Drift Masters 2024 Round 5 Hungary, RabócsiRing, Máriapócs
GuMIZÉRIA
A Pirelli, a Yokohama és a Michelin forgalmazók levele
2013-10-30
levél • DuEn
h i r d e t é s
Összes oldal:
722839527
Napi oldal:
286406
Jelenleg:
2146
Regisztrált:
0
kiemelt partnerünk :
Peugeot Magyarország

további partnereink :

AutoDekor

BusLine

webshopunk :

duenShop.hu - a rallyongók boltja

Hungarian Virtual
Rally Championship 2024
a bajnokság állása a 3.futam után
1. Suborits Péter
628
2. Kasza Kristóf
569
3.
Fónagy Kristóf
558
4. Gönczi Dániel
537
5. Tóth Richárd
512
6. Kozsuk Péter
469
7. Petrovszki Máté
468
8. Bíró-Ambrus Roland
456
9. Osztás Ábel
441
teljes táblázat
World Rally Championship 2024
a 9.futam, Finn Rally után
1. Thierry Neuville
Hyundai i20 N Rally1
168
2. Sebastian Ogier
Toyota Yaris GR Rally1
141
3. Ott Tanak
Hyundai i20 N Rally1
137
4. Elfyn Ewans
Toyota Yaris GR Rally1
132
5. Adrien Fourmaux
Ford Puma Rally1
119
6. Kalle Rovanpera
Toyota Yaris GR Rally1
86
7. T. Katsuma
Toyota Yaris GR Rally1
76
8. Esapekka Lappi
Hyundai i20 N Rally1
33
9. A.Mikkelsen
Hyundai i20 N Rally1
29
teljes táblázat
European Rally Championship 2024
a 6.futam,
a Barum Rallyután
1. Hayden Paddon
Hyundai i20 N Rally2
96
2. M.Franceschi
SKODA Fabia RS Rally2
82
3. Miko Marczyk
SKODA Fabia RS Rally2
72
4. S. Tempestini
SKODA Fabia RS Rally2
59
5. Mads Ostberg
Citroen C3 Rally2
51
6. Simon Wagner
SKODA Fabia RS Rally2
49
7. Efren Llarena
SKODA Fabia RS Rally2
45
8. Erik Cais
SKODA Fabia RS Rally2
44
9. Andrea Mabellini
Skoda Fabia
44
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Bajnokság 2024
a 4.futam,
a Székesfehérvár Rallye után
1.
Csomós Miklós
Skoda Fabia RS Rally2
122
2.
Turán Frigyes
Volkswagen Polo GTi R5
103
3.
Velenczei Ádám
Skoda Fabia R5 Evo
96
4. Német Gábor
Skoda Fabia RS Rally2
85,5
5. Klausz Kristóf
Skoda Fabia R5 Evo
77
6.
Tóth Tibor
Skoda Fabia R5 Evo
71
7. Trencsényi J.
Skoda Fabia R5 Evo
56,5
8. László Martin
Skoda Fabia RS Rally2
35,5
9. Osváth Péter
Skoda Fabia R5 Evo
35,5
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Challenge 2024
a 4.futam,
a Székesfehérvár Rallye után
1. Marozsi Zsolt
Hyundai i20 R5 2.0
112
2. Rongits Attila
Mitsubishi Lancer Evo IX
85
3. Bodogán Ferenc
LADA VFTS
82,5
4. Balla Tamás
Mitsubishi Lancer Evo IX
74,75
5.
Hulmann Gábor
LADA VFTS
72
6.
Kronome Ákos
SKODA Fabia R2
42,5
7. Cseri József
LADA VFTS
37,5
8. Hevesi Norbert
BMW E36
35
9. Prigyeni Péter
LADA 2107
34,5
teljes táblázat
Peugeot 208 Rally4 Cup Hungary
a 4.futam,
a Székesfehérvár Rallye után
1.
Czékmány Norbert
Peugeot 208 Rally4
50
2.
Határ Attila
Peugeot 208 Rally4
35
3.
Kerék Balázs
Peugeot 208 Rally4
31,5
4. Viszló Csaba
Peugeot 208 Rally4
28,5
5. Berta László
Peugeot 208 Rally4
20
6. Zagyva Dorka
Peugeot 208 Rally4
14,25
7. Hibján József
Peugeot 208 Rally4
12
teljes táblázat
Országos Rally2 Bajnokság 2024
a 4.futam,
a Székesfehérvár Rallye után
1. Baksai László
Lada VFTS
96,5
2. Ronavolgyi E.
Honda Civic
73
3. Tamás Gyula
Peugeot 208 R2
61,5
4. Várnai Dávid
Ford Fiesta R2T
54
5. Ruszó Krisztián
Lada VFTS
42
6. Szetei Norbert
Peugeot 208
37
7. Görög Péter
Citroen C2 R2
35,5
8. Hauck Zsolt
Lada 2107
28
9. Strider Zoltán
Peugeot 208
26
teljes táblázat
Országos Rally3 Bajnokság 2024
a 4.futam,
a Székesfehérvár Rallye után
1. Kovács Dominik
Opel Astra
59
2. Bíró Gergő
Opel Astra
53
3. Bajusz Krisztián
Lada 2101
46
4. Kosztolányi L.
Lada 2101
40
5. Bévárdi Péter
Lada 2107
35
6. Kerekes Bence
Lada VFTS
34
7. Fenyvesi Péter
Lada 21013
33
8. Krámpek Nándor
Lada 2107
31
9. Oberling K.
Suzuki Swift GTi
29
teljes táblázat
Országos Historic Bajnokság 2024
a 4.futam,
a Székesfehérvár Rallye után
C géposztály
1. Mekler László
Alfa Romeo Giulia Sprint GTA
45
2. Tóth István
Škoda S120S
40,5
3. Emődi Balázs
Fiat 124
21,75
D géposztály
1. Wirtmann Ferenc
Ford Escort RS
120
2. Csukovics István
Lada 21013
78,5
3. Müller Roland
Lada VAZ 2101
65,5
E géposztály
1. Érdi Tibor Jr.
Ford Sierra Cosworth 4x4
90
2. Szombathelyi P.
Lada VFTS
82,5
3. Zsolna József
Lada 2105
69,5
teljes táblázat
Országos Rallycross Bajnokság 2024
a 2.futam után
1. Benyó Máté
Peugeot 208
42
2. Kárai Tamás
Audi S1
22
3. Ales Fucik
Volkswagen Polo
22
4. Antal István
Mitsubishi Colt
20
5. Kotán Péter
Ford Focus
19
6. Pál Krisztián
Skoda Fabia
19
7. Z.Staniszewszki
Ford FIesta
18
8. Alois Höller
Ford Fiesta RX
13
9. Koncseg Zoltán
Audi A1
13
teljes táblázat

gumizeria_1

 

Tisztelt versenyzők!

Az alábbi tájékoztatást azért hozzuk nyilvánosságra, mert meggyőződésünk szerint az RSB elképzelése nem szolgálja a csapatok, a versenyzők érdekeit. Nem hiszünk abban, hogy egy demokratikus alapokon szerveződő szövetség azon döntéseit, amik a szövetség tagjait érintik, azok kizárásával lehet meghozni. Nem hiszünk abban sem, hogy a monopol helyzet előnyös lenne azok számára, akik vásárlóként a "pult" másik oldalán állnak. A rali egy verseny, egy olyan autóverseny, ahol a csapatok, a pilóták, az autók, a gumiabroncsok versenyeznek egymás ellen. Ennek a versenynek nyitottnak kell lenni mindenki számára, aki teljesíti a feltételeket, kifizeti a licenc és nevezési díjakat

Miről is van szó: az RSB elképzelései szerint az Országos Rally Bajnokság futamain 2014-től (jelen esetben 3 éven keresztül) csak egy gumiabroncs gyártó gumiabroncsaival lehet indulni. Ennek a gyártónak a forgalmazójával az RSB tárgyalásokat folytat hónapok óta. Természetesen ezekről a tárgyalásokról mi is értesültünk, de csak nem hivatalosan, amolyan szóbeszéd formájában. Annak ellenére, hogy maximálisan nem értünk egyet azzal az elképzeléssel, hogy egy bajnoki sorozatot egyetlen gyártó/forgalmazó lásson el gumiabroncsokkal, vártuk mikor jelenik meg a nyilvános kiírás. Egy ekkora nagyságrendű üzlet véleményünk szerint nem jöhetne létre nyilvános pályáztatás nélkül. Ilyen pályázati kiírás a mai napig nem jelent meg. 

2013 október 14-én az RSB képviselője telefonon felhívott bennünket, hogy 18-án 13 órakor jelenjünk meg az MNASZ irodájában. Itt szóban közölték velünk, hogy 24-én éjfélig (ez 3 munkanapos határidő!) van lehetőségünk beadni egy pályázatot. A pályázat feltételeire vonatkozó kérdéseinkre nem kaptunk választ. - pályázzunk, de nem mondják meg mire! Nincs semmi információ a jövő évi versenyek számáról, talaj viszonyairól, esetleges nagyságrendi nevező szám stb., egyszóval semmi!

Ezek után úgy döntöttünk, hogy mi hárman (Michelin, Pirelli, Yokohama) közösen beadunk egy alternatív javaslatot (mely az európai és világ versenyeken is működik), aminek lényege röviden: 2014-től az ORB futamain azon gumiszállítók gumiabroncsait lehet használni, akik elfogadják a 2014-re vonatkozó gumiabroncs szabályokat és hajlandóak kifizetni egy meghatározott licenc díjat, azaz megvásárolják a jogot az MNASZ-től!          
Ezt a javaslatot október 22-én írásban eljuttattuk az MNASZ titkárságára, valamint a múlt hét pénteki összehívás alkalmával szóban is ismertettük azt a jelenlévőkkel. Természetesen nem aratott osztatlan sikert sem az MNASZ és RSB képviselőinél, sem a már pályázatát beadó gumiabroncs forgalmazó képviselői körében. Ezt követően 2 hetet kaptunk ajánlataink benyújtására!

Az RSB indoklása szerint anélkül a pénz nélkül, amit az a bizonyos egyetlen gyártó/forgalmazó fizet, nem lehet megrendezni a jövő évi Országos Rally Bajnokságot. Bár nincs hivatalos információnk ennek az összegnek a nagyságáról, de úgy gondoljuk, hogy amit egyetlen gyártó/forgalmazó hajlandó kifizetni ezért a lehetőségért, azt 3-4 esetleg 5 gyártó/forgalmazó is összeadhatja, ezzel megtartva a választás lehetőségét a versenyzők számára és biztosítva egy egészséges versenyhelyzetet a márkák között. A kizárólagosság monopol helyzetet teremt, ami senkinek nem jó, persze az azt élvező gyártó/forgalmazó kivételével.

Kijelentjük, hogy kizárólagos szállítóként egyikünk sem kíván jelen helyzetben részt venni az Országos Rally Bajnokság-ban, mint gumiabroncs szállító, hiszen meglátásunk szerint ez az elképzelés egyáltalán nem szolgálja a hazai rally versenyek jövőjét. Az igazi rally versenyekhez (hiszen nem mono kupákról van szó, ahol azonos autók, ugyanazon pályán, adott számú köröket futnak) hozzátartozik megítélésünk szerint a gumiabroncsok versenye is, és ebben a tekintetben mindenképpen meg kell tartani a versenyzők szabad választásának jogát! Mi, mint a Michelin, Yokohama, Pirelli versenyabroncsokat forgalmazó cégek közösen szorgalmazzuk a fentieket, és kérjük mindenki támogatását a monopol helyzet kialakítása ellen.

Természetesen rengeteg kérdést tettünk fel az MNASZ és RSB képviselőinek, amikre érdekesebbnél érdekesebb, főként egyoldalú, vagy kikerülő választ kaptunk, mellyel az MNASZ és az RSB jelenlévő tisztségviselői bizonyították mennyire érdekli Őket a versenyzők, csapatok véleménye, jövőbeni sorsa.

Kedves versenyzők, csapattagok!

Igyekszünk összeállítani számotokra egy összefoglaló anyagot az elmúlt közel másfél hét történéseiből ezzel kapcsolatban, ahol szeretnénk tudatni veletek a pontosabb részleteket is. Ezzel kapcsolatban hamarosan jelentkezünk nálatok!

Tisztelettel,
Mezey Tamás - Pirelli
Müller Tamás - Yokohama
Igor Bacigál - Michelin

gumizeria_2

 

 

Ez a hír most jelenik meg 6379. alkalommal
Share |
  
  
  
 
  
  
Fotóalbum címkék
h i r d e t é s
Hír címkék
Videó címkék
Fotóalbum címkék
H K Sz Cs P Sz V
121314 15 161718
19 20 21 22232425
26 27 28 29 30 3101
02 03 04 05060708
091011 12 131415
2024.08.23-24.

részletes infóink

2024.08.22-25.

részletes infóink

2024.08.24-25.

részletes infóink

2024.09.06-08.

részletes infóink

2024.06-2024.11.

részletes infóink


b a j n o k s á g o k :

World Rally Championship 2024
European Rally Championship 2024
Országos Rally Bajnokság 2024
Országos Rally Sprint Bajnokság 2024
k e d v e n c e i n k
Rallylive.hu
CarsAndGirls.hu
AutoSportFoto.sk
CarStyling.hu
WRC magazin

s t a t i s z t i k á k