Tavaly indult a török VB futamon egy bérelt Corolla WRCvel, akkor a nagy sziklák hamar megakasztották a kartert és a további versenyt is.
A mostani nevezési listán is ott a neve az Octavia WRCvel és egy angol navigátorral alkotva csapatot.
Már régen tréningeznie kellene, de sajnos az első kicsengésre felvette a telefont, így sejthető volt, hogy Fülöp Rajmund nem indul a Török VB-n.
Rajmi, mondd, miért nem szurkolhatunk Neked a hétvégén? Az első variáció ott kezdődött, amikor előzetes ígéretek ellenére sem engedték a navigátoromat, hogy induljon velem. Andrew Grindrod a Prodrive egyik mérnöke, Ő lett volna a navigátor. Amikor megtudták, hogy WRC-vel indul, akkor a Prodrive-nál egyszerűen megtiltották neki.
Tavaly N-csoportos autóról volt szó, kaptunk rá engedélyt, akkor a spanyol futamon szerettünk volna indulni.
Itt volt az első negatív jel az indulás ellen. Akivel neveztem, az nem indulhatott.
Tavaly pont öt darab ilyen intő jel volt, hogy nem szabadott volna indulni Törökországban, mind az ötöt félretettem és mentem. Akkor megfogadtam, hogy már kettőnél sem kellett volna nekivágni.
Most sem volt még elég az első jel, mert beneveztem a Ramont azonnal, de mikor Straubinger Józsi azt mondta, hogy az autó nem fog tudni elkészülni, akkor úgy döntöttem, hogy nem vágok neki ennek a versenynek.
Mi volt a gond, hisz gyönyörűen muzsikált az autó az OB futamon.
Igen, ez így van, de nem lehetett azt garantálni, hogy mgfelelően felkészítve odaér az autó a vb futamra..
Maszek (Straubinger Józsi) azt mondta, hogy sajnos semmiféle garanciát arra nekem nem tud adni, hogy a befejezett szombathelyi futam után egy nap alatt maximálisan fel lehessen készíteni az autót egy világbajnoki futamra.
Két hónappal ezelőtt azt gondoltuk, hogy ez fog tudni működni, de aztán ahogy az autót megismertük, kiderült, hogy 24 óra alatt nem lehet egy ilyen autót felkészíteni, és én ezt elfogadtam.
Így, hogy az autó az enyém is és Norbié is, nem akarom magam még egyszer kitenni annak, hogy valahova úgy állok oda, hogy van egy gyenge láncszem. Ennek így nem lenne értelme. Van tizenhat verseny, választunk egy másikat és kész.
És melyiket?
Szerintem mondjuk Németországot.
Kényelmes lenne, mivel két hét van a magyar verseny után.
Nagyon szerettem volna murván menni, nem aszfalton, de ha ezen múlik, akkor ez lesz.
A magyar bajnokságban indulsz az autóval?
Az volt a megállapodás a Norbival, hogy max. 5 versenyt megy Ő vele, elméletileg a Zemplén biztosnak tűnt a számomra, de én azt is megértem, ha Ő ilyen szépen fog szerepelni a bajnokságban és esetleg az év végi pontversenybe bele tud szólni, akkor nem fogom elvenni a játékát.
Igazából nincs kényszerhelyzet, nem hajt senki.
Szeretnék úgy versenyezni, hogy mindenki jól érezze magát.