TRACKWOOD - Drift Fesztivál - 2024.július 11-12-13.
Fussunk neki 2005 - Benik Balázs
Benik Balázs
2005-03-31
interjú • duen
h i r d e t é s
Összes oldal:
701748978
Napi oldal:
105260
Jelenleg:
2478
Regisztrált:
0
kiemelt partnerünk :
Peugeot Magyarország

további partnereink :

AutoDekor

BusLine

webshopunk :

duenShop.hu - a rallyongók boltja

Hungarian Virtual
Rally Championship 2024
a bajnokság állása az 1.futam után
1. Suborits Péter
208
2. Kasza Kristóf
196
3.
Fónagy Kristóf
190
4. Gách Bence
175
5. Bíró-Ambrus Roland
174
6. Tóth Richárd
167
7. Gönczi Dániel
161
8. Csortos László
157
9. Petrovszki Máté
153
teljes táblázat
World Rally Championship 2024
a Szardínia Rally után
1. Thierry Neuville
Hyundai i20 N Rally1
122
2. Ott Tanak
Hyundai i20 N Rally1
104
3. Elfyn Ewans
Toyota Yaris GR Rally1
104
4. Sebastian Ogier
Toyota Yaris GR Rally1
92
5. Adrien Fourmaux
Ford Puma Rally1
74
6. T. Katsuma
Toyota Yaris GR Rally1
52
7. Kalle Rovanpera
Toyota Yaris GR Rally1
36
8. Dani Sordo
Hyundai i20 N Rally1
27
9. Esapekka Lappi
Hyundai i20 N Rally1
23
teljes táblázat
European Rally Championship 2024
a 3.futam,
a Royal Rally of Scandinavia után
1. M.Franceschi
SKODA Fabia RS Rally2
56
2. Hayden Paddon
Hyundai i20 N Rally2
56
3. S. Tempestini
SKODA Fabia RS Rally2
40
4. Oliver Solberg
SKODA Fabia RS Rally2
35
5. Yoann Bonato
Citroen C3 Rally2
32
6. Mads Ostberg
Citroen C3 Rally2
31
7. Mikko Heikkila
Toyota Yaris GR Rally2
28
8. Miko Marczyk
SKODA Fabia RS Rally2
27
9. Alejandro Cachón
Toyota Yaris GR Rally2
26
10. Csomós Mixi
Škoda Fabia Rally2 Evo
25
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Bajnokság 2024
a 3.futam,
az 57.Mecsek Rallye után
1.
Csomós Miklós
Skoda Fabia RS Rally2
100
2.
Turán Frigyes
Volkswagen Polo GTi R5
98,5
3. Klausz Kristóf
Skoda Fabia R5 Evo
77
4.
Velenczei Ádám
Skoda Fabia R5 Evo
64
5.
Tóth Tibor
Skoda Fabia R5 Evo
58
6. Német Gábor
Skoda Fabia RS Rally2
57,5
7. Trencsényi J.
Skoda Fabia R5 Evo
36,5
8. László Martin
Skoda Fabia RS Rally2
35,5
9. Ranga Péter
Skoda Fabia R5 Evo
30,5
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Challenge 2024
a 3.futam,
az 57.Mecsek Rallye után
1. Marozsi Zsolt
Hyundai i20 R5 2.0
112
2. Balla Tamás
Mitsubishi Lancer Evo IX
66,25
3. Bodogán F.
LADA VFTS
54,5
4.
Hulmann Gábor
LADA VFTS
52
5. Rongits Attila
Mitsubishi Lancer Evo IX
50
6. Cseri József
LADA VFTS
37,5
7.. Hevesi Norbert
BMW E36
35
8. Prigyeni Péter
LADA 2107
34,5
9. Nagy Matyi
BMW E36
26,5
teljes táblázat
Peugeot 208 Rally4 Cup Hungary
a 3.futam,
az 57.Mecsek Rallye után
1.
Czékmány Norbert
Peugeot 208 Rally4
35
2.
Határ Attila
Peugeot 208 Rally4
29
3.
Kerék Balázs
Peugeot 208 Rally4
25,5
4. Berta László
Peugeot 208 Rally4
20
5. Viszló Csaba
Peugeot 208 Rally4
19,5
6. Hibján József
Peugeot 208 Rally4
12
7. Zagyva Dorka
Peugeot 208 Rally4
9,25
teljes táblázat
Országos Rally2 Bajnokság 2024
a 3.futam,
az 57.Mecsek Rallye után
1. Ronavolgyi E.
Honda Civic
73
2. Baksai László
Lada VFTS
68,5
3. Tamás Gyula
Peugeot 208 R2
61,5
4. Görög Péter
Citroen C2 R2
35,5
5. Ruszó Krisztián
Lada VFTS
26
6. Hauck Zsolt
Lada 2107
21
7. Várnai Dávid
Ford Fiesta R2T
19
8. Szetei Norbert
Peugeot 208
15
9. Balogh Lajos
Citroen C2 R2 Max
11
teljes táblázat
Országos Rally2 Bajnokság 2024
a 3.futam,
az 57.Mecsek Rallye után
1. Kovács Dominik
Opel Astra
59
2. Bíró Gergő
Opel Astra
44
3. Kosztolányi L.
Lada 2101
40
4. Bévárdi Péter
Lada 2107
35
5. Géczi László
Lada 2107
25
6. Bajusz Krisztián
Lada 2101
25
7. Krámpek Nándor
Lada 2107
24
8. Pete László
Lada VFTS
24
9. Kiss Zsolt
Suzuki Swift
19
teljes táblázat
Országos Historic Bajnokság 2024
a 2.futam,
a II.Diósgyőr Rally után
D géposztály
1. Wirtmann Ferenc
Ford Escort RS
45
2. Nagy István
Volkswagen Golf
27
3. Müller Roland
Lada 2101
24
E géposztály
1. Érdi Tibor Jr.
Ford Sierra Cosworth 4x4
45
2. Varga C. Zoltán
BMW E30 M3
28
3. Hankó László
Lada 2107
26
teljes táblázat
Országos Rallycross Bajnokság 2024
a 2.futam után
1. Benyó Máté
Peugeot 208
42
2. Kárai Tamás
Audi S1
22
3. Ales Fucik
Volkswagen Polo
22
4. Antal István
Mitsubishi Colt
20
5. Kotán Péter
Ford Focus
19
6. Pál Krisztián
Skoda Fabia
19
7. Z.Staniszewszki
Ford FIesta
18
8. Alois Höller
Ford Fiesta RX
13
9. Koncseg Zoltán
Audi A1
13
teljes táblázat

Benik Balázs
A tavalyelőtti bajnoknak 2004-ben az utolsó futam előtt még volt matematikai esélye a bajnoki címre...
A Ford Focus WRC maradt, a navigátor változott...

Mi jut eszedbe, ha azt mondom, bajnoki cím?
Csábító. De rajtunk kívül még vagy 10 páros van így ezzel…
Azt gondolom, hogy a 2004-ben nem sok választott el bennünket a bajnoki címtől, szeretnénk idén is esélyesek lenni erre a címre…
Nagyon komoly, sok tapasztalattal rendelkező párosok fognak nagyon jó autókkal rajthoz állni, de szeretném, ha a mi autónk is a legjobbak közé tartozna. Bízom a JM.Engineering felkészítésében.
Egy kis hátrányunk van a többiekkel szemben, hogy nem tudtunk tesztelni, szemben a korábbi évekkel, mikor is ilyenkor már volt bennem versenykilométer, vagy a tesztrallye-n, vagy akár VB futamon.
Sajnos az autóhoz még nem érkeztek meg alkatrészek, így nem tudtunk tesztelni. Vagy gyorspostával, vagy majd a mérnök hozza ezeket…

Tavaly sok másodpercet vesztettél a defektek miatt…
A Te hibád vagy véletlenek?
Ötven-ötven százalék.
Azt gondolom, hogy amikor egy versenyen hat defektet kapok, akkor úgy érzem, ennyire hülye nem lehetek. Nyílvánvaló, hogy az ember próbál odafigyelni azokra a veszélyes pontokra, ahol könnyen defektet lehet kapni. Semmivel sem mentem más íveken mint a többiek, hiszen voltak olyan defektek, amikor a pálya első három kilométerén történt, amiket nem értettünk.
Ezen a versenyen különösen figyelni kell a defektekre, mert a hosszú tél nagyon megtépázta az aszfaltot. Remélem a rendezőknek sikerül valamennyire kijavítani a hibákat, hiszen vannak olyan kritikus szakaszok, ahol nem lehet elspórolni, hiszen teljesen mindegy mekkora gödör áll előtte, megpróbálja a leggyorsabban leküzdeni, vagy szerencséje van, vagy sem. Ha nincs, akkor az súlyos másodpercekbe kerül majd.

Milyen volt a tréning az új navigátoroddal, Vinoval?
Nagyon jó volt a hangulat. Jó az összhang.
Az egri futam biztosan kell ahhoz, hogy egy hullámhosszon legyünk, hiszen még soha nem ültünk egy versenyautóban. Nem hinném, hogy nehézséget fog okozni.

Szerinted tud pluszt adni a versenyzésedhez, hogy olyan navigátor ül most majd melletted, aki ugyan a gyorsasági szakágban, de maga is pilótaként szerepel?
Meg tudjuk osztani azokat a gondolatokat, amik a pályabejárás során születnek. Az elképzeléseimet megosztom vele és azt gondolom reálisan tudja értékelni. Van elképzelése neki is a kanyarokról, és ezt meg tudjuk beszélni, ami nagyon fontos.

Volt arról szó, hogy új támogató is csatlakozik a csapathoz…
Igen, a Wunderbaum is mellettünk tette le a voksot.
Van még egy új támogatónk, amit szívesen kimondanék, de még nem száz százalék…

A régi támogatóink mind megmaradtak.
Az OMV Hungária KFT-től minden eddiginél nagyobb segítséget kaptunk. Büszkék vagyunk rá, hogy már öt éve együtt tudunk dolgozni velük.
Tavaly a Budapest Lízing is fent volt az autón, idén a Budapest Bank, ami egy nagy előrelépés.
Ez mindenképp kellett ahhoz, hogy teljes legyen az évünk.

Emlékszem, korábban mondtad, hogy nem teljesen kerek a történet.
Igen, tényleg az utolsó pillanatban dőlt el minden.
Bizonytalan volt az idei indulásunk.
Vinoval három héttel ezelőtt például még nem tudtuk, hogy fogunk e tudni menni, hiszen az anyagi háttér sem volt még biztosított.
Hála Istennek minden remekül összejött.

Világbajnoki szereplésre is jut?
Tulajdonképpen a ciprusi futam tervben van, a nevezés és a repülőgép már intézve.
Ez nem azt jelenti, hogy biztosan indulunk is, ez függ az egri és a miskolci futamtól.
Ha időben belefér, akkor szeretnénk rajthoz állni.

Vinoczai Attila
Fekete kereklámpás Ladában majd Ford Pumában versenyez a gyorsasági bajnokságban, több pilóta mellett is kanyarokat olvas rallyban. Legutolsó hírek alapján Elek Pisti mellett ült volna idén…

Mikor jött az ötlet, hogy Benik Balázs mellett csatolod be Magad?
Már két éve beszélgettünk erről, mindig visszatérő dolog volt.
Konkrétan két hónappal ezelőtt ültünk le komolyan. Akkor még sok dologban máshogy láttuk a világot, majd az utolsó pillanatban, amikor már Pistinek mondtam, hogy oké, mehetünk, utána felhívott Balázs, hogy fussunk neki újra, és sikerült mindent átbeszélnünk ahhoz, hogy megszületett a döntés, megyünk egy kompromisszumos, egyversenyes OB futamot és utána meglátjuk, mindenki elmondja a tapasztalatait.

Arról ne kérdezz, hogy mi lesz utána, nem tudom, el fogjuk mondani.

De arról kérdezek, hogy milyen volt a tréning?
Én sok mindent másképp látok, más itinert írtam mindig.
Négy féle különbség van egy sima kanyar között, nekem ebben még nem áll össze a kép. Úgy döntöttem, hogy kompromisszumot kötök abban, hogy elmondom, és emellett megpróbálok segíteni. Igazából ezt más is el tudná mondani, gyönyörű szépen, ütemesen. Majd meglátom. Abban maradtam magammal, hogy versenytempóban kell látni a dolgot. Lehet, hogy igaza van…

A gyorsasági szakágban a bajnoki tervek továbbra is élnek?
Igen. Sajnos az első verseny pont ütközik Miskolccal, a szombati napot majd minuszolnom kell, vasárnap rohanok oda rajthoz állni.

Építettetek egy új Pumát?
Ugyanaz az autó, teljesen átépítve. Új motor, új váltóáttétel. Külön áttétel a hegyre és más a ringre. Év közben folyamatosan könnyítjük az autó.

 

Ez a hír most jelenik meg 4755. alkalommal
Share |
  
  
  
 
  
  
Fotóalbum címkék
h i r d e t é s
Hír címkék
Videó címkék
Fotóalbum címkék
H K Sz Cs P Sz V
242526 27282930
01 02 03 04 050607
08 09 10 11121314
15 16 17 18192021
222324 25 262728
2024.07.05-07.

részletes infóink

2024.07.06.

részletes infóink

2024.07.07.

részletes infóink

2024.07.07.

részletes infóink

2024.07.11-13.

részletes infóink

2024.07.13-14.

részletes infóink

2024.07.12-14.

részletes infóink

2024.06.21-11.05.

részletes infóink


b a j n o k s á g o k :

World Rally Championship 2024
European Rally Championship 2024
Országos Rally Bajnokság 2024
Országos Rally Sprint Bajnokság 2024
k e d v e n c e i n k
Rallylive.hu
CarsAndGirls.hu
AutoSportFoto.sk
CarStyling.hu
WRC magazin

s t a t i s z t i k á k