Gazdasági válság kontra rally
Búcsúzik a Suzuki és a Subaru
2008-12-17
információ • neomatsek
h i r d e t é s
Összes oldal:
732069412
Napi oldal:
53334
Jelenleg:
1637
Regisztrált:
0
kiemelt partnerünk :
Peugeot Magyarország

további partnereink :

AutoDekor

BusLine

webshopunk :

duenShop.hu - a rallyongók boltja

Hungarian Virtual
Rally Championship 2024
a bajnokság állása a 4.futam után
1. Kasza Kristóf
779
2.
Fónagy Kristóf
754
3. Gönczi Dániel
704
4. Kozsuk Péter
630
5. Suborits Péter
628
6. Végh Krisz
608
7. Bíró-Ambrus Roland
606
8. Osztás Ábel
588
9. Balogh Richárd
573
teljes táblázat
World Rally Championship 2024
a 9.futam, Finn Rally után
1. Thierry Neuville
Hyundai i20 N Rally1
192
2. Ott Tanak
Hyundai i20 N Rally1
158
3. Sebastian Ogier
Toyota Yaris GR Rally1
154
4. Elfyn Ewans
Toyota Yaris GR Rally1
140
5. Adrien Fourmaux
Ford Puma Rally1
130
6. Kalle Rovanpera
Toyota Yaris GR Rally1
86
7. T. Katsuma
Toyota Yaris GR Rally1
80
8. Dani Sordo
Hyundai i20 N Rally1
44
9. Semi Pajari
Toyota Yaris GR Rally1
34
teljes táblázat
European Rally Championship 2024
a 7.futam,
a Rali Ceredigion után
1. Hayden Paddon
Hyundai i20 N Rally2
131
2. M.Franceschi
SKODA Fabia RS Rally2
104
3. Miko Marczyk
SKODA Fabia RS Rally2
91
4. Andrea Mabellini
Skoda Fabia
71
5. S. Tempestini
SKODA Fabia RS Rally2
59
6. Jon Armstrong
Ford Fiesta MkII Rally2
59
7. Mads Ostberg
Citroen C3 Rally2
51
8. Simon Wagner
SKODA Fabia RS Rally2
49
9. Efren Llarena
SKODA Fabia RS Rally2
45
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Bajnokság 2024
az 5.futam,
a Győr Rally után
1.
Csomós Miklós
Skoda Fabia RS Rally2
157
2.
Turán Frigyes
Volkswagen Polo GTi R5
124
3.
Velenczei Ádám
Skoda Fabia R5 Evo
121
4. Német Gábor
Skoda Fabia RS Rally2
112,5
5.
Tóth Tibor
Skoda Fabia R5 Evo
80
6. Klausz Kristóf
Skoda Fabia R5 Evo
78
7. Trencsényi J.
Skoda Fabia R5 Evo
72,5
8. Osváth Péter
Skoda Fabia R5 Evo
52,5
9. László Martin
Skoda Fabia RS Rally2
35,5
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Challenge 2024
az 5.futam,
a Győr Rally után
1. Marozsi Zsolt
Hyundai i20 R5 2.0
112
2. Balla Tamás
Mitsubishi Lancer Evo IX
109,75
3. Rongits Attila
Mitsubishi Lancer Evo IX
85
4. Bodogán Ferenc
LADA VFTS
82,5
5.
Hulmann Gábor
LADA VFTS
73,5
6.
Kronome Ákos
SKODA Fabia R2
65,5
7. Nagy G.M.
Lada VFTS
43,5
8. Tóth Barna
BMW E36
43,5
9. Cseri József
LADA VFTS
37,5
teljes táblázat
Peugeot 208 Rally4 Cup Hungary
az 5.futam,
a Győr Rally után
1.
Czékmány Norbert
Peugeot 208 Rally4
65
2.
Határ Attila
Peugeot 208 Rally4
45
3.
Kerék Balázs
Peugeot 208 Rally4
38,5
4. Viszló Csaba
Peugeot 208 Rally4
28,5
5. Berta László
Peugeot 208 Rally4
20
6. Zagyva Dorka
Peugeot 208 Rally4
14,25
7. Hibján József
Peugeot 208 Rally4
12
teljes táblázat
Országos Rally2 Bajnokság 2024
az 5.futam,
a Győr Rally után
1. Baksai László
Lada VFTS
121,5
2. Tamás Gyula
Peugeot 208 R2
82,5
3. Ronavolgyi E.
Honda Civic
73
4. Várnai Dávid
Ford Fiesta R2T
54
5. Hauck Zsolt
Lada 2107
46
6. Ruszó Krisztián
Lada VFTS
42
7. Tellér Antal
Peugeot 208
41
8. Szetei Norbert
Peugeot 208
37
9. Görög Péter
Citroen C2 R2
35,5
teljes táblázat
Országos Rally3 Bajnokság 2024
az 5.futam,
a Győr Rally után
1. Bíró Gergő
Opel Astra
66
2. Kovács Dominik
Opel Astra
59
3. Kerekes Bence
Lada VFTS
49
4. Oberling K.
Suzuki Swift GTi
48
5. Bajusz Krisztián
Lada 2101
48
4. Kosztolányi L.
Lada 2101
40
5. Bévárdi Péter
Lada 2107
35
7. Fenyvesi Péter
Lada 21013
33
8. Krámpek Nándor
Lada 2107
31
teljes táblázat
Országos Historic Bajnokság 2024
a 4.futam,
a Székesfehérvár Rallye után
C géposztály
1. Mekler László
Alfa Romeo Giulia Sprint GTA
45
2. Tóth István
Škoda S120S
40,5
3. Emődi Balázs
Fiat 124
21,75
D géposztály
1. Wirtmann Ferenc
Ford Escort RS
120
2. Csukovics István
Lada 21013
78,5
3. Müller Roland
Lada VAZ 2101
65,5
E géposztály
1. Érdi Tibor Jr.
Ford Sierra Cosworth 4x4
90
2. Szombathelyi P.
Lada VFTS
82,5
3. Zsolna József
Lada 2105
69,5
teljes táblázat
Országos Rallycross Bajnokság 2024
a 2.futam után
1. Benyó Máté
Peugeot 208
42
2. Kárai Tamás
Audi S1
22
3. Ales Fucik
Volkswagen Polo
22
4. Antal István
Mitsubishi Colt
20
5. Kotán Péter
Ford Focus
19
6. Pál Krisztián
Skoda Fabia
19
7. Z.Staniszewszki
Ford FIesta
18
8. Alois Höller
Ford Fiesta RX
13
9. Koncseg Zoltán
Audi A1
13
teljes táblázat

Ismét szegényebb lett a rally világbajnokság, miután a Suzuki és a Subaru is bejelentette, hogy kiszállnak. De vajon miért?

Sajnos az nem tiszta, hogy a gazdasági válság csak megfelelő indok-e vagy ez a japán márka döntésének valódi oka, de tény, hogy a Suzuki decemberben bejelentette, hogy kiszáll a rally világbajnokságból. Eleinte többen arra gyanakodtak, hogy a márka csak a 2007-ben elkezdett S2000-res autó fejlesztésének szeretné szentelni a következő évet, hogy 2010-re biztosan kész legyenek. Ezekből a feltételezésekből annyi igaz, hogy a japánok több időt szeretnének fejlesztésekre, de sajnos nem az S2000-res autókhoz, hanem a környezetkímélőbb motorokhoz.
Azért korántsem ennyire egyszerű a dolog. A gazdasági válság, mely Amerikából indult hódító útjára nem kerülte el az autó ipart sem. Munkahelyek szűntek meg, egész gyártósorok álltak le, és bár a Suzukinál is érezhetően visszaesett a Grand Vitara eladási száma, a japánok még mindig azon kevés márka közé tartoznak, akik profitot termelnek.
Minek köszönhető ez? Annak, hogy a kisebb autók közt a Suzukinak van az egyik legjobb flottája, és ezt szeretnék tovább bővíteni, fejleszteni, hogy még több vevőt hódítsanak el a konkurenciától. Viszont azért náluk sem ennyire rózsás a helyzet, hisz attól, hogy profitot termelnek még nem szórhatják két kézzel a pénzt, és valljuk be, egy rallys csapat fenntartása nem épp egy olcsó mulatság. Sőt, idén láthattuk, hogy a Suzuki bár alapra nem rossz, azért eléggé elmarad a többi gyári csapattól, így nem kevés plusz kiadást kellett volna magukra vállalni, hogy eredményesebbek legyenek. Többet kellett volna tesztelniük, és a leggyengébb pontjukat a motort is jócskán át kellett volna dolgozniuk. Ezen kívül volt még egy gond, az pedig a bonyolult vezetőségi felépítés.

A Suzuki Motorsport Nobuhiro Tajima tulajdona, akinek igencsak nagy befolyása van, és szinte mindegyik nagyobb japán viszonteladóval jó kapcsolatot ápol. Így miután szeptemberben nyugalomra intették, a hivatalos japán közleményben az állt, hogy Tajima csak kisebb szünetet tart.

A Suzukinak így csak két választása maradt, miután ki nem rúghatta őt, vagy drágán megveszi Tajima-tól a csapatot vagy szinten jó pénzért létrehoz egy saját motorsport részleget. Egyik sem az igazi.
Ezek után a Suzuki önállóan valószínűleg nem fog versenyezni, és a sport tevékenysége is ki fog merülni annyiban, hogy a privát csapatoknak nyújt segítséget, és a márka kupákat tartja életben. Ez nem igazán segít sem Toni Gardemeisteren, sem Per-Gunnar Anderssonon, nekik új csapat után kell nézniük.



A rossz híreknek itt még nincs vége, hisz egy másik japán márka is bejelentette, hogy kiszáll a rally bajnokságból, ez pedig nem más, mint a Fuji Heavy Industries-hoz tartozó Subaru. A kékek az utóbbi időben nem voltak túl sikeresek, de ettől függetlenül milliónyi rajongót döbbentett meg a hír. Náluk annyival másabb a helyzet, hogy nem végleges döntésről beszélnek. A konszern igazgatója is megerősítette a dolgot, hogy ha a körülmények megfelelőek lesznek, akkor igenis visszatérnek a világbajnokságba.
Eközben Richards kijelentette, hogy a privát csapatokat továbbra is szeretné segíteni, hisz több száz autót adtak el, és persze szeretne visszatérni a rallyba, és a rally élvonalába legkésőbb 2010-ben, amikor már az új szabályok lépnek életbe. Richards azért is lehet ilyen bizakodó, hisz cége a Prodrive már nem csak a Subarura épít, más területeken is sikeres. Szintén jó hír, hogy a norvég Adapta csapat is bejelentette, hogy őket nem fenyegeti a válság, folytatják a versenyzést, sőt lehet bővítik a csapatot, bár első számú pilótájuk továbbra is Mads Östberg lesz.
A rajongók tehát jövőre is láthatnak majd Imprezát a rally világbajnokságban. Ez viszont sovány vigasz Chris Atkinsonnak és Petter Solbergnek, akiknek a dolgok jelen állása szerint nincs csapata. Atkinson meglepődött a hír hallatán, de különösebben nem reagált rá. Más a helyzet Solbergnél, akinek neve az évek alatt összeforrt a Subaruval, hihetetlen népszerűségnek örvend Japánban, és, aki remélte, hogy a sikertelen évek után az új Imprezával végre újra az első helyért versenyezhet majd. Ettől függetlenül egy rossz szót nem szólt, sőt ő maga intette türelemre a rajongókat, a nyilvánosságot.
Ezek után már kimondottan örömhírnek számított, hogy a Ford és a Citroen megerősítette, hogy ők bizony továbbra is részt kívánnak venni a rally világbajnokságban. Reméljük többen már nem lépnek ki, mert akkor igencsak bajban lenne az FIA.

Ez a hír most jelenik meg 8505. alkalommal
Share |
  
  
  
 
  
  
Fotóalbum címkék
h i r d e t é s
Hír címkék
Videó címkék
Fotóalbum címkék
H K Sz Cs P Sz V
23 24 25 26272829
300102 03 040506
070809 10 111213
14 15 16 17181920
21 22 23 24 252627
2024.10.04-08.

részletes infóink

2024.10.06.

részletes infóink

2024.10.11-13.

részletes infóink

2024.10.25-27.

részletes infóink

2024.06-2024.11.

részletes infóink


b a j n o k s á g o k :

World Rally Championship 2024
European Rally Championship 2024
Országos Rally Bajnokság 2024
Országos Rally Sprint Bajnokság 2024
k e d v e n c e i n k
Rallylive.hu
CarsAndGirls.hu
AutoSportFoto.sk
CarStyling.hu
WRC magazin

s t a t i s z t i k á k