Fiatalítva
Herczig Norbi és a 2005-ös Subaru Impreza WRC
2009-03-01
interjú • duen
h i r d e t é s
Összes oldal:
732069246
Napi oldal:
53168
Jelenleg:
1567
Regisztrált:
0
kiemelt partnerünk :
Peugeot Magyarország

további partnereink :

AutoDekor

BusLine

webshopunk :

duenShop.hu - a rallyongók boltja

Hungarian Virtual
Rally Championship 2024
a bajnokság állása a 4.futam után
1. Kasza Kristóf
779
2.
Fónagy Kristóf
754
3. Gönczi Dániel
704
4. Kozsuk Péter
630
5. Suborits Péter
628
6. Végh Krisz
608
7. Bíró-Ambrus Roland
606
8. Osztás Ábel
588
9. Balogh Richárd
573
teljes táblázat
World Rally Championship 2024
a 9.futam, Finn Rally után
1. Thierry Neuville
Hyundai i20 N Rally1
192
2. Ott Tanak
Hyundai i20 N Rally1
158
3. Sebastian Ogier
Toyota Yaris GR Rally1
154
4. Elfyn Ewans
Toyota Yaris GR Rally1
140
5. Adrien Fourmaux
Ford Puma Rally1
130
6. Kalle Rovanpera
Toyota Yaris GR Rally1
86
7. T. Katsuma
Toyota Yaris GR Rally1
80
8. Dani Sordo
Hyundai i20 N Rally1
44
9. Semi Pajari
Toyota Yaris GR Rally1
34
teljes táblázat
European Rally Championship 2024
a 7.futam,
a Rali Ceredigion után
1. Hayden Paddon
Hyundai i20 N Rally2
131
2. M.Franceschi
SKODA Fabia RS Rally2
104
3. Miko Marczyk
SKODA Fabia RS Rally2
91
4. Andrea Mabellini
Skoda Fabia
71
5. S. Tempestini
SKODA Fabia RS Rally2
59
6. Jon Armstrong
Ford Fiesta MkII Rally2
59
7. Mads Ostberg
Citroen C3 Rally2
51
8. Simon Wagner
SKODA Fabia RS Rally2
49
9. Efren Llarena
SKODA Fabia RS Rally2
45
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Bajnokság 2024
az 5.futam,
a Győr Rally után
1.
Csomós Miklós
Skoda Fabia RS Rally2
157
2.
Turán Frigyes
Volkswagen Polo GTi R5
124
3.
Velenczei Ádám
Skoda Fabia R5 Evo
121
4. Német Gábor
Skoda Fabia RS Rally2
112,5
5.
Tóth Tibor
Skoda Fabia R5 Evo
80
6. Klausz Kristóf
Skoda Fabia R5 Evo
78
7. Trencsényi J.
Skoda Fabia R5 Evo
72,5
8. Osváth Péter
Skoda Fabia R5 Evo
52,5
9. László Martin
Skoda Fabia RS Rally2
35,5
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Challenge 2024
az 5.futam,
a Győr Rally után
1. Marozsi Zsolt
Hyundai i20 R5 2.0
112
2. Balla Tamás
Mitsubishi Lancer Evo IX
109,75
3. Rongits Attila
Mitsubishi Lancer Evo IX
85
4. Bodogán Ferenc
LADA VFTS
82,5
5.
Hulmann Gábor
LADA VFTS
73,5
6.
Kronome Ákos
SKODA Fabia R2
65,5
7. Nagy G.M.
Lada VFTS
43,5
8. Tóth Barna
BMW E36
43,5
9. Cseri József
LADA VFTS
37,5
teljes táblázat
Peugeot 208 Rally4 Cup Hungary
az 5.futam,
a Győr Rally után
1.
Czékmány Norbert
Peugeot 208 Rally4
65
2.
Határ Attila
Peugeot 208 Rally4
45
3.
Kerék Balázs
Peugeot 208 Rally4
38,5
4. Viszló Csaba
Peugeot 208 Rally4
28,5
5. Berta László
Peugeot 208 Rally4
20
6. Zagyva Dorka
Peugeot 208 Rally4
14,25
7. Hibján József
Peugeot 208 Rally4
12
teljes táblázat
Országos Rally2 Bajnokság 2024
az 5.futam,
a Győr Rally után
1. Baksai László
Lada VFTS
121,5
2. Tamás Gyula
Peugeot 208 R2
82,5
3. Ronavolgyi E.
Honda Civic
73
4. Várnai Dávid
Ford Fiesta R2T
54
5. Hauck Zsolt
Lada 2107
46
6. Ruszó Krisztián
Lada VFTS
42
7. Tellér Antal
Peugeot 208
41
8. Szetei Norbert
Peugeot 208
37
9. Görög Péter
Citroen C2 R2
35,5
teljes táblázat
Országos Rally3 Bajnokság 2024
az 5.futam,
a Győr Rally után
1. Bíró Gergő
Opel Astra
66
2. Kovács Dominik
Opel Astra
59
3. Kerekes Bence
Lada VFTS
49
4. Oberling K.
Suzuki Swift GTi
48
5. Bajusz Krisztián
Lada 2101
48
4. Kosztolányi L.
Lada 2101
40
5. Bévárdi Péter
Lada 2107
35
7. Fenyvesi Péter
Lada 21013
33
8. Krámpek Nándor
Lada 2107
31
teljes táblázat
Országos Historic Bajnokság 2024
a 4.futam,
a Székesfehérvár Rallye után
C géposztály
1. Mekler László
Alfa Romeo Giulia Sprint GTA
45
2. Tóth István
Škoda S120S
40,5
3. Emődi Balázs
Fiat 124
21,75
D géposztály
1. Wirtmann Ferenc
Ford Escort RS
120
2. Csukovics István
Lada 21013
78,5
3. Müller Roland
Lada VAZ 2101
65,5
E géposztály
1. Érdi Tibor Jr.
Ford Sierra Cosworth 4x4
90
2. Szombathelyi P.
Lada VFTS
82,5
3. Zsolna József
Lada 2105
69,5
teljes táblázat
Országos Rallycross Bajnokság 2024
a 2.futam után
1. Benyó Máté
Peugeot 208
42
2. Kárai Tamás
Audi S1
22
3. Ales Fucik
Volkswagen Polo
22
4. Antal István
Mitsubishi Colt
20
5. Kotán Péter
Ford Focus
19
6. Pál Krisztián
Skoda Fabia
19
7. Z.Staniszewszki
Ford FIesta
18
8. Alois Höller
Ford Fiesta RX
13
9. Koncseg Zoltán
Audi A1
13
teljes táblázat

Herczig Norbi az utóbbi években Subaru Impreza WRC-vel versenyzett. A Subaru Rally Team Hungary-nál idén is a sokcsillagos márka áll majd a sátor alatt...

Segíts kicsit, kérlek: hány éve kocsizol "kékautóval"?
2006-ban mentünk először ezzel a felállással, mint Subaru Rally Team Hungary. Régi vágyam, hogy Subaruval versenyezzünkk és a tavalyi év már a harmadik évünk volt.

Beszéljünk egy kicsit 2008-ról. Hogy értékeled a szezont?
Felemásra.
Ha az aktivitásainkat, promócióinkat és különböző média-megjelenéseinket nézzük, akkor azt gondolom, abban nem volt hiba. Egyedül az eredménnyel volt egy kicsi baj…
Nem okolhatok érte senkit, ez egy technikai sport. Szerettük volna megismételni a 2007-es abszolút 3. helyünket, vagy legalább küzdeni érte, de sajnos háromszor kiestünk technikai hibával és ez egy ilyen komoly bajnokságban nem megengedhető.

Tőmondatokban mondd el, mik történtek?
Eger alapvetően jól sikerült. Miskolcon bizakodásra adott okot amíg mentünk, majd megállt a motorunk. Szombathelyre volt egy rossz döntésünk, hosszú váltót kértem az autóba, ami nem bizonyult jónak és én sem éreztem igazából a ritmust, attól eltekintve, hogy szeretem azokat a pályákat, valahogy nem sikerült jól. Veszprémben és Ózdon már jobb volt. És az utolsó két versenyen sajnos jó helyről kellett kiállnunk. Szokták viccesen mondani: amíg mentünk, jól mentünk… Ha nincs ennyi gond, akkor lehetett volna jó eredménnyel zárni az évet.

Aztán jöttek a dolgos, megbeszélésekkel teli hétköznapok.
Mi lett az eredménye a háttérmunkának?
Mi mindig egy kicsit korábban elkezdjük tervezni, szervezni a következő évet. Több támogatónk is jelezte év közben, hogy tetszik nekik amit csinálunk, jól csináljuk, viszont ha szeretnénk azt, hogy mellettünk maradjanak, akkor ők azt szeretnék, ha jobb eredményeket tudnánk hozni, szeretnék, ha a dobogós helyekért csatáznánk, tudjunk gyorsasági szakaszokat, versenyeket nyerni és év végén fel tudjunk állni a dobogóra.

Ebből kiindulva kellett meghoznunk azt a döntést, hogy fejlődnünk kell!
Muszáj és nem lehet éveken keresztül "csak" autózni. Vagy előremenekülünk, vagy nem csinálunk semmit. Mi az előbbit választottuk…
Ennek az lett az eredménye, hogy a 2009-es évben egy lényegesen fejlettebb autóval fogunk tudni harcba szállni a bajnoki címért.

Ez a fejlettebb kocsi kinézetre nagyon hasonlít a korábbi versenyautódra…
Igen! :)
Hiszen Ő is egy Subaru Impreza WRC.
Körbenéztünk a piacon és az olasz Aimont Racing-gel sikerült megállapodnunk.
A rallyszerető közönségnek szerintem nem kell őket bemutatni. Már 10 éve szoros kapcsolatuk van a PRODRIVE-al. Pierro Longhi az egyik állandó pilótájuk, Ő többszörös olasz bajnok, ott is dolgozik a cégben. Nagy valószínűséggel el fog tudni jönni a versenyeinkre és tud majd nekünk segíteni a különböző beállításokban.
Megállapodtunk és egy 2005-ös fejlesztésű, úgynevezett S11-es Impreza WRC-vel fogunk tudni csatába szállni - remélhetőleg - a bajnoki címért.

Mennyivel másabb ez az autó, mint amivel eddig mentél?
A tavalyi és e között az autó között több év van fejlesztésben. Elviekben az új autó kilométerenként 1-1.5 másodperccel gyorsabb kell hogy legyen, ha csak papíron nézzük a száraz tényeket.
Úgy ítélem meg, hogy ezzel az autóval lesz esélyünk.
Az autó nagyon jó bőrben van, már két éve van az Aimont Racing-nél. Gigi Galli, Duval és ha jól tudom Hirvonen is kocsizott már ezzel az autóval különböző rallysprint versenyeken. Mindenki elismerően nyilatkozott az autóról.
Teljes felújítást kap az autó még az egri futam előtt. És ami nagyon fontos: meg fogjuk kapni a gyári prodrive-os mérnöki segítséget is.

Fiatalodott az autó és változott a navigátor is…
Az idei évben Baranyai Laci fogja diktálni nekem az itinert. Laciban egy nagyon jó embert ismertem meg. Úgy ítélem meg, megnézve a korábbi belső felvételeit, hogy szakmailag is a helyzet magaslatán áll és ami nagyon fontos: elhivatott az egész iránt. És ami még nagyon-nagyon fontos: olyan segítséget tud magával hozni, amivel együtt tud csak működni ez a dolog. A barátaimnak azt szoktam mondani: jókor voltunk jó helyen. Ő is és én is. Nagyon bízom benne, hogy sikerül jó eredményeket csinálnunk.

Ha jól veszem ki a szavaidból, akkor a bajnoki címért szeretnétek és kell is harcolnotok idén. Kik azok a támogatók, akik ezt elvárják Tőletek?
Egyszer beleestem abba a hibába, ezelőtt pár éve, amikor elhittem, hogy én alkalmas vagyok arra, hogy a bajnoki címért harcoljak. Akkor ez nem sikerült túl jól.
Azóta sokat fejlődtünk technikailag és talán fejlődtem én is. Talán úgy érezhetem most, hogy felnőttem a feladathoz.
Annyit büszkén elmondhatok, hogy a tavalyi támogatóink mind, egytől egyig mellettünk maradtak és a jelenlegi helyzetben ez egy óriási dolog, de még jelen pillanatban is folynak tárgyalások és ez március közepéig ki fog derülni és úgy néz ki, hogy sikerül új támogatót is befogni ebbe a körbe, aki nélkül nem jöhetne létre ez az egész esztendő.
Amint teljes a kép, azonnal jelentkezünk és bemutatjuk mindenkinek az egész csapatot.

Ez a hír most jelenik meg 5393. alkalommal
Share |
  
  
  
 
  
  
Fotóalbum címkék
h i r d e t é s
Hír címkék
Videó címkék
Fotóalbum címkék
H K Sz Cs P Sz V
23 24 25 26272829
300102 03 040506
070809 10 111213
14 15 16 17181920
21 22 23 24 252627
2024.10.04-08.

részletes infóink

2024.10.06.

részletes infóink

2024.10.11-13.

részletes infóink

2024.10.25-27.

részletes infóink

2024.06-2024.11.

részletes infóink


b a j n o k s á g o k :

World Rally Championship 2024
European Rally Championship 2024
Országos Rally Bajnokság 2024
Országos Rally Sprint Bajnokság 2024
k e d v e n c e i n k
Rallylive.hu
CarsAndGirls.hu
AutoSportFoto.sk
CarStyling.hu
WRC magazin

s t a t i s z t i k á k