TRACKWOOD - Drift Fesztivál - 2024.július 11-12-13.
Gumiszerződés, ahogy most áll
Még soha nem volt annyi pénze a rallynak, ami jövőre lehetne...
2015-11-13
interjú • DuEn
h i r d e t é s
Összes oldal:
701713880
Napi oldal:
70162
Jelenleg:
1918
Regisztrált:
0
kiemelt partnerünk :
Peugeot Magyarország

további partnereink :

AutoDekor

BusLine

webshopunk :

duenShop.hu - a rallyongók boltja

Hungarian Virtual
Rally Championship 2024
a bajnokság állása az 1.futam után
1. Suborits Péter
208
2. Kasza Kristóf
196
3.
Fónagy Kristóf
190
4. Gách Bence
175
5. Bíró-Ambrus Roland
174
6. Tóth Richárd
167
7. Gönczi Dániel
161
8. Csortos László
157
9. Petrovszki Máté
153
teljes táblázat
World Rally Championship 2024
a Szardínia Rally után
1. Thierry Neuville
Hyundai i20 N Rally1
122
2. Ott Tanak
Hyundai i20 N Rally1
104
3. Elfyn Ewans
Toyota Yaris GR Rally1
104
4. Sebastian Ogier
Toyota Yaris GR Rally1
92
5. Adrien Fourmaux
Ford Puma Rally1
74
6. T. Katsuma
Toyota Yaris GR Rally1
52
7. Kalle Rovanpera
Toyota Yaris GR Rally1
36
8. Dani Sordo
Hyundai i20 N Rally1
27
9. Esapekka Lappi
Hyundai i20 N Rally1
23
teljes táblázat
European Rally Championship 2024
a 3.futam,
a Royal Rally of Scandinavia után
1. M.Franceschi
SKODA Fabia RS Rally2
56
2. Hayden Paddon
Hyundai i20 N Rally2
56
3. S. Tempestini
SKODA Fabia RS Rally2
40
4. Oliver Solberg
SKODA Fabia RS Rally2
35
5. Yoann Bonato
Citroen C3 Rally2
32
6. Mads Ostberg
Citroen C3 Rally2
31
7. Mikko Heikkila
Toyota Yaris GR Rally2
28
8. Miko Marczyk
SKODA Fabia RS Rally2
27
9. Alejandro Cachón
Toyota Yaris GR Rally2
26
10. Csomós Mixi
Škoda Fabia Rally2 Evo
25
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Bajnokság 2024
a 3.futam,
az 57.Mecsek Rallye után
1.
Csomós Miklós
Skoda Fabia RS Rally2
100
2.
Turán Frigyes
Volkswagen Polo GTi R5
98,5
3. Klausz Kristóf
Skoda Fabia R5 Evo
77
4.
Velenczei Ádám
Skoda Fabia R5 Evo
64
5.
Tóth Tibor
Skoda Fabia R5 Evo
58
6. Német Gábor
Skoda Fabia RS Rally2
57,5
7. Trencsényi J.
Skoda Fabia R5 Evo
36,5
8. László Martin
Skoda Fabia RS Rally2
35,5
9. Ranga Péter
Skoda Fabia R5 Evo
30,5
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Challenge 2024
a 3.futam,
az 57.Mecsek Rallye után
1. Marozsi Zsolt
Hyundai i20 R5 2.0
112
2. Balla Tamás
Mitsubishi Lancer Evo IX
66,25
3. Bodogán F.
LADA VFTS
54,5
4.
Hulmann Gábor
LADA VFTS
52
5. Rongits Attila
Mitsubishi Lancer Evo IX
50
6. Cseri József
LADA VFTS
37,5
7.. Hevesi Norbert
BMW E36
35
8. Prigyeni Péter
LADA 2107
34,5
9. Nagy Matyi
BMW E36
26,5
teljes táblázat
Peugeot 208 Rally4 Cup Hungary
a 3.futam,
az 57.Mecsek Rallye után
1.
Czékmány Norbert
Peugeot 208 Rally4
35
2.
Határ Attila
Peugeot 208 Rally4
29
3.
Kerék Balázs
Peugeot 208 Rally4
25,5
4. Berta László
Peugeot 208 Rally4
20
5. Viszló Csaba
Peugeot 208 Rally4
19,5
6. Hibján József
Peugeot 208 Rally4
12
7. Zagyva Dorka
Peugeot 208 Rally4
9,25
teljes táblázat
Országos Rally2 Bajnokság 2024
a 3.futam,
az 57.Mecsek Rallye után
1. Ronavolgyi E.
Honda Civic
73
2. Baksai László
Lada VFTS
68,5
3. Tamás Gyula
Peugeot 208 R2
61,5
4. Görög Péter
Citroen C2 R2
35,5
5. Ruszó Krisztián
Lada VFTS
26
6. Hauck Zsolt
Lada 2107
21
7. Várnai Dávid
Ford Fiesta R2T
19
8. Szetei Norbert
Peugeot 208
15
9. Balogh Lajos
Citroen C2 R2 Max
11
teljes táblázat
Országos Rally2 Bajnokság 2024
a 3.futam,
az 57.Mecsek Rallye után
1. Kovács Dominik
Opel Astra
59
2. Bíró Gergő
Opel Astra
44
3. Kosztolányi L.
Lada 2101
40
4. Bévárdi Péter
Lada 2107
35
5. Géczi László
Lada 2107
25
6. Bajusz Krisztián
Lada 2101
25
7. Krámpek Nándor
Lada 2107
24
8. Pete László
Lada VFTS
24
9. Kiss Zsolt
Suzuki Swift
19
teljes táblázat
Országos Historic Bajnokság 2024
a 2.futam,
a II.Diósgyőr Rally után
D géposztály
1. Wirtmann Ferenc
Ford Escort RS
45
2. Nagy István
Volkswagen Golf
27
3. Müller Roland
Lada 2101
24
E géposztály
1. Érdi Tibor Jr.
Ford Sierra Cosworth 4x4
45
2. Varga C. Zoltán
BMW E30 M3
28
3. Hankó László
Lada 2107
26
teljes táblázat
Országos Rallycross Bajnokság 2024
a 2.futam után
1. Benyó Máté
Peugeot 208
42
2. Kárai Tamás
Audi S1
22
3. Ales Fucik
Volkswagen Polo
22
4. Antal István
Mitsubishi Colt
20
5. Kotán Péter
Ford Focus
19
6. Pál Krisztián
Skoda Fabia
19
7. Z.Staniszewszki
Ford FIesta
18
8. Alois Höller
Ford Fiesta RX
13
9. Koncseg Zoltán
Audi A1
13
teljes táblázat

gumiszerzodes_ahogy_most_all_2

thumb_gumiszerzodes_ahogy_most_all_1Nagyon sok, különféle forrásból származó információ látott napvilágot az elmúlt napokban, miután az elnökség tájékoztatója felkerült az MNASZ oldalára. Szerettem volna - úgymond első kézből - hitelesnek mondható információkat megtudni, így feltettem pár kérdést Mezey Tamásnak, a Pirelli versenyabroncsait forgalmazó autogumiplaza.hu képviselőjének.

Kérlek, pár szóban foglald nekünk össze az előzményeket.
Először is engedd meg, hogy nagy köszönetet mondjak minden partnerünknek, akik 2015-ben minket, azaz a Pirelli abroncsait választották. Már az év első versenyén érezhető volt, hogy jó évet tudhatunk majd magunk mögött, ami nem csak az eredményekben mutatkozott meg (számos kategória győzelem ORB-ben, és Rally 2-ben, Rally 2-es bajnoki cím, Botka Dávidék ERC2 bajnoki címe, stb.), hanem a Pirelli-t választó versenyzők számában és elégedettségükben is. Ezúton is (nevek, és felsorolások nélkül) gratulálunk nekik az elért eredményekhez, és köszönet mindenkinek.

De térjünk vissza a kérdésedre. Pár héttel ezelőtt kaptunk egy levelet az Elnök Úrtól, amiben a szezon utolsó ORB és R2 versenyét követően mindegyik gumiszállító partnernek megköszönte az éves munkát, és tájékoztatott minket a jövőbeni tervekről. Ennek részét képezte, hogy bizonyos feltételekkel szeretne az MNASZ az elkövetkező 3 évre szerződni a gumiabroncs beszállító partnerekkel, és csak azzal a partnerrel, aki az alapvető elvárásoknak megfelel, és vállalja a levélben leírtakat. A teljesség igénye nélkül pár fontosabb kritérium: 3 éves szerződés esetén évente 10MFt licencdíj befizetése márkánként, illetve azok forgalmazóiként, garanciát vállalva arra, hogy a hazai értékesítési árak nem haladják meg hivatalos gyártói listaárakat, magyar cégjegyzékben bejegyzett vállalkozás stb..

Jelen állás szerint, mint az a tájékoztatóból is kiderül, és a pénteki 13-ai egyeztetésen is elhangzott 3 cég, illetve abroncsmárka forgalmazója (Alcar Hungária Kft, mint a YOKOHAMA, az RTH Versenyabroncs Kft, mint a HANKOOK és jómagam a MEZ&MOL Kft a PIRELLI képviseletében) adta be szándéknyilatkozatát arra vonatkozóan, hogy az egyeztetésen kialakult, kölcsönösen elfogadott feltételekkel szerződést kössön az MNASZ-el.

Azt gondolom, hogy ez a 10MFt-os összeg forgalmazóként szinte kitermelhetetlen, hogyan tudjátok ezt mégis megoldani?
Elsőre szerintem mindannyiunkat meglepte a levél, de mint mindenki, így mi is felvettük a kapcsolatot a gyártóval, hogy miként tudna ebben partner lenni, és segíteni bennünket. Hosszas egyeztetést követően megkaptuk a hozzájárulást, miszerint támogatnak minket a licence díj tekintetében. Mint utólag kiderült nem csak a Pirelli gondolkodott hasonlóan! Természetesen, mint minden csapatnak nekünk is jelentős költségeink generálódnak, illetve fognak generálódni a szerződés esetleges létrejötte után (a licencdíjon felül). Szeretnénk még az eddiginél is színvonalasabb, magasabb szintű kiszolgálást, technikai hátteret nyújtani partnereinknek, a versenyzőknek.

Szóval akkor nem arról van/lesz szó, hogy egy jókora áremeléssel a versenyzőkkel fogjátok kifizettetni a licence díjat?!
Nem! Határozottan nem! Amennyiben a Pirelli-nél nem lesz áremelés (jelenlegi információnk szerint nem lesz), abban az esetben mi az idei árszintünk fölé semmi esetre sem megyünk.
Jó pár részletre kíváncsi vagyok még, mert ez egyre érdekesebb! A tájékoztatóban lehetett olvasni MARB-ról, ORB és R2-ről, stb.-ről. Mit kell tudnunk ezekről?

Mi azt szeretnénk, hogy a MARB esetén ne legyenek korlátozások gumiabroncsok vonatkozásában. 

A szerződés csak az ORB-t és Rally 2-t érintené, talán ez így a leghelyesebb.

Itt ki kell emelnem, hogy a tavaly augusztusban elindított, de nem teljesen működőképes Autogumiplaza-Pirelli fiatal versenyzőket támogató programunkat a MARB tekintetében szeretnénk ismét meghirdetni, átdolgozott feltételrendszerrel!

A különböző fórum bejegyzésekben elég sok rémhírt lehet/lehetett olvasni, pl.: csak új gumival lehet majd versenyezni, csak a szerződött gumis partnerektől vásárolt abroncsokkal stb.. Ezzel kapcsolatban mik a tervek?
Mindenkit szeretnék megnyugtatni, hogy lehet majd használt abroncsokkal is menni, de természetesen csak a szerződött forgalmazók által képviselt márkákkal! Ezzel kapcsolatban a részletek kidolgozása folyamatban van, szeretnénk egy mindenki számára elfogadható, és működtethető rendszert kidolgozni!

Ez egyre jobban hangzik! Kérdés még, hogy mi lehet a terv az általatok is befizetett összegekkel?
A befolyt összegnek mindenképpen a hazai rally sportban kell maradnia. Ebből nem szeretnénk engedni, ez alap, mondhatnám a szerződés aláírásának elsőszámú feltétele részünkről! 

Terveink szerint különböző területeken jelentkezne, szigorú elszámolás mellett a befolyt összeg. Ilyen területek:
1. Utánpótlás nevelés, fiatal tehetségek támogatása
2. Biztonságosabb versenyfeltételek elősegítése
3. Versenyek támogatása meghatározott feltételrendszer mellett (cél a minél magasabb színvonalú versenyek szervezése, lebonyolítása, szervizparkok színvonalának emelése).

Úgy gondolom, hogy a fentiek azok a fő irányvonalak, amelyek mentén elindulhatunk a fejlődés útján, és amely mellett elkötelezett a jelenlegi vezetőség is!

Azt gondolom, hogy ez a szerződés, és a részletek kidolgozása kulcsfontosságú lehet abban a kérdésben is, hogy minél több versenyzőt és támogatót visszacsábítsunk a hazai rallysportba. Az, hogy a gumiabroncs gyártó és forgalmazó cégek ilyen mértékű támogatást képesek nyújtani, az más cégek számára is ösztönzően hathat!

Tamás, ha ez így lesz, akkor azt gondolom, hogy tényleg elindulhatunk egy jó irányba. Zárásként összefoglalnád gondolataidat a fentiekkel kapcsolatban?
Tisztában kell lennünk azzal, hogy a változás pár ember érdekével ellentétes. Kérek mindenkit, hogy ne üljön fel a különböző rémhíreknek, rosszindulatú kommunikációknak! 

Gumiabroncs fronton megmarad a versenyzők választási lehetősége, ami számomra és a versenyzők számára is fontos. Megmaradnak a jelenlegi árszintek az abroncsok esetén. Minőségi javulás fog jelentkezni a versenyek, és szervizparkok színvonalában. A fiatal és tehetséges versenyzők kiemeltebben lesznek támogatva. Az abroncsok másodlagos, versenyzői piaca erősödni fog. Az elmúlt évekhez képest óriási összeg kerül be a magyar rallysportba, melyre az elmúlt 5-10 évben nem volt példa. Reményeink szerint a támogatásunk ösztönzően fog hatni más vállalkozásokra, cégekre. A versenyek szervizparkjaiban térítésmentes szolgáltatást fogunk nyújtani a versenyzőknek. Szigorúbb, a szabályokat jobban megkövetelő ellenőrzési rendszer kerülhet bevezetésre. 

Amennyiben bárkiben kérdés merül fel, - ahogy eddig - is állok minden érdeklődő rendelkezésére az ismert elérhetőségeken akár telefonon, akár e-mail-ben! ( www.autogumiplaza.hu )
 

 

Ez a hír most jelenik meg 3554. alkalommal
Share |
  
  
  
 
  
  
Fotóalbum címkék
h i r d e t é s
Hír címkék
Videó címkék
Fotóalbum címkék
H K Sz Cs P Sz V
242526 27282930
01 02 03 04 050607
08 09 10 11121314
15 16 17 18192021
222324 25 262728
2024.07.05-07.

részletes infóink

2024.07.06.

részletes infóink

2024.07.07.

részletes infóink

2024.07.07.

részletes infóink

2024.07.11-13.

részletes infóink

2024.07.13-14.

részletes infóink

2024.07.12-14.

részletes infóink

2024.06.21-11.05.

részletes infóink


b a j n o k s á g o k :

World Rally Championship 2024
European Rally Championship 2024
Országos Rally Bajnokság 2024
Országos Rally Sprint Bajnokság 2024
k e d v e n c e i n k
Rallylive.hu
CarsAndGirls.hu
AutoSportFoto.sk
CarStyling.hu
WRC magazin

s t a t i s z t i k á k