Meghívást kaptam egy tesztre, a PROFIKO Rally Teamnél jártunk Turán Fricivel.
Miért vagyunk itt? Kipróbáltuk Karel Treny-ék Skoda Fabia WRC-jét. Ugye már mentünk az Octaviájukkal és ha viccesen akarnék fogalmazni, mondhatnám, hogy ki szerettünk volna próbálni még egy WRC-ét, amíg lehet… Ha már a WRC-k korszaka Magyarországon leáldozóban van…
Ezek szerint ezzel az autóval láthatunk a szezonzáró komlói futamon? Igen! Több oka is van ennek: Az első természetesen a pénz, hiszen a Fabia jóval olcsóbb, mint a Peugeot. Logisztikailag sem lett volna egyszerű feladat megoldani most a korábbi autóval a versenyzést, hiszen a BOZIAN Spanyolországban volt a VB futamon, Dani Snobeck tízedik helyen végzett az autóval. A harmadik ok pedig, hogy nekünk most nem nagyon kell sietnünk Komlón. Be kellene fejeznünk a versenyt. A második helyünk bebiztosításához elég egy pontot szereznünk. Mivel Spici nem indul, egyedül Érdi Tibi veszélyes az év végi ezüstre. Ha Ő nyer és mi nem szerzünk pontot, akkor lehet veszélyben ez a helyünk.
Tehát ezek függvényében ezen a hétvégén nem olyan stílusban szeretnénk autózni, amit eddig megszoktak a rallyongók. A pontos, íven való autózás helyett megpróbálunk keresztben, hosszában közlekedni. Szeretnénk kiszolgálni a nézőket és méltóképpen elbúcsúzni a WRC-s korszaktól.
Vége? Számunkra mindenképp. A jövő évi elképzelésekhez nem fogunk tudni támogatókat találni. Eddig sem volt könnyű összerakni egy WRC-s évet, de ha a mezőny végén kell autózni ezekkel az autókkal, akkor nagyon kevés az esély arra, hogy támogatókat találjunk, ami azt gondolom teljesen érthető.
Éppen ezért méltóképpen és látványosan szeretnénk elbúcsúzni ettől a kategóriától.
Ez a Fabia nehezebb autó, mint a Peugeot volt? Beszéljünk egy kicsit erről a történetről... Azt gondolom, hogy a 307 WRC sem volt könnyebb, mint azt a szabályok lehetővé teszik.
Gondolkoztunk vicces feliratokon az autóra (1230+, >1230), de igazából nem akarjuk ezt kiélezni. Volt egy bizottsági döntés, ami helyt adott a mi fellebbezésünknek. Ez a dolog megtörtént, lezárult. Természetesen azt az örömöt már nem tudják visszaadni, amit ott a verseny végén elvettek. Volt két hét, amikor bizonytalanságban tartottak minket, bár én meg voltam győződve az igazunkról. Biztos voltam benne, hogy a mérési metódus volt hibás, pontatlan. Azt a versenygyőzelmet, amit nem tudtunk megünnepelni, azt már nem tudjuk visszakapni, de most megpróbáljuk a nézőket és magunkat is mosolygásra bírni, hiszen tét nélkül, látványosan szeretnénk autózni ezen a versenyen.
Lehet már látni, hogy a WRC után mi következik? Mi az irány? Mindenképp a rally! A lehetőségek köztudottak és adottak. Lehet menni itthon N-es vagy S2000-es autóval. Lehet menni külföldön N-es vagy S2000-essel, illetve lehet menni WRC-vel is, olyan bajnokságban, ahol értékelik ezeket az autókat, illetve lehet menni világbajnoki futamon bármivel. Mi két irányban folytatjuk a tárgyalásainkat. Az egyik a Magyar Bajnokság 2010-ben. A másikról még nem igazán szeretnék beszélni. Mind a két tervünkben szerepel a BOZIAN csapat…
Ismerve a Turán Motorsportot, mint csapatot, elmondhatom, hogy egy összeforrott, jó hangulatú társaság, ahol mindenki tudja mi a dolga. Nagyon jó évünk volt! Nagy köszönettel tartozom Gabinak a navigátoromnak és az egész csapatnak, akik mellettünk álltak. Mindenki, aki ott volt, az azért volt ott, mert szükség volt rájuk és komoly munkával segítették elő a mi gondmentes versenyzésünket. Boldog vagyok ha visszagondolok az évre, hiszen nagyon sok szép versenyt tudhatunk magunknak. Két bajnoki futamon tudtunk nyerni.
Ki kell emelnem, hogy idén a BOZIAN csapat támogatásával versenyeztünk, hiszen látván az anyagi lehetőségeinket, ehhez igazodva adtak nekünk árajánlatot. Az, hogy ennyi futamon tudtunk idén menni, az a támogatóinkon és a BOZIAN csapaton múlott, amit ezúton is köszönök!
Olyan kapcsolatunk alakult ki idén a francia csapattal, amit butaság lenne veszni hagyni. Maximális bizalmon alapuló, nagyon jól működő kapcsolat van a két csapat között, remélem, hogy ennek lesz folytatása…