Egy olyan francia világklasszis lesz a Start Autó Rally Eger vendége, aki 20 éve debütált először rally versenyen, és azóta is az egyik legmeghatározóbb alakja a rallyesportnak. Az ERC tavalyi bajnoka, Simon Jean-Joseph az új Citroën C2-R2 MAX versenyautót népszerűsíti majd hazánkban úgy, hogy rajthoz is áll vele Egerben!
2008. március 1-jén homologizálta az FIA a Citroën C2-R2 MAX versenyautót, amely minden bizonnyal nagy sikert fog aratni a rallyversenyzők körében. A C2-R2 MAX külsőre majdnem megegyezik a C2 Szuper 1600 versenyautóval, ám az új "kisautóban" egy 190 lóerős, 1.6-os motor dolgozik, amely az C2 VTS motorjának továbbfejlesztett változata. A rally alkalmasságot ezen felül a szélesebb nyomtáv, a versenyfutómű és a könnyített műanyag elemek garantálják, de az érdeklődők választhatnak aszfaltos vagy murvás versenyre felkészített verzió közül is. Mindezt potom 35.000 Euróért már beszerezhetjük, vagyis kevesebb, mint 10 millió Forintért vásárolhatunk egy versenyautót!
A gyár a nagy érdeklődésre való tekintettel az idei évben több országban is népszerűsíti az új versenyautót. Elsőként Magyarországra látogatnak el vele, majd következik négy IRC és egy ERC verseny, illetve az angol és a svéd bajnokság egy-egy futama. Nálunk egyes rajtszámmal áll majd rajthoz a Simon Jean-Joseph - Jack Boyere kettős, amely 2004 után tavaly ismét az ERC bajnoka lett. A pénteki bemutató és teszt során lehetőség lesz kipróbálni a Citroën C2-R2 MAX versenyautót, néhány meghívott újságíró és versenyző pedig beülhet a bajnok mellé egy-két kör erejéig.
Az aszfaltos versenyeket köztudottan előnyben részesítő Simon még soha nem járt Magyarországon, éppen ezért nagyon kíváncsi az itteni pályákra és a szurkolókra.
"Nagyon örülök, hogy Magyarországon versenyezhetek, már sok szépet hallottam az ottani rallye bajnokságról, és az emberekről, hiszen a PH Sport éveken keresztül megnyerte a magyar bajnokságot a Citroënnel." - mesélte lelkesen a francia pilóta. "Korábban már volt szerencsém együtt dolgozni teszteken a PH Sport magyar csapatával, volt egy szimpatikus versenyző is - Bútor, ha jól emlékszem! Nem sokat tudok Magyarországról, úgyhogy várom már az első április hétvégét!"
Simon nemrég érkezett vissza egy hosszabb karib-tengeri pihenésről (a versenyző Martinique szigetén született), így még nem sok ideje volt egyeztetni a csapattal a technikáról és a pályákról. "Eddig nem sok információm van a versenyről. Azt tudom, hogy aszfalton zajlik, ennek nagyon örülök, úgyhogy azt gondolom, jó verseny lesz! Szerencsémre a PH Sport éveken keresztül járt Magyarországra, így vannak ismeretei a helyi rallyeversenyekről"
A versenyzőnek még nem volt alkalma versenykörülmények között tesztelnie a Citroën C2-R2 MAX-ot, mivel még meg sem száradt a festék az FIA homologizációs lapján. Persze rengeteg teszten van már túl a csapat, de versenyen Egerben állnak rajthoz először. "Idén egy olyan programot állított össze a csapat nekünk, amely során népszerűsíthetjük az autót. Ez egyébként számunkra is jó, mert számos nemzeti bajnoksággal ismerkedhetünk meg, bár kétségtelen, hogy a bajnoki cím megvédésére így nincs lehetőségünk. Én egy csapat része vagyok, teszem a dolgom, és örömmel teszem! Nagyon sokat dolgozott a csapat és én is ezen az autón, így most minden erőmmel azon leszek, hogy minél több versenyzővel megismertessük!"
A Citroën C2-R2 MAX már a megjelenése előtt is népszerű volt. Még amikor csak sajtóhírek jelentek meg a tervekről és az árakról, sok csapat felkereste a gyár képviselőit, hogy bővebb információkat tudjanak meg az új modellről, az októberi korzikai bemutató óta pedig több komoly ajánlattal is megkeresték a csapatot. Mivel az ára valóban baráti, a kérdés már csak az, hogy mennyire felel meg a rallyversenyzők elvárásainak.
"Véleményem szerint ez az autó az amatőr és a profi versenyzők számára is megfelelő." - folytatta a beszélgetést Simon Jean-Joseph. "Azok, akik most kezdik el a rallye-karrierjüket és nem szeretnének sok pénzt költeni, egy igazán "felhasználóbarát" autót kaphatnak a versenyekre. A hazai és a nemzetközi bajnokságokban, vagy akár a junior kategóriában mindenképpen az élmezőnybe várom a Citroën C2-R2 MAX-ot. Ez az autó az ár-érték arány szempontjából talán az egyik legjobb ajánlat a piacon! A fejlesztések elején egy olyan autót szerettünk volna kialakítani, amelyik sokat segít az őt terelgető pilótának. Amikor valaki elkezdi a versenyzést, nagyon sokáig tart, amíg beletanul, és kellő rutint szerez. Ezzel az autóval sok nehézséget megspórolhat magának és a csapatnak, és akár évekre is bebiztosíthatja magának a problémamentes vezetést. A Citroën C2-R2 MAX-ot murván és aszfalton is élvezet vezetni! A mérete és a teljesítménye is lenyűgöző, és ezt azok után tudom igazán értékelni, hogy tudom, milyen olyan autóval versenyezni, amelyet szenvedés az úton tartani. Egy erős, élvezetes vezetési élményt nyújtó autót szerettünk volna tervezni, és azt gondolom, sikerült is!"
A francia bajnok láthatóan élvezettel mesélt új versenyautójáról, amelyet tehát a testközelből is megtekinthetünk Egerben! Április 4-én a délelőtti órákban az újságírók, majd néhány rally versenyző is kipróbálhatja a Citroën C2-R2 MAX versenyautót. Simon Jean-Joseph pedig remélhetőleg a tesztek után a versenyen is olyan nagy élvezettel fogja tekergetni a kormányt, hogy nem utoljára jön el hozzánk versenyezni…