Ha megnyerte, hadd vigye...
Szabó Barna - BMW M3
2009-04-18
interjú • Pájer Ani
h i r d e t é s
Összes oldal:
732087746
Napi oldal:
71668
Jelenleg:
2197
Regisztrált:
0
kiemelt partnerünk :
Peugeot Magyarország

további partnereink :

AutoDekor

BusLine

webshopunk :

duenShop.hu - a rallyongók boltja

Hungarian Virtual
Rally Championship 2024
a bajnokság állása a 4.futam után
1. Kasza Kristóf
779
2.
Fónagy Kristóf
754
3. Gönczi Dániel
704
4. Kozsuk Péter
630
5. Suborits Péter
628
6. Végh Krisz
608
7. Bíró-Ambrus Roland
606
8. Osztás Ábel
588
9. Balogh Richárd
573
teljes táblázat
World Rally Championship 2024
a 9.futam, Finn Rally után
1. Thierry Neuville
Hyundai i20 N Rally1
192
2. Ott Tanak
Hyundai i20 N Rally1
158
3. Sebastian Ogier
Toyota Yaris GR Rally1
154
4. Elfyn Ewans
Toyota Yaris GR Rally1
140
5. Adrien Fourmaux
Ford Puma Rally1
130
6. Kalle Rovanpera
Toyota Yaris GR Rally1
86
7. T. Katsuma
Toyota Yaris GR Rally1
80
8. Dani Sordo
Hyundai i20 N Rally1
44
9. Semi Pajari
Toyota Yaris GR Rally1
34
teljes táblázat
European Rally Championship 2024
a 7.futam,
a Rali Ceredigion után
1. Hayden Paddon
Hyundai i20 N Rally2
131
2. M.Franceschi
SKODA Fabia RS Rally2
104
3. Miko Marczyk
SKODA Fabia RS Rally2
91
4. Andrea Mabellini
Skoda Fabia
71
5. S. Tempestini
SKODA Fabia RS Rally2
59
6. Jon Armstrong
Ford Fiesta MkII Rally2
59
7. Mads Ostberg
Citroen C3 Rally2
51
8. Simon Wagner
SKODA Fabia RS Rally2
49
9. Efren Llarena
SKODA Fabia RS Rally2
45
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Bajnokság 2024
az 5.futam,
a Győr Rally után
1.
Csomós Miklós
Skoda Fabia RS Rally2
157
2.
Turán Frigyes
Volkswagen Polo GTi R5
124
3.
Velenczei Ádám
Skoda Fabia R5 Evo
121
4. Német Gábor
Skoda Fabia RS Rally2
112,5
5.
Tóth Tibor
Skoda Fabia R5 Evo
80
6. Klausz Kristóf
Skoda Fabia R5 Evo
78
7. Trencsényi J.
Skoda Fabia R5 Evo
72,5
8. Osváth Péter
Skoda Fabia R5 Evo
52,5
9. László Martin
Skoda Fabia RS Rally2
35,5
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Challenge 2024
az 5.futam,
a Győr Rally után
1. Marozsi Zsolt
Hyundai i20 R5 2.0
112
2. Balla Tamás
Mitsubishi Lancer Evo IX
109,75
3. Rongits Attila
Mitsubishi Lancer Evo IX
85
4. Bodogán Ferenc
LADA VFTS
82,5
5.
Hulmann Gábor
LADA VFTS
73,5
6.
Kronome Ákos
SKODA Fabia R2
65,5
7. Nagy G.M.
Lada VFTS
43,5
8. Tóth Barna
BMW E36
43,5
9. Cseri József
LADA VFTS
37,5
teljes táblázat
Peugeot 208 Rally4 Cup Hungary
az 5.futam,
a Győr Rally után
1.
Czékmány Norbert
Peugeot 208 Rally4
65
2.
Határ Attila
Peugeot 208 Rally4
45
3.
Kerék Balázs
Peugeot 208 Rally4
38,5
4. Viszló Csaba
Peugeot 208 Rally4
28,5
5. Berta László
Peugeot 208 Rally4
20
6. Zagyva Dorka
Peugeot 208 Rally4
14,25
7. Hibján József
Peugeot 208 Rally4
12
teljes táblázat
Országos Rally2 Bajnokság 2024
az 5.futam,
a Győr Rally után
1. Baksai László
Lada VFTS
121,5
2. Tamás Gyula
Peugeot 208 R2
82,5
3. Ronavolgyi E.
Honda Civic
73
4. Várnai Dávid
Ford Fiesta R2T
54
5. Hauck Zsolt
Lada 2107
46
6. Ruszó Krisztián
Lada VFTS
42
7. Tellér Antal
Peugeot 208
41
8. Szetei Norbert
Peugeot 208
37
9. Görög Péter
Citroen C2 R2
35,5
teljes táblázat
Országos Rally3 Bajnokság 2024
az 5.futam,
a Győr Rally után
1. Bíró Gergő
Opel Astra
66
2. Kovács Dominik
Opel Astra
59
3. Kerekes Bence
Lada VFTS
49
4. Oberling K.
Suzuki Swift GTi
48
5. Bajusz Krisztián
Lada 2101
48
4. Kosztolányi L.
Lada 2101
40
5. Bévárdi Péter
Lada 2107
35
7. Fenyvesi Péter
Lada 21013
33
8. Krámpek Nándor
Lada 2107
31
teljes táblázat
Országos Historic Bajnokság 2024
a 4.futam,
a Székesfehérvár Rallye után
C géposztály
1. Mekler László
Alfa Romeo Giulia Sprint GTA
45
2. Tóth István
Škoda S120S
40,5
3. Emődi Balázs
Fiat 124
21,75
D géposztály
1. Wirtmann Ferenc
Ford Escort RS
120
2. Csukovics István
Lada 21013
78,5
3. Müller Roland
Lada VAZ 2101
65,5
E géposztály
1. Érdi Tibor Jr.
Ford Sierra Cosworth 4x4
90
2. Szombathelyi P.
Lada VFTS
82,5
3. Zsolna József
Lada 2105
69,5
teljes táblázat
Országos Rallycross Bajnokság 2024
a 2.futam után
1. Benyó Máté
Peugeot 208
42
2. Kárai Tamás
Audi S1
22
3. Ales Fucik
Volkswagen Polo
22
4. Antal István
Mitsubishi Colt
20
5. Kotán Péter
Ford Focus
19
6. Pál Krisztián
Skoda Fabia
19
7. Z.Staniszewszki
Ford FIesta
18
8. Alois Höller
Ford Fiesta RX
13
9. Koncseg Zoltán
Audi A1
13
teljes táblázat

A Szabó Barnabás-Csuba Róbert páros a GREPTON Rali-Túra Bajnokság szezonnyitó futamát megnyerte, majd a verseny után kizárták őket. Sokan vették elő a szabálykönyveket, és nézegették, hogy kinek van igaza - Szabó Barnát kérdeztem, ő mit gondol az esetről.

- Hogy érezted magad a hétvégén - a célba érésetekig?
- A verseny nagyon jó szervezés volt, jól éreztük magunkat, és szerencsére még az idő is jó volt. A pályák igazi ralis gyorsok voltak: kicsit kátyús, kicsit gödrös, de alapjában véve nagyon technikásak. Nem lehet figyelmen kívül hagyni, hogy tényleg nem volt teleszórva lassítókkal, csak ott, ahol fontos volt. Jól lehetett autózni, megfelelő távon - összességében teljesen elégedet voltam. Aztán, hogy a végén mi történt, az egy sajnálatos dolog, de abba belesetünk.

Gy5

vágta: Boroznaki Zoli

- A ti versenyeteket nem a kikésés tette szomorúvá: mi történt?
- Mondjuk az is tehette volna, mert futópercre érkeztünk meg a parc fermébe... De igazából a mi baklövésünk az volt, hogy pont mi lettünk feltartóztatva, és 10 perccel a mezőny után indultam a gyűjtőből. Mikor megérkeztünk a gyorsra, nem állt előttünk senki, tehát nem volt kihez igazodnunk. Ez egy picit megzavart. Ezen kívül a sárga és a piros tábla szabálytalanul volt kihelyezve: az írás szerint nagyjából 15 méterre kellenének egymástól - ehhez képest ez most volt vagy 50... Ebből kifolyólag a lapozó-órát nem láttam. Behajtottam az állomásra - amit nem kellett volna, mert ha a navigátort beküldöm, akkor rendben vagyunk - ez az én hibám. De a lényeg, hogy behajtottunk, láttam, hogy ez korai érkezés, és a tábláig visszatolattam, de csak addig, és nem hagytam el az időellenőrző állomást. Ezért kizártak. Szabály szerint úgy érzem, hogy ezért egy időbüntetést kellett volna kapjunk - minket kizártak.

- Ezek szerint igazságtalannak tartod?
- Igen, kicsit igen. Egyrészt, mert nem ettől lettünk elsők, hanem egész nap küzdöttünk érte. Másrészt pedig én másképp értelmezem a szabályokat. Ahogy le van írva, nekem azt jelenti, hogy az időellenőrzőre a behajtás a menetiránnyal megegyezően kell, hogy történjen, és tilos a kétszeri behajtás, kizárás terhe mellett. Na most mi egyszer hajtottunk be a menetirány szerint, és ugyan tolattunk,de nem hagytuk el az állomás területét. Ez a verzió nem szerepel a szabálykönyvekben. Ha kaptunk volna egy időbüntetést, akkor is büntettek volna, de legalább valamiféle helyezésünk megmarad - szerintem nem is lett volna rossz. Én úgy érzem, hogy ez egy amatőr verseny, egy amatőr hibát követtünk el. Nem versenyzünk régóta - ha ennyire profik lennénk, az első osztályban indulnánk. Ez egy kicsit túlzott szankció volt - főleg úgy, hogy a Felügyelőtestület felülbírálhatja a szabálykönyvet és alkalmazhat egyedi elbírálást.

- Próbáltatok fellebbezni a döntés ellen?
- Igen, írásos fellebbezést nyújtottunk be, amire szóban megkaptuk a választ. Nyilván nem értettünk egyet, de nem tudtunk mit csinálni. De más dolog is csípte a szemünket: ha szabály és kizárás, akkor az vonatkozzon mindenkire, így arra is, aki elhagyta az etap-útvonalat. Nekem egy zsiguli kategória eredménye nem oszt nem szoroz, de azt gondolom, hogy ha valamiért kizárás jár, akkor ne csak én kapjam meg.

- Mennyire vette el ez a kedved a versenyzéstől - ha elvette egyáltalán?
- Kellően feltüzelt minket ez a dolog. Úgy döntöttünk, hogy még fejlesztünk az autón és a tudásunkon. Esztergomban megmutatjuk, hogy helyünk van a mezőnyben. Remélem, a nézők ugyanolyan lelkesedéssel fogadnak minket, ahogy tették ezt Ózdon is - nagyon jó esett. Megpróbálunk ilyen amatőr hibákat nem elkövetni többé... És természetesen a cél az év végi bajnoki cím - biztos nagyon nehéz lesz, és nagyon fognak hiányozni ezek a pontok, de akkor is megmutatjuk, hogy nem csak a szerencsén múlt az ózdi eredményünk. Nyilván az abszolút első helyre nem nagyon tudunk majd menni, mert ahhoz kellett a szerencse, de nem adták ingyen...

Gy6 - abszolút idő

vágta: Boroznaki Zoli

- Haragszol valakire?
- Őszintén megmondom: én nagyon hamar felejtek. Azon kívül, hogy ma reggel úgy keltem, hogy kikésés van, és felpattantam az ágyból...:) Ezen kívül semmi. De most azért még bennem van. Szívemből nem haragszom senkire - szeretném a jó viszonyt megőrizni. Ha tüske marad bárkiben, az senkinek nem jó. Ettől függetlenül én úgy érzem, hogy ezt a versenyt én nyertem meg, bizonyítottam - és nyugodtan nézek a szerelők és a támogatóim szemébe. És ezúton szeretném megköszönni nekik az eddigi és az elkövetkezendő segítséget és támogatást. Egy lényeg: a tudást nem lehet elvenni, csak az eredményt.


Ez a hír most jelenik meg 7057. alkalommal
Share |
  
  
  
 
  
  
Fotóalbum címkék
h i r d e t é s
Hír címkék
Videó címkék
Fotóalbum címkék
H K Sz Cs P Sz V
23 24 25 26272829
300102 03 040506
070809 10 111213
14 15 16 17181920
21 22 23 24 252627
2024.10.04-08.

részletes infóink

2024.10.06.

részletes infóink

2024.10.11-13.

részletes infóink

2024.10.25-27.

részletes infóink

2024.06-2024.11.

részletes infóink


b a j n o k s á g o k :

World Rally Championship 2024
European Rally Championship 2024
Országos Rally Bajnokság 2024
Országos Rally Sprint Bajnokság 2024
k e d v e n c e i n k
Rallylive.hu
CarsAndGirls.hu
AutoSportFoto.sk
CarStyling.hu
WRC magazin

s t a t i s z t i k á k