Gyerek projekt
Elek Pisti kivárta...
2009-07-25
interjú • Grátz Kata - RallyRacing
h i r d e t é s
Összes oldal:
732104260
Napi oldal:
88182
Jelenleg:
1859
Regisztrált:
0
kiemelt partnerünk :
Peugeot Magyarország

további partnereink :

AutoDekor

BusLine

webshopunk :

duenShop.hu - a rallyongók boltja

Hungarian Virtual
Rally Championship 2024
a bajnokság állása a 4.futam után
1. Kasza Kristóf
779
2.
Fónagy Kristóf
754
3. Gönczi Dániel
704
4. Kozsuk Péter
630
5. Suborits Péter
628
6. Végh Krisz
608
7. Bíró-Ambrus Roland
606
8. Osztás Ábel
588
9. Balogh Richárd
573
teljes táblázat
World Rally Championship 2024
a 9.futam, Finn Rally után
1. Thierry Neuville
Hyundai i20 N Rally1
192
2. Ott Tanak
Hyundai i20 N Rally1
158
3. Sebastian Ogier
Toyota Yaris GR Rally1
154
4. Elfyn Ewans
Toyota Yaris GR Rally1
140
5. Adrien Fourmaux
Ford Puma Rally1
130
6. Kalle Rovanpera
Toyota Yaris GR Rally1
86
7. T. Katsuma
Toyota Yaris GR Rally1
80
8. Dani Sordo
Hyundai i20 N Rally1
44
9. Semi Pajari
Toyota Yaris GR Rally1
34
teljes táblázat
European Rally Championship 2024
a 7.futam,
a Rali Ceredigion után
1. Hayden Paddon
Hyundai i20 N Rally2
131
2. M.Franceschi
SKODA Fabia RS Rally2
104
3. Miko Marczyk
SKODA Fabia RS Rally2
91
4. Andrea Mabellini
Skoda Fabia
71
5. S. Tempestini
SKODA Fabia RS Rally2
59
6. Jon Armstrong
Ford Fiesta MkII Rally2
59
7. Mads Ostberg
Citroen C3 Rally2
51
8. Simon Wagner
SKODA Fabia RS Rally2
49
9. Efren Llarena
SKODA Fabia RS Rally2
45
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Bajnokság 2024
az 5.futam,
a Győr Rally után
1.
Csomós Miklós
Skoda Fabia RS Rally2
157
2.
Turán Frigyes
Volkswagen Polo GTi R5
124
3.
Velenczei Ádám
Skoda Fabia R5 Evo
121
4. Német Gábor
Skoda Fabia RS Rally2
112,5
5.
Tóth Tibor
Skoda Fabia R5 Evo
80
6. Klausz Kristóf
Skoda Fabia R5 Evo
78
7. Trencsényi J.
Skoda Fabia R5 Evo
72,5
8. Osváth Péter
Skoda Fabia R5 Evo
52,5
9. László Martin
Skoda Fabia RS Rally2
35,5
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Challenge 2024
az 5.futam,
a Győr Rally után
1. Marozsi Zsolt
Hyundai i20 R5 2.0
112
2. Balla Tamás
Mitsubishi Lancer Evo IX
109,75
3. Rongits Attila
Mitsubishi Lancer Evo IX
85
4. Bodogán Ferenc
LADA VFTS
82,5
5.
Hulmann Gábor
LADA VFTS
73,5
6.
Kronome Ákos
SKODA Fabia R2
65,5
7. Nagy G.M.
Lada VFTS
43,5
8. Tóth Barna
BMW E36
43,5
9. Cseri József
LADA VFTS
37,5
teljes táblázat
Peugeot 208 Rally4 Cup Hungary
az 5.futam,
a Győr Rally után
1.
Czékmány Norbert
Peugeot 208 Rally4
65
2.
Határ Attila
Peugeot 208 Rally4
45
3.
Kerék Balázs
Peugeot 208 Rally4
38,5
4. Viszló Csaba
Peugeot 208 Rally4
28,5
5. Berta László
Peugeot 208 Rally4
20
6. Zagyva Dorka
Peugeot 208 Rally4
14,25
7. Hibján József
Peugeot 208 Rally4
12
teljes táblázat
Országos Rally2 Bajnokság 2024
az 5.futam,
a Győr Rally után
1. Baksai László
Lada VFTS
121,5
2. Tamás Gyula
Peugeot 208 R2
82,5
3. Ronavolgyi E.
Honda Civic
73
4. Várnai Dávid
Ford Fiesta R2T
54
5. Hauck Zsolt
Lada 2107
46
6. Ruszó Krisztián
Lada VFTS
42
7. Tellér Antal
Peugeot 208
41
8. Szetei Norbert
Peugeot 208
37
9. Görög Péter
Citroen C2 R2
35,5
teljes táblázat
Országos Rally3 Bajnokság 2024
az 5.futam,
a Győr Rally után
1. Bíró Gergő
Opel Astra
66
2. Kovács Dominik
Opel Astra
59
3. Kerekes Bence
Lada VFTS
49
4. Oberling K.
Suzuki Swift GTi
48
5. Bajusz Krisztián
Lada 2101
48
4. Kosztolányi L.
Lada 2101
40
5. Bévárdi Péter
Lada 2107
35
7. Fenyvesi Péter
Lada 21013
33
8. Krámpek Nándor
Lada 2107
31
teljes táblázat
Országos Historic Bajnokság 2024
a 4.futam,
a Székesfehérvár Rallye után
C géposztály
1. Mekler László
Alfa Romeo Giulia Sprint GTA
45
2. Tóth István
Škoda S120S
40,5
3. Emődi Balázs
Fiat 124
21,75
D géposztály
1. Wirtmann Ferenc
Ford Escort RS
120
2. Csukovics István
Lada 21013
78,5
3. Müller Roland
Lada VAZ 2101
65,5
E géposztály
1. Érdi Tibor Jr.
Ford Sierra Cosworth 4x4
90
2. Szombathelyi P.
Lada VFTS
82,5
3. Zsolna József
Lada 2105
69,5
teljes táblázat
Országos Rallycross Bajnokság 2024
a 2.futam után
1. Benyó Máté
Peugeot 208
42
2. Kárai Tamás
Audi S1
22
3. Ales Fucik
Volkswagen Polo
22
4. Antal István
Mitsubishi Colt
20
5. Kotán Péter
Ford Focus
19
6. Pál Krisztián
Skoda Fabia
19
7. Z.Staniszewszki
Ford FIesta
18
8. Alois Höller
Ford Fiesta RX
13
9. Koncseg Zoltán
Audi A1
13
teljes táblázat

Sokak örömére és nem kevesek bánatára Elek Pisti újra versenyautóba ült. Új autóval, új navigátorral, és a régi lendülettel tért vissza. Az idei év, amolyan felvezetés, aztán jövőre...

Veszprémben újra a rajtvonalnál láthattunk, mi volt a kihagyás oka? És mi az apropója a visszatérésednek?
Tavaly született egy kisfiam! Két leányzó után nagy öröm volt a családban, és megbeszéltük a feleségemmel, hogy amíg egy éves nem lesz a gyerkőc, addig én inkább a családra koncentrálok, mert három gyereknél már van bőven feladat, amit valahogy meg kellett osztani, és ez volt az elsődleges dolog. Június 4-én töltötte be a gyermek az egy évet, a megegyezésnek megfelelően ellóghattam otthonról.

Gratulálok a kisfiadhoz! Megvan az utánpótlás?
Nagyon remélem, hogy ő nem raliversenyző lesz. Nem vagyok benne biztos, hogy olyan nagyon jó lenne, ha ő is ebbe a sportba ténykedne, azért ennek elég sok buktatója van. Az anyagi részéről pedig nem is beszélnék.


Várhatjuk a folytatást?

Majdnem két évig nem versenyeztem. Tavaly csak egyetlen egy versenyre mentem el, a Nyirádra, csak hogy ne rozsdásodjak be, legalább egyszer átmozgassam magam. Annak a kivételével két év volt a pihenő. Annyira nem érződött rajtam különösebben, hogy olyan nagy lett volna a kihagyás. Azt beszéltük az új navigátorommal, Fejes Gabival (mert közben a Budai Marcsi lemondta mellettem a szereplést), hogy az idén mennénk egy pár futamot, hogy összeszokjunk, és jövőre határozottabban tudjunk a céljaink felé haladni. Ne az legyen, hogy jövőre próbáljuk összehangolni a stílusunkkal, ezért ez egy összeszoktató év lenne. Az az elképzelés, hogy talán három futamon versenyzünk az idén, nem kimondottan magyar futamokra gondoltunk, de egy Nyirádot mindenféleképpen szeretnénk, és még valamilyen aszfaltos futamot, de az nem biztos, hogy Magyarországon lesz.

Ne szaladjunk ennyire előre. Az első közös versenyetek volt Fejes Gabival, hogy sikerült Veszprém?
Nagyon nem vittük túlzásba az összeszokást, mert én éppen kedd hajnalban érkeztem meg nyaralásból, így külön időpontot kellett kérnünk a pályabejárásra. Szerda, csütörtököt mondta Lakatos Robi, de mondtuk, hogy nekünk a csütörtök bőven elég lesz. Nem vagyok egy túlzottan pályajárós típus. Csütörtök délben kimentünk a pályára, ötre készen is voltunk a felírással. Túl sok összeszokás ilyen szempontból nem volt, egy kicsit furcsa volt neki az én itiner írásom, de szerencsére hamar összeszoktunk ilyen szempontból is. Igazából a verseny eredménye is azt mutatja, hogy megvan az összhang. Ahhoz képest, hogy nagyon sok műszaki hibánk volt, az autó is eléggé új volt még - alig volt benne versenykilométer, az is most fogja kiforrni magát - szerintem jól sikerült.

Milyen műszaki problémáitok volt a verseny során?
A Prológ, illetve a Szuperspeciálon azzal kezdődött a dolog, hogy apróságokra nem figyeltek a srácok, akik felkészítették az autót. Például a fékpedálról lemaradt a "smirglipapír". Én sem vettem észre ezt a teszten, de nagyon rossz minőségű volt a pálya, és ahogy rázkódott az autó, lecsúszott a fékpedálról a lábam. Így azzal kezdtem a versenyt, hogy a Szuperspeciál végén nekicsúsztunk a gumiknak, így felavattam az autó bal oldalát. A bal első féltengelyünk tönkrement. Egy gödörtől nagyon nagy ütést kapott a kerék, és teljesen elhajlott a kormányösszekötő rudunk is, szinte az egész Prológot meg Szuperspeciált kacsacsőrszerűen szétálló kerekekkel tettük meg. A Prológ végén az utolsó körben felakadt a gázpedálunk. Dolgozott rajta rendesen a szerviz. Másnap volt egy icipici navigációs hibánk, a legnagyobb ugratónál Gabi kicsit elnézte az itinert és beleugrattunk orral a mélységbe. Ezután nem nagyon volt turbónyomásunk. Így az autó teljesítménye közel sem volt megfelelő szinten.

Az autó honnan származik?
Az autót a Leitgéb Janiék csapata építette és készítette fel, az én régi autóm mintájára. Annyi a különbség, hogy ez egy új autó.

Említetted, hogy szeretnél egy külföldi aszfaltos versenyen indulni. Melyiken?
Nem tudom. Lehet Horvátországban, vagy Szlovákiában gondolkodunk. Talonban van egy romániai murvás futam is, mert a Marco Tempestini-vel, - aki itt volt a román bajnokságból - nagyon jó viszonyban vagyok. Voltam kint Kolozsváron, a Bajnokok Tornáján, ahol eléggé összebarátkoztunk, és felajánlotta, hogy, ha volna kedvem, akkor mehetnék kint egy futamot. Még lehet egy ilyen is bele lesz sűrítve a dologba. Ez még előkészítés alatt van.


Ez a hír most jelenik meg 4052. alkalommal
Share |
  
  
  
 
  
  
Fotóalbum címkék
h i r d e t é s
Hír címkék
Videó címkék
Fotóalbum címkék
H K Sz Cs P Sz V
23 24 25 26272829
300102 03 040506
070809 10 111213
14 15 16 17181920
21 22 23 24 252627
2024.10.04-08.

részletes infóink

2024.10.06.

részletes infóink

2024.10.11-13.

részletes infóink

2024.10.25-27.

részletes infóink

2024.06-2024.11.

részletes infóink


b a j n o k s á g o k :

World Rally Championship 2024
European Rally Championship 2024
Országos Rally Bajnokság 2024
Országos Rally Sprint Bajnokság 2024
k e d v e n c e i n k
Rallylive.hu
CarsAndGirls.hu
AutoSportFoto.sk
CarStyling.hu
WRC magazin

s t a t i s z t i k á k