Sz. A.!
Nem értelek.
Több mint egy hete csak érdeklõdsz. Legutóbb
SzeNo-tól kérdezted a lábatlani versenyrõl, most tõlem a sajókazairól.....
Nem gond, mert szívesen válaszol az ember, de mire megfogalmazod és leírod a kérdést, addigra itt helyben megnézheted a kiírást az útvonallapot a nevezõi listát, a rendezõi utasításokat, az idõbeosztást mindent.
Úgy látom, az emlegetett fene nagy tájékozódásod, csak a fórum megnyitásáig mûködik.
És még valami, nehogy dicsekvésnek vegye bárki is, hogy ezt vagy azt ismerem, szerintem eleve akkor lenne dicsekvés, ha legalább a haverom lenne, nem csak ismerõs. Meg aztán ez egyáltalán nem dicsõség ha ismert ember a haverod, az a dicsõség ha te magad vagy az :)
Azért ha módod van rá, menj nézni is, minél több versenyt... Mi úgy látom még kihasználjuk az évet, megyünk Lábatlanon jövõ héten..és még Szilveszteren is..( ha minden oké) Kilométerek gyûljetek!! :-)
Kedves SzeNo köszönöm, hogy így látod!
Kedves Okta, ha ezt az OSZAK-ot elõbb ismerem lehet elmentem volna a holnapi szlalomra, mert épp itt lesz a közelünkben, de már holnapra van programom, amit nem mondhatok le, de mindegy, majd legközelebb.
Kedves Ortodox! Egyáltalán nem vitatkozni jöttem ide hanem információért. Pl. most ez a OSZAK nekem nagyon új, itt lesz felénk ez a verseny, amirõl nem is tudtam, mindig csak baromi messzi versenyekrõl értesültem, ahová ha elmegyek már többet kopik az autó, mint az egész verseny alatt :)
Nekem az volt a tervem, hogy most télen informálódok, aztán tavasszal vágok bele, már csak azért is, mert azt se tudtam, hogy egyáltalán milyen lehetõségek vannak, nemm úgy voltam ahogy írtad, hogy ekkor lesz a következõ verseny és menjünk, mert a Swift Kupa és a Time Attackon kívül egyetlen versenyt sem tudtam megnézni, hogy mikor lesz, mert nem tudtam, hogy hol! (Persze az F1-et igen :D )
A másik hiba amibe bele szoktam esni, hogy belevágok valamibe informálódás nélkül, aztán utólag kiderül, hogy ha ezt is tudtam volna meg azt is akkor ezt se így csinálom meg semmit se.
Tudod a látszat mindig csak ;)
De természetesen neked is mint mindenkinek minden infót Köszönök!
SzeNo!
Szép gondolat, és jól hangzik amit írsz, de nekem úgy tûnik, Sz.A. inkább csak ilyen beszélgetõs típus.
Érdekes, hogy Te, Okta, a Mester, balli és még sokan, miért nem kezdték a versenyzést ekkor kérdezz-felelek játékkal??
Nem az volt valamennyiünknek az elsõ gondolat, hogy menjünk a garázsba, faragjunk, és irány a legközelebbi verseny?
Egyikõtökrõl sem hallottam, hogy ennyit filozofált volna.
No, legalább visszakanyarodunk a forum címéhez (MNASZ), ugyanis a szlalom ezen szervezeten belül van.
OSZAK, ha ráguglizol.
No, akkor sorban:
- nekem, mint aki Mûegyetem rakparton meg otthon a parkolóban látott szlalomversenyt, az FRT (Kiskunlacházán) nagyon más: elég jó ott a tempó, nem véletlenül járnak komolyabb csapatok/versenyzõk is tesztelni oda. A pálya gumikkal van kijelölve, de nem szlalom.
- a Kakucson meg a Hringen is az Oszak szervezi a versenyeket. A DuEn-en is találsz képeket, illetve Hajóka is jár ki fotózni. De jutyubon is vannak videók, ha rákeresel. Amúgy persze nevezhetsz full utcai autóval is - az, hogy én a fotocella után borultam nagyrészt a saját balf.szságomnak köszönhetem (kisebbrészt a cél hülye kilelölésének, de ez már az én bajom - más nem borult fel, legfeljebb megpörgött...)
És hogy miért ezt javaslom? Mert elmész, kipróbálod magad, továbbá látni fogod, hogy ilyen rövid távon mit kap az auto illetve a pilóta (elég jó erõben meg kondiban vagyok, de az elsõ két kör után a Kakucson nem hittem el, hogy mennyire elfáradtam...) - azaz nagyjából less rálátásod, hogy mi mennyi pénzbe/idõbe kerülhet az autósportban. Én sem tudtam tavaly elõttig, mikor elhatároztam ezt az egészet. Látod majd, hogy egy komolyabb sorozatban egy futamon részt venni miért annyi amennyi: ott a tulaj beletett tõkéje, az auto és a kopó alkatrészek fogyása meg persze az elvárt profit.
Jut eszembe: Radóék szoktak még bérbeadni Civiceket és õ segít is a bérlõknek a vezetésben, legalábbis ezt láttam már FRT-n meg szlalomon is.
Ortodoxnak igaza van: menj és kezdd el mihamarabb valahol, lesz élményed meg tapasztalatod/rálátásod erre pénzrabló, környezetszennyezõ és teljesen hiábavaló sportról. :-)
Ha pedig csak olcsón versenyezni szeretnél test-test ellen akkor javaslom a maratonfutást, az olcsóbb, egészségesebb, stb. - mondjuk brümmögni lehet közben, legfeljebb az esti hírekbe egy vágókép erejéig be lehet így kerülni.
No, remélem jövõre találkozunk valahol.
Ui: holnap Tökölön rally edzés - kicsit más, mint az elõzõek, de hasonlít az FRT-re talán.
Sz. A.!
Látom, hogy kérdések feltevésében és kapcsolataidról szóló tájékoztatásban felettébb jó vagy, de ez kevés.
Ezen a fórumon hosszú hetekig lehet vitázni, megoszthatod fennkölt gondolataidat, elmélkedhetsz a megéri/nem éri meg kérdésrõl, de attól még továbbra sem fogsz versenyezni.
Fogj végre hozzá, hogy ne csak az elméletrõl agyalj, hanem legyen írnivalód az élményeidrõl, és az eredményeidrõl!
Egyébként ha már FRT, ezt mindenkinek ismernie kell, még ha nem is közvetlenül kapcsolódik ide csak névben, de nekem az FRT régen ezt jelentette, hátha valakit érdekel a témakör:
http://frt.bme.hu/
Egy idõben csapattag voltam, itt volt csapatvezetõ Bári Gergõ ill. Bári Dávid (gondolom a név ismerõs a Zengõ motorsporttól), illetve Juhász Szabi, szintén Zengõs azóta.
Jó volt olvasni amiket írtál!
És máris záporoznak a kérdéseim feléd:
-mi a különbség a szlalom és az FRT között (eddig úgy tudtam az FRT szlalom szokott lenni, fõleg reptereken)?
-Kakucsringen szlalom? Hiszen az a pálya eleve olyan szûk, hgogy ott nem is gondoltam volna, hogy még tovább bólyázzák!?
-H-ringi szlalom? Hol lehet annak utánajárni? Mik a szabályok? Utcai autó gondolom nem jó, mert azzal nem lenne jó tetõn landolni, amit írtál is!
Üdv, eddig nem akartam hozzászólni, mert vannak nálam sokkal tapasztaltabbak is itt a fórumon.
Gyerekkoromban csak az autók érdekeltek, tiz évesen már vezettem. Aztán álmodoztam a versenyzésrõl, de mivel nem olyan családba születtem, ez álom is maradt - kb. 12-13 lehettem ,mikor apámmal jártunk ki salakra gyakorolni keresztbe rakni a Ladát. :-) Mikor már volt saját pénzem, vettem autót napi használatra - mellette motoroztam is, igy fiatalon az volt a hobbim, autóversenyekre csak nézõként jártam. Sokat Mátráztam én is, hálát adok Istennek, hogy még mindig élek, egészségben. (Fiatalság bolondság...) Persze télen pihent a motor és ment a móka a hóban autóval. :-)
Munka, család - már nem is foglalkoztatott a versenyzés. De vagy két évvel ezelõtt megint elkezdett bizseregni a talpam...csak jó lenne megpróbálni, mielõtt vén majom leszek. Nézegettem a hirdetéseket, aztán belevágtam: vettem egy becsövezett, majdnem kész autót. Még én sem tudtam pontosan, hogy hogyan tovább, de valahogy el kell kezdeni...
Naszóval, FRT-re mentem elõször. Párszor nézõként, majd mikor megfelelõnek gondoltam az autót, akkor befizettem és goo... bár a második menetben kiszakadt a féltengelyem, fülig ért a szám. Mentem már gyorsan közúton, autóval és motorral is (sic!) de ez más volt, mondhatni X idõ felkészülés után szinte felelõtlenül nyomni a gázt és próbálni befordulni...na ott lehet tényleg gyakorolni, volt hogy kirongyoltam a dzsindzsába, de semmi komoly nem történt. Majd beneveztem szlalomra is: azért javaslom, majd nézz ki egy szlalomversenyre, mondjuk a Kakucsringre vagy esetleg a Hungaroringre (mentünk ám ott is) - a pályán mész, csak vannak még bólyák leginkább az egyenesekben. És nehogy azt hidd, hogy nincs tempó: a Hringen tavaly sikerült háromszor tetõvel érintenem az aszfaltot...negyvennel ilyen nem történik...
No, ennyi az én sztorim, csak azért irtam le, mert nincs lehetetlen csak tehetetlen. Pár dolgot el kell fogadni: az adott anyagi helyzetet illetve hogy Mo.-n élünk. (Pl. az angoloknál megszámlálhatalan féle fajta verseny van, meg hát ott jobban is tudnak szánni a dologra.)
Dictus irta: "Költségek. A költségeket elsõsorban nem a versenyág határozza meg, hanem a siker utáni vágy. Bárhol indulsz és nyerni akarsz, az sokba fog kerülni. Ha csak autókázni, az kevesebbe, de az meg nem sport, csak feltûnési vágy." A felével egyetértek. Mert valóban nincs az a pénz, amit ne lehetne belelökni ebbe a hobbiba - pont mint más egyéb hobbiba. Viszont ha csak jól akarom érezni magam, a vezetési tudásomat fejleszteni, gyakorolni és nem másokat, hanem önmagamat legyõzni, az nem feltünési vágy - engem pl. pont nem érdekel, hogy ki mit gondol rólam, mikor ott vagyok, sz.rok a külsõségekre. :-)
Tehát: az auto ára, az egy összeg. Viszont minden egyes futam pénzbe kerül: lehet Tesco gazdaságosan csinálni, ahogy én (eredményt nem is remélek) vagy elindulsz a lejtõn és egyre többet áldozol rá.
Vehetsz használt gumit, de az meg hamar elfogy. Meg fogy az auto is: fék, futómü, motor, erõátvitel.
Azaz ezzel nem jársz jól sehogy sem. Mondanám, hogy fiatal vagy, alapozd meg az életed, alapits családot - szerintem ezt a fórumot olvasók nagy része egyetért velem, de aztán olyan hülyék vagyunk, hogy mégis nekiállunk. A pénz nem jön vissza sose, a felkészülésbe beleölt idõ sem - viszont élvezzük ennek az eredménynek minden másodpercét.
Ha komolyan ezt szeretnéd, kezdd el a lehetõségeken belül. Javaslom a szlalomversenyeket, egy probát megér, nem? Mit veszithetsz? Aztán majd eldöntheted, hogy merre tovább.
Huh, kicsit hosszú lett, meg talán unalmas is. De jobbat nem tudok.
Üdv
Okta
Lucifer szavaival zárnám ezt a parttalan csevegést:
"Hát hagyjatok fel az okoskodással
Minden dolognak oly sok színe van
Hogy aki mindazt végigészleli
Kevesebbet tud mint elsõ pillanatra
S határozatra jõni rá nem ér
A tett halál az okoskodás"