Kelő-Gere Lászlóval, Latyakkal beszélgettünk a 44.Croatia Rally rajtceremóniája után. Igaz, először még a hazai versenyéről, de aztán szó lesz a horvát futamról is:
Volt egy jó kis Rally Show Kecskeméten, a pályádon és végül Te csináltad a legnagyobb show-t…
Igen, ez így történt, bár nem így terveztem…
Elővettem a szép kis Zsigulimat, vagy három éve be sem indítottuk és a második körben sikerült kétszer is átfordulni a tetején… Jó pap is holtig tanul…
Amúgy jó buli volt, szerintem. Közel ötven indulóval zajlott a szombati nap, ahol egy szinkronpályás amatőr versenyt rendeztünk. Jó idő volt, ügyes srácok jöttek el. Azt gondolom mindenki jól érezte magát.
Másnap ugyanitt Roncsderby futamot rendeztetek.
Igen. A 2017-es Gyorsasági Roncsderby bajnokság évadzáró futama lett megtartva. Nyilván itt élesebb küzdelmek voltak, mint szombaton, hiszen több kategóriában is itt dőlt el a bajnoki cím sorsa. Arra büszke vagyok, hogy nagyon sok kecskeméti pilóta van a nevezők között és erre a pályára orientálódnak és talán elmondhatom, hogy szeretik is a versenyzők. Már előző este is jó hangulat szokott itt mindig lenni. Családi, baráti versenyről beszélünk.
Sajnos egész nap esett az eső, ez a pálya minőségén nem javított, bár mi mindent megtettünk, hogy folyamatosan szinten tartsuk a nyomvonalat. Kemény csaták voltak és a végére még a nap is kisütött.
Most pedig Ti is Porecben versenyeztek… Indultál már korábban itt?
Nem, még sosem! Szlovákiában ugye már mentünk, Erdélyben is voltunk már többször, de ezen a horvát részen még sosem versenyeztünk korábban.
Nagyon komoly pályák vannak itt. Igazi ralipályák!
Nem arról szól, hogy kétszázzal robogunk folyamatosan. Itt kanyar hátán kanyar. A leghosszabb gyorsasági 24 kilométer, amiből majdnem másfél murvás. A leghosszabb egyenes nem több 150 méternél.
Mások is mondták, hogy nem lesz könnyű…
Hát nem! Azt gondolom sikerült jól feldolgoznunk, Ágival felírtuk.
15 R5-ös van a mezőnyben és hozzájuk soroltak be, egy kategóriában megyünk. Majd hátulról csipkedjük őket… Mindig kell hajtó a végére… :)
Pénteken már van gyorsaságitok, de igazából a komoly pályák a szombati programban szerepelnek, ugye?
Ma déltől kezdődött a shakedown és délután kétszer lesz a körgyorsasági szakasz, mi már lámpasorral fogunk ma versenyezni. Aztán szombaton jön majd a java, 8 szakasz, majdnem 140 gyorsasági kilométer.
Egyfolytában kanyarból kanyarba megyünk, rengeteg visszafordítóval. Tényleg igazi ralipályák. Már nagyon várom.
Nincs tétje! Fel szeretnénk gurulni a céldobogóra. Tanulni kell még. És erre ez tökéletes lesz, hiszen ilyen pályákon még nem mentem.
Sok a magyar induló.
Nagyon sokan vagyunk. Mindenki lelkes, jól érzi magát. Jókat dumáltunk a szervizben. Mindenki mosolyog, senki sincs befeszülve, mint otthon.
Nagyon sok segítséget kaptunk Botka Dávidtól és csapatától. Nem tudok nyelveket, sem angolul, sem németül. Duduék foglalkoztak velünk, a pályabejáráson is figyeltek ránk. Elmondták mire figyeljünk és a navigátora, Márk is rengeteget segített. Szeretném megköszönni nekik, hogy időt szakítottak ránk. Nekem ez nagy dolog.
Mecsek?
Készülünk.
Szerettünk volna menni a Budapest Rallye-n, hiszen korábban még sosem mentünk ezeken a pályákon. De ha Eger, akkor legyen Eger :)
Nem vagyok régóta ebben a körforgásba, örülök, hogy versenyezhetek. Nekem egy dolog a fontos: versenyezhessek. Jó légkörben. Olyanban, mint amit itt Horvátországban most érzek.
Akkor hozzatok haza belőle… Elférne itt is valami hasonló…