![](http://www.duen.hu/kepek/hirek/20050316115822.jpg)
Turán Frici
Első rallys éve végén sikerült egy Celicát felcsavarni a pécsi fák egyikére...
Aztán következett a Mitsubishi, amiben szemmel láthatóan és órával mérhetően egyre jobban érezte magát.
Tavaly év végén két versenyt, az Autósport Gálát és a Mikulás Kupát is megnyerte.
Az idei tervekről kérdeztem:
Milyen volt az év vége?
Nagyon jó volt, hogy év végére összeállt minden az autóval kapcsolatosan.
Sokat számított, hogy év közben gyűjtöttük a kilométereket.
Szeretném, ha idén legalább olyan versenyünk lenne, mint a Mikulás Kupa volt.
Ha végig gondolom akkor tavaly minden versenyen volt valami kis technikai problémánk, talán a legnagyobb a budapesti futamon, amikor elvesztettük az egyik kerekünket.
Sok WRC lesz idén…
Hogy érint ez? Hátrább fogsz kerülni, vagy inkább a kihívást érzed nagyobbnak?
A kihívás mindenképpen nagyobb lesz!
Nagyon sok ügyes pilóta került WRC kormánya mögé. Viszont mi is fogunk gyorsulni!
Tavaly év végén már látszott, hogy kilométerenként egy másodpercet kapuk az élmezőnytől. Az idei fejlesztések révén remélem, hogy fogunk tudni ezen faragni és biztosan sokat fog számítani, hogy egy szezont már végigversenyeztünk ezzel az autóval.
Remélem, hogy komoly csata várható az első 10 pozícióért.
És a magyar bajnokságban benne lenni az első hatban, azt gondolom nagyon komoly feladat.
Turán Frici és a gyorsasági autózás párhuzama ma már a múlté, nem?
Murvás versenyeken is nagyon szép eredményeket érsz el.
Vágysz vissza? Van valami terved a gyorsasági szakágban?
Azt hiszem, hogy nagyon nincs.
Talán a pécsi hegyi futamon ami a legközelebb áll a szívemhez, ott szeretnék menni, de talán pont ütközik valamelyik verseny tréningjével.
A hungaroringi körözés nem motivál és talán ez is volt az alapja, amiért én a rallyra váltottam.
Teljes erőmmel a rallyra összpontosítok, nem szeretném másra úgymond elpazarolni az energiáimat. Csak a rallyval szeretnénk foglalkozni.
Ha esetleg úgy állnánk anyagilag, hogy maradna pénz még, akkor szeretnénk valamilyen külföldi futamra kimenni, illetve sokat szeretnénk tesztelni.
A tesztrallye-n indulsz?
Igen, szombaton, a rövidebb futamon.
Tényleg tesztnek szánom. És ott fogunk másnap szurkolni a többieknek.
Mintha hiányozna egy főszponzor az autóról…
Egy hosszabb kapcsolatnak lett vége.
Az Aral-al 1997 óta versenyzünk. A szétválást egy cégcsoporton belüli döntés hozta, nem velünk nem voltak megelégedve. Nagyon büszke vagyok az elmúlt pár évre, remélem, hogy tudjuk pótolni más támogatókkal.
A tesztrallyen kiderül az autó designjából, hogy kik segítik a munkánkat.
Csökő Zoli marad?
Természetesen! Nehéz lenne elképzelni nélküle a versenyzést.
Egyrészt nagyon jó baráti viszonyban vagyunk, ami nekem nagyon sokat számít.
És a Zoli nagyon sokat tesz azért, hogy jól menjenek a dolgaink.