FORRÁS Rallye Sprint
Folytatódik a Mecsekben a MARB sorozat
2014-08-27
interjú és ajánló • DuEn
h i r d e t é s
Összes oldal:
737622248
Napi oldal:
165801
Jelenleg:
4843
Regisztrált:
0
kiemelt partnerünk :
Peugeot Magyarország

további partnereink :

AutoDekor

BusLine

webshopunk :

duenShop.hu - a rallyongók boltja

Hungarian Virtual
Rally Championship 2024
a bajnokság állása az 5.futam után
1. Kasza Kristóf
959
2.
Fónagy Kristóf
946
3. Gönczi Dániel
873
4. Osztás Ábel
794
5. Kozsuk Péter
787
6. Suborits Péter
786
7. Végh Krisz
783
8. Bíró-Ambrus Roland
759
9. Balogh Richárd
714
teljes táblázat
World Rally Championship 2024
a 12.futam, Central Europe Rally után
1. Thierry Neuville
Hyundai i20 N Rally1
225
2. Ott Tanak
Hyundai i20 N Rally1
200
3. Elfyn Ewans
Toyota Yaris GR Rally1
185
4. Sebastian Ogier
Toyota Yaris GR Rally1
166
5. Adrien Fourmaux
Ford Puma Rally1
146
6. Kalle Rovanpera
Toyota Yaris GR Rally1
114
7. T. Katsuma
Toyota Yaris GR Rally1
102
8. Dani Sordo
Hyundai i20 N Rally1
44
9. Sami Pajari
Toyota Yaris GR Rally1
41
teljes táblázat
European Rally Championship 2024
a bajnokság végeredménye
1. Hayden Paddon
Hyundai i20 N Rally2
145
2. M.Franceschi
SKODA Fabia RS Rally2
124
3. Miko Marczyk
SKODA Fabia RS Rally2
109
4. Andrea Mabellini
Skoda Fabia
101
5. Jon Armstrong
Ford Fiesta MkII Rally2
88
6. S. Tempestini
SKODA Fabia RS Rally2
59
7. Mads Ostberg
Citroen C3 Rally2
51
8. Yoann Bonato
Citroen C3 Rally2
49
9. Simon Wagner
SKODA Fabia RS Rally2
49
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Bajnokság 2024
a bajnokság végeredménye
1.
Velenczei Ádám
Skoda Fabia R5 Evo
169
2.
Csomós Miklós
Skoda Fabia RS Rally2
157
3. Német Gábor
Skoda Fabia RS Rally2
136
4.
Turán Frigyes
Volkswagen Polo GTi R5
124
5. Klausz Kristóf
Skoda Fabia R5 Evo
119
6.
Tóth Tibor
Skoda Fabia R5 Evo
80
7. Trencsényi J.
Skoda Fabia R5 Evo
72,5
8. Hadik András
Skoda Fabia R5 Evo
58
9. Osváth Péter
Skoda Fabia R5 Evo
52,5
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Challenge 2024
a bajnokság végeredménye
1. Balla Tamás
Mitsubishi Lancer Evo IX
143,25
2. Rongits Attila
Mitsubishi Lancer Evo IX
135
3. Marozsi Zsolt
Hyundai i20 R5 2.0
112
4.
Hulmann G.
LADA VFTS
96
5. Bodogán F.
LADA VFTS
87,25
6.
Kronome Ákos
SKODA Fabia R2
72,25
7. Tóth Barna
BMW E36
63
8. Nagy G.M.
Lada VFTS
43,5
9. Cseri József
LADA VFTS
43,5
teljes táblázat
Peugeot 208 Rally4 Cup Hungary
a bajnokság végeredménye
1.
Czékmány Norbert
Peugeot 208 Rally4
83
2.
Határ Attila
Peugeot 208 Rally4
60
3.
Kerék Balázs
Peugeot 208 Rally4
38,5
4. Berta László
Peugeot 208 Rally4
31
5. Viszló Csaba
Peugeot 208 Rally4
28,5
6. Zagyva Dorka
Peugeot 208 Rally4
22,75
7. Hibján József
Peugeot 208 Rally4
18
teljes táblázat
Országos Rally2 Bajnokság 2024
a bajnokság végeredménye
1. Baksai László
Lada VFTS
121,5
2. Tamás Gyula
Peugeot 208 R2
117,5
3. Ronavolgyi E.
Honda Civic
94
4. Várnai Dávid
Ford Fiesta R2T
82
5. Hauck Zsolt
Lada 2107
64
6. Tellér Antal
Peugeot 208
52
7. Ruszó Krisztián
Lada VFTS
45,5
8. Faltusz Dávid
Peugeot 208 R2
42,5
9. Molnár Ferenc
Lada VFTS
37,5
teljes táblázat
Országos Rally3 Bajnokság 2024
a bajnokság végeredménye
1. Bíró Gergő
Opel Astra
82
2. Rácz Gábor
Lada VFTS
80
3. Oberling K.
Suzuki Swift GTi
72
4. Bajusz Krisztián
Lada 2101
72
5. Kovács Dominik
Opel Astra
61
6. Szabó Zoltán
Lada 2105
60
7. Lipóczky Dani
BMW E36
51
8. Kerekes Bence
Lada VFTS
49
9. Kosztolányi L.
Lada 2101
40
teljes táblázat
Országos Historic Bajnokság 2024
a 4.futam,
a Székesfehérvár Rallye után
C géposztály
1. Mekler László
Alfa Romeo Giulia Sprint GTA
45
2. Tóth István
Škoda S120S
40,5
3. Emődi Balázs
Fiat 124
21,75
D géposztály
1. Wirtmann Ferenc
Ford Escort RS
120
2. Csukovics István
Lada 21013
78,5
3. Müller Roland
Lada VAZ 2101
65,5
E géposztály
1. Érdi Tibor Jr.
Ford Sierra Cosworth 4x4
90
2. Szombathelyi P.
Lada VFTS
82,5
3. Zsolna József
Lada 2105
69,5
teljes táblázat
Országos Rallycross Bajnokság 2024
a 2.futam után
1. Benyó Máté
Peugeot 208
42
2. Kárai Tamás
Audi S1
22
3. Ales Fucik
Volkswagen Polo
22
4. Antal István
Mitsubishi Colt
20
5. Kotán Péter
Ford Focus
19
6. Pál Krisztián
Skoda Fabia
19
7. Z.Staniszewszki
Ford FIesta
18
8. Alois Höller
Ford Fiesta RX
13
9. Koncseg Zoltán
Audi A1
13
teljes táblázat

FORRaS_Rallye_Sprint_1

Baranya Kupa után, a baranyai sprintek előtt

Két hete ért véget a STEFANI Baranya Kupa és ezzel a hazai rali életben is kitört a nyári szabadságolások ideje. Az egyetlen önálló, évtizedes hagyományokkal bíró Rallye2 - Historic Ob futam értékelésére és a még a Marco Racing Team előtt álló Rallye Sprint Bajnoki (MARB) futamok változásainak, lehetőségeinek bemutatására kértem Markó Tibor rendezőt.

Kezdjük a STEFANI Baranya Kupával! A verseny óta eltelt idő alatt talán már letisztult benned is a kép. Milyennek értékeled a komlói futamot?
A válaszom összetett, hiszen amint azt korábban is vallottam minden verseny saját "személyiséggel rendelkezik", amelynek alakulását több tényező is befolyásolja. Az első és legmeghatározóbb talán a rendezői munka, amelyet kiegészít a szerencse is, aztán a versenyzők teljesítménye és száma, az időjárás alakulása sem közömbös, ahogy a nézők érdeklődése sem és jelen van jó néhány kisebb tényező is. Általában abban tudom mérni a saját rendezvényünk sikerességét, hogy az általunk, rendezők által előzetesen megtervezett dolgokból mennyi tud sikeresen és használhatóan, észrevehetően megvalósulni. Érzésem szerint - a versenyt megelőzően felbukkanó nem várt akadályok és problémák ellenére - jól sikerült a rendezvény. A visszajelzések számomra nagyon fontosak, mert ezek határozzák meg, hogy a jövőbeni rendezvényeinken melyek azok az összetevők, amelyeket meg kell tartanunk, és melyek azok, amelyeken javítanunk, fejlesztenünk kell. Elsődleges visszacsatolás a versenyzők véleménye, érzése, ezért a versenyeinken igyekszem minél többet beszélgetni velük, és a cél ceremóniák esetében az elsőtől az utolsó célba érkezőig ott vagyok a helyszínen. Egyrészt, mert szerintem ez egy rendezőtől elvárható, másrészt, mert érdekel, hogy miként vélekednek, mit nyilatkoznak a versenyzők a mögöttük álló eseményről.
A STEFANI Baranya Kupa céljában idén is jó volt rendezőnek lenni! Komoly feltöltődés volt a versenyzők elismerése, a kivétel nélküli elégedett és mosolygó arcok! Ez jó! Ez nagyon jó! Ha "gondos gazdaként" látom Őket (versenyzők) vendégül, visszatérnek még hozzánk, a Marco Racing Team versenyeire, és pontosan ez a célunk!

forras_rallye_sprint_4

 

És a szakmai oldal?
Természetesen az is fontos! A sokak által elismert és megbecsült szakemberek véleménye fontos, és az építő kritikára is szükség van a fejlődéshez. Persze akadnak olyan vélemények is, amelyekből sem táplálkozni, sem építkezni nem lehet, de ezek is az élet részét képezik, és ez így van rendjén, ezzel együtt élünk. Egy barátom tanította: élni, és élni hagyni, talán ez a legfontosabb az élet minden területén. A szakmai oldal is elismerően nyilatkozott a versenyről, ami természetesen szintén jól esik és nem utolsó sorban a nézők véleménye, reakciói is komoly jelentéssel bírnak. Az idei versenyen az egyik legnagyobb öröm számomra pont a nézők érdeklődésének intenzitása volt. Az árpádtetői gyorsasági stop állomásának környékén nagyon sok nézői autó parkolt a nap közepén. Az autók mennyisége a "nagytesó", azaz a Mecsek Rallye idején tapasztalható mennyiséget idézte, és ez is nagyon örömteli volt. A pozitív visszacsatolások mennyiségének szempontjából ez egy nagyon jó kis verseny volt.  

A versenyen eltöltött napok alatt mi is csupa pozitív véleménnyel találkoztunk, és ahogy Te is említetted, mosolygós versenyzőkkel! Van erre külön recept?
Ahhoz, hogy egy verseny jól sikerüljön, gondos rendezői csapat kell, elhivatott és kitartó csapattagokkal. De ez még önmagában sokszor nem elég. Ahhoz, hogy egy versenyen ilyen hangulat alakuljon ki a rendezői csapat (rendezők, a pécsi sportbírók, MRT aktivistái, segítői) lelkesedésén kívül szükség van a versenyzők elégedettségéből táplálkozó jó kedvre és természetesen a nézőkre is! Ezen a versenyen meg volt az összes hozzávaló, így egyszerűen nem sülhetett ki rossz végeredmény belőle. Nagyon örülök annak is, hogy a nézőket is sikerült megfelelően kiszolgálnunk, mert csak így lehet őket is hosszútávon is visszacsalogatni a pályák szélére. Nem utolsó sorban a verseny megvalósulását segítő támogatóink is jól érezték magukat és kivétel nélkül elégedettek voltak. Ez a partneri viszonyunk esetleges folytatása szempontjából meghatározó. De!

forras_rallye_sprint_3

De?
De fontos tisztán látnunk! Jól sikerült verseny volt, de nyilván ez sem volt hibátlan, és a hibáinkból tanulnunk illik, tanulnunk kell. A versenyt megelőzően ismét nem várt akadályokba ütköztünk az engedélyeztetés folyamatában. Nagy szerencsénk van, hogy nem csak akkor kerültek elő tettre kész, tenyerüket dörzsölő emberek, amikor akadályt gördítettek a verseny megvalósulása elé, hanem akkor is, amikor ezeket a problémákat rendkívül hatékonyan kezelték. Amint azt már korábban nyilatkoztam, ismét Móczár Péter Alelnök Úr (MNASZ) intézkedett hatékonyan és sikerrel, akár csak más OB futamok esetében is. És a hab a tortán, hogy mindezt két műtéte között, a betegágyában fekve oldotta meg.

Visszatérve az eredeti kérdéshez, a versenyzők szinte kivétel nélkül örömmel fogadták a rendezői gesztusokat köztük a hideg italokat és a csokit.
Jól esik, hogy a versenyzőknek feltűnik és az is, hogy hálásak ezekért a megmozdulásokért. Külön készültünk sok jéggel és "húsos ládákkal" (persze tisztára mosottakkal), hogy első alkalommal ebéd után hűtött energia italt és csokit, azt követően a délutáni hőségben pedig hideg vizet és csokit kapjanak a versenyzők energia utánpótlásként (köszönöm a Kakuszi testvérek segítségét is!). És ez esetben a hidegen volt hangsúly. A képlet egyszerű: langyos vagy húgy meleg vizet osztogatni nem kunszt, azt nem is kell, hiszen az van a versenyautóban is. 

Úgy tűnt Komló városa ezúttal is szeretettel fogadta a rendezvényt.
Az elmúlt bő évtizedben újra sikerült "meghonosítani" Komlón a ralisportot. Ez már kétségtelen tény. Sokan, sokat tettek ezért a sikerért a múltban is és tesznek a jelenben is. Köszönet érte minden pártolónknak! Szerencsére Polics József polgármester úr és a város képviselő testülete is felismeri és látja a ralisportban rejlő értékeket, lehetőséget. Ahogy polgármester úr is nyilatkozta, talán sikerült egy kicsit őt megfertőznünk ralisporttal. A kompromisszum készség, a segítő szándék első osztályú, és bár szűkösek a város gazdasági lehetőségei, a rendelkezésre álló forrásokat kihasználva támogatja, segíti a versenyt a város.   

forras_rallye_sprint_6

Minden jó, ha a vége jó?
Nem szeretném túllihegni a dolgot! A csapat nevében köszönöm minden támogatónk segítségét, és természetesen örömmel tölt el az átlagosnál is több pozitív visszajelzés, amelyet szintén köszönünk szépen. Nem titok, nekem szülővárosom ez az egykori bányászvároska, és remélem, hogy még sokáig adott lesz a lehetőség OB futamokat szerveznünk Komlóra. 

A jól megérdemelt pihenés helyett újabb feladatok előtt áll a Marco Racing Team. Az MNASZ MARB déli régiójában, a Rallye Sprint Bajnokság hátralévő két futamának megrendezése vár még rátok.
Köszönöm, vártam már a kérdést! Meghatóan jól informált vagy! :o) 

Említetted, hogy nem ment minden zökkenőmentesen.
Valóban így volt, de úgy tűnik, hogy ez az év már csak ilyen. Az év elején meghirdetett versenynaptárunkon változtatni vagyunk kénytelenek. Az időpontok nem változnak, de a helyszínek igen. Sok éves tradíció szakad meg idén kényszerűségből, ugyanis az Árpádtetői verseny helyszínt törölni vagyunk kénytelenek az idei versenynaptárból. Móczár Péter Alelnök úrral már dolgozunk azon, hogy az idei évben a Mecsekkel kapcsolatosan kialakult engedélyeztetési anomáliákra ("zöld" oldalon) hosszú távú, minden érintett számára elfogadható megoldás szülessen. A szakmai munka elkezdődött, amit reményeink szerint egy miniszteri rendelet zár majd le. Jó úton haladunk ez ügyben, és az ügy végkifejlete beton biztos megoldást hoz a jövőre nézve.

Miként változik a Rallye Sprint Bajnokság versenynaptára?
A változás kényszere hirtelen jött, így nekünk is gyorsan kellett reagálnunk rá. Az eredetileg évadzáró verseny helyszínként meghirdetett Komló - Zobákpuszta lép "előre", és az eredeti, 2014. szeptember 20-21. időpontban itt rendezünk versenyt, és az évadzárónk, 2014. október 25-26-i dátumán pedig egy vadonatúj, mecseki helyszínnel rukkolunk elő, ami szintén országo hírű, és közkedvelt szakasz.

forras_rallye_sprint_2
>> versenykiírás térképekkel és nevezési lappal <<

 

 
Térjünk vissza az előttünk álló versenyhez. Komló-Zobákpuszta. Ennyit árultál el eddig. Hogyan tovább?
A verseny neve FORRÁS Rallye Sprint, és az időpontja tehát: 2014. szeptember 20-21. 
Igyekszünk kedvezni a ralisport kedvelőinek, így próbálunk némi extrával szolgálni a "pót" helyszínt illetően is. A verseny megfejeltük egy prológgal, nem is akár milyennel, hanem az országos népszerűségnek örvendő komlói belvárosi prológgal! Tehát 2014. szeptember 20-án szombaton, az átvételek és pályabejárás után egy igazi csemege vár a nevezőkre, Prológ Komló város főutcáján, több ezer lelkes néző előtt. A vasárnap kizárólag a versenyről szól majd, hiszen reggel 7:00 órakor rajtol a mezőny, és kezdi meg az irányonként 3-3, azaz összesen 6 gyorsasági szakasz teljesítését a Vasas - Zobákpuszta, ill a Zobákpuszta - Vasas gyorsaságin.

 

forras_rallye_sprint_5

 

Kiket vártok a versenyre?
Természetesen minden MARB versenyzőt, azaz a sprinteseket, de adott a lehetőség a Licences versenyzők előtt is. MARB versenyről lévén szó, az MNASZ ORB, R2 és Historic licence-szel rendelkezők is rajthoz állhatnak és versenyezhetnek a számukra kiírt kategóriákban. És a STEFANI Baranya Kupán tapasztaltak után nagyon sok lelkes és fegyelmezett nézőt, hogy most se legyen gyengébb a hangulat!


Nevezési zárlat 1: 2014. szeptember 1.

Nevezési zárlat 2: 2014. szeptember 10.

 
Ez a hír most jelenik meg 5414. alkalommal
címkék: MARB, Markó
Share |
2014.09.20-21.
Magyar Amatőr Rallye Bajnokság 2014
FORRÁS Rallye Sprint
  
  
  
 
  
  
Fotóalbum címkék
h i r d e t é s
Hír címkék
Videó címkék
Fotóalbum címkék
H K Sz Cs P Sz V
21 22 23 24 252627
282930 31 010203
040506 07 08 0910
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21222324
2024.11.01-05.

részletes infóink

2024.11.02-03.

részletes infóink

2024.11.03.

részletes infóink

2024.11.03.

részletes infóink

2024.11.09-10.

részletes infóink

2024.11.09-10.

részletes infóink

2024.11.09-10.

részletes infóink

2024.06-2024.11.

részletes infóink


b a j n o k s á g o k :

World Rally Championship 2024
European Rally Championship 2024
Országos Rally Bajnokság 2024
Országos Rally Sprint Bajnokság 2024
k e d v e n c e i n k
Rallylive.hu
CarsAndGirls.hu
AutoSportFoto.sk
CarStyling.hu
WRC magazin

s t a t i s z t i k á k