TRACKWOOD - Drift Fesztivál - 2024.július 11-12-13.
Grepton Kupa 2010
A Rallye Sprint Bajnokság és az első futam
2010-01-27
információ • (x)
h i r d e t é s
Összes oldal:
701674735
Napi oldal:
31017
Jelenleg:
2276
Regisztrált:
0
kiemelt partnerünk :
Peugeot Magyarország

további partnereink :

AutoDekor

BusLine

webshopunk :

duenShop.hu - a rallyongók boltja

Hungarian Virtual
Rally Championship 2024
a bajnokság állása az 1.futam után
1. Suborits Péter
208
2. Kasza Kristóf
196
3.
Fónagy Kristóf
190
4. Gách Bence
175
5. Bíró-Ambrus Roland
174
6. Tóth Richárd
167
7. Gönczi Dániel
161
8. Csortos László
157
9. Petrovszki Máté
153
teljes táblázat
World Rally Championship 2024
a Szardínia Rally után
1. Thierry Neuville
Hyundai i20 N Rally1
122
2. Ott Tanak
Hyundai i20 N Rally1
104
3. Elfyn Ewans
Toyota Yaris GR Rally1
104
4. Sebastian Ogier
Toyota Yaris GR Rally1
92
5. Adrien Fourmaux
Ford Puma Rally1
74
6. T. Katsuma
Toyota Yaris GR Rally1
52
7. Kalle Rovanpera
Toyota Yaris GR Rally1
36
8. Dani Sordo
Hyundai i20 N Rally1
27
9. Esapekka Lappi
Hyundai i20 N Rally1
23
teljes táblázat
European Rally Championship 2024
a 3.futam,
a Royal Rally of Scandinavia után
1. M.Franceschi
SKODA Fabia RS Rally2
56
2. Hayden Paddon
Hyundai i20 N Rally2
56
3. S. Tempestini
SKODA Fabia RS Rally2
40
4. Oliver Solberg
SKODA Fabia RS Rally2
35
5. Yoann Bonato
Citroen C3 Rally2
32
6. Mads Ostberg
Citroen C3 Rally2
31
7. Mikko Heikkila
Toyota Yaris GR Rally2
28
8. Miko Marczyk
SKODA Fabia RS Rally2
27
9. Alejandro Cachón
Toyota Yaris GR Rally2
26
10. Csomós Mixi
Škoda Fabia Rally2 Evo
25
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Bajnokság 2024
a 3.futam,
az 57.Mecsek Rallye után
1.
Csomós Miklós
Skoda Fabia RS Rally2
100
2.
Turán Frigyes
Volkswagen Polo GTi R5
98,5
3. Klausz Kristóf
Skoda Fabia R5 Evo
77
4.
Velenczei Ádám
Skoda Fabia R5 Evo
64
5.
Tóth Tibor
Skoda Fabia R5 Evo
58
6. Német Gábor
Skoda Fabia RS Rally2
57,5
7. Trencsényi J.
Skoda Fabia R5 Evo
36,5
8. László Martin
Skoda Fabia RS Rally2
35,5
9. Ranga Péter
Skoda Fabia R5 Evo
30,5
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Challenge 2024
a 3.futam,
az 57.Mecsek Rallye után
1. Marozsi Zsolt
Hyundai i20 R5 2.0
112
2. Balla Tamás
Mitsubishi Lancer Evo IX
66,25
3. Bodogán F.
LADA VFTS
54,5
4.
Hulmann Gábor
LADA VFTS
52
5. Rongits Attila
Mitsubishi Lancer Evo IX
50
6. Cseri József
LADA VFTS
37,5
7.. Hevesi Norbert
BMW E36
35
8. Prigyeni Péter
LADA 2107
34,5
9. Nagy Matyi
BMW E36
26,5
teljes táblázat
Peugeot 208 Rally4 Cup Hungary
a 3.futam,
az 57.Mecsek Rallye után
1.
Czékmány Norbert
Peugeot 208 Rally4
35
2.
Határ Attila
Peugeot 208 Rally4
29
3.
Kerék Balázs
Peugeot 208 Rally4
25,5
4. Berta László
Peugeot 208 Rally4
20
5. Viszló Csaba
Peugeot 208 Rally4
19,5
6. Hibján József
Peugeot 208 Rally4
12
7. Zagyva Dorka
Peugeot 208 Rally4
9,25
teljes táblázat
Országos Rally2 Bajnokság 2024
a 3.futam,
az 57.Mecsek Rallye után
1. Ronavolgyi E.
Honda Civic
73
2. Baksai László
Lada VFTS
68,5
3. Tamás Gyula
Peugeot 208 R2
61,5
4. Görög Péter
Citroen C2 R2
35,5
5. Ruszó Krisztián
Lada VFTS
26
6. Hauck Zsolt
Lada 2107
21
7. Várnai Dávid
Ford Fiesta R2T
19
8. Szetei Norbert
Peugeot 208
15
9. Balogh Lajos
Citroen C2 R2 Max
11
teljes táblázat
Országos Rally2 Bajnokság 2024
a 3.futam,
az 57.Mecsek Rallye után
1. Kovács Dominik
Opel Astra
59
2. Bíró Gergő
Opel Astra
44
3. Kosztolányi L.
Lada 2101
40
4. Bévárdi Péter
Lada 2107
35
5. Géczi László
Lada 2107
25
6. Bajusz Krisztián
Lada 2101
25
7. Krámpek Nándor
Lada 2107
24
8. Pete László
Lada VFTS
24
9. Kiss Zsolt
Suzuki Swift
19
teljes táblázat
Országos Historic Bajnokság 2024
a 2.futam,
a II.Diósgyőr Rally után
D géposztály
1. Wirtmann Ferenc
Ford Escort RS
45
2. Nagy István
Volkswagen Golf
27
3. Müller Roland
Lada 2101
24
E géposztály
1. Érdi Tibor Jr.
Ford Sierra Cosworth 4x4
45
2. Varga C. Zoltán
BMW E30 M3
28
3. Hankó László
Lada 2107
26
teljes táblázat
Országos Rallycross Bajnokság 2024
a 2.futam után
1. Benyó Máté
Peugeot 208
42
2. Kárai Tamás
Audi S1
22
3. Ales Fucik
Volkswagen Polo
22
4. Antal István
Mitsubishi Colt
20
5. Kotán Péter
Ford Focus
19
6. Pál Krisztián
Skoda Fabia
19
7. Z.Staniszewszki
Ford FIesta
18
8. Alois Höller
Ford Fiesta RX
13
9. Koncseg Zoltán
Audi A1
13
teljes táblázat

Markó Tiborral, a Marco Racing Team vezetőjével próbáljuk beharangozni a versenysorozatát, különös tekintettel az évadnyitó versenyre:

- Úgy értesültem, hogy Rallye Sprint Bajnokság az idei évben is tartogat meglepetéseket, újdonságokat versenyzőknek, s nézőknek egyaránt.
- Fontosnak tartjuk, hogy minden évben előrukkoljunk valami újdonsággal. Szerencsére ebben a szándékunkban partnerek segítőink, rendezőink és természetesen a versenyzőink is. Minden versenyévad végén több alkalommal tartunk ötletbörzét, ahol a legkülönbözőbb ötletek látnak napvilágot, melyekből rendre megvalósítunk, a szabályokba építünk párat.

A Rallye Sprint Bajnokság továbbra sem kínál mást, mint egy eredeti ötletekre épített, profin szervezett, és kitűnő, valódi múlttal rendelkező pályákon bonyolított bajnokságot az ország legerősebb sprint mezőnyével. A visszajelzések alapján hozzánk ezért járnak a versenyzők. Versenyezni. 

Az idei esztendő több, kisebb újítást tartogat a versenyzőknek, amelyek még elérhetőbbé, még sportosabbá és versenyképesebbé teszik a bajnokságot. Célunk továbbra sem változott: mindenki számára elérhető közelségbe hozni a versenyzés lehetőségét úgy, hogy közben megőrizzük a sorozat kiemelkedő színvonalát.

Az idén 10 versenyen lesz lehetősége a Sprint mezőnynek megmérettetnie magát, s talán kiemelkedő, egyedi lehetőség lesz számukra a versenynaptárba került Baranya Kupa kihívásainak leküzdése, ahol az R2 és a Historic mezőnye mellett válnak főszereplővé a Sprintesek.

- De nem csak szabályok változtak, hanem ahogy az elmúlt években, úgy idén is, új pályákra is számíthatnak a versenyzők, és természetesen a nézők…
- Igen, ráadásul nem is akármilyen pályákra! Több új helyszínünk lesz, mind-mind kiemelt sportszakmai értéket képviselő igazi rali pálya. Kezdjük elölről:

 2010. 03. 13-14. - Komló - Orfű:

Immár hagyományosan indul ezzel a versennyel a bajnoki évad. A változás, hogy évadnyitóhoz méltó módon igyekeztünk növelni a színvonalat, így a verseny szombati napja Komlóra költözik, és itt kapnak helyet az átvételek, valamint a város főutcáján - a Baranya Kupán tapasztaltakhoz hasonló - Prológ, sok ezer ember lelkes szurkolása mellett. Vasárnap a Mecsek Rallye népszerű pályája vár a bátrakra, 8km tökéletes minőségű aszfalt, gyönyörű környezetben. Fontos kiemelnem, hogy az időpontja okán kitűnő teszt lehetőség a Rallye1, Rallye2, RTE és Historic versenyzők számára az egri nyitány előtt.

 2010. 04. 10-11. - Kurd:
Sok éve szerepel a programban ez a 7,1km-es aszfaltcsík, amely mindazonáltal, hogy tempós, egy pillanatnyi nyugalmat sem garantál a versenyzőknek, van kormányozni való gazdagon. A kitűnő adottságokkal rendelkező pálya, idén sem okoz csalódást egyik irányban sem.

 2010. 05. 08-09. - Magyarbóly:
Több évre visszavezethető a település és a bajnokság kapcsolata. A fogadtatás itt is kitűnő, remek hangulat és egy lakott területen kialakított pálya változatos aszfaltos pálya várja a versenyzőinket idén is.  

 2010. 06. 05-06. - Somogyhatvan:
Vadonatúj helyszín! És egyben a 2010. évi sorozat első lazaburkolatú állomása. 8km-es földes - murvás pálya várja a nevezőket, adottságai alapján komoly kihívással!

 2010. 07. 03-04. - Bakóca:
Évek óta stabilan szerepel a naptárban, s idén a második laza burkolatú verseny. A verseny 6km-es szakasszal, és páratlan hétvégi benzingőzös hangulattal várja a versenyzőket. A gyorsasági szakasz jó minőségű föld és murva keveréke, kifejezetten nézőbarát, és a szombat esti hangulat sem utolsó.

 2010. 07. 31. - 08. 01. - Árpádtető:
A sorozat talán legpatinásabb rali pályája. Mit is mondhatnék erről? Árpádtető, az Árpádtető. Az idei évben is picit hosszabb lesz a gyorsasági, ami 6-ról 10km-re nyúlik (Remeterét - Lapis - Árpádtető, 2 irányban), ráadásul mindkét irányban teljesítenie kell a versenyistáknak. Igazi bevállalós verseny ínyenceknek.

 2010. 08. 28-29. - Nagypall:
Tavaly debütált a Nagypall és Geresdlak közötti 8km hosszúságú aszfaltos pálya. Egyértelmű sikert aratott, hiszen mindamellett, hogy meglepően tempós, jócskán tartogatott trükkös kombinációkat a bátrak számára. Sportszakmailag szuper lehetőség, finom falat a Rallye Sprint étlapján! 

 2010. 09. 25-26. - Baranya Kupa:
A verseny az elmúlt 8 évben meglehetős ismertségre tett szert. Több helyszínével, több gyorsaságijával picit komolyabb, nagyobb kihívást jelent az indulók számára. A verseny megszületése óta OB futam, így az idei évben a Rallye2 és a Historic mezőnyéhez csatlakozik a Sprint mezőnye.

 2010. 23-24. - Szekszárd:
Hat év szünet után került vissza a naptárba ez a helyszín, amely 100%-ig lakott területen, Szekszárd belterületén kerül kialakításra 8 km hosszal. Itt a kitűnő lehetőség, hogy egy városban biztonságos és legális körülmények között száguldozhassanak a versenyzők.

 2010. 11. 20-21. - Királyszentistván:
A sorozat veszprémi helyszíne. A pályát a Veszprém Rallye-k tették ismertté, naggyá. Vegyességében rejlik értéke, hiszen az egészen szűk visszafordítóktól, a tempós, sokadikos murvás kanyarokig minden található benne, és novemberi időpontjának köszönhetően az időjárás is megtréfálhatja a versenyzőket. Mindazonáltal kitűnő teszt lehetőség a Mikulás Rallye előtt.

- Ha már az első versenynél tartunk, milyen határidőket kell figyelnie az érdeklődőknek?
- 2010. március 13-14-én kezdünk Komlón és Orfűn, ahova a főszereplő sprinteseinken kívül szeretettel várunk minden felsőbb osztályból (R1, R2, RTE, Historic) érkező versenyzőt is. Az előnevezési zárlat: 2010. március 05. Ha valaki erről lecsúszna, a helyszínen is lesz lehetősége nevezni. A verseny hivatalos dokumentumai (úgy mint: kiírás, nevlap, végrehajtási utasítás) rövidesen elérhetőek lesznek a neten. (lásd a cikk alján!)

- Rövidesen rajtol az Országos Rallye Bajnokság is…
- Így van! Szándékosan választottuk ezt az időpontot a sprint évadnyitójának (március 13-14.), hiszen így az egri ORB verseny előtt, az "első" és "másod" osztályú versenyzők is tesztelhetik autóikat biztonságos, profi körülmények között. Az sem mellékes, hogy mindezt egy olyan pályán, ami nem ismeretlen számukra, hiszen a Mecsek Rallye-kon, és tavaly a Komló Rallye-n is versenyeztek már itt. A pálya adottságai, minősége, és ez a verseny tökéletes lehetőség az aszfaltos beállítások kikísérletezésére.

- Az eddigi tapasztalatok alapján akad, akiről már most tudni, hogy ott lesz?
- Az elmúlt években többen szerepeltek nálunk teszt jelleggel, többek között  WRC-k, A8-as, A7-es, A6-os, N4-es valamint kisebb autók is. Az idei versenyre is már többen "bejelentkeztek", de a végleges névsor csak az adminisztratívon derül ki. Tartok tőle, hogy a WRC vendégszerepléséről le kell mondanunk idén, de biztos, hogy nem fogunk unatkozni.

- Milyen minőségű, és merre kanyarog majd a pálya?
- A gyorsasági nagyon jó minőségű aszfalt felületű. Orfűről indulnak, Remeterét irányába, majd egy jobbossal tovább Abaligetre, aztán ismét Orfűre, ahol még a belterületen is kocsiznak egy kicsit, így teszik meg a nyolc kilométert, és a strandparkolónál lesz a vége a gyorsnak. Öt gyorsasági szakasz szerepel a programban, az eddigi tapasztalatok alapján kitűnő autósportos évkezdet vár versenyzőre, nézőre egyaránt!

- Győzz meg! Miért érdemes 2010-ben is a Rallye Sprint Bajnokságot választani?
Remélem, hogy az elmúlt egy évtized megfelelő referencia. A sorozat több szempontból is úttörő szerepet töltött be a rali első lépcsőjeként. Szintén a sorozat komoly múltjának köszönhetően garantáltan a legerősebb sprint mezőnnyel számolhat az a versenyző, aki a versenyeinken elrajtol. A pályákat - a versenynaptárt - talán nem kell külön kommentálnom, a helyszínek magukért beszélnek. Tartom, amit tavaly év elején vallottam, azaz, akit a versenyzésből csupán a serlegszerzés könnyű lehetősége érdekel, az csalódni fog. Aki viszont azért versenyez, mert szereti az első rangú pályákat, a színvonalas versenyeket, és az egy-egy helyezésért, pontokért, és ha úgy alakul, természetesen a serlegekért folyó sportszerű és kiélezett küzdelmet, idén is otthonra talál ebben a sorozatban. Miért versenyezne bárki is színvonaltalan tucat versenyeken, ha adott a lehetősége a legjobbat, a Rallye Sprint Bajnokságot választani?

Aki nem hiszi, azt várjuk szeretettel: 2010. március 13-14-én Komlón és Orfűn! … ott utána járhat…


Grepton Kupa
Komló - Orfű, 2010. március 13-14.

versenykiírás

nevezési lap
nevezési határidő: február 26.

Ez a hír most jelenik meg 12295. alkalommal
Share |
9 verseny
2010.03.13-14.
Rallye Sprint Bajnokság 2010
Grepton Kupa
  
  
  
 
  
  
Fotóalbum címkék
h i r d e t é s
Hír címkék
Videó címkék
Fotóalbum címkék
H K Sz Cs P Sz V
242526 27282930
01 02 03 04 050607
08 09 10 11121314
15 16 17 18192021
222324 25 262728
2024.07.05-07.

részletes infóink

2024.07.06.

részletes infóink

2024.07.07.

részletes infóink

2024.07.07.

részletes infóink

2024.07.11-13.

részletes infóink

2024.07.13-14.

részletes infóink

2024.07.12-14.

részletes infóink

2024.06.21-11.05.

részletes infóink


b a j n o k s á g o k :

World Rally Championship 2024
European Rally Championship 2024
Országos Rally Bajnokság 2024
Országos Rally Sprint Bajnokság 2024
k e d v e n c e i n k
Rallylive.hu
CarsAndGirls.hu
AutoSportFoto.sk
CarStyling.hu
WRC magazin

s t a t i s z t i k á k