Drift Masters 2024 Round 5 Hungary, RabócsiRing, Máriapócs
Fakivágás, százharminccal
Lévai Ferkóék pécsi balesete
2011-09-14
interjú • Susán Viki
h i r d e t é s
Összes oldal:
722758556
Napi oldal:
205435
Jelenleg:
5159
Regisztrált:
0
kiemelt partnerünk :
Peugeot Magyarország

további partnereink :

AutoDekor

BusLine

webshopunk :

duenShop.hu - a rallyongók boltja

Hungarian Virtual
Rally Championship 2024
a bajnokság állása a 3.futam után
1. Suborits Péter
628
2. Kasza Kristóf
569
3.
Fónagy Kristóf
558
4. Gönczi Dániel
537
5. Tóth Richárd
512
6. Kozsuk Péter
469
7. Petrovszki Máté
468
8. Bíró-Ambrus Roland
456
9. Osztás Ábel
441
teljes táblázat
World Rally Championship 2024
a 9.futam, Finn Rally után
1. Thierry Neuville
Hyundai i20 N Rally1
168
2. Sebastian Ogier
Toyota Yaris GR Rally1
141
3. Ott Tanak
Hyundai i20 N Rally1
137
4. Elfyn Ewans
Toyota Yaris GR Rally1
132
5. Adrien Fourmaux
Ford Puma Rally1
119
6. Kalle Rovanpera
Toyota Yaris GR Rally1
86
7. T. Katsuma
Toyota Yaris GR Rally1
76
8. Esapekka Lappi
Hyundai i20 N Rally1
33
9. A.Mikkelsen
Hyundai i20 N Rally1
29
teljes táblázat
European Rally Championship 2024
a 6.futam,
a Barum Rallyután
1. Hayden Paddon
Hyundai i20 N Rally2
96
2. M.Franceschi
SKODA Fabia RS Rally2
82
3. Miko Marczyk
SKODA Fabia RS Rally2
72
4. S. Tempestini
SKODA Fabia RS Rally2
59
5. Mads Ostberg
Citroen C3 Rally2
51
6. Simon Wagner
SKODA Fabia RS Rally2
49
7. Efren Llarena
SKODA Fabia RS Rally2
45
8. Erik Cais
SKODA Fabia RS Rally2
44
9. Andrea Mabellini
Skoda Fabia
44
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Bajnokság 2024
a 4.futam,
a Székesfehérvár Rallye után
1.
Csomós Miklós
Skoda Fabia RS Rally2
122
2.
Turán Frigyes
Volkswagen Polo GTi R5
103
3.
Velenczei Ádám
Skoda Fabia R5 Evo
96
4. Német Gábor
Skoda Fabia RS Rally2
85,5
5. Klausz Kristóf
Skoda Fabia R5 Evo
77
6.
Tóth Tibor
Skoda Fabia R5 Evo
71
7. Trencsényi J.
Skoda Fabia R5 Evo
56,5
8. László Martin
Skoda Fabia RS Rally2
35,5
9. Osváth Péter
Skoda Fabia R5 Evo
35,5
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Challenge 2024
a 4.futam,
a Székesfehérvár Rallye után
1. Marozsi Zsolt
Hyundai i20 R5 2.0
112
2. Rongits Attila
Mitsubishi Lancer Evo IX
85
3. Bodogán Ferenc
LADA VFTS
82,5
4. Balla Tamás
Mitsubishi Lancer Evo IX
74,75
5.
Hulmann Gábor
LADA VFTS
72
6.
Kronome Ákos
SKODA Fabia R2
42,5
7. Cseri József
LADA VFTS
37,5
8. Hevesi Norbert
BMW E36
35
9. Prigyeni Péter
LADA 2107
34,5
teljes táblázat
Peugeot 208 Rally4 Cup Hungary
a 4.futam,
a Székesfehérvár Rallye után
1.
Czékmány Norbert
Peugeot 208 Rally4
50
2.
Határ Attila
Peugeot 208 Rally4
35
3.
Kerék Balázs
Peugeot 208 Rally4
31,5
4. Viszló Csaba
Peugeot 208 Rally4
28,5
5. Berta László
Peugeot 208 Rally4
20
6. Zagyva Dorka
Peugeot 208 Rally4
14,25
7. Hibján József
Peugeot 208 Rally4
12
teljes táblázat
Országos Rally2 Bajnokság 2024
a 4.futam,
a Székesfehérvár Rallye után
1. Baksai László
Lada VFTS
96,5
2. Ronavolgyi E.
Honda Civic
73
3. Tamás Gyula
Peugeot 208 R2
61,5
4. Várnai Dávid
Ford Fiesta R2T
54
5. Ruszó Krisztián
Lada VFTS
42
6. Szetei Norbert
Peugeot 208
37
7. Görög Péter
Citroen C2 R2
35,5
8. Hauck Zsolt
Lada 2107
28
9. Strider Zoltán
Peugeot 208
26
teljes táblázat
Országos Rally3 Bajnokság 2024
a 4.futam,
a Székesfehérvár Rallye után
1. Kovács Dominik
Opel Astra
59
2. Bíró Gergő
Opel Astra
53
3. Bajusz Krisztián
Lada 2101
46
4. Kosztolányi L.
Lada 2101
40
5. Bévárdi Péter
Lada 2107
35
6. Kerekes Bence
Lada VFTS
34
7. Fenyvesi Péter
Lada 21013
33
8. Krámpek Nándor
Lada 2107
31
9. Oberling K.
Suzuki Swift GTi
29
teljes táblázat
Országos Historic Bajnokság 2024
a 4.futam,
a Székesfehérvár Rallye után
C géposztály
1. Mekler László
Alfa Romeo Giulia Sprint GTA
45
2. Tóth István
Škoda S120S
40,5
3. Emődi Balázs
Fiat 124
21,75
D géposztály
1. Wirtmann Ferenc
Ford Escort RS
120
2. Csukovics István
Lada 21013
78,5
3. Müller Roland
Lada VAZ 2101
65,5
E géposztály
1. Érdi Tibor Jr.
Ford Sierra Cosworth 4x4
90
2. Szombathelyi P.
Lada VFTS
82,5
3. Zsolna József
Lada 2105
69,5
teljes táblázat
Országos Rallycross Bajnokság 2024
a 2.futam után
1. Benyó Máté
Peugeot 208
42
2. Kárai Tamás
Audi S1
22
3. Ales Fucik
Volkswagen Polo
22
4. Antal István
Mitsubishi Colt
20
5. Kotán Péter
Ford Focus
19
6. Pál Krisztián
Skoda Fabia
19
7. Z.Staniszewszki
Ford FIesta
18
8. Alois Höller
Ford Fiesta RX
13
9. Koncseg Zoltán
Audi A1
13
teljes táblázat

Több versenyzőpáros számára is szerencsétlenül végződött a Mecsek Rallye, de a legrosszabbul a Lévai Ferenc - Schweighardt Gábor páros járt, akik az utolsó gyorsasági szakaszon a céltól mindössze 2 kilométerre egy fának csapódtak. A versenyzők sem úszták meg a balesetet, sérüléseikkel kórházba szállították őket. Lévai Ferivel a balesetet követően többször sikerült beszélnem, majd kedden már szerencsére ahhoz is volt kedve, hogy egy interjú erejéig nyilatkozzon a történtekről.

fakivagas_szazharminccal_1

Úgy hallom - így 2 nappal a baleset után - hogy már sokkal jobb a hangod is! Hogy vagytok?
thumb_fakivagas_szazharminccal_6Mindketten jobban vagyunk már, engem ma kiengedtek a kórházból, épp úton vagyunk hazafelé. Lassan elkezdhetek visszarázódni a régi kerékvágásba, de Gabi még egy darabig kórházban lesz. Hamarosan kap egy speciális fűzőt, amivel át tudják szállítani a fehérvári kórházba, közelebb kerül a családjához, így talán ez is segít majd a felépülésben. Neki még hetek lesznek, mire egyáltalán arról beszélhetünk, hogy valamilyen szinten felépült. Reméljük, hogy ez minél rövidebb időszak lesz, de sajnos az ő sérülései elég komolyak. Én egy töréssel megúsztam, ez majd szépen lassan meggyógyul. Gabinak is eltört a bokája - ezt már egy 3 órás műtéttel helyrerakták, a bordái is sérültek és sajnos a gerince is, két csigolya között összeroppant a porc. Az ő felépülése sajnos biztos, hogy egy sokkal hosszabb folyamat lesz.

Borzasztóan megijedtünk, mikor a rádióban hallottuk az egyik versenyzőtársatok nyilatkozatát, hogy mi történt veletek. A csapat és a családod is a rádióból értesült?
Nem, mert amikor már tudtam beszélni, akkor rögtön hívtam a feleségemet, így tőlem tudták meg, hogy mi történt velünk. Ami nagyon idegesítő volt, hogy borzasztó sokára ért oda hozzánk a mentő. 2 km-re voltunk a céltól, ott állt lenn, mégis legalább 10 percbe telt, mire odaértek. A go-pro kamera fennmaradt a kocsin, a baleset után az egyik Premieres operatőr hozta oda nekem, hogy kapcsoljam ki. Visszanézve a felvételt látszik, hogy ez 8 perccel a bukásunk után volt, és ekkor még sehol nem volt a mentő... utána még legalább 2-3 perc volt, mire odaértek.

És tényleg kigyulladt az autótok?
Igen, de szerencsére az el is aludt magától, a féknél égett még valami, de Zsoltiék hozták a poroltót és eloltották. Horror volt, ahogy benn ülünk, lángol a kocsi és nem tudunk kiszállni! Majd nekem sikerült kinyitnom az ajtót, kiszálltam, átmentem a túloldalra, hogy segítsek Gabinak kiszállni, de ő addigra elkezdett átmászni az én oldalamra. Kívülről simán tudtam nyitni azt az ajtót, lehet belülről nem volt nyitható...

fakivagas_szazharminccal_2

Azt hiszem, hogy örülhettek, hogy ilyen versenyzőtársaitok vannak, hogy megálltak...
Nem is volt más választásuk! :-) Ugyanis kidőlt a fa az út közepére, úgyhogy tovább sem tudtak volna menni!

Úgy látom akkor te még a bajban is tudsz úgy intézkedni, hogy neked jó legyen! :-) De egyébként mi is történt pontosan?
Fel volt írva a kanyar, hogy gumis... és nem volt ott gumi. Nem számítottunk arra, hogy egy - elvileg - kigumizott kanyar ennyire sodrós lesz. Mikor megláttam, hogy nincs gumi, addigra már nem találtam meg az ívet. Megúszott az autó hátulja, próbáltam ellenkormányozni, álltam a gázon - tehát még tovább gyorsultunk - és orral bele a fába, a kocsi befordult a fa mögé, a fa meg kidőlt az útra.

fakivagas_szazharminccal_3

Ezt megelőzően egyébként gyönyörűen autóztatok!
Azt hiszem, hogy még senki sem látott így autózni, mert most valahogy nagyon ráéreztem! Időben is jó volt, hiszen 1-en belül kaptunk Sasáéktól, Menyáéktól... szerintem ez nagyon jó! Az egész futam nagyon szerencsésen indult minden szempontból, a verseny előtt is minden összeállt, a verseny közben sem volt ez másként, egészen az utolsó gyors végéig. Nagyon odafigyeltünk arra, hogy csak két lehetőségünk van pályát felírni, megvoltak már nagyrészt a pályák, hiszen tavaly is autóztunk rajtuk, így igazából csak finomítani kellett. Voltak szimpatikus és kevésbé kedvelt pályák. Próbáltunk egy erős, de saját tempót autózni. Rizikót nem vállaltunk sehol sem, és úgy érzem, hogy az utolsó gyorson sem! Nem azért estünk el, mert túlzott kockázatot vállaltunk volna. Ott volt az ominózus kanyar, amit mi gumisnak írtunk fel, de nem volt ott a gumi. Egy erdős, árnyékos részen volt, ahol nem látszódott jól a pálya. Én még nem néztem vissza a belső felvételeket, de kb. 130 km/h-s tempóról álltunk meg nullára a másodperc töredéke alatt.

fakivagas_szazharminccal_5

Bevallom őszintén, hogy engem a legkevésbé sem érdekel, de bizonyára sokan kíváncsiak arra, hogy mekkora a kár az autón?
Még nem mértük fel, de jelentős! Az autónk sérülése kevésbé látványos, mint Friciék kocsijáé, de lényegesebb alkatrészek - motor, váltó - sérültek meg úgy, hogy biztos, hogy cserére szorulnak majd. Meglátjuk, hogy egyáltalán érdemes-e megjavítani. Remélem, hogy össze lehet még rakni, és lehet ebből egy jó versenyautót csinálni. 2 hétig még biztos nem fogok ezzel foglalkozni! Biztos, hogy az idei év ennyi volt számunkra, de majd meglátjuk, hogy mit hoz a jövő. Életünk legjobb versenye lehetett volna ez, de életünk legrosszabb versenye lett!

fakivagas_szazharminccal_4

Ez a "kigumizás-nemkigumizás" mennyire lehetett a rendező hibája?
Ezt nem tudom megítélni, mivel én sosem rendeztem versenyt. Mindenképpen vissza fogjuk nézni a pályabejáráson készült belső felvételünket, hogy vajon mi írtuk-e fel rosszul (bár nem valószínű), mert ha nincs ott zöld nyíl, akkor nyilván nem írjuk fel, hogy "gumis", ez egyértelmű. Az előfordulhat, hogy gumisnak van kijelölve a pálya, és mi mégsem gumisként írjuk fel, de akkor számítunk arra, hogy sodrós lesz (akár a kigumizás ellenére is), de ha nincs ott kijelölve a gumi, akkor nem írjuk fel gumisnak! Valószínűleg az előző körben sem volt gumis, de nem tudnám ezt sem pontosan megmondani, majd a belső felvételek megtekintése után talán többet fogunk tudni. Előző körben viszont nem volt ennyire sodrós, az biztos, és az is, hogy farönkök hiányoztak több helyről! Meglepett minket a vasárnapi pécsváradi gyorson is, hogy egy-két helyen nem úgy, vagy nem ott voltak a rönkök, ahogyan a pályabejáráson láttuk. Nem akarom hárítani a felelősséget, nem akarom azt mondani, hogy ez a rendező hibája, mert persze, a rallye valamilyen szinten az improvizációról szól... de ha az a kanyar gumis lett volna, akkor mi nem esünk el!

Szeretnél köszönetet is mondani...
Igen, szeretném most megragadni az alkalmat, és köszönetet mondani mindenkinek, de tényleg mindenkinek, a ralis és nem ralis közösségnek, azért a támogatásért, amit tőlük a balesetünk után kaptunk! Rengeteg emailt, sms-t, facebookos üzenetet, telefonhívást kaptunk... tegnap egész nap olyan voltam, mint egy telefonos ügyfélszolgálatos a kórteremben, mert mindenki hívott, érdeklődött, hogy mi van velünk, hogy vagyunk, hogy van Gabi. Többen be is jöttek meglátogatni, például a Honda Europe képviselője is, aki Belgiumból érkezett az IRC futamra. Nagyon szépen köszönöm mindenkinek, hogy ennyire támogattak, támogatnak minket!

Úgy tudom, hogy volt azért, akik nem érdeklődtek az után, hogy hogyan is vagytok...
Igen, valóban jól esett volna valami érdeklődés az MNASZ részéről, hogy mi lett velünk. Egyedül Faluvégi Péter hívott fel, de ő is csak kedden, de például a rally szakág jelenlegi vezetésétől még egy sms-t sem kaptunk. Az ember azt gondolná, hogy mégis csak egy közösség vagyunk... hát nem!

a csapat támogatói:

levaiek_egerszalokja_1

 

 

 

levaiek_egerszalokja_2

 

 

 

levaiek_egerszalokja_3

 

 

 

levaiek_egerszalokja_4

 

 

 

levaiek_egerszalokja_6

 

 

 

levaiek_egerszalokja_7

 

 

 

levaiek_egerszalokja_8

 

 

 

levaiek_egerszalokja_9

 

 

 

levaiek_egerszalokja_10

Ez a hír most jelenik meg 7374. alkalommal
Share |
2011.09.09-11.
Intercontinental Rally Challenge 2011
CANON 45. Mecsek Rallye
  
  
  
 
  
  
Fotóalbum címkék
h i r d e t é s
Hír címkék
Videó címkék
Fotóalbum címkék
H K Sz Cs P Sz V
121314 15 161718
19 20 21 22232425
26 27 28 29 30 3101
02 03 04 05060708
091011 12 131415
2024.08.23-24.

részletes infóink

2024.08.22-25.

részletes infóink

2024.08.24-25.

részletes infóink

2024.09.06-08.

részletes infóink

2024.06-2024.11.

részletes infóink


b a j n o k s á g o k :

World Rally Championship 2024
European Rally Championship 2024
Országos Rally Bajnokság 2024
Országos Rally Sprint Bajnokság 2024
k e d v e n c e i n k
Rallylive.hu
CarsAndGirls.hu
AutoSportFoto.sk
CarStyling.hu
WRC magazin

s t a t i s z t i k á k