Nyilván az ismertség max annyiban szabad, hogy szerepet játszon, hogy egy ismertebb sorozatnál jobban "meg kell adnom" magam annak a szokásnak, hogy ott minden drágább, de nyilván nem ez a lényeg.
"Nagyon sokmindenen múlik mennyit szánnék rá. Pl. ha egy ismert bajnokság, pl. Swift Kupa többet, mintha valami amatõr amirõl nem is hallottam még csak a "benfentesek" tudnak róla."
Ez egy nagyon nagy butaság!
Hogy számodra mi lenne hasznos, kellemes, szórakoztató vagy éppen sport értékû, az a legkevésbé sem függ attól, hogy az adott sorozat mennyire ismert.
Akiket itt megemlítettetek, hogy az egész életüket a versenyzésnek áldozták, illetve a fél életüket, õk hogy is fogalmazzak, hogy ne tûnjön rosszindulatúnak a kérdés, mert nem az inkább csak kíváncsiság, hoyg mik a kilátások. Szóval inkább úgy kérdezem, hogy ha esetleg életem felét erre áldozom, mire van reális esélyem (kategóriák, eredmények?)
Ez a hogyan kezdjem el nagyon jól hangzik, biztos sokaknak hasznos, mert már a gyakori kérdéseken (nem vicc tényleg ott volt) is találkoztam hasonló kérdéssel :)
Nagyon kevés a támpont, pedig én is azt gondoltam több van az interneten.
Összeg: attól függ, pl. autóra a 1,5millió nem sok, azt rászánnám, ha saját autó, bár szimpatikusabb kezdetben ha nem saját (szervizelés, szállítás minden szempontból). Ha viszont a versenyenként 600e, no az már sok. Pl. ha csak idõmérõ, lásd Time Attack, akkor megintcsak kevesebbet vagyok hajlandó rászánni, mint ha egymás elleni küzdelem. Nagyon sokmindenen múlik mennyit szánnék rá. Pl. ha egy ismert bajnokság, pl. Swift Kupa többet, mintha valami amatõr amirõl nem is hallottam még csak a "benfentesek" tudnak róla.
Jaja...-) Gondold el ha pl..Varga Cigi és egy páran elkezdenének sztorizni. Hogyan is kezdték és mit áldoztak az autóversenyzés oltárán... Nekik azért az egész életük ráment, nekünk mondjuk a fele..DE nem bánjuk!!!!
András, bár tõlem nagyon távol áll a mások zsebében turkálás, de ez a (szerintem mostanra már amúgy is nagyon hasznos és tanulságos) téma még érdekesebb lenne, ha megmondanád összegszerûen hogy milyen költségvetésben gondolkozol, vagyis hány forintot tudsz beletenni induláskor, majd mennyit évente.
Ez alapján a már eddig is aktív, tapasztalt hozzászólók még konkrétabb tanácsokat tudnának adni.
A másik oldalról pedig, szerintem már az eddigi hozzászólásokban is van annyi infó, amibõl Duen kikerekíthetne egy "Hogyan kezdjem le?" cikket.
Ugye mondanom sem kell, mennyire hiánypótló lenne egy ilyen iromány...
A gokartok általában a pályához tartoznak, 8 - 12 lóerõsek, illetve a nagyobb bajnokságok viszik magukkal a gépeket, de azok is ilyen jellegûek. Rendes szabályok szerinti versenyben (edzés, idõmérõ, verseny/ek) azért élvezetesebb, mint csak úgy körözgetni. A pályák honlapjait érdemes megnézni, de idén szerintem már nem nagyon lesznek versenyek.
Ez nagyon jól hangzik amit írsz, ugyanis én a legolcsóbb gokart amit találtam 8 perc 1500Ft és harmatgyenge 6 LE-s gokarttal amivel gyakorlatilag padlógázon lehet körözni ami nem nagy élmény és még csak nem is verseny. Gondolom amit Te írtál azok azért nem ilyen gokartok.
Az adott pálya honlapján tudok ezeknek a versenyeknek utánanézni amiket írtál? (Nyilván télen már nincsenek, de a következõ szezonban gondolkodok úgy is.)
Nem mondtam olyat, hogy feladom, ez gyerekkoromban arról szólt, hogy meg sem fordult a fejemben olyat elvárni szüleimtõl amit nem tudtak volna teljesíteni anyagilag. Eszembe se jutott, hogy ez lehetséges.
A lényeg, hogy nem ész nélkül akarom csinálni rengeteg pénzt beleölve, és fõleg nem úgy, hogy nem járok utána a dolgoknak, mert nem egyszer vágtam úgy bele dolgokba, hogy nem jártam utána, aztán kiderült, hogy teljesen máshogy kellett volna kezdenem.
Most már kezdenek a dolgok körvonalazódni.
Nekem ugyan autóversenyzésrõl versenyzõként nincs tapasztalatom, de gokarttal igen.
Szóval ha nem a saját autós versenyzés a legfontosabb, hanem a test-test elleni küzdelem, akkor tudom javasolni az amatõr gokartversenyeket. Az abszolút elérhetõ árban van (10 - 15 ezer Ft-bõl ki lehet hozni egy hétvégét), és a gokartokat is a szervezõk biztosítják. Elsõ körben valamelyik pálya saját bajnokását érdemes kipróbálni (pl.: Csömör, Vác, Hungaroring). Késõbb ott vannak a komolyabb amatõr bajnokságok, több pályával, de szintén bérgokartokkal. (HCK, OAGB, BGP F1 Amatõrkart). Ezek már eléggé szervezett versenyek, pontos szabályzattal, sportbírokkal, fedélzeti kamerával. Itt kb 15-20 ezer egy versenynap.
Ugyan nem autóverseny, de a test-test elleni versenyzés mindenképpen megvan elérhetõ áron. Szóval én ezt is javasolnám megfontolásra.
Távol áll tõlem, hogy sérteni akarnálak. Csak az õszinteség jegyében írom, hogy talán itt van a hiba:
"Természetesen gokartra nem gondolhattam, meg se fordult volna ilyen a fejemben, hogy egyáltalán a gokartozás lehetséges, nyilván csak egy másik világban."
Az a helyzet, hogy a sportszerû autóversenyzés szinte csak arról szól, hogy elérhetetlennek látszó célokat tûzöl ki magad elé, és tûzön-vízen magadat keresztül verekedve, csak a célt látva, fejleszegve haladsz elõre. Ha lassan, akkor lassan, ha gyorsan akkor gyorsan. A lényeg, hogy elõre, és hogy nincs olyan a szókincsedben, hogy "feladom", vagy hogy "nem lehet".
Aki kérdezte mi a nyílt nap, itt a válasz:
http://hungaroring.hu/?id=2&sub_id=5&lang=hu
Az Euroringen meg szinte csak nyílt nap van:
http://www.euroring.hu/
Mondjuk télen már nem, de októberben még volt :)
A látszat mindig csal :)
Lássuk csak, kezdjük az elején: kb. 1 éves lehettem amikor elkezdtek érdekelni a
jármûvek.
Gyerekkoromban Parádsasváron laktam, ott mentek a házunk elõtt a versenyautók. Mindig
vitt édesapám a hegyiversenyre, nagyon szerettem. :)
Természetesen gokartre nem gondolhattam, meg se fordult volna ilyen a fejemben, hogy
egyáltalán a gokartozás lehetséges, nyilván csak egy másik világban.
Aztán, hogy kicsit gyorsítsunk belelapozok a mesekönyvbe: elõször Simsonnal kezdtem
közúti versenyezni, tudtam, hogy életveszélyes, de nem érdekelt, mert annyira
szerettem. Mindennél jobban. Osztálytársak buliztak, csajoztak össze vissza én viszont
csak motoroztam.
Közben autóvan is mentem rendesen, de csak közúton és mivel nem saját autó volt,
nagyon visszafogottan, kímélve (szülõké volt az autó :) ).
Aztán jöttek nagyobb motorok, a "csúcsidõmben" a Mátrában egy nap 30-40-szer mentem
oda vissza, mások álltak, pihentek a sasvári parkolóban, amikor én csak mentem
megállás nélkül :) (Egy oda vissza 10km, egy nap így 400km jött össze) Egy hónap alatt
6000km ment a motorba, úgy, hogy volt egy-két hét amikor nem mentem vele :D
Aztán jött egy motorbaleset (hozzáteszem akkor épp gyorsan se mentem, csak nyugodt lakotterületi menetben) és utána soha többé nem tudtam úgy menni, mint annak elõtte. És anynira nem is hiányzott.
Már ez sem tegnap volt.
Azóta a motor csak "sétajármû"
Autónál sokkal több hibát megenged a gép.
Autóval is van már némi "elõéletem" :)
Aztán egyszer csak eszembe ötlött, hogy lehet nem is annyira elérhetetle a versenyzés és úgy gondoltam ha még csak meg sem próbálom, legalább utánajárás szintjén azt nem bocsátanám meg magamnak. Hallottam ezt azt elérhetõ árú versenyzésrõl, és most elkezdtem beleásni magam.
Próbáltam én már repüléstõl kezdve minden "hülyeséget", de engem világ életemben csak a versenyzés érdekelt Isten igazából. (Az mondjuk érdekes, hogy amit mostanában hallok versenyzéssel kapcsolatos árakat, hát a repülés olcsóbb :O )
Akartam írni ebben a témában, csak nem volt eddig idõm.
Sajnos az utánpótlás nevelésbõl látszik, hogy mely szakágak fejlõdnek, és melyek nem. Rallycrossba ott a Junior Swift kupa, Autocrossba is van Junior kategória. Viszont a rallyba is volt sokáig suzuki kupa, már az sincs, gyorsaságiba eddig sem nagyon volt, nyílván a gokart lehetne elõszoba, de túl nagy a lépcsõ a gokartból a 2000ccm-es formula kocsikba. Pedig van itthon pár 1.6os fomulaautó a sufnikba, meg tavaly óta már 1.1l-es formula BMW is. De jó lenne ha ezekbõl nem csak 1-1 jelenne meg a versenyeken. (Bár panaszra nem lehet okom, mert az a kategória volt idén a legnépesebb.) A Kistúra eddig tartotta magát de idén ott is nagyon kevesen voltak, 2000ccm felett az utolsó forduló kivételével csak 1 induló volt!!!!
Gyorsaságiba olyan hogy amatõr verseny olyan nincs. Pár éve rendeznek 2. osztályú versenyt, ami volt már reptéri szlalom is, de idén asszem már csak pályán mennek, hegyiverseny lebonyolítás szerint. Rajt a buxutcából, cél a célvonalnál.... Tehát 1 kör. Egyhétvégén talán ha 3-4szer mennek 1-1 kört (idõmérõ+"verseny" címen)
Suzuki kupa idén van kettõ is, az új 1.6os Swiftek és a régi(1.3-as) kocsikból átalakított 1.5l-es RCM Swift racerek. Talán ha elõbbiekkel beszéltél akkor érdemes érdeklõdni a RCM kupásoknál is. (Google-be beirod, van honlapjuk, elérhetõség stb.)
Volt 325ös (e30-as) BMW kupánk is 3-4 évig, de vagy két éve kihalt az is... Akik még versenyeznek ezekkel az a Vojna Motorsport, az osztrák kupában indulnak. Itt van egy felhívás érdeklõdõ versenyzõknek:
http://www.325i.hu/probaldki/2014-09-27-probald-ki-magad
Amikor arra gondolsz hogy nem is olyan húzós, venni 1,5-2 milláért egy versenyautót (pl kupás swiftet) akkor gondolkodj el hogy mi kell még, versenyre benzin, gumi, csak hogy a fõ fogyódolgokat emlitsem, ezen kívül fékbetét, egyéb kopó alkatrészek, nevezési díj, biztosítás, éves licence, (egy csapat aki szerel), tréler, utánfutó amin kiviszed a kocsit a pályára. Szóval elég sokminden van itt amit bele kell kalkulálni.
Nem elrettentés képpen, de ennek a BMWnek az alkatrész árai:
http://www.325i.hu/alkatreszek
Viszont a többieknek igaza van, az elsõ az hogy az autódat magabiztosan kezeld. Erre pedig a szlalom a jó megoldás, ha nem akarsz reptéren menni, keres olyat ahol gokartpályán lehet versenyezni. És majd csak ez után a következõ lépés hogy mások ellen versenyzel pályán.
Vagy a végképpen csóróknak, akik távol laknak a versenypályáktól (mint pl én) utolsó lehetõség test test elleni versenyélmény átélésére, az egy jó szimulátor (Rfactor2, Assetto Corsa, Iracing) egy jó kormánnyal, kijön 100ból, és annyit használod amennyit akarod.
u.i.: Gyorsaságis oldalakat nem nagyon tudok ajánlani, mert már a hivatalos honlap gyorsasagi.hu is csak megvan, de nem frissül. Képek tavaly nyár óta nincsenek, hírek április óta, a szépen kigyüjtött eredmények idén nem kerültek fel (Facebookon kell összehalászni.... )
Ennek a lapnak a hivatalos Facebook oldala átváltozott (átirányit) az autosgyorsasagi.info FB oldalra, ahol azért vannak új hírek, de csak rövidke bejegyzések.... Abból meg köszönöm nem kérek hogy bámuljam a vakító fehér háttéren, a cikkeket, a képernyõm középsõ egyharmadán..... Merthogy ehhez a FB laphoz tartozik rendes honlap is, az http://autosgyorsasagi.info/ , persze azt se frissitik június óta.....
Megpróbálom összerakni a képet. Úgy látom egyszer betévedtél valami pályaversenyzõs rendezvényre, és megtetszett. Ez még nem baj, csak úgy tûnik, nincs meg hozzá az anyagi háttered. Keresed a megoldást.
Idõben -sajnos- nem tudsz visszamenni, hogy pl. go-karttal kezdj 8-10 évesen. Ez a vonal törölve.
Elkezdhetnél szlalomozni, túraversenyekre járni, vagy rally-crossozni, de ezekhez nincs kedved, mert az olyan szenvedõsnek látszik már elõre is. Így ez sem járható, vagyis marad az álmodozás és a kifogáskeresés.
Tudod, ha tényleg versenyezni szeretnél, ennyi írogatás helyett már tettél volna valami érdemlegeset.
Bizonyára rosszul esik ezt olvasni, de akik válaszoltak, már túl vannak ezen az idõszakon. Nekifogtak, elkezdték, megtapasztalták. Ezért kapsz ilyen válaszokat, nem pedig kötekedésbõl.
Igazat szóltál. Ezt próbáltam ecsetelni, hogy alulról. De utánanéztem, pályán nem nagyon van amatõr. Meglestem a Time attackot is (Porschék,Corvettek,Evok..) , nem gyenge felhozatal... Ott lehet amatõr?? Mivel mennél? Saját kocsival? (nem hinném hogy az utcai autód vinnéd oda, hogy összeverjék). Tehát megint eljutottunk az elejére.....
A pályaversenyzés iskolája a szlalom. Tudomásom és tapasztalataim szerint Mo-on magas színvonalon mûvelik.
Pl. Asi is itt kezdte, és sikeres versenyzõként is mûvelte.
Ez azért jó mûfaj, mert rájöhetsz olyan dolgokra (pl. hogy nem mindig a "gyors" a gyors), amire máshol sokkal keservesebben...
Ha derogál a bója, akkor olyan versenyeket keress, ahol idõmérésre megy a verseny. Az elején zavarni fog a pálya, az autó, a motor, a váltó, meg minden ami körülvesz.
Ha még test-test elleni küzdelem is van, az meg teljesen el fogja vonni a figyelmed az egyébként fontos dolgokról (pálya, autó, motor, váltó meg minden ami körülvesz).
Költségek. A költségeket elsõsorban nem a versenyág határozza meg, hanem a siker utáni vágy. Bárhol indulsz és nyerni akarsz, az sokba fog kerülni. Ha csak autókázni, az kevesebbe, de az meg nem sport, csak feltûnési vágy.
Ez van!