h i r d e t é s
Összes oldal:
732068930
Napi oldal:
52852
Jelenleg:
1468
Regisztrált:
0
* - bejelentkezve
kiemelt partnerünk :
további partnereink :
webshopunk :
1. |
Kasza Kristóf |
|
779 |
2. |
Fónagy Kristóf |
|
754 |
3. |
Gönczi Dániel |
|
704 |
4. |
Kozsuk Péter |
|
630 |
5. |
Suborits Péter |
|
628 |
6. |
Végh Krisz |
|
608 |
7. |
Bíró-Ambrus Roland |
|
606 |
8. |
Osztás Ábel |
|
588 |
9. |
Balogh Richárd |
|
573 |
1. |
Thierry Neuville |
|
192 |
2. |
Ott Tanak |
|
158 |
3. |
Sebastian Ogier |
|
154 |
4. |
Elfyn Ewans |
|
140 |
5. |
Adrien Fourmaux |
|
130 |
6. |
Kalle Rovanpera |
|
86 |
7. |
T. Katsuma |
|
80 |
8. |
Dani Sordo |
|
44 |
9. |
Semi Pajari |
|
34 |
1. |
Hayden Paddon |
|
131 |
2. |
M.Franceschi |
|
104 |
3. |
Miko Marczyk |
|
91 |
4. |
Andrea Mabellini |
|
71 |
5. |
S. Tempestini |
|
59 |
6. |
Jon Armstrong |
|
59 |
7. |
Mads Ostberg |
|
51 |
8. |
Simon Wagner |
|
49 |
9. |
Efren Llarena |
|
45 |
1. |
Csomós Miklós |
|
157 |
2. |
Turán Frigyes |
|
124 |
3. |
Velenczei Ádám |
|
121 |
4. |
Német Gábor |
|
112,5 |
5. |
Tóth Tibor |
|
80 |
6. |
Klausz Kristóf |
|
78 |
7. |
Trencsényi J. |
|
72,5 |
8. |
Osváth Péter |
|
52,5 |
9. |
László Martin |
|
35,5 |
1. |
Marozsi Zsolt |
|
112 |
2. |
Balla Tamás |
|
109,75 |
3. |
Rongits Attila |
|
85 |
4. |
Bodogán Ferenc |
|
82,5 |
5. |
Hulmann Gábor |
|
73,5 |
6. |
Kronome Ákos |
|
65,5 |
7. |
Nagy G.M. |
|
43,5 |
8. |
Tóth Barna |
|
43,5 |
9. |
Cseri József |
|
37,5 |
1. |
Czékmány Norbert |
|
65 |
2. |
Határ Attila |
|
45 |
3. |
Kerék Balázs |
|
38,5 |
4. |
Viszló Csaba |
|
28,5 |
5. |
Berta László |
|
20 |
6. |
Zagyva Dorka |
|
14,25 |
7. |
Hibján József |
|
12 |
1. |
Baksai László |
|
121,5 |
2. |
Tamás Gyula |
|
82,5 |
3. |
Ronavolgyi E. |
|
73 |
4. |
Várnai Dávid |
|
54 |
5. |
Hauck Zsolt |
|
46 |
6. |
Ruszó Krisztián |
|
42 |
7. |
Tellér Antal |
|
41 |
8. |
Szetei Norbert |
|
37 |
9. |
Görög Péter |
|
35,5 |
1. |
Bíró Gergő |
|
66 |
2. |
Kovács Dominik |
|
59 |
3. |
Kerekes Bence |
|
49 |
4. |
Oberling K. |
|
48 |
5. |
Bajusz Krisztián |
|
48 |
4. |
Kosztolányi L. |
|
40 |
5. |
Bévárdi Péter |
|
35 |
7. |
Fenyvesi Péter |
|
33 |
8. |
Krámpek Nándor |
|
31 |
1. |
Mekler László |
|
45 |
2. |
Tóth István |
|
40,5 |
3. |
Emődi Balázs |
|
21,75 |
1. |
Wirtmann Ferenc |
|
120 |
2. |
Csukovics István |
|
78,5 |
3. |
Müller Roland |
|
65,5 |
1. |
Érdi Tibor Jr. |
|
90 |
2. |
Szombathelyi P. |
|
82,5 |
3. |
Zsolna József |
|
69,5 |
1. |
Benyó Máté |
|
42 |
2. |
Kárai Tamás |
|
22 |
3. |
Ales Fucik |
|
22 |
4. |
Antal István |
|
20 |
5. |
Kotán Péter |
|
19 |
6. |
Pál Krisztián |
|
19 |
7. |
Z.Staniszewszki |
|
18 |
8. |
Alois Höller |
|
13 |
9. |
Koncseg Zoltán |
|
13 |
|
Gáll Csabi megvált a Büszkétől - az autótól, amihez eddig kötöttük. Most is Asconát épít, de egy egész újat, már majdnem készen is vannak. Az idei évi tervekről mesélt, és arról, hogy még nem tudja, mi lesz az új kocsi neve...
- Mi lett a Büszkével? - Új gazdára talált, éppen két hete vittük ki Madridba. Egy nagyon-nagyon kedves, spanyol úriember vitte el, aki a hazájában a 60-as évek vége óta autóversenyez. Egész pontosan J.A Zorrilla. Egy igazi madridi csibész, aki versenyzett Ferjánczal, Zanninivel… Versenyzett gr.1-estől gr.4-esig, gr"B"-s Citroen Visa az azért durva lehetett. "A"-s autók… Benne volt a Citroen sport csapatában, tehetségek felkutatása volt a feladata… A VB-n privát "jégkéme" volt Philippe Bugalskinak… A Seat F2-es és WRC-s programján dolgozott... Toni Gardemeister "jégkéme" is volt. Pedro De la Rosa Forma 1-es pilóta személyi trénere. Jelenleg a Seat anyacégnél dolgozik. Iszonyat életútja van, kellene vele csinálnod egy interjút! Régen ment C Kadettel, nagyon szerette. Nem talált belőle szépet, jót, elérhetőt. Így a Spanyol Historic Bajnokságban idén a Büszkével fog rajthoz állni. Idáig Fiat 124 Spiderével versenyzett. Olyan ellenfelei lesznek a Büszkének, mint például Sainz bátyja, Tono egy Ford MKII-vel. Zanini, vagy Jesus Ferreiro szintén MKII Forddal.
- Hogy álltok az új autóval? - Jól... Bővebben nem jól - ahogy Hofi mondta.:) Nehéz ám egy ilyen öreg vasat feltámasztani. Pár napja vitte át maga az Ördög (Tajmel Tibi) a fényezőbe, Őrbotrányba. Remélem szép lesz! Ezt remélem, olvassa majd Krinyó úr is! Csernai Zsolti nagyon komoly kabint készített, rengeteget dolgozott rajta. Nagyon jó alapot tudtam neki adni, hiszen alig hetvenezret futott Asconából építjük az új vasat. Nagyon szép lett a cső, az erősítések jól sikerültek. Minden szabályt átbújtunk, minden az eredeti Kleint-es Ascona és a "K" függelék szerint készül. Én vakargatom az alkatrészeket, hozom, viszem, kadmiumozás, szintereztetés, alkatrészkutatás, levelezgetés, rendelgetés, satöbbi. Tavaly év elején megismerkedtem a martonvásári Kacsári testvérekkel, nagyon komolyan értenek a Wéberhez, és nagyon jó munkák kerülnek ki tőlük. Tavaly is nagyon jól "lőtték" be a Büszkét. Így megkértem őket, hogy építsenek nekem motort, bízom bennük. Lesz benne végre kovácsolt dugó, így kompresszió, polír, köszörülés, acéllendkerék, okos bükkfa tengely, és remélem végre erő is. Ezzel párhuzamosan pedig készül a futóműve, a motorja. A vatta új Quaife váltóját Zsótér Öcsi barátom éppen ma rakta össze. A spert Csepelen Torsen Mikiék hergelik. Érkeznek az új gátlók, rugók. Megvannak a biztonsági motyók, Veres Gabi barátom segítségével. Végre lesz fékem, nem a patkófékek...:) Patyi Laci barátom megígérte, hogy csinál nekem hátra tárcsaféket. Ja, és lesz "hydróskézim", bár sokat nem használom, de lesz azom is! Szóval nagyon sok baráti segítséggel készül a kocsi. És ez a legjobb benne: látni, hogy sok barátom mellettem áll, segítenek - egy elmondhatatlanul jó érzés. Mindenki "belereszeli", amit tud! Reméljük, hogy majd egy professzionális, új Ascona kerül majd ki a garázsból.
- Ennek a kocsinak mi lesz a neve? - Hát ez az! Nagyon sok név megfordult a fejemben, de igazán, mikor le lesz festve, össze lesz rakva, és kapartatok vele egyet, akkor fogom tudni, hogy ezt hogy hívják... Remélem, nem az lesz a neve, hogy Csökönyös...:) De az biztos, hogy nem Büszke 2. lesz.
- Hogy készülsz a téli szünetben az évadra? - Sehogy. Kicsit elszomorít, hogy évek óta nem tudok összerakni egy hó-autót, hogy el tudjak vele menni télen is autózgatni. Vagy kisebb versenyekre, vagy felmenjek Dobogókőre. Ez rossz. Most szimulátoron gyakorolok, a tv előtt. Rontom a szemem! Playstation, kormány- pedál-ülés szett, mást nem tudok. Jobb, mint a semmi. De azt tudom, hogy rossz, hogy ilyen keveset tudok autóban ülni.
- Mi lesz az első versenyed? Mikorra kell elkészülnötök vele? - Persze, hogy szűkös a határidő...:) Mindig úgy van, hogy az utolsó pillanatban készülünk el, pedig minden évben megfogadom, hogy nem így lesz... A Vltava Rally, a Historic EB cseh futama lesz az első, ez Eger Rallye után két héttel.
- Mi lesz a hazai bajnoksággal? - Nem lesz, sajnos nem. Ha bővebben belekérdezel, az egy hosszabb interjú lenne... De röviden: tavaly novemberben és talán decemberben is még azt gondoltam, hogy itthon fogok végre egy évet versenyezni.
- Aztán mi történt? - Ha belekezdek, kiönteném nagyon szívesen a lelkem, elmondanám, de ha őszinte akarok lenni, nem tennék vele túl jót a magyar ralinak. Inkább nem dobnám bele én a kavicsot a vízbe, nem politizálnék. Versenyző vagyok, és csak csinálom a dolgom. A sportpolitikához nem értek. Én annál racionálisabb vagyok...
- Akkor idén is EB... - Igen, tavaly nagyon megtetszett ez a bajnokság. Nagyon jó versenyeken vehettem részt, jó barátságok születtek kinti versenyzőkkel. Hatalmas élményeket kaptam a ralitól, olyan helyekre jutottam el ahová talán sosem. Mint versenyzőnek, az a legfontosabb, hogy sokat tudjak menni az autómmal. Kell a sok verseny kilométer. Ezt az EB-n megkapom. Mikor kifizetem a nevezési díjat, és mindent, akkor úgy szeretek hazajönni, hogy azt kaptam érte, amit vártam. Idén úgy néz ki, hogy ezért az érzésért el kell, utazzak 1000-1500 kilométert a Historic EB futamaira. Ott találtam meg azt a mezőnyt, amiben az én autómnak talán van keresnivalója, ott kapom meg azt a távot, amennyin szeretek versenyezni, magasan van a léc, komoly ellenfelekkel mehetek, és tetszik, hogy mélyvízben lubickolunk a cápák között...:) Én úgy látom, nekem most az a jó.
- Hány versenyt tervezel? - Tavaly a tizennégy Historic Rally EB futamból hármon mentünk. Év végén a korcsoportunk hatodik helyén végeztünk. Historic EB 6. hely a 3-as csoportban.(1976-1981-ig.) Itt van az összes Porsche 911, Fiat 131, Ford MK II. Stratos, stb. Ezt azért sikerült elérni - túl azon, hogy jól szerepeltünk:) -, mert a nagyszorzós versenyeken álltunk rajthoz. Idénre nincs szorzó. Ötöt tervezünk, de három biztos. Az első a cseh futam, a Vltava Rallye, utána régi nagy álmom a finn murvás futam, a Lahti Rallye, és amit nagyon imádok, Belgium Ypres Rallye. Nyáron egy kis szünet jön, aztán ha meghívnak a Barum Rallye-ra, akkor végre szeretnék ott célba érni, a Barum Star Rallye-n, ahol tavaly elgörbítettük a Büszkét. Utána lenne a kiváló Elba Rally, már szintén a Historic EB mezőnyében, és ha a végén úgy állunk pontban, hogy érdemes elutazni akkor novemberben a Spanyol Costa Brava EB futam. De ezt csak akkor, ha úgy állunk, hogy van értelme. Aki megvette a Büszkét, Tony ő hívott tulajdonképpen, és ezeket talán nem szabad visszautasítani, de majd meglátjuk, hogy sikerül-e mert hosszú az út odáig. Ez volna a szezon, amit tervezünk. Szerencsés vagyok, mert a Watt22 Kft. továbbra is, a gazdasági válság ellenére is teljes mellszélességgel mellettem állnak, így tovább tudok versenyezni.
- Ki ül majd melletted? - Na, ebbe jól belekérdeztél...:) Ha most kell válaszolnom, azt mondom, jelen pillanatban nincs navigátorom. Ferjáncz Andris kapott egy nagyon jó lehetőséget egy Mitsubishiben, amit elfogadott, úgyhogy ő ott fogja diktálni. Varga Laci barátomnak sajnos továbbra sincs ideje az EB-re, de szerencsémre segít az autó építésében, az alkatrészek beszerzésében, de sajnos navigálni nem ő fog. Nehéz találni valakit, aki legalább négyszer egy hétre el tud jönni, versenyezni. Szabadság, család... Lassan már ki kéne, hogy alakuljon, remélem, hamarosan megkapom a választ, hogy ki fog mellettem ülni.
- Ja, hogy tippek és tervek már vannak, és nem vagy teljesen tanácstalan... - Nem, de ez egy nagyon nehéz kérdés. Aki engem ismer, a tudja, hogy idézőjelben én építem és fogom össze az autót, felkészítem, és szerelem, nevezek, szállást foglalok, menedzselem magam, szóval minden a nyakamon van. Most ráadásul kitaláltam, hogy új legyen a weboldalam is így már éjszakára alvás helyett is van mivel szöszölni... Ez nem nyávogás, meg nem panasz, de szeretnék már pár dolgot átadni a navigátoromnak. Azt vettem észre magamon, hogy ennyi mindent már nem mindig bírok egyszerre csinálni. Így keresek most navigátort, remélem, hamarosan eldől ez a kérdés is. Csak egy nyugodt évet szeretnék, és ami a legfontosabb, minden versenyen érjünk célba! Legyenek tábortüzek, és leülhessek a barátaimmal, és jól érezzük magunkat, mert a ralihoz ez is hozzátartozik, ezek is fontos szempontok.
- Csak nem tudok elszakadni a témától: Itthon abszolút nem? - Ha teljesen őszinte akarok lenni: remegek az Eger Raliért, nagyon szeretnék ott menni. Imádom a pályákat - de mondjuk így vagyok a többi versennyel is. Szerettem volna, de nem. Nézd, nem akarom én megmondani az okosat! Megmondja majd a Cigány Zoli, meg a többi nagyágyú! Az egész itthoni autósport elment egy olyan irányba, ami nekem nem tetszik. Csak egyet mondok: Historic rally bajnokság: szerettem volna, ha az urak átgondolják ezt a nyolc-tíz autóra tizennégy kategóriát. De nem! Ha valaki befejezi a versenyt, vagy első, vagy második a kategóriájában... Vagy értékelhetetlen?! Tizennégy kategória. Én így nem... Ennek nincs sportértéke számomra... Szerettem volna többedmagammal elérni, hogy legyenek engedmények, legyen esetleg egy karikalámpás kupa, és legyen benne tolós váltó is... Mert valószínű a nézőnek, a sportnak, ez kellene. Mezőny, kapartatás, cirkusz. Tendencia, hogy jobban érdekli az embereket a Wéber üvöltés, kilincsezés, mint az ALS ciripelés, íven fordulás. Az EB-n is meg vannak halva az MKII-es Escortokért. Itthon persze nehéz lenne MKII-es kupát csinálni, mert túl drága. De levetítve itthonra, az itthoni pénztárcákra, a Ladára iparágak vannak…! Feljönne egy két jó kezű RTE-s, sprintes gyerek, visszaülne egy-két RAJ1-es. De ezt, erről nem januárban beszélgetni, már októberben elindítani... kampányolni, versenyzőket összefogni,hogy legyen idő Egerre vasakat szögelni... Butaság mi? Én lettem a sátán... Á hagyjuk. Ne menjünk bele mélyebben, mert én erről csak igazán őszintén tudnék beszélni, és az több óra lenne... Meg bántó is. Sem ötlet sem sport nincs a Magyar Rallyban csak érdekek, minden szinten és lobbik! Nem akarok én senkit megbántani, igazából. Biztos mindenki jót akar, csak én vagyok együgyű. Januárban már be volt ígérve nekem a verés ki tudja, lehet, hogy most megkapom. Na, jól kijött belőlem az állat, hagyjuk abba most. Mindenki tegye dolgát, én megnéztem a Magyar Bajnokságot nem felel meg nekem, megyek az EB-n! Ez lesz idén, mert erre vágyom.
Ez a hír most jelenik meg 5444. alkalommal
|