Érdekesség. Matek.
eresbé 8fő (mnasz oldal) 6 igen született. Ma 3 rsb tag jelentette ki, hogy vagy nem szavazta meg, vagy nem is válaszolt az emailes szavazásra.:):) Ha ez igaz, és őszinték, akkor 8-3 az 5.
Van olyan eresbé tag aki szerint 9-en vannak. Biztos úgy számolt, mint a gyerekek mikor azt bizonyítják, hogy csak kilenc ujjuk van, a tíz helyet: egyem kettem, hármam, négyem, ötöm, hatom, hetem hétem, nyolcam, kilencem. :):)
Persze ha valakit érdekel és még Tag is, besétál, írat betekint, és megnézi az elektronikus szavazás méljeit. (csodát lát).
Ha van egy kis időtök olvassátok el a 11/2015 RSB közleményt!
meglepő és mulatságos:):)
A 11/2015 közlemény a 22/2015 elektr. eresbé határozatot tartalmazza! a HUSzONKETTEDIKET! Ha megnézitek az MNASZ oldalt ez az egyetlen egy határozat van publikálva! Ebből adódik, hogy az előtte lévő 21 nincs, mert a Tagok nem lettek tájékoztatva.
Az új Alapszabály és a régi is egyértelműen rendelkezik a megjelentetési kötelezettségről! (42/A§ 11 pont) Ez nincs betartva a szakágvezető által.
Mosolyogjunk:
11/2015 közleményből szó szerint idézve: "Az L1 és L2 kategória, kizárólag a mezőny MARB után rajtolhat." Mezőny MARB, ez az! Kicit beszél magyar, de iszmer mezőny MARB :):)
Nyócan vannak, ebből hatan igeneztek az alábbira:
Határozatból idézve:
"A rajtengedélyeknek feltétele az RSB MARB rajtengedély jóváhagyó munkabizottság jóváhagyása, mellyel kapcsolatosan a rajtlistát a rendezőnek a rendezvény megrendezése előtt legkésőbb 24 órával meg kell küldenie az az RSB számára."
Érted! a RAJTLISTÁT 24 órával előtte! Fogalmuk sincs a rallye alapvető szabályairól, pláne a MARB szabályokról! (rajtlista csak az 1. F.T. ülés után van, szokott lenni, addig nem is lehet, na jó ideiglenes:):))
max. egy nevezési listát kérhetnének 24 órával előtte. De, még ez is megkérdőjelezhető, hiszen van helyszíni nevezés is.
A verseny kezdete, az átvételek időpontja, szombat 12:00-től. A hivatalos rajtlista szombat esete 19:30-kor kerül kiadásra. Szakmai a csapat, kenik-vágják a versenyek csinyját-binját. Mind a HAT igenes elmehet a ……… (mi lesz még Egerben :):))
Még egy:
„A Déli-régió rendezője által nem hivatalosan kiírt és megjelentetett regionális Super 2WD és Super 4WD kategóriákat az RSB nem engedélyezi, és az illetékes bizottsága nem kíván rajtengedélyt kiadni.”
Nem engedélyezi a régiós kategóriákat. Ebben egy a bibi a kiírást már jóváhagyták, abban szerepel.
illetékes bizottsága nem kíván rajtengedélyt kiadni. Nincs határozat az illetékes bizottság létrehozásáról, de van illetékes elvtárs:):)
Tudom, hogy csak okoskodás, de:
a piros/sárga csíkos zászló pont azok közé tartozik, amelyikkel NEM szabad integetni(értsd lengetni) hanem kifeszített állatpotban kell bemutatni a versenyzőknek.
(hátha vizsga előtt álló kezdők is olvassák...)
2004 Bútor R. és Tóth V.?
Jó társaságban forogtál anno!
Egyáltalán nem biztos, hogy jobban értek hozzá! Az látszik biztosnak, hogy mondjuk, generációs okok miatt máshogy látunk dolgokat. Pl:
"Azt írtam hogy azt a néhány sport szabályt ami a sprintekre vonatkozik, felesleges vizgakötelessé tenni. kb két bekezdés, 3 mondatban el tudom mondani a-z. ( a technikai és rendezési szabályok nem tartoznak ide)."
Első hiba, hogy a rendezési és technikai szabályok nem tartoznak ide! Miért nem?
"Az igazi rally az más műfaj, komplex szabályok, van mit ismerni és van tétje is."
A nagyok az RVSZ-ből vizsgáznak. E dokumentum terjedelme 171 oldal. A MARB szabályok terjedelme 49 oldal. Nem gondolom, hogy három mondatban elmondható lenne. Terjedelme alapján "csak”"harmad annyira komplex, mint az RVSZ. Az más kérdés, hogy ez a szabályzat alkalmas-e vizsga alapnak?
"Látszólag nem vagy képben a jelenkori sprinttel, és úgy agitálsz vizsgakötelezettség mellett."
Sem a rallye-ban, sem a sprintben, a zászló jelzéseknek soha nem volt túl nagy jelentősége. Tök mindegy, hogy melyiket nem használják. Viszont szerintem, főleg biztonsági szempontok miatt lenne a zászlókban lehetőség.
Ha egy párost érdekel a rallye, akkor kell, hogy érdekelje őket a szabályzat is, ami alapján működik. Ha érdekli őket, akkor kötelezettségek nélkül is meg fogják ismerni. Ha megismerik, akkor tudni is fogják, ha pedig tudják, akkor nem lehet probléma vizsgázni belőle. (Az anyagi vonzatokat most hagyjuk.) Ha így van, akkor mi a probléma a vizsga előírásával? Ha nem így van, akkor meg miről beszélünk?
Hogy érthetőbb legyek:
Te, mint ótóversenyző, nézed a barátnőddel (aki sok különbséget nem tud tenni a F1 és a rallye között), a F1-et, Ha Te, csak a sárga, meg a piros zászlót ismered, mit mondasz arra a kérdésére, hogy most miért lengetik a kék zászlót, mikor az előbb csak tartották? Vagy mit integetnek a piros-sárga csíkos zászlóval? Elütheted a választ azzal, hogy Te csak sprintes vagy, de Ő azt fogja kérdezni magában, hogy milyen ótóversenyző vagy Te, ha még a F1-et sem érted? Na, többek közt ehhez is kell a szabályismeret. Nem a kivonatos, hanem a teljes.
"Költői kérdés:
Egy X évenkénti minimumvizsgától fogja ezt szerinted tudni bárki?"
Én 2004-ben vizsgáztam talán harmadszor, és biztosan utoljára. A vizsgán Bútor Robi, és Tóth Vili ültek mellettem. Szerinted Ők, 2004-ben(!) még mit nem tudtak, a rallye-ról, hogy vizsgázniuk kellett?
Sehol nem írtam hogy nem kell ismerni a szabályokat. Kell ,és legyen is hangoztatva minden lehetséges fórumon, eligazításon, és dokumentumban.
Azt írtam hogy azt a néhány sport szabályt ami a sprintekre vonatkozik, felesleges vizgakötelessé tenni. kb két bekezdés, 3 mondatban el tudom ondani a-z. ( a technikai és rendezési szabályok nem tartoznak ide).
Költői kérdés:
Egy X évenkénti minimumvizsgától fogja ezt szerinted tudni bárki?
Mégis miből vizsgáztatnál úgy hogy annak legyen is értelme?
Látszólag nem vagy képben a jelenkori sprinttel, és úgy agitálsz vizsgakötelezettség mellett.
Az igazi rally az más műfaj, komplex szabályok, van mit ismerni és van tétje is. (na azért a minimumvizsgát ott is megcsinálja bárki, ha nem esőre akkor 2 perc mulva nekifutva mint tudjuk)
Nem vitatom hogy sokkal jobban értesz hozzá mint én.
balli!
Talán Te is beülhetnél Statler és Waldorf közé a páholyba.
Kritizálsz, gúnyolódsz, és eközben a kedvelt sportod alapvető fogalmaival sem vagy tisztába.
"Megfogtátok a lényeget látom.
Minden tiszteletem a Tiétek, de tényleg ez a l'art pour art intellektuális maszturbálás a lényeg ?"
Tudod mit? -Ha szerinted egy sok ember által közösen játszott, sportnak nevezet, nem is veszélytelen valamiben, ahol még eredményt is hirdetnek, a résztvevőknek nem kell ismerniük a szabályokat, illetve azt a keveset elég, ha csak a kiírás tartalmazza (amit, mint tudjuk mindenki lelkiismeretesen, az utolsó betűig el is szokott olvasni ), akkor ez tényleg csak "intellektuális maszturbálás". Kár, hogy Te nem tudsz, nem akarsz, vagy csak egyszerűen nem vehetsz részt benne.
Hillmann,
Valóban közúti szakasz a magyarban megszokott terminus. Népi nevén ETAP (ami tök helytelen, nem is értik külföldiek mit etapolunk itt).
Dictus...,
Feltételezel valamit, én meg a sprint versenyeken évek ót használt és ismert konkrét két zászlóra gondoltam.
Megfogtátok a lényeget látom.
Minden tiszteletem a Tiétek, de tényleg ez a l'art pour art intellektuális maszturbálás a lényeg ?
A kétféle zászlót, gondolom a nemzeti színű rajt, és a kockás cél zászlóra értetted. Bár szerintem egyiket sem használják sprinten…
Viszont lehet(ne) jelezni zászlóval a csúszós pályát, a lassan haladó, műszaki hibás autót, piros zászlóval a futam rendkívüli végét, a műszaki hibás járművet (nem ugyan az, mint fent!) stb.
Lehetnének standard magatartási formák baleset esetére, és ha már központi a szervezés, akkor lehetne tudni az adminisztratív és biztonsági előírásokat ect. ect.
Most mégis milyen minimumvizsgán rugózunk a sprintesek számára?
Mi az az óriási tudás ami hiányzik?
Van kétféle zászló, meg kell állni a stopban, a rajtban ott kell lenni beöltözve. Kb ennyi sportszabály van, ez el is hangzik minden verseny előtti eligazításon és benne van minden kiírásban.
Nincs percre menés, nincs közúti szekció, nincs parc fermé, csak jelképes menetlevél van ...