h i r d e t é s
Összes oldal:
722839527
Napi oldal:
286406
Jelenleg:
2146
Regisztrált:
0
* - bejelentkezve
kiemelt partnerünk :
további partnereink :
webshopunk :
1. |
Suborits Péter |
|
628 |
2. |
Kasza Kristóf |
|
569 |
3. |
Fónagy Kristóf |
|
558 |
4. |
Gönczi Dániel |
|
537 |
5. |
Tóth Richárd |
|
512 |
6. |
Kozsuk Péter |
|
469 |
7. |
Petrovszki Máté |
|
468 |
8. |
Bíró-Ambrus Roland |
|
456 |
9. |
Osztás Ábel |
|
441 |
1. |
Thierry Neuville |
|
168 |
2. |
Sebastian Ogier |
|
141 |
3. |
Ott Tanak |
|
137 |
4. |
Elfyn Ewans |
|
132 |
5. |
Adrien Fourmaux |
|
119 |
6. |
Kalle Rovanpera |
|
86 |
7. |
T. Katsuma |
|
76 |
8. |
Esapekka Lappi |
|
33 |
9. |
A.Mikkelsen |
|
29 |
1. |
Hayden Paddon |
|
96 |
2. |
M.Franceschi |
|
82 |
3. |
Miko Marczyk |
|
72 |
4. |
S. Tempestini |
|
59 |
5. |
Mads Ostberg |
|
51 |
6. |
Simon Wagner |
|
49 |
7. |
Efren Llarena |
|
45 |
8. |
Erik Cais |
|
44 |
9. |
Andrea Mabellini |
|
44 |
1. |
Csomós Miklós |
|
122 |
2. |
Turán Frigyes |
|
103 |
3. |
Velenczei Ádám |
|
96 |
4. |
Német Gábor |
|
85,5 |
5. |
Klausz Kristóf |
|
77 |
6. |
Tóth Tibor |
|
71 |
7. |
Trencsényi J. |
|
56,5 |
8. |
László Martin |
|
35,5 |
9. |
Osváth Péter |
|
35,5 |
1. |
Marozsi Zsolt |
|
112 |
2. |
Rongits Attila |
|
85 |
3. |
Bodogán Ferenc |
|
82,5 |
4. |
Balla Tamás |
|
74,75 |
5. |
Hulmann Gábor |
|
72 |
6. |
Kronome Ákos |
|
42,5 |
7. |
Cseri József |
|
37,5 |
8. |
Hevesi Norbert |
|
35 |
9. |
Prigyeni Péter |
|
34,5 |
1. |
Czékmány Norbert |
|
50 |
2. |
Határ Attila |
|
35 |
3. |
Kerék Balázs |
|
31,5 |
4. |
Viszló Csaba |
|
28,5 |
5. |
Berta László |
|
20 |
6. |
Zagyva Dorka |
|
14,25 |
7. |
Hibján József |
|
12 |
1. |
Baksai László |
|
96,5 |
2. |
Ronavolgyi E. |
|
73 |
3. |
Tamás Gyula |
|
61,5 |
4. |
Várnai Dávid |
|
54 |
5. |
Ruszó Krisztián |
|
42 |
6. |
Szetei Norbert |
|
37 |
7. |
Görög Péter |
|
35,5 |
8. |
Hauck Zsolt |
|
28 |
9. |
Strider Zoltán |
|
26 |
1. |
Kovács Dominik |
|
59 |
2. |
Bíró Gergő |
|
53 |
3. |
Bajusz Krisztián |
|
46 |
4. |
Kosztolányi L. |
|
40 |
5. |
Bévárdi Péter |
|
35 |
6. |
Kerekes Bence |
|
34 |
7. |
Fenyvesi Péter |
|
33 |
8. |
Krámpek Nándor |
|
31 |
9. |
Oberling K. |
|
29 |
1. |
Mekler László |
|
45 |
2. |
Tóth István |
|
40,5 |
3. |
Emődi Balázs |
|
21,75 |
1. |
Wirtmann Ferenc |
|
120 |
2. |
Csukovics István |
|
78,5 |
3. |
Müller Roland |
|
65,5 |
1. |
Érdi Tibor Jr. |
|
90 |
2. |
Szombathelyi P. |
|
82,5 |
3. |
Zsolna József |
|
69,5 |
1. |
Benyó Máté |
|
42 |
2. |
Kárai Tamás |
|
22 |
3. |
Ales Fucik |
|
22 |
4. |
Antal István |
|
20 |
5. |
Kotán Péter |
|
19 |
6. |
Pál Krisztián |
|
19 |
7. |
Z.Staniszewszki |
|
18 |
8. |
Alois Höller |
|
13 |
9. |
Koncseg Zoltán |
|
13 |
|
Tisztelt versenyzők!
Az alábbi tájékoztatást azért hozzuk nyilvánosságra, mert meggyőződésünk szerint az RSB elképzelése nem szolgálja a csapatok, a versenyzők érdekeit. Nem hiszünk abban, hogy egy demokratikus alapokon szerveződő szövetség azon döntéseit, amik a szövetség tagjait érintik, azok kizárásával lehet meghozni. Nem hiszünk abban sem, hogy a monopol helyzet előnyös lenne azok számára, akik vásárlóként a "pult" másik oldalán állnak. A rali egy verseny, egy olyan autóverseny, ahol a csapatok, a pilóták, az autók, a gumiabroncsok versenyeznek egymás ellen. Ennek a versenynek nyitottnak kell lenni mindenki számára, aki teljesíti a feltételeket, kifizeti a licenc és nevezési díjakat
Miről is van szó: az RSB elképzelései szerint az Országos Rally Bajnokság futamain 2014-től (jelen esetben 3 éven keresztül) csak egy gumiabroncs gyártó gumiabroncsaival lehet indulni. Ennek a gyártónak a forgalmazójával az RSB tárgyalásokat folytat hónapok óta. Természetesen ezekről a tárgyalásokról mi is értesültünk, de csak nem hivatalosan, amolyan szóbeszéd formájában. Annak ellenére, hogy maximálisan nem értünk egyet azzal az elképzeléssel, hogy egy bajnoki sorozatot egyetlen gyártó/forgalmazó lásson el gumiabroncsokkal, vártuk mikor jelenik meg a nyilvános kiírás. Egy ekkora nagyságrendű üzlet véleményünk szerint nem jöhetne létre nyilvános pályáztatás nélkül. Ilyen pályázati kiírás a mai napig nem jelent meg.
2013 október 14-én az RSB képviselője telefonon felhívott bennünket, hogy 18-án 13 órakor jelenjünk meg az MNASZ irodájában. Itt szóban közölték velünk, hogy 24-én éjfélig (ez 3 munkanapos határidő!) van lehetőségünk beadni egy pályázatot. A pályázat feltételeire vonatkozó kérdéseinkre nem kaptunk választ. - pályázzunk, de nem mondják meg mire! Nincs semmi információ a jövő évi versenyek számáról, talaj viszonyairól, esetleges nagyságrendi nevező szám stb., egyszóval semmi!
Ezek után úgy döntöttünk, hogy mi hárman (Michelin, Pirelli, Yokohama) közösen beadunk egy alternatív javaslatot (mely az európai és világ versenyeken is működik), aminek lényege röviden: 2014-től az ORB futamain azon gumiszállítók gumiabroncsait lehet használni, akik elfogadják a 2014-re vonatkozó gumiabroncs szabályokat és hajlandóak kifizetni egy meghatározott licenc díjat, azaz megvásárolják a jogot az MNASZ-től!
Ezt a javaslatot október 22-én írásban eljuttattuk az MNASZ titkárságára, valamint a múlt hét pénteki összehívás alkalmával szóban is ismertettük azt a jelenlévőkkel. Természetesen nem aratott osztatlan sikert sem az MNASZ és RSB képviselőinél, sem a már pályázatát beadó gumiabroncs forgalmazó képviselői körében. Ezt követően 2 hetet kaptunk ajánlataink benyújtására!
Az RSB indoklása szerint anélkül a pénz nélkül, amit az a bizonyos egyetlen gyártó/forgalmazó fizet, nem lehet megrendezni a jövő évi Országos Rally Bajnokságot. Bár nincs hivatalos információnk ennek az összegnek a nagyságáról, de úgy gondoljuk, hogy amit egyetlen gyártó/forgalmazó hajlandó kifizetni ezért a lehetőségért, azt 3-4 esetleg 5 gyártó/forgalmazó is összeadhatja, ezzel megtartva a választás lehetőségét a versenyzők számára és biztosítva egy egészséges versenyhelyzetet a márkák között. A kizárólagosság monopol helyzetet teremt, ami senkinek nem jó, persze az azt élvező gyártó/forgalmazó kivételével.
Kijelentjük, hogy kizárólagos szállítóként egyikünk sem kíván jelen helyzetben részt venni az Országos Rally Bajnokság-ban, mint gumiabroncs szállító, hiszen meglátásunk szerint ez az elképzelés egyáltalán nem szolgálja a hazai rally versenyek jövőjét. Az igazi rally versenyekhez (hiszen nem mono kupákról van szó, ahol azonos autók, ugyanazon pályán, adott számú köröket futnak) hozzátartozik megítélésünk szerint a gumiabroncsok versenye is, és ebben a tekintetben mindenképpen meg kell tartani a versenyzők szabad választásának jogát! Mi, mint a Michelin, Yokohama, Pirelli versenyabroncsokat forgalmazó cégek közösen szorgalmazzuk a fentieket, és kérjük mindenki támogatását a monopol helyzet kialakítása ellen.
Természetesen rengeteg kérdést tettünk fel az MNASZ és RSB képviselőinek, amikre érdekesebbnél érdekesebb, főként egyoldalú, vagy kikerülő választ kaptunk, mellyel az MNASZ és az RSB jelenlévő tisztségviselői bizonyították mennyire érdekli Őket a versenyzők, csapatok véleménye, jövőbeni sorsa.
Kedves versenyzők, csapattagok!
Igyekszünk összeállítani számotokra egy összefoglaló anyagot az elmúlt közel másfél hét történéseiből ezzel kapcsolatban, ahol szeretnénk tudatni veletek a pontosabb részleteket is. Ezzel kapcsolatban hamarosan jelentkezünk nálatok!
Tisztelettel,
Mezey Tamás - Pirelli
Müller Tamás - Yokohama
Igor Bacigál - Michelin
Ez a hír most jelenik meg 6379. alkalommal
|