RALLYCROSS VILÁG- ÉS EURÓPA-BAJNOKSÁG - Kárai Trans World RX of Hungary - 2024.07.27-28
Fussunk neki 2005 - Dr.Kiss Elemér
Dr.Kiss Elemér
2005-03-21
interjú • duen
h i r d e t é s
Összes oldal:
710479615
Napi oldal:
229876
Jelenleg:
3831
Regisztrált:
0
kiemelt partnerünk :
Peugeot Magyarország

további partnereink :

AutoDekor

BusLine

webshopunk :

duenShop.hu - a rallyongók boltja

Hungarian Virtual
Rally Championship 2024
a bajnokság állása az 1.futam után
1. Suborits Péter
208
2. Kasza Kristóf
196
3.
Fónagy Kristóf
190
4. Gách Bence
175
5. Bíró-Ambrus Roland
174
6. Tóth Richárd
167
7. Gönczi Dániel
161
8. Csortos László
157
9. Petrovszki Máté
153
teljes táblázat
World Rally Championship 2024
a 7.futam, Rally Poland után
1. Thierry Neuville
Hyundai i20 N Rally1
136
2. Elfyn Ewans
Toyota Yaris GR Rally1
121
3. Ott Tanak
Hyundai i20 N Rally1
115
4. Sebastian Ogier
Toyota Yaris GR Rally1
92
5. Adrien Fourmaux
Ford Puma Rally1
91
6. Kalle Rovanpera
Toyota Yaris GR Rally1
63
7. T. Katsuma
Toyota Yaris GR Rally1
58
8. A.Mikkelsen
Hyundai i20 N Rally1
29
9. Dani Sordo
Hyundai i20 N Rally1
27
teljes táblázat
European Rally Championship 2024
a 4.futam,
a Rally Estonia után
1. Hayden Paddon
Hyundai i20 N Rally2
73
2. M.Franceschi
SKODA Fabia RS Rally2
63
3. Mads Ostberg
Citroen C3 Rally2
53
4. Jon Armstrong
Ford Fiesta MkII
25
5. S. Tempestini
SKODA Fabia RS Rally2
40
6. Miko Marczyk
SKODA Fabia RS Rally2
40
7. Oliver Solberg
SKODA Fabia RS Rally2
35
8. Georg Linnamae
Toyota Yaris GR Rally2
26
9. Andrea Mabellini
Skoda Fabia
28
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Bajnokság 2024
a 4.futam,
a Székesfehérvár Rallye után
1.
Csomós Miklós
Skoda Fabia RS Rally2
122
2.
Turán Frigyes
Volkswagen Polo GTi R5
103
3.
Velenczei Ádám
Skoda Fabia R5 Evo
96
4. Német Gábor
Skoda Fabia RS Rally2
85,5
5. Klausz Kristóf
Skoda Fabia R5 Evo
77
6.
Tóth Tibor
Skoda Fabia R5 Evo
71
7. Trencsényi J.
Skoda Fabia R5 Evo
56,5
8. László Martin
Skoda Fabia RS Rally2
35,5
9. Osváth Péter
Skoda Fabia R5 Evo
35,5
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Challenge 2024
a 4.futam,
a Székesfehérvár Rallye után
1. Marozsi Zsolt
Hyundai i20 R5 2.0
112
2. Rongits Attila
Mitsubishi Lancer Evo IX
85
3. Bodogán F.
LADA VFTS
82,5
4. Balla Tamás
Mitsubishi Lancer Evo IX
74,75
5.
Hulmann Gábor
LADA VFTS
72
6.
Kronome Ákos
SKODA Fabia R2
42,5
7. Cseri József
LADA VFTS
37,5
8. Hevesi Norbert
BMW E36
35
9. Prigyeni Péter
LADA 2107
34,5
teljes táblázat
Peugeot 208 Rally4 Cup Hungary
a 4.futam,
a Székesfehérvár Rallye után
1.
Czékmány Norbert
Peugeot 208 Rally4
50
2.
Határ Attila
Peugeot 208 Rally4
35
3.
Kerék Balázs
Peugeot 208 Rally4
31,5
4. Viszló Csaba
Peugeot 208 Rally4
28,5
5. Berta László
Peugeot 208 Rally4
20
6. Zagyva Dorka
Peugeot 208 Rally4
14,25
7. Hibján József
Peugeot 208 Rally4
12
teljes táblázat
Országos Rally2 Bajnokság 2024
a 4.futam,
a Székesfehérvár Rallye után
1. Baksai László
Lada VFTS
96,5
2. Ronavolgyi E.
Honda Civic
73
3. Tamás Gyula
Peugeot 208 R2
61,5
4. Várnai Dávid
Ford Fiesta R2T
54
5. Ruszó Krisztián
Lada VFTS
42
6. Szetei Norbert
Peugeot 208
37
7. Görög Péter
Citroen C2 R2
35,5
8. Hauck Zsolt
Lada 2107
28
9. Strider Zoltán
Peugeot 208
26
teljes táblázat
Országos Rally3 Bajnokság 2024
a 4.futam,
a Székesfehérvár Rallye után
1. Kovács Dominik
Opel Astra
59
2. Bíró Gergő
Opel Astra
53
3. Bajusz Krisztián
Lada 2101
46
4. Kosztolányi L.
Lada 2101
40
5. Bévárdi Péter
Lada 2107
35
6. Kerekes Bence
Lada VFTS
34
7. Fenyvesi Péter
Lada 21013
33
8. Krámpek Nándor
Lada 2107
31
9. Oberling K.
Suzuki Swift GTi
29
teljes táblázat
Országos Historic Bajnokság 2024
a 2.futam,
a II.Diósgyőr Rally után
D géposztály
1. Wirtmann Ferenc
Ford Escort RS
45
2. Nagy István
Volkswagen Golf
27
3. Müller Roland
Lada 2101
24
E géposztály
1. Érdi Tibor Jr.
Ford Sierra Cosworth 4x4
45
2. Varga C. Zoltán
BMW E30 M3
28
3. Hankó László
Lada 2107
26
teljes táblázat
Országos Rallycross Bajnokság 2024
a 2.futam után
1. Benyó Máté
Peugeot 208
42
2. Kárai Tamás
Audi S1
22
3. Ales Fucik
Volkswagen Polo
22
4. Antal István
Mitsubishi Colt
20
5. Kotán Péter
Ford Focus
19
6. Pál Krisztián
Skoda Fabia
19
7. Z.Staniszewszki
Ford FIesta
18
8. Alois Höller
Ford Fiesta RX
13
9. Koncseg Zoltán
Audi A1
13
teljes táblázat

Dr.Kiss Elemér
A nevét talán még sokan nem ismerik, viszont a gyönyörű kék Mitsubishi Evo VII-es talán már többeknek ismerős

Milyen doktor vagy?
Általános orvosként végeztem. A honvédség ideje alatt praktizáltam, egyébként idegsebész lettem volna, ha maradtam volna a pályán.

Helyette más pályán utazol…
Igen. A Compuworx informatikai cégnél vagyok többségi tulajdonos.
Biztos láttad már feltűnni a logót versenyautókon, kupasorozatokon. Támogatunk tehetséges versenyzőket, pilótákot. A gyorsasági bajnokságban pedig a Clio kupát segítjük.

Te is aktívan versenyzel, mégis támogatsz másokat is, azt gondolom, hogy ez mindenképp becsülendő dolog.
Honnan, mikor számítod Magad licenszes versenyzőnek?
2003-ban kezdtem a versenyzést az Astra kupában.
Egy év múlva már a Túraautó kategóriában versengtem egy N csoportos BMW M3-as autóval, amivel az első hungaroringi versenyt sikerült is megnyernem.
Ez felbátorított, hogy induljak egy Európa-bajnoki futamon is Ausztriában, ahol hetedik időt tudtam autózni.
Az évad feléig vezettem a magyar bajnokság A csoportját egy gruppe N-es autóval, mivel akkor nem volt N csoport, így csak az erősebb autók között tudtam vele harcolni.
Elkezdtük A csoportossá építeni az autót, de ez sok technikai hibát hozott magával, így a várt eredmények elmaradtak, negyediknek sikerült befejeznem a bajnokságot..

Közben természetesen a rally is nagyon vonzott. Vettem egy N-es Evo VII-est, amivel Rallytúrában indultam.
Az autó mindig bevitt az első háromba, viszont nagyon rövidek voltak a versenytávok, szerettem volna minél többet versenyezni, minél több gyakorlatot szerezni, de a túrában nagyon jó hangulatúak a versenyek, de nagyon rövidek a versenytávok.
Kértem licenszet az első osztályba, amit meg is kaptam és így az utolsó három OB futamon, a Budapest, a Mecsek és a Zemplén Rallye-n el tudtam indulni az autóval.

Budapesten nem sokat tudtatok autózni…
Sajnos a második gyorson egy murvás részen a Hankó Laci által kiütött betontuskóra estünk, ami a mi első futóművünket is kiverte és nem tudtuk befejezni a versenyt.

A gyorsasági versenyek után nem volt zavaró,
hogy ül a melletted valaki?
Igen, kicsit zavart is, hogy valamit beszél hozzám egy pali (Nemrava Ferenc), miközben én küzdök a kormánnyal, az autóval.
Igazából az lenne a fontos, hogy elhiggyem amit mond és ebben van még nagyon sok fejlődési lehetőségem, úgy gondolom.
A pályaversenyzésben az ember hozzászokik ahhoz, ha valami van az úton, akkor mindjárt integetnek mindenféle zászlókkal. A rallyban az íveket sem tudja az ember kitalálni, hiszen lehet hogy pont oda szórják a korábban indulók azt a sok kavicsot, drazsét, ami aztán galibát okozhat. Mindenképpen más kávéház a rally…

De érdekes és szép!
Persze! Mind a két versenyzésnek megvan a maga előnye, szépsége.
Mindkettőn szeretnék indulni.
Pályán ugyanezzel az M3-as autóval, idén Cserkúti Öcsiék műhelyében készítik fel, komplett A-s futóművet és motort kapott.
Rallyban pedig marad az Evo VII-es.

...ezt a saját műhelyetekben készítitek fel.
Miért épít valaki saját műhelyt? Jobb látni minden nap az autót? :)
Azt gondolom, hogy ha valaki hosszabb távon gondolkozik, akkor jobb az, ha saját autóval, saját felkészítés mellett tud versenyezni. Teljesen máshogy kezelik a pilóták a bérelt autókat, mint a sajátot. Ugyanez vonatkozik a csapatra is.

Pintér Lacival létrehoztuk a Top Speed Racing műhelyt.
Itt rugalmasabban tudjuk megoldani a feladatokat az autóval.
Mind a ketten hosszabb távon gondolkozunk és egyikünk sem az autóversenyzésből él és nem is ez a fő mozgatórugónk. Szeretjük az autókat, szeretjük megméretni magunkat, szeretünk versenyezni.

Hétvégén Neked két versenyen is sikerült elindulnod, mentél a ringen mindkét nap.
Első nap szép eredményeket értetek el.
Talán előnyöm volt, hogy ismerem a ringnek a széles részét, talán jobban megtaláltam az íveket, mint azok a sporttársak, akik még nem mentek rajta. Minél nagyobb a tempó, annál fontosabb az ív helyessége. A szűk részek nekem is szűkek voltak…

Sikerült közel lennünk Botka Dávid A8-as autójához, mind a két körben 4-4 másodperccel volt csak rosszabb az időnk. Külön örülök, hogy Tóth Tibiék autóját mind a kétszer leelőztük.

A Junior Rallye M csoportjában is indultatok…
Igen. Ott is jól indult a dolog, aztán a harmadik gyorson megpróbáltuk a tribün alatti kanyart kicsit nagyobb gázzal abszolválni. Ennek az lett az eredménye, hogy keresztben érkeztünk a kanyar végén lévő rögzítetlen fém csatornafedelekre, az első kerék ledobta a fedlapot, a hátsó kerekek pedig a már nyitott csatornanyíláson megcsúsztak. A kapun még sikerült betalálnunk, de a kerítésben állt meg az autó.

De az autónak nincs komoly baja, ugye?
Csak fénysérülések, Egerben ott leszünk!

Ez a hír most jelenik meg 21505. alkalommal
Share |
  
  
  
 
  
  
Fotóalbum címkék
h i r d e t é s
Hír címkék
Videó címkék
Fotóalbum címkék
H K Sz Cs P Sz V
15 16 17 18192021
22232425262728
29 30 31 01020304
05 06 07 08091011
121314 15 161718
2024.07.19-25.

részletes infóink

2024.07.27-28.

részletes infóink

2024.07.27.

részletes infóink

2024.08.01-04.

részletes infóink

2024.08.04.

részletes infóink

2024.06.21-11.05.

részletes infóink


b a j n o k s á g o k :

World Rally Championship 2024
European Rally Championship 2024
Országos Rally Bajnokság 2024
Országos Rally Sprint Bajnokság 2024
k e d v e n c e i n k
Rallylive.hu
CarsAndGirls.hu
AutoSportFoto.sk
CarStyling.hu
WRC magazin

s t a t i s z t i k á k