lehet arra törekedni, hogy elég a dobogóra odaférni. Aki elindul a bajnokságban, az nyerni szeretne! Mi egy olyan technikai és támogatói háttérrel mentünk oda, amivel már majdhogynem kötelező volt az év végi jó eredmény. Mindenki ezt várta el tőlünk, a partnereink, a szurkolóink, a csapattagok, a család, mi magunk is a BRR-Team, akik ráadásul mindenhova nyerni mennek, és ez így van jól! Az események tükrében viszont azt kell mondjam, hogy elégedettek vagyunk, Igor is és én is. Nagyon fontos, hogy mi olyan srácoknak gondoljuk magunkat, akik alapvetően emberek, és mellette szeretnek sportolni, autóversenyezni és nem azért jövünk össze, hogy „megcsináljunk” egy versenyt, mi emberileg is nagyon jól tudunk együttműködni, de nem csak Igorral, hanem a csapattal is. Összekovácsolódás történt ebben az évben, ami szerintem példaértékű, és ezt a balesetünk még segítette is. Nem eltávolodtunk egymástól, hanem még szorosabb lett a kötelék a csapatban. Senki egy pillanatig sem kételkedett, hogy a Baranya Kupán odaálljunk és megcsináljuk. Senki egy szóval nem mondta, hogy „jól van… de óvatosan!”, hanem ott álltak egy emberként mögöttem és segítettek, hogy ki tudjam hozni magamból azt, amit tudok.

ezt_a_bajnoksagot_mi_veszitettuk_el_3

Téli szünet következik?
Most sajnos jön a kényszerpihenő, de ez egy olyan dolog, amire borzasztó nagy szükség van. A magyar Rallye I. osztály nem bír el több versenyt, ez a hat futam pontosan elég volt egy bajnoksághoz a jelenlegi gazdasági környezetben. Most az a feladatunk, hogy megpróbáljuk összeszedni a hátteret ahhoz, hogy jövőre versenyezni tudjunk.

Pihenés is lesz azért?
Egy nagyon picit fogunk ezzel is foglalkozni, de ez a „kis” kár, amit okoztam Kassán, az előrevetíti, hogy gőzerővel kell dolgoznom minden fronton, mind a vállalkozásomban, mind az autósportban, hogy ezt el tudjam rendezni, mert ugyan volt tervezve egy bizonyos összeg egy esetleges balesetre de egy ekkora káresemény nem volt belekalkulálva a büdzsébe. Ilyenkor egyébként is nagyon sok dolgunk van decemberig, mert ekkor rakjuk össze a hátteret a következő évre, elkezdjük már szeptemberben, így már most is benne vagyunk, folynak a tárgyalások, megbeszélések, egyeztetések. Karácsony után jöhet egy kisebb pihenő, általában január egy olyan holtszezon – mind a vállalkozásunkban, mind az autósportban – amikor megengedhetünk magunknak egy kis szabadságot.

ezt_a_bajnoksagot_mi_veszitettuk_el_5

Utána pedig elkezdhetünk készülni az első versenyre. Bízunk benne, hogy lesz bajnokság 2013-ban! Fontos lenne, hogy megtörténjen végre egy összefogás, és ezt nem győzöm hangsúlyozni. Úgy gondolom, hogy tényleg az utolsó utáni órában vagyunk…

 

ezt_a_bajnoksagot_mi_veszitettuk_el_7

Ez a hír most jelenik meg 2904. alkalommal
Share |
2012-10-20
Komló • rally ob
  
  
  
 
  
  
Fotóalbum címkék
h i r d e t é s
Hír címkék
Videó címkék
Fotóalbum címkék
H K Sz Cs P Sz V
08 09 10 11121314
15 16 17 18192021
22232425262728
29 30 31 01020304
05 06 07 08091011
2024.07.19-25.

részletes infóink

2024.07.18-21.

részletes infóink

2024.07.20-21.

részletes infóink

2024.07.20-21.

részletes infóink

2024.07.20.

részletes infóink

2024.07.27-28.

részletes infóink

2024.06.21-11.05.

részletes infóink


b a j n o k s á g o k :

World Rally Championship 2024
European Rally Championship 2024
Országos Rally Bajnokság 2024
Országos Rally Sprint Bajnokság 2024
k e d v e n c e i n k
Rallylive.hu
CarsAndGirls.hu
AutoSportFoto.sk
CarStyling.hu
WRC magazin

s t a t i s z t i k á k