TRACKWOOD - Drift Fesztivál - 2024.július 11-12-13.
Fussunk neki!
Matics Miska nagy reményekkel várja a 2013-as szezont
2013-01-30
interjú • Susán Viki - RallyRacing
h i r d e t é s
Összes oldal:
701673665
Napi oldal:
29947
Jelenleg:
2205
Regisztrált:
0
kiemelt partnerünk :
Peugeot Magyarország

további partnereink :

AutoDekor

BusLine

webshopunk :

duenShop.hu - a rallyongók boltja

Hungarian Virtual
Rally Championship 2024
a bajnokság állása az 1.futam után
1. Suborits Péter
208
2. Kasza Kristóf
196
3.
Fónagy Kristóf
190
4. Gách Bence
175
5. Bíró-Ambrus Roland
174
6. Tóth Richárd
167
7. Gönczi Dániel
161
8. Csortos László
157
9. Petrovszki Máté
153
teljes táblázat
World Rally Championship 2024
a Szardínia Rally után
1. Thierry Neuville
Hyundai i20 N Rally1
122
2. Ott Tanak
Hyundai i20 N Rally1
104
3. Elfyn Ewans
Toyota Yaris GR Rally1
104
4. Sebastian Ogier
Toyota Yaris GR Rally1
92
5. Adrien Fourmaux
Ford Puma Rally1
74
6. T. Katsuma
Toyota Yaris GR Rally1
52
7. Kalle Rovanpera
Toyota Yaris GR Rally1
36
8. Dani Sordo
Hyundai i20 N Rally1
27
9. Esapekka Lappi
Hyundai i20 N Rally1
23
teljes táblázat
European Rally Championship 2024
a 3.futam,
a Royal Rally of Scandinavia után
1. M.Franceschi
SKODA Fabia RS Rally2
56
2. Hayden Paddon
Hyundai i20 N Rally2
56
3. S. Tempestini
SKODA Fabia RS Rally2
40
4. Oliver Solberg
SKODA Fabia RS Rally2
35
5. Yoann Bonato
Citroen C3 Rally2
32
6. Mads Ostberg
Citroen C3 Rally2
31
7. Mikko Heikkila
Toyota Yaris GR Rally2
28
8. Miko Marczyk
SKODA Fabia RS Rally2
27
9. Alejandro Cachón
Toyota Yaris GR Rally2
26
10. Csomós Mixi
Škoda Fabia Rally2 Evo
25
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Bajnokság 2024
a 3.futam,
az 57.Mecsek Rallye után
1.
Csomós Miklós
Skoda Fabia RS Rally2
100
2.
Turán Frigyes
Volkswagen Polo GTi R5
98,5
3. Klausz Kristóf
Skoda Fabia R5 Evo
77
4.
Velenczei Ádám
Skoda Fabia R5 Evo
64
5.
Tóth Tibor
Skoda Fabia R5 Evo
58
6. Német Gábor
Skoda Fabia RS Rally2
57,5
7. Trencsényi J.
Skoda Fabia R5 Evo
36,5
8. László Martin
Skoda Fabia RS Rally2
35,5
9. Ranga Péter
Skoda Fabia R5 Evo
30,5
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Challenge 2024
a 3.futam,
az 57.Mecsek Rallye után
1. Marozsi Zsolt
Hyundai i20 R5 2.0
112
2. Balla Tamás
Mitsubishi Lancer Evo IX
66,25
3. Bodogán F.
LADA VFTS
54,5
4.
Hulmann Gábor
LADA VFTS
52
5. Rongits Attila
Mitsubishi Lancer Evo IX
50
6. Cseri József
LADA VFTS
37,5
7.. Hevesi Norbert
BMW E36
35
8. Prigyeni Péter
LADA 2107
34,5
9. Nagy Matyi
BMW E36
26,5
teljes táblázat
Peugeot 208 Rally4 Cup Hungary
a 3.futam,
az 57.Mecsek Rallye után
1.
Czékmány Norbert
Peugeot 208 Rally4
35
2.
Határ Attila
Peugeot 208 Rally4
29
3.
Kerék Balázs
Peugeot 208 Rally4
25,5
4. Berta László
Peugeot 208 Rally4
20
5. Viszló Csaba
Peugeot 208 Rally4
19,5
6. Hibján József
Peugeot 208 Rally4
12
7. Zagyva Dorka
Peugeot 208 Rally4
9,25
teljes táblázat
Országos Rally2 Bajnokság 2024
a 3.futam,
az 57.Mecsek Rallye után
1. Ronavolgyi E.
Honda Civic
73
2. Baksai László
Lada VFTS
68,5
3. Tamás Gyula
Peugeot 208 R2
61,5
4. Görög Péter
Citroen C2 R2
35,5
5. Ruszó Krisztián
Lada VFTS
26
6. Hauck Zsolt
Lada 2107
21
7. Várnai Dávid
Ford Fiesta R2T
19
8. Szetei Norbert
Peugeot 208
15
9. Balogh Lajos
Citroen C2 R2 Max
11
teljes táblázat
Országos Rally2 Bajnokság 2024
a 3.futam,
az 57.Mecsek Rallye után
1. Kovács Dominik
Opel Astra
59
2. Bíró Gergő
Opel Astra
44
3. Kosztolányi L.
Lada 2101
40
4. Bévárdi Péter
Lada 2107
35
5. Géczi László
Lada 2107
25
6. Bajusz Krisztián
Lada 2101
25
7. Krámpek Nándor
Lada 2107
24
8. Pete László
Lada VFTS
24
9. Kiss Zsolt
Suzuki Swift
19
teljes táblázat
Országos Historic Bajnokság 2024
a 2.futam,
a II.Diósgyőr Rally után
D géposztály
1. Wirtmann Ferenc
Ford Escort RS
45
2. Nagy István
Volkswagen Golf
27
3. Müller Roland
Lada 2101
24
E géposztály
1. Érdi Tibor Jr.
Ford Sierra Cosworth 4x4
45
2. Varga C. Zoltán
BMW E30 M3
28
3. Hankó László
Lada 2107
26
teljes táblázat
Országos Rallycross Bajnokság 2024
a 2.futam után
1. Benyó Máté
Peugeot 208
42
2. Kárai Tamás
Audi S1
22
3. Ales Fucik
Volkswagen Polo
22
4. Antal István
Mitsubishi Colt
20
5. Kotán Péter
Ford Focus
19
6. Pál Krisztián
Skoda Fabia
19
7. Z.Staniszewszki
Ford FIesta
18
8. Alois Höller
Ford Fiesta RX
13
9. Koncseg Zoltán
Audi A1
13
teljes táblázat

kalandok_es_gyorsulas_9

fussunk_neki_3

Sem a Mikulás Rallye-n nem láthattuk versenyezni, sem a Szilveszter Rallye-n nem fogjuk a Matics - Viczena párost, de ezúttal nem is a futamokon szerzett élményeire voltunk kíváncsiak, sokkal inkább arra, hogyan látják a jövőt, és erről Miskával beszélgettem.

Hogyan látod a szakág új vezetőjének programját?
"Próbáljuk meg, valamit próbáljunk meg!", én így látom. Rosszabb már gyakorlatilag nem nagyon lehet... legalábbis reméljük! Bízom benne, hogy jó irányba fogunk haladni, és egyébként sok mindenben egyetértek Pénzes Zsoltival, de van egy jó pár, amiben nem, de mindegy, próbálják meg!

Mi az, amivel egyetértesz?
Hogy csökkenteni akarják a költségeket. Hogy növelni akarják a mezőnyt, bár én nem abban látom a fejlődés lehetőségét ezen a téren, hogy visszahozzák a WRC-ket, A-s kocsikat, ami egyébként nem rossz ötlet, de nagyon nehéz lesz, hiszen nagyon kevés olyan autó van már, ami tényleg megfelel azoknak a kategóriáknak, és nagyon-nagyon kevés olyan WRC, ami használható valamire. Inkább azt az irányt kellene erőltetni, és az is nagyon jó dolog, hogy lecsökkentik a sprint és amatőr futamok számát, mert akkor lehet elérjük megint azt, hogy a nézők várni fogják a versenyt, és egy helyre csoportosulnak újra. Ezt kellene elérni, hogy egy helyen legyen az ORB, Rallye2, RTE, Historic, Sprint, egy verseny keretein belül, és akkor lenne újra 200 fős mezőny, ahová már a nézők is eljönnének. Ezt tartom jó iránynak.

És a 3 nap alatt lebonyolított versenyt?
Az sem rossz, de nem tudom, hogy így milyenek lesznek a gyorsasági távok és a körülmények, ez akkor körvonalazódik ki igazán, ha már látunk egy konkrét időtervet, versenyprogramot, mert lehet így nagyon sűrű lesz. Az egy héttel előtte történő pályabejárás szerintem nem egy rossz dolog, hiszen akkor jobban ráér az ember, kényelmesebben lehet felírni a pályákat, ráér átgondolni a dolgokat, de a verseny előtti napon történő tréningnek pedig az az előnye, hogy akkor még jobban megmaradnak az ember fejében a látottak. A hétköznapi pályabejárás viszont valóban senkinek sem jó, hiszen akkor sok esetben már hétfőn-kedd el kell tűnni itthonról, azt meg senki sem szereti, az nekem sem tetszett soha, pedig idén is volt rá példa.

Pályabejárási szabályok, technikai szabályok szigorúbb betartatása és szigorúbb szankciók alkalmazása?
Az sem rossz, de hú, ebbe nagyon bele lehetne menni!

Röviden? Ha nem könyvnyi terjedelemben kellene véleményt alkotnod?
Hogy ne legyen sógor-koma-csókos, tehát aki hamarabb tudja, hogy mi lesz a technikai ellenőrzéseken. És nem a technikai bizottságot akarom ezzel minősíteni. Meg hogy olyan dolgokat nézzünk egy technikai ellenőrzésen, bontáson, ami valóban számít, azaz ne a féktárcsát mérjük meg minden egyes alkalommal. Jó dolognak tartanám, ha ehhez egy komolyabb gépkönyvezés lenne, ahol eleve felhívnák az emberek figyelmét a hiányosságokra, tüzetesebben átnéznénk az autót, hogy ez nem jó, az nem jó, és ne csak arról szóljon, hogy szedjük be gyorsan a pénzeket a gépkönyvekre, aztán menjetek amerre láttok.

fussunk_neki_1

Mi az, amit még hiányolsz?
Például, hogy állandóan büntetjük a versenyzőt, de nem eléggé. Ha már büntetünk, akkor úgy büntessünk, hogy annak valóban legyen visszatartó ereje! Ne töröljük el az első verseny előtt, ne vonjuk vissza utólag… És erre a mintára a rendezőket is büntetni kellene! Vannak olyan kiváltságosak, akik bármikor bejárhatják a pályákat, nem szólnak rájuk, és ha ilyen baki van, igenis a rendezőt is ugyanúgy meg lehessen büntetni. Őt is el kell tiltani a rendezéstől, és akkor elgondolkozna.
Egyébként a rendezőket is érdemes lenne megversenyeztetni, nézzük meg, hogy ki csinál jobb versenyeket, és rendezzen az. Az lenne az igazi, ha minden egyes versenynek más lenne a rendezője, és akkor ők is versengenének, hogy jó legyen a rendezvényük, hogy a következő évben is oda menjenek a legtöbben.

Összegezve?
Első körben ezek nem rossz elképzelések, fussunk neki ezekkel, aztán közben majd jönnek még ötletek, amivel lehetne még jobbá tenni. Legyenek a versenylátogatások ingyenesek, próbálják meg a rendezők ezt inkább szponzorpénzekből fedezni, mert manapság nem úgy állnak az emberek, hogy még ezt is könnyedén kifizetgessék a leutazás és szállásköltségek mellett. Örüljünk annak, ha eljönnek egyáltalán és megnéznek minket!

Van még esetleg valamiről véleményed?
Van, de hát tudod, hogy azt nem lehet papírra írni! :-) Úgyhogy most inkább még egyszer mindenkinek köszönetet mondanék a 2012-es évünkért, és mindenkinek sikerekben és anyagiakban gazdag újévet kívánok!

Neked is hasonló jókat!

 

csapat támogatói

 

kalandok_es_gyorsulas_11

 


kalandok_es_gyorsulas_12

 

aliter

kalandok_es_gyorsulas_18

combit



fel_nap_kuzdelem_egy_nap_jutalomjatek_8


kalandok_es_gyorsulas_15

fussunk_neki_2

Ez a hír most jelenik meg 4830. alkalommal
Share |
  
  
  
 
  
  
Fotóalbum címkék
h i r d e t é s
Hír címkék
Videó címkék
Fotóalbum címkék
H K Sz Cs P Sz V
242526 27282930
01 02 03 04 050607
08 09 10 11121314
15 16 17 18192021
222324 25 262728
2024.07.05-07.

részletes infóink

2024.07.06.

részletes infóink

2024.07.07.

részletes infóink

2024.07.07.

részletes infóink

2024.07.11-13.

részletes infóink

2024.07.13-14.

részletes infóink

2024.07.12-14.

részletes infóink

2024.06.21-11.05.

részletes infóink


b a j n o k s á g o k :

World Rally Championship 2024
European Rally Championship 2024
Országos Rally Bajnokság 2024
Országos Rally Sprint Bajnokság 2024
k e d v e n c e i n k
Rallylive.hu
CarsAndGirls.hu
AutoSportFoto.sk
CarStyling.hu
WRC magazin

s t a t i s z t i k á k