Ferjáncz Attila levelére...
Kovács Péter
2007-12-11
nyílt levél • 
h i r d e t é s
Összes oldal:
732018452
Napi oldal:
2374
Jelenleg:
1606
Regisztrált:
0
kiemelt partnerünk :
Peugeot Magyarország

további partnereink :

AutoDekor

BusLine

webshopunk :

duenShop.hu - a rallyongók boltja

Hungarian Virtual
Rally Championship 2024
a bajnokság állása a 4.futam után
1. Kasza Kristóf
779
2.
Fónagy Kristóf
754
3. Gönczi Dániel
704
4. Kozsuk Péter
630
5. Suborits Péter
628
6. Végh Krisz
608
7. Bíró-Ambrus Roland
606
8. Osztás Ábel
588
9. Balogh Richárd
573
teljes táblázat
World Rally Championship 2024
a 9.futam, Finn Rally után
1. Thierry Neuville
Hyundai i20 N Rally1
192
2. Ott Tanak
Hyundai i20 N Rally1
158
3. Sebastian Ogier
Toyota Yaris GR Rally1
154
4. Elfyn Ewans
Toyota Yaris GR Rally1
140
5. Adrien Fourmaux
Ford Puma Rally1
130
6. Kalle Rovanpera
Toyota Yaris GR Rally1
86
7. T. Katsuma
Toyota Yaris GR Rally1
80
8. Dani Sordo
Hyundai i20 N Rally1
44
9. Semi Pajari
Toyota Yaris GR Rally1
34
teljes táblázat
European Rally Championship 2024
a 7.futam,
a Rali Ceredigion után
1. Hayden Paddon
Hyundai i20 N Rally2
131
2. M.Franceschi
SKODA Fabia RS Rally2
104
3. Miko Marczyk
SKODA Fabia RS Rally2
91
4. Andrea Mabellini
Skoda Fabia
71
5. S. Tempestini
SKODA Fabia RS Rally2
59
6. Jon Armstrong
Ford Fiesta MkII Rally2
59
7. Mads Ostberg
Citroen C3 Rally2
51
8. Simon Wagner
SKODA Fabia RS Rally2
49
9. Efren Llarena
SKODA Fabia RS Rally2
45
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Bajnokság 2024
az 5.futam,
a Győr Rally után
1.
Csomós Miklós
Skoda Fabia RS Rally2
157
2.
Turán Frigyes
Volkswagen Polo GTi R5
124
3.
Velenczei Ádám
Skoda Fabia R5 Evo
121
4. Német Gábor
Skoda Fabia RS Rally2
112,5
5.
Tóth Tibor
Skoda Fabia R5 Evo
80
6. Klausz Kristóf
Skoda Fabia R5 Evo
78
7. Trencsényi J.
Skoda Fabia R5 Evo
72,5
8. Osváth Péter
Skoda Fabia R5 Evo
52,5
9. László Martin
Skoda Fabia RS Rally2
35,5
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Challenge 2024
az 5.futam,
a Győr Rally után
1. Marozsi Zsolt
Hyundai i20 R5 2.0
112
2. Balla Tamás
Mitsubishi Lancer Evo IX
109,75
3. Rongits Attila
Mitsubishi Lancer Evo IX
85
4. Bodogán Ferenc
LADA VFTS
82,5
5.
Hulmann Gábor
LADA VFTS
73,5
6.
Kronome Ákos
SKODA Fabia R2
65,5
7. Nagy G.M.
Lada VFTS
43,5
8. Tóth Barna
BMW E36
43,5
9. Cseri József
LADA VFTS
37,5
teljes táblázat
Peugeot 208 Rally4 Cup Hungary
az 5.futam,
a Győr Rally után
1.
Czékmány Norbert
Peugeot 208 Rally4
65
2.
Határ Attila
Peugeot 208 Rally4
45
3.
Kerék Balázs
Peugeot 208 Rally4
38,5
4. Viszló Csaba
Peugeot 208 Rally4
28,5
5. Berta László
Peugeot 208 Rally4
20
6. Zagyva Dorka
Peugeot 208 Rally4
14,25
7. Hibján József
Peugeot 208 Rally4
12
teljes táblázat
Országos Rally2 Bajnokság 2024
az 5.futam,
a Győr Rally után
1. Baksai László
Lada VFTS
121,5
2. Tamás Gyula
Peugeot 208 R2
82,5
3. Ronavolgyi E.
Honda Civic
73
4. Várnai Dávid
Ford Fiesta R2T
54
5. Hauck Zsolt
Lada 2107
46
6. Ruszó Krisztián
Lada VFTS
42
7. Tellér Antal
Peugeot 208
41
8. Szetei Norbert
Peugeot 208
37
9. Görög Péter
Citroen C2 R2
35,5
teljes táblázat
Országos Rally3 Bajnokság 2024
az 5.futam,
a Győr Rally után
1. Bíró Gergő
Opel Astra
66
2. Kovács Dominik
Opel Astra
59
3. Kerekes Bence
Lada VFTS
49
4. Oberling K.
Suzuki Swift GTi
48
5. Bajusz Krisztián
Lada 2101
48
4. Kosztolányi L.
Lada 2101
40
5. Bévárdi Péter
Lada 2107
35
7. Fenyvesi Péter
Lada 21013
33
8. Krámpek Nándor
Lada 2107
31
teljes táblázat
Országos Historic Bajnokság 2024
a 4.futam,
a Székesfehérvár Rallye után
C géposztály
1. Mekler László
Alfa Romeo Giulia Sprint GTA
45
2. Tóth István
Škoda S120S
40,5
3. Emődi Balázs
Fiat 124
21,75
D géposztály
1. Wirtmann Ferenc
Ford Escort RS
120
2. Csukovics István
Lada 21013
78,5
3. Müller Roland
Lada VAZ 2101
65,5
E géposztály
1. Érdi Tibor Jr.
Ford Sierra Cosworth 4x4
90
2. Szombathelyi P.
Lada VFTS
82,5
3. Zsolna József
Lada 2105
69,5
teljes táblázat
Országos Rallycross Bajnokság 2024
a 2.futam után
1. Benyó Máté
Peugeot 208
42
2. Kárai Tamás
Audi S1
22
3. Ales Fucik
Volkswagen Polo
22
4. Antal István
Mitsubishi Colt
20
5. Kotán Péter
Ford Focus
19
6. Pál Krisztián
Skoda Fabia
19
7. Z.Staniszewszki
Ford FIesta
18
8. Alois Höller
Ford Fiesta RX
13
9. Koncseg Zoltán
Audi A1
13
teljes táblázat

Kedves Attila!

Tisztségviselőként sohasem volt felhőtlen a kapcsolatunk, azonban, mint versenyzőt mindig tiszteltelek. Neked is többször elmondtam, hogy első beszélgetésünk még alsó tagozatos koromban történt, amikor Te a francia rendszámú 8-as Gordini-val mentél, és egy időellenőrzőn szóba elegyedtél a hajnalban ott nézelődő kisfiúval.

Én annak idején, amikor RSB vezető voltam sokat gondolkoztam azon, hogy miért nem jövünk ki egymással. Valószínűleg mindketten benne voltunk ebben. Engem mindig feszélyezett a nagy Ferjáncz Attila, Te meg, úgy gondolom, túl önállónak tartottál, sokkal jobban centralizált, az elnökségtől jobban függő szakágakat szerettél volna. Nem véletlen, hogy annak idején a Te elnökséged adta el egy gumigyártónak a magyar rallye bajnokságot, úgy, hogy mi (az RSB tagjai) egyetlenegy tárgyaláson nem vehettünk részt. A szerződés tartalmát is csak aláírása után ismerhettük meg, és a rallye-ra befolyt pénzt is Te osztottad el.

Attila! Miért kellett a nevedet adni ehhez az írásműhöz, ami, ha jól átnézzük talán egy igaz állítást sem tartalmaz, és ezt Te nagyon jól tudod. Miért kellett már tavaly felvállalnod a védhetetlen pozíciót, miért kell ezt folytatnod. Miért nem maradtál meg örökös bajnoknak.
Az első súlyos hiba, hogy egy olyan rendezvényről nyilatkozol, amin nem vettél részt, tehát bevallottan nem a Te véleményedet írták le a nyíltlevélbe (baromi népszerű lett a műfaj). Én a beszámolót a helyszínen hallottam, és egyetértek az elnökség álláspontjával. Ilyen szakszerű, sok mindenre kitérő, tárgyilagos (a számok mindig tárgyilagosak) beszámoló még nem készült a magyar rallye történetében. Persze akiknek a benne szereplő tények, számok nem tetszenek, azoknak a beszámoló nem tetszett, de Te nem vagy ezek között, mivel nem hallottad, ill. csak hírből ismerheted az összejövetel hangulatát.

Egyet értek, hogy vége kell legyen a fenyegetéseknek, az erőszaknak. Engem kétszer fenyegettek meg autósport berkekből. Mind a kétszer ugyanaz az ember, és ez az ember az utóbbi négy évben tisztségviselő volt a Te elnökséged alatt.

Vissza kell szerezni az elpártolt szponzorokat. Igaz. Kezdjük szerintem rögtön a Skodával, az Agip-pal vagy a ping-pong labdát gyorsasági alatt potyogtató Wunderbaummal, akik szintén csak egy évig voltak a ti időtökben, majd hanyatt-homlok menekültek.

Az üres a kassza állítás biztosan ismereteiden alapul. Nekem nincs rálátásom az MNASZ egészének költségvetésére, az azonban azon a hungaroringi tájékoztatón is kiderült, hogy a korábbi RSB-nek tavaly tíz millió körüli adóságot sikerült felhalmozni, (akkor, amikor ugye még minden rendben volt a szponzorokkal), most meg kb. ugyanennyi a plusz.

Nagyon szépen hangzik, a lobogjanak a tábortüzek az utak mentén. Ez azonban nem a múlt évben szűnt meg, ahogy valószínűleg Te is pontosan tudod. Egyrészt egy év alatt még a legcsapnivalóbb vezetés mellett sem történnek ilyen drasztikus változások. Másrészt nagyon jól tudjuk, hogy a versenyzők között egyre nagyobb a rivalizálás, ami megosztja a versenyzőket, de a szurkolókat is. Tudjuk azt is, hogy ez nem ma kezdődött. Gondoljunk itt a Kiss Feri elé véletlenül oda kerülő dolgokra, az Asi kérdésre és az idei Benik - Turi vitára. Emellett ismert okok miatt az embereknek általában kevesebb a pénzük, ami biztosan belejátszik abba, hogy kevesebben járnak rallye versenyre.

Az, hogy kit hajt a hatalomvágy, kit a sport szeretete szubjektív, nem bizonyítható kategória. Legyen elég annyi, hogy én fordítva gondolom, és nem is a hatalom érdekel itt embereket, hanem a vele megszerezhető pénz, amit nem mindig akarnak 100%-ban az autósportra költeni (hiába, amióta a főníciaiak a pénzt feltalálták, minden lehetséges).

A cikk írójának elmondhatnád, hogy értelmetlen az a mondat, hogy ha majd megkeresnek, akkor elvállalod, mert rögtön ebben a mondatban közli, hogy már meg is kerestek.

Januárban valóban közgyűlés lesz, és én mindenkit óvok attól, hogy az elmúlt négy évben működő garnitúra jöjjön vissza, hiszen már most elismered lesz akinek jóságosan megbocsátotok, de lesz akinek nem. Mi ez, ha nem fenyegetés? Reszkessen mindenki, jön a bosszú?

Sajnos a napokban az újságban olvastam, hogy, az elnökség jelölésének ellenére, nem vagy benne a nyolcra szűkített névsorban a Nemzet Sportolójára jelöltek között. Szívből kívánom, hogy ha most nem is, legközelebb beválasszanak, sportolói pályafutásod alapján megérdemled.

Tisztelettel:
      Kovács Péter


 

Ez a hír most jelenik meg 6351. alkalommal
Share |
  
  
  
 
  
  
Fotóalbum címkék
h i r d e t é s
Hír címkék
Videó címkék
Fotóalbum címkék
H K Sz Cs P Sz V
23 24 25 26272829
300102 03 040506
070809 10 111213
14 15 16 17181920
21 22 23 24 252627
2024.10.04-08.

részletes infóink

2024.10.06.

részletes infóink

2024.10.11-13.

részletes infóink

2024.10.25-27.

részletes infóink

2024.06-2024.11.

részletes infóink


b a j n o k s á g o k :

World Rally Championship 2024
European Rally Championship 2024
Országos Rally Bajnokság 2024
Országos Rally Sprint Bajnokság 2024
k e d v e n c e i n k
Rallylive.hu
CarsAndGirls.hu
AutoSportFoto.sk
CarStyling.hu
WRC magazin

s t a t i s z t i k á k