A Szabó Barnabás-Csuba Róbert páros a GREPTON Rali-Túra Bajnokság szezonnyitó futamát megnyerte, majd a verseny után kizárták őket. Sokan vették elő a szabálykönyveket, és nézegették, hogy kinek van igaza - Szabó Barnát kérdeztem, ő mit gondol az esetről.
- Hogy érezted magad a hétvégén - a célba érésetekig? - A verseny nagyon jó szervezés volt, jól éreztük magunkat, és szerencsére még az idő is jó volt. A pályák igazi ralis gyorsok voltak: kicsit kátyús, kicsit gödrös, de alapjában véve nagyon technikásak. Nem lehet figyelmen kívül hagyni, hogy tényleg nem volt teleszórva lassítókkal, csak ott, ahol fontos volt. Jól lehetett autózni, megfelelő távon - összességében teljesen elégedet voltam. Aztán, hogy a végén mi történt, az egy sajnálatos dolog, de abba belesetünk.
Gy5
vágta: Boroznaki Zoli
- A ti versenyeteket nem a kikésés tette szomorúvá: mi történt? - Mondjuk az is tehette volna, mert futópercre érkeztünk meg a parc fermébe... De igazából a mi baklövésünk az volt, hogy pont mi lettünk feltartóztatva, és 10 perccel a mezőny után indultam a gyűjtőből. Mikor megérkeztünk a gyorsra, nem állt előttünk senki, tehát nem volt kihez igazodnunk. Ez egy picit megzavart. Ezen kívül a sárga és a piros tábla szabálytalanul volt kihelyezve: az írás szerint nagyjából 15 méterre kellenének egymástól - ehhez képest ez most volt vagy 50... Ebből kifolyólag a lapozó-órát nem láttam. Behajtottam az állomásra - amit nem kellett volna, mert ha a navigátort beküldöm, akkor rendben vagyunk - ez az én hibám. De a lényeg, hogy behajtottunk, láttam, hogy ez korai érkezés, és a tábláig visszatolattam, de csak addig, és nem hagytam el az időellenőrző állomást. Ezért kizártak. Szabály szerint úgy érzem, hogy ezért egy időbüntetést kellett volna kapjunk - minket kizártak.
- Ezek szerint igazságtalannak tartod? - Igen, kicsit igen. Egyrészt, mert nem ettől lettünk elsők, hanem egész nap küzdöttünk érte. Másrészt pedig én másképp értelmezem a szabályokat. Ahogy le van írva, nekem azt jelenti, hogy az időellenőrzőre a behajtás a menetiránnyal megegyezően kell, hogy történjen, és tilos a kétszeri behajtás, kizárás terhe mellett. Na most mi egyszer hajtottunk be a menetirány szerint, és ugyan tolattunk,de nem hagytuk el az állomás területét. Ez a verzió nem szerepel a szabálykönyvekben. Ha kaptunk volna egy időbüntetést, akkor is büntettek volna, de legalább valamiféle helyezésünk megmarad - szerintem nem is lett volna rossz. Én úgy érzem, hogy ez egy amatőr verseny, egy amatőr hibát követtünk el. Nem versenyzünk régóta - ha ennyire profik lennénk, az első osztályban indulnánk. Ez egy kicsit túlzott szankció volt - főleg úgy, hogy a Felügyelőtestület felülbírálhatja a szabálykönyvet és alkalmazhat egyedi elbírálást.
- Próbáltatok fellebbezni a döntés ellen? - Igen, írásos fellebbezést nyújtottunk be, amire szóban megkaptuk a választ. Nyilván nem értettünk egyet, de nem tudtunk mit csinálni. De más dolog is csípte a szemünket: ha szabály és kizárás, akkor az vonatkozzon mindenkire, így arra is, aki elhagyta az etap-útvonalat. Nekem egy zsiguli kategória eredménye nem oszt nem szoroz, de azt gondolom, hogy ha valamiért kizárás jár, akkor ne csak én kapjam meg.
- Mennyire vette el ez a kedved a versenyzéstől - ha elvette egyáltalán? - Kellően feltüzelt minket ez a dolog. Úgy döntöttünk, hogy még fejlesztünk az autón és a tudásunkon. Esztergomban megmutatjuk, hogy helyünk van a mezőnyben. Remélem, a nézők ugyanolyan lelkesedéssel fogadnak minket, ahogy tették ezt Ózdon is - nagyon jó esett. Megpróbálunk ilyen amatőr hibákat nem elkövetni többé... És természetesen a cél az év végi bajnoki cím - biztos nagyon nehéz lesz, és nagyon fognak hiányozni ezek a pontok, de akkor is megmutatjuk, hogy nem csak a szerencsén múlt az ózdi eredményünk. Nyilván az abszolút első helyre nem nagyon tudunk majd menni, mert ahhoz kellett a szerencse, de nem adták ingyen...
Gy6 - abszolút idő
vágta: Boroznaki Zoli
- Haragszol valakire? - Őszintén megmondom: én nagyon hamar felejtek. Azon kívül, hogy ma reggel úgy keltem, hogy kikésés van, és felpattantam az ágyból...:) Ezen kívül semmi. De most azért még bennem van. Szívemből nem haragszom senkire - szeretném a jó viszonyt megőrizni. Ha tüske marad bárkiben, az senkinek nem jó. Ettől függetlenül én úgy érzem, hogy ezt a versenyt én nyertem meg, bizonyítottam - és nyugodtan nézek a szerelők és a támogatóim szemébe. És ezúton szeretném megköszönni nekik az eddigi és az elkövetkezendő segítséget és támogatást. Egy lényeg: a tudást nem lehet elvenni, csak az eredményt.