Baranya Kupa után, a baranyai sprintek előtt
Két hete ért véget a STEFANI Baranya Kupa és ezzel a hazai rali életben is kitört a nyári szabadságolások ideje. Az egyetlen önálló, évtizedes hagyományokkal bíró Rallye2 - Historic Ob futam értékelésére és a még a Marco Racing Team előtt álló Rallye Sprint Bajnoki (MARB) futamok változásainak, lehetőségeinek bemutatására kértem Markó Tibor rendezőt.
Kezdjük a STEFANI Baranya Kupával! A verseny óta eltelt idő alatt talán már letisztult benned is a kép. Milyennek értékeled a komlói futamot?
A válaszom összetett, hiszen amint azt korábban is vallottam minden verseny saját "személyiséggel rendelkezik", amelynek alakulását több tényező is befolyásolja. Az első és legmeghatározóbb talán a rendezői munka, amelyet kiegészít a szerencse is, aztán a versenyzők teljesítménye és száma, az időjárás alakulása sem közömbös, ahogy a nézők érdeklődése sem és jelen van jó néhány kisebb tényező is. Általában abban tudom mérni a saját rendezvényünk sikerességét, hogy az általunk, rendezők által előzetesen megtervezett dolgokból mennyi tud sikeresen és használhatóan, észrevehetően megvalósulni. Érzésem szerint - a versenyt megelőzően felbukkanó nem várt akadályok és problémák ellenére - jól sikerült a rendezvény. A visszajelzések számomra nagyon fontosak, mert ezek határozzák meg, hogy a jövőbeni rendezvényeinken melyek azok az összetevők, amelyeket meg kell tartanunk, és melyek azok, amelyeken javítanunk, fejlesztenünk kell. Elsődleges visszacsatolás a versenyzők véleménye, érzése, ezért a versenyeinken igyekszem minél többet beszélgetni velük, és a cél ceremóniák esetében az elsőtől az utolsó célba érkezőig ott vagyok a helyszínen. Egyrészt, mert szerintem ez egy rendezőtől elvárható, másrészt, mert érdekel, hogy miként vélekednek, mit nyilatkoznak a versenyzők a mögöttük álló eseményről.
A STEFANI Baranya Kupa céljában idén is jó volt rendezőnek lenni! Komoly feltöltődés volt a versenyzők elismerése, a kivétel nélküli elégedett és mosolygó arcok! Ez jó! Ez nagyon jó! Ha "gondos gazdaként" látom Őket (versenyzők) vendégül, visszatérnek még hozzánk, a Marco Racing Team versenyeire, és pontosan ez a célunk!
És a szakmai oldal?
Természetesen az is fontos! A sokak által elismert és megbecsült szakemberek véleménye fontos, és az építő kritikára is szükség van a fejlődéshez. Persze akadnak olyan vélemények is, amelyekből sem táplálkozni, sem építkezni nem lehet, de ezek is az élet részét képezik, és ez így van rendjén, ezzel együtt élünk. Egy barátom tanította: élni, és élni hagyni, talán ez a legfontosabb az élet minden területén. A szakmai oldal is elismerően nyilatkozott a versenyről, ami természetesen szintén jól esik és nem utolsó sorban a nézők véleménye, reakciói is komoly jelentéssel bírnak. Az idei versenyen az egyik legnagyobb öröm számomra pont a nézők érdeklődésének intenzitása volt. Az árpádtetői gyorsasági stop állomásának környékén nagyon sok nézői autó parkolt a nap közepén. Az autók mennyisége a "nagytesó", azaz a Mecsek Rallye idején tapasztalható mennyiséget idézte, és ez is nagyon örömteli volt. A pozitív visszacsatolások mennyiségének szempontjából ez egy nagyon jó kis verseny volt.
A versenyen eltöltött napok alatt mi is csupa pozitív véleménnyel találkoztunk, és ahogy Te is említetted, mosolygós versenyzőkkel! Van erre külön recept?
Ahhoz, hogy egy verseny jól sikerüljön, gondos rendezői csapat kell, elhivatott és kitartó csapattagokkal. De ez még önmagában sokszor nem elég. Ahhoz, hogy egy versenyen ilyen hangulat alakuljon ki a rendezői csapat (rendezők, a pécsi sportbírók, MRT aktivistái, segítői) lelkesedésén kívül szükség van a versenyzők elégedettségéből táplálkozó jó kedvre és természetesen a nézőkre is! Ezen a versenyen meg volt az összes hozzávaló, így egyszerűen nem sülhetett ki rossz végeredmény belőle. Nagyon örülök annak is, hogy a nézőket is sikerült megfelelően kiszolgálnunk, mert csak így lehet őket is hosszútávon is visszacsalogatni a pályák szélére. Nem utolsó sorban a verseny megvalósulását segítő támogatóink is jól érezték magukat és kivétel nélkül elégedettek voltak. Ez a partneri viszonyunk esetleges folytatása szempontjából meghatározó. De!
De?
De fontos tisztán látnunk! Jól sikerült verseny volt, de nyilván ez sem volt hibátlan, és a hibáinkból tanulnunk illik, tanulnunk kell. A versenyt megelőzően ismét nem várt akadályokba ütköztünk az engedélyeztetés folyamatában. Nagy szerencsénk van, hogy nem csak akkor kerültek elő tettre kész, tenyerüket dörzsölő emberek, amikor akadályt gördítettek a verseny megvalósulása elé, hanem akkor is, amikor ezeket a problémákat rendkívül hatékonyan kezelték. Amint azt már korábban nyilatkoztam, ismét Móczár Péter Alelnök Úr (MNASZ) intézkedett hatékonyan és sikerrel, akár csak más OB futamok esetében is. És a hab a tortán, hogy mindezt két műtéte között, a betegágyában fekve oldotta meg.
Visszatérve az eredeti kérdéshez, a versenyzők szinte kivétel nélkül örömmel fogadták a rendezői gesztusokat köztük a hideg italokat és a csokit.
Jól esik, hogy a versenyzőknek feltűnik és az is, hogy hálásak ezekért a megmozdulásokért. Külön készültünk sok jéggel és "húsos ládákkal" (persze tisztára mosottakkal), hogy első alkalommal ebéd után hűtött energia italt és csokit, azt követően a délutáni hőségben pedig hideg vizet és csokit kapjanak a versenyzők energia utánpótlásként (köszönöm a Kakuszi testvérek segítségét is!). És ez esetben a hidegen volt hangsúly. A képlet egyszerű: langyos vagy húgy meleg vizet osztogatni nem kunszt, azt nem is kell, hiszen az van a versenyautóban is.
Úgy tűnt Komló városa ezúttal is szeretettel fogadta a rendezvényt.
Az elmúlt bő évtizedben újra sikerült "meghonosítani" Komlón a ralisportot. Ez már kétségtelen tény. Sokan, sokat tettek ezért a sikerért a múltban is és tesznek a jelenben is. Köszönet érte minden pártolónknak! Szerencsére Polics József polgármester úr és a város képviselő testülete is felismeri és látja a ralisportban rejlő értékeket, lehetőséget. Ahogy polgármester úr is nyilatkozta, talán sikerült egy kicsit őt megfertőznünk ralisporttal. A kompromisszum készség, a segítő szándék első osztályú, és bár szűkösek a város gazdasági lehetőségei, a rendelkezésre álló forrásokat kihasználva támogatja, segíti a versenyt a város.
Minden jó, ha a vége jó?
Nem szeretném túllihegni a dolgot! A csapat nevében köszönöm minden támogatónk segítségét, és természetesen örömmel tölt el az átlagosnál is több pozitív visszajelzés, amelyet szintén köszönünk szépen. Nem titok, nekem szülővárosom ez az egykori bányászvároska, és remélem, hogy még sokáig adott lesz a lehetőség OB futamokat szerveznünk Komlóra.
A jól megérdemelt pihenés helyett újabb feladatok előtt áll a Marco Racing Team. Az MNASZ MARB déli régiójában, a Rallye Sprint Bajnokság hátralévő két futamának megrendezése vár még rátok.
Köszönöm, vártam már a kérdést! Meghatóan jól informált vagy! :o)
Említetted, hogy nem ment minden zökkenőmentesen.
Valóban így volt, de úgy tűnik, hogy ez az év már csak ilyen. Az év elején meghirdetett versenynaptárunkon változtatni vagyunk kénytelenek. Az időpontok nem változnak, de a helyszínek igen. Sok éves tradíció szakad meg idén kényszerűségből, ugyanis az Árpádtetői verseny helyszínt törölni vagyunk kénytelenek az idei versenynaptárból. Móczár Péter Alelnök úrral már dolgozunk azon, hogy az idei évben a Mecsekkel kapcsolatosan kialakult engedélyeztetési anomáliákra ("zöld" oldalon) hosszú távú, minden érintett számára elfogadható megoldás szülessen. A szakmai munka elkezdődött, amit reményeink szerint egy miniszteri rendelet zár majd le. Jó úton haladunk ez ügyben, és az ügy végkifejlete beton biztos megoldást hoz a jövőre nézve.
Miként változik a Rallye Sprint Bajnokság versenynaptára?
A változás kényszere hirtelen jött, így nekünk is gyorsan kellett reagálnunk rá. Az eredetileg évadzáró verseny helyszínként meghirdetett Komló - Zobákpuszta lép "előre", és az eredeti, 2014. szeptember 20-21. időpontban itt rendezünk versenyt, és az évadzárónk, 2014. október 25-26-i dátumán pedig egy vadonatúj, mecseki helyszínnel rukkolunk elő, ami szintén országo hírű, és közkedvelt szakasz.
>> versenykiírás térképekkel és nevezési lappal <<
Térjünk vissza az előttünk álló versenyhez. Komló-Zobákpuszta. Ennyit árultál el eddig. Hogyan tovább?
A verseny neve FORRÁS Rallye Sprint, és az időpontja tehát: 2014. szeptember 20-21.
Igyekszünk kedvezni a ralisport kedvelőinek, így próbálunk némi extrával szolgálni a "pót" helyszínt illetően is. A verseny megfejeltük egy prológgal, nem is akár milyennel, hanem az országos népszerűségnek örvendő komlói belvárosi prológgal! Tehát 2014. szeptember 20-án szombaton, az átvételek és pályabejárás után egy igazi csemege vár a nevezőkre, Prológ Komló város főutcáján, több ezer lelkes néző előtt. A vasárnap kizárólag a versenyről szól majd, hiszen reggel 7:00 órakor rajtol a mezőny, és kezdi meg az irányonként 3-3, azaz összesen 6 gyorsasági szakasz teljesítését a Vasas - Zobákpuszta, ill a Zobákpuszta - Vasas gyorsaságin.
Kiket vártok a versenyre?
Természetesen minden MARB versenyzőt, azaz a sprinteseket, de adott a lehetőség a Licences versenyzők előtt is. MARB versenyről lévén szó, az MNASZ ORB, R2 és Historic licence-szel rendelkezők is rajthoz állhatnak és versenyezhetnek a számukra kiírt kategóriákban. És a STEFANI Baranya Kupán tapasztaltak után nagyon sok lelkes és fegyelmezett nézőt, hogy most se legyen gyengébb a hangulat!
Nevezési zárlat 1: 2014. szeptember 1.
Nevezési zárlat 2: 2014. szeptember 10.