RALLYCROSS VILÁG- ÉS EURÓPA-BAJNOKSÁG - Kárai Trans World RX of Hungary - 2024.07.27-28
Friciék a tűzzel játszanak
Élménybeszámoló - 3.
2011-05-07
élménybeszámoló • DuEn
h i r d e t é s
Összes oldal:
710363868
Napi oldal:
114129
Jelenleg:
3099
Regisztrált:
0
kiemelt partnerünk :
Peugeot Magyarország

további partnereink :

AutoDekor

BusLine

webshopunk :

duenShop.hu - a rallyongók boltja

Hungarian Virtual
Rally Championship 2024
a bajnokság állása az 1.futam után
1. Suborits Péter
208
2. Kasza Kristóf
196
3.
Fónagy Kristóf
190
4. Gách Bence
175
5. Bíró-Ambrus Roland
174
6. Tóth Richárd
167
7. Gönczi Dániel
161
8. Csortos László
157
9. Petrovszki Máté
153
teljes táblázat
World Rally Championship 2024
a 7.futam, Rally Poland után
1. Thierry Neuville
Hyundai i20 N Rally1
136
2. Elfyn Ewans
Toyota Yaris GR Rally1
121
3. Ott Tanak
Hyundai i20 N Rally1
115
4. Sebastian Ogier
Toyota Yaris GR Rally1
92
5. Adrien Fourmaux
Ford Puma Rally1
91
6. Kalle Rovanpera
Toyota Yaris GR Rally1
63
7. T. Katsuma
Toyota Yaris GR Rally1
58
8. A.Mikkelsen
Hyundai i20 N Rally1
29
9. Dani Sordo
Hyundai i20 N Rally1
27
teljes táblázat
European Rally Championship 2024
a 4.futam,
a Rally Estonia után
1. Hayden Paddon
Hyundai i20 N Rally2
73
2. M.Franceschi
SKODA Fabia RS Rally2
63
3. Mads Ostberg
Citroen C3 Rally2
53
4. Jon Armstrong
Ford Fiesta MkII
25
5. S. Tempestini
SKODA Fabia RS Rally2
40
6. Miko Marczyk
SKODA Fabia RS Rally2
40
7. Oliver Solberg
SKODA Fabia RS Rally2
35
8. Georg Linnamae
Toyota Yaris GR Rally2
26
9. Andrea Mabellini
Skoda Fabia
28
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Bajnokság 2024
a 4.futam,
a Székesfehérvár Rallye után
1.
Csomós Miklós
Skoda Fabia RS Rally2
122
2.
Turán Frigyes
Volkswagen Polo GTi R5
103
3.
Velenczei Ádám
Skoda Fabia R5 Evo
96
4. Német Gábor
Skoda Fabia RS Rally2
85,5
5. Klausz Kristóf
Skoda Fabia R5 Evo
77
6.
Tóth Tibor
Skoda Fabia R5 Evo
71
7. Trencsényi J.
Skoda Fabia R5 Evo
56,5
8. László Martin
Skoda Fabia RS Rally2
35,5
9. Osváth Péter
Skoda Fabia R5 Evo
35,5
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Challenge 2024
a 4.futam,
a Székesfehérvár Rallye után
1. Marozsi Zsolt
Hyundai i20 R5 2.0
112
2. Rongits Attila
Mitsubishi Lancer Evo IX
85
3. Bodogán F.
LADA VFTS
82,5
4. Balla Tamás
Mitsubishi Lancer Evo IX
74,75
5.
Hulmann Gábor
LADA VFTS
72
6.
Kronome Ákos
SKODA Fabia R2
42,5
7. Cseri József
LADA VFTS
37,5
8. Hevesi Norbert
BMW E36
35
9. Prigyeni Péter
LADA 2107
34,5
teljes táblázat
Peugeot 208 Rally4 Cup Hungary
a 4.futam,
a Székesfehérvár Rallye után
1.
Czékmány Norbert
Peugeot 208 Rally4
50
2.
Határ Attila
Peugeot 208 Rally4
35
3.
Kerék Balázs
Peugeot 208 Rally4
31,5
4. Viszló Csaba
Peugeot 208 Rally4
28,5
5. Berta László
Peugeot 208 Rally4
20
6. Zagyva Dorka
Peugeot 208 Rally4
14,25
7. Hibján József
Peugeot 208 Rally4
12
teljes táblázat
Országos Rally2 Bajnokság 2024
a 4.futam,
a Székesfehérvár Rallye után
1. Baksai László
Lada VFTS
96,5
2. Ronavolgyi E.
Honda Civic
73
3. Tamás Gyula
Peugeot 208 R2
61,5
4. Várnai Dávid
Ford Fiesta R2T
54
5. Ruszó Krisztián
Lada VFTS
42
6. Szetei Norbert
Peugeot 208
37
7. Görög Péter
Citroen C2 R2
35,5
8. Hauck Zsolt
Lada 2107
28
9. Strider Zoltán
Peugeot 208
26
teljes táblázat
Országos Rally3 Bajnokság 2024
a 4.futam,
a Székesfehérvár Rallye után
1. Kovács Dominik
Opel Astra
59
2. Bíró Gergő
Opel Astra
53
3. Bajusz Krisztián
Lada 2101
46
4. Kosztolányi L.
Lada 2101
40
5. Bévárdi Péter
Lada 2107
35
6. Kerekes Bence
Lada VFTS
34
7. Fenyvesi Péter
Lada 21013
33
8. Krámpek Nándor
Lada 2107
31
9. Oberling K.
Suzuki Swift GTi
29
teljes táblázat
Országos Historic Bajnokság 2024
a 2.futam,
a II.Diósgyőr Rally után
D géposztály
1. Wirtmann Ferenc
Ford Escort RS
45
2. Nagy István
Volkswagen Golf
27
3. Müller Roland
Lada 2101
24
E géposztály
1. Érdi Tibor Jr.
Ford Sierra Cosworth 4x4
45
2. Varga C. Zoltán
BMW E30 M3
28
3. Hankó László
Lada 2107
26
teljes táblázat
Országos Rallycross Bajnokság 2024
a 2.futam után
1. Benyó Máté
Peugeot 208
42
2. Kárai Tamás
Audi S1
22
3. Ales Fucik
Volkswagen Polo
22
4. Antal István
Mitsubishi Colt
20
5. Kotán Péter
Ford Focus
19
6. Pál Krisztián
Skoda Fabia
19
7. Z.Staniszewszki
Ford FIesta
18
8. Alois Höller
Ford Fiesta RX
13
9. Koncseg Zoltán
Audi A1
13
teljes táblázat

A pályabejárással fejeztem be az élménybeszámolót, most kettőt kapsz egyben, sampont és hajkondícionálót… Shakedown és az első versenynap.

Csütörtökön délelőtt végre láthattuk mozgásban a shakedown-on MINI WRC-ket. Jól mozognak…

friciek_a_tuzzel_jatszanak_1

Akik ott voltak, láthatták, ahogy a Citroenek is éghető anyagból készülnek, nem csak a Fordok. Merksteijn autója lángra kapott a shakedown-on, volt egy kis riadalom, csúszott fél órát a program.

Alig több, mint 1 kilométeren olyan nyomokat ástak ki maguknak a WRC-k, hogy mire Érdi Tibiék a délutáni műszakban odaértek, már emelő nélkül lehetett kereket cserélni az autókon, annyira felültek a haspáncélukra a nyomban autózva.
friciek_a_tuzzel_jatszanak_2
Friciék 2x mentek fel a ronda, de kicsi gyorsaságira. Nem volt értelme az autót nyúzni, a shakedown pályája teljesen más jellegű volt, mint azok a szakaszok, amik az elkövetkezendő három napban várnak a fiúkra.
Meg kell említenem egy mások számára megmosolyogtató jelenetet (gondolom az ott lévő olaszok élménybeszámolóit ritkábban olvassátok, és nekik csak egy jó nevetés volt, ami nekem egy komplett szolgáltatás…) A külső íven állva az első visszafordítóban megékezett a másik holland Citroenes és úgy döntött nem a nyomban fordul. Ezt nyomban (vigyázz, ez már itt időhatározó!) le is reagálta az autó kereke és a felület, amin mind a négy kerék hajtott és kaptam egy teljes földzuhanyt!

friciek_a_tuzzel_jatszanak_3

Nem mondhatjuk rám, hogy földhöz ragadt lennék, itt inkább az ellenkezője történt.
Azzal nyugtattam magam, hogy ez a pálya teljesen más, mint a többi, és hogy remélhetőleg nem lesz több ilyen… 

friciek_a_tuzzel_jatszanak_4

A shakedown után szerviz, az autókon az utolsó állításokat végzik az MM Motorsport szerelői. A fiúk a rajtdobogó előtt pihenni mentek, én a sajtóirodán próbáltam egy vállszélességnyi helyet szerezni, hogy a képeket fel tudjam rakni, tudjak kicsit pályabejárós élménycsomagot írni és az otthoni dolgokból is el tudjak intézni párat tűzoltás jelleggel.
Pont elkészültem a rajtceremóniára. Sajnos a VW WRC projektjének sajtótájékoztatója kimaradt az életemből, pedig vicces lehetett, ahogy a komplett MSport és a Citroen Racing az első sorból 'tapsolt' a Skodából cuccokat átpakoló konszernnek, ahol valószínűleg nem azt tűzték a zászlóra, hogy a  'másodikhelyiselég'.

A rajtceremónia 30 méterre volt a rally központjától, nem lehetett arra hivatkozni, hogy valaki nem talál oda. Lelátó, illusztris vendégek, fura pódium, öröm, boldogság. Kár róla többet beszélni, a képek elmondják. Annyi volt, amennyinek egy rajtceremóniának lennie kell.

friciek_a_tuzzel_jatszanak_5


A pénteki versenynap a WRC mezőnyének új, Nekünk pedig távoli pályákon zajlott. Korán kellett indulni, hogy az első szakaszra odaérjünk, 140 kilométert kellett reggelre beletenni a 159-esbe. 

friciek_a_tuzzel_jatszanak_6

Első szakasz - viszonylag jellegtelen gyorsasági, nagy tempóval.
Latvala felborult, mert hallgat a navigátorára. Bal5 helyett Bal1 volt az info, és már a forgás közben hallhattuk a belsőből, Sorry, sorry! Szerencsére tovább tudtak menni egy darabig, de aztán napközben láttuk, hogy más Forddal is akadt baj.



Friciéket nagyon vártuk, kicsit csalódottak voltunk a tempó láttán, de ilyen az, amikor az ember csak a látványból ítél… Mint később megtudtuk, ekkor már füstben ültek a bódéban.

Rohantunk át a harmadik szakaszra, elvileg nem kellett volna időben odaérnünk a mezőny elejére és ez így is történt. Sajnáltuk, kíváncsiak lettünk volna, hogy a 'watersplash'-t ki milyen bátran meri elnyomni.
A hír megelőzte Friciéket, hiszen még azelőtt kaptuk, mielőtt jönniük kellett volna.

Megint volt (most azért kevesebb) tűz. Szétnyílt a kipufogó és a láng a bódét melegítette kívülről, de belül is jelét adta a szerkezet, hogy melege van. A második gyorsra menő etapon Tanak még megnézte, hogy mit lehet tenni, de sajnos a kiállás tényét kellett közölniük a sportbírókkal.

friciek_a_tuzzel_jatszanak_7

Nagyon szomorúak voltunk. Rengeteg munka van mögötte és nem tudnak bizonyítani a srácok.
Mondhatnám, hogy milyen jó lett volna, ha legalább a patakig eljönnek, a víz majd hűt a dolgokon egy kicsit, de félek, ezzel nem hűteném le a kedélyeket.

friciek_a_tuzzel_jatszanak_9

A pataknál jött a mezőny, bár egyre foghíjasabban. A szünetek jelezték: kemény a verseny, sokan elvéreznek. Egy két finomabb vízátkelés után Prokop és Nasser megmutatta: gázelvétel nélkül is át lehet úszni a patakon… Van róla videó is, lehet, hogy megmutatom… Maaajd! (még mielőtt a héten többen számon kérnétek…)

friciek_a_tuzzel_jatszanak_10

Nem volt hírünk arról, hogy mik a további lépések, így a kis médiás csapat a programnak megfelelően, bár Friciéket sajnos mellőzve az 5. szakaszra érkezett, ahol szélmalomból volt bőven. Látványos visszafordító, rengeteg ember, kilométeres gyaloglás a kocsisor végéről. Elvileg át lehetett volna sétálni a gyors után a mellette lévőre is, de ennyi tüskés bokrot összesen nem láttam, mint amennyit erre a másfél kilométerre 'ültettek'. Kihagytuk a sétát, mentünk a napi utolsó szakaszra, mert még mindig nem volt infóm arról, lesz a szombaton szuperrally.

friciek_a_tuzzel_jatszanak_11

Ugyan hatalmas időveszteséggel, de pontokért autózik a magyar páros a szombati napon. Az autón kipufogót cseréltek és az MM Motorsport szerelői mindent megtettek azért, hogy végig versenyezzék a mieink a 2011-es Szardínia Rally-t. Tehát szombaton ott lesznek a magyarok, mindkét párosunk szuperrally szabályai alapján megkapta összetettben a kimaradt gyorsasági szakaszokért 'járó' 5-5 perceket. Friciék 35 perc hátrányban vannak az elejétől.

A WRC mezőny durván közlekedik, a gyáriak és Petter hiányoztak fizika órákról. Novikov is komolyan nyomta, szerintem a srác az elmúlt évben otthon a sztyeppén gyakorolt.

Az SWRCben számítani lehetett rá, hogy Al-Attiyah és Prokop őrült módjára fog közlekedni és aki már hallott a Turán Motorsport autóját a jordánia  futamon lelkesen szerelő, most Szardínián az 5 éves Ford szerződésnek köszönhetően autózó Ott Tanakról, az tudta: észt barátunk valahol az SWRC mezőny elejében fog csatázni.

Szombaton is kövessétek figyelemmel az eseményeket!

 

Ez a hír most jelenik meg 7144. alkalommal
címkék: Turán, Szardínia
Share |
World Rally Championship 2011
Rally Italy - Sardegna 2011
  
  
  
 
  
  
Fotóalbum címkék
h i r d e t é s
Hír címkék
Videó címkék
Fotóalbum címkék
H K Sz Cs P Sz V
08 09 10 11121314
15 16 17 18192021
22232425262728
29 30 31 01020304
05 06 07 08091011
2024.07.19-25.

részletes infóink

2024.07.18-21.

részletes infóink

2024.07.20-21.

részletes infóink

2024.07.20-21.

részletes infóink

2024.07.20.

részletes infóink

2024.07.27-28.

részletes infóink

2024.06.21-11.05.

részletes infóink


b a j n o k s á g o k :

World Rally Championship 2024
European Rally Championship 2024
Országos Rally Bajnokság 2024
Országos Rally Sprint Bajnokság 2024
k e d v e n c e i n k
Rallylive.hu
CarsAndGirls.hu
AutoSportFoto.sk
CarStyling.hu
WRC magazin

s t a t i s z t i k á k