TRACKWOOD - Drift Fesztivál - 2024.július 11-12-13.
Hajrá Bolonyai!
Balogh Jani aszfaltos győzelme után mesélt a kassai futamról
2012-09-26
interjú • Susán Viki - RallyRacing
h i r d e t é s
Összes oldal:
701676582
Napi oldal:
32864
Jelenleg:
2422
Regisztrált:
0
kiemelt partnerünk :
Peugeot Magyarország

további partnereink :

AutoDekor

BusLine

webshopunk :

duenShop.hu - a rallyongók boltja

Hungarian Virtual
Rally Championship 2024
a bajnokság állása az 1.futam után
1. Suborits Péter
208
2. Kasza Kristóf
196
3.
Fónagy Kristóf
190
4. Gách Bence
175
5. Bíró-Ambrus Roland
174
6. Tóth Richárd
167
7. Gönczi Dániel
161
8. Csortos László
157
9. Petrovszki Máté
153
teljes táblázat
World Rally Championship 2024
a Szardínia Rally után
1. Thierry Neuville
Hyundai i20 N Rally1
122
2. Ott Tanak
Hyundai i20 N Rally1
104
3. Elfyn Ewans
Toyota Yaris GR Rally1
104
4. Sebastian Ogier
Toyota Yaris GR Rally1
92
5. Adrien Fourmaux
Ford Puma Rally1
74
6. T. Katsuma
Toyota Yaris GR Rally1
52
7. Kalle Rovanpera
Toyota Yaris GR Rally1
36
8. Dani Sordo
Hyundai i20 N Rally1
27
9. Esapekka Lappi
Hyundai i20 N Rally1
23
teljes táblázat
European Rally Championship 2024
a 3.futam,
a Royal Rally of Scandinavia után
1. M.Franceschi
SKODA Fabia RS Rally2
56
2. Hayden Paddon
Hyundai i20 N Rally2
56
3. S. Tempestini
SKODA Fabia RS Rally2
40
4. Oliver Solberg
SKODA Fabia RS Rally2
35
5. Yoann Bonato
Citroen C3 Rally2
32
6. Mads Ostberg
Citroen C3 Rally2
31
7. Mikko Heikkila
Toyota Yaris GR Rally2
28
8. Miko Marczyk
SKODA Fabia RS Rally2
27
9. Alejandro Cachón
Toyota Yaris GR Rally2
26
10. Csomós Mixi
Škoda Fabia Rally2 Evo
25
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Bajnokság 2024
a 3.futam,
az 57.Mecsek Rallye után
1.
Csomós Miklós
Skoda Fabia RS Rally2
100
2.
Turán Frigyes
Volkswagen Polo GTi R5
98,5
3. Klausz Kristóf
Skoda Fabia R5 Evo
77
4.
Velenczei Ádám
Skoda Fabia R5 Evo
64
5.
Tóth Tibor
Skoda Fabia R5 Evo
58
6. Német Gábor
Skoda Fabia RS Rally2
57,5
7. Trencsényi J.
Skoda Fabia R5 Evo
36,5
8. László Martin
Skoda Fabia RS Rally2
35,5
9. Ranga Péter
Skoda Fabia R5 Evo
30,5
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Challenge 2024
a 3.futam,
az 57.Mecsek Rallye után
1. Marozsi Zsolt
Hyundai i20 R5 2.0
112
2. Balla Tamás
Mitsubishi Lancer Evo IX
66,25
3. Bodogán F.
LADA VFTS
54,5
4.
Hulmann Gábor
LADA VFTS
52
5. Rongits Attila
Mitsubishi Lancer Evo IX
50
6. Cseri József
LADA VFTS
37,5
7.. Hevesi Norbert
BMW E36
35
8. Prigyeni Péter
LADA 2107
34,5
9. Nagy Matyi
BMW E36
26,5
teljes táblázat
Peugeot 208 Rally4 Cup Hungary
a 3.futam,
az 57.Mecsek Rallye után
1.
Czékmány Norbert
Peugeot 208 Rally4
35
2.
Határ Attila
Peugeot 208 Rally4
29
3.
Kerék Balázs
Peugeot 208 Rally4
25,5
4. Berta László
Peugeot 208 Rally4
20
5. Viszló Csaba
Peugeot 208 Rally4
19,5
6. Hibján József
Peugeot 208 Rally4
12
7. Zagyva Dorka
Peugeot 208 Rally4
9,25
teljes táblázat
Országos Rally2 Bajnokság 2024
a 3.futam,
az 57.Mecsek Rallye után
1. Ronavolgyi E.
Honda Civic
73
2. Baksai László
Lada VFTS
68,5
3. Tamás Gyula
Peugeot 208 R2
61,5
4. Görög Péter
Citroen C2 R2
35,5
5. Ruszó Krisztián
Lada VFTS
26
6. Hauck Zsolt
Lada 2107
21
7. Várnai Dávid
Ford Fiesta R2T
19
8. Szetei Norbert
Peugeot 208
15
9. Balogh Lajos
Citroen C2 R2 Max
11
teljes táblázat
Országos Rally2 Bajnokság 2024
a 3.futam,
az 57.Mecsek Rallye után
1. Kovács Dominik
Opel Astra
59
2. Bíró Gergő
Opel Astra
44
3. Kosztolányi L.
Lada 2101
40
4. Bévárdi Péter
Lada 2107
35
5. Géczi László
Lada 2107
25
6. Bajusz Krisztián
Lada 2101
25
7. Krámpek Nándor
Lada 2107
24
8. Pete László
Lada VFTS
24
9. Kiss Zsolt
Suzuki Swift
19
teljes táblázat
Országos Historic Bajnokság 2024
a 2.futam,
a II.Diósgyőr Rally után
D géposztály
1. Wirtmann Ferenc
Ford Escort RS
45
2. Nagy István
Volkswagen Golf
27
3. Müller Roland
Lada 2101
24
E géposztály
1. Érdi Tibor Jr.
Ford Sierra Cosworth 4x4
45
2. Varga C. Zoltán
BMW E30 M3
28
3. Hankó László
Lada 2107
26
teljes táblázat
Országos Rallycross Bajnokság 2024
a 2.futam után
1. Benyó Máté
Peugeot 208
42
2. Kárai Tamás
Audi S1
22
3. Ales Fucik
Volkswagen Polo
22
4. Antal István
Mitsubishi Colt
20
5. Kotán Péter
Ford Focus
19
6. Pál Krisztián
Skoda Fabia
19
7. Z.Staniszewszki
Ford FIesta
18
8. Alois Höller
Ford Fiesta RX
13
9. Koncseg Zoltán
Audi A1
13
teljes táblázat

hajra_bolonyai_1

Idén végre elérkeztek Balogh Janiék oda, hogy nem csak murván, hanem már aszfalton is bátran és gyorsan teljesítenek. Megvan a kellő összhang gép és ember között, a kitartó és alázatos munka és a türelem, mintegy másfél év után, végre meghozta a várva várt eredményeket.

hajra_bolonyai_7

Hogyan készültetek a legutóbbi versenyetekre?
Sajnos Dani ezen a versenyen családi elfoglaltsága miatt nem lehetett velünk, hiszen Dorka új óvodába ment, és ahogyan ő mondta, néha a prioritások felülírják a történetet.
Ezzel együtt egészséges feszültséggel vártuk a kassai futamot, nagy volt a várakozás, hiszen számomra kérdéses volt még, hogy aszfalton hogyan tudunk helytállni, mert a legutóbbi ilyen talajú versenyen (Mecsek Rallye-n) nem sikerült célba érnünk, akkor még voltak kérdőjelek. Nem tudtuk akkor, hogy a kocsi év eleji erőtlenségből adódott-e a sikertelenség, vagy éppen mi nem voltunk a topon, az én képességeim nem annyira jók-e az aszfalton. A szlovák megmérettetés egészen más volt, mint a hazai ismert pályákon zajló küzdelem, itt fejest ugrottunk az ismeretlenbe. A korlátozott tréning ilyen nehézségű pályákon nem teszi könnyűvé a feladatot, és számomra főként az első napi szakaszok jelentették a kihívást. Mi egy olyan taktikával készültünk a versenyre, hogy az első napot megpróbáljuk túlélni, majd a második napon beleerősítünk, mert azok a gyorsaságik már inkább hasonlítottak aszfaltos versenyre, mint az előzőek, ott már lehetett gyorsan közlekedni. Izgalmakkal teli verseny volt, kijutott mindenből, meggyűlt a bajunk az időjárással is, nehéz pályákon teljesítettünk, melyek előtt még a szlovák és lengyel mezőny is megemelte a kalapját.

Mi adta a pályák nehézségét?
Nem csak vonalvezetésében, hanem jellegében is összetettek voltak. Szűk erdei úton versenyeztünk, ami egyrészt nem volt túl tiszta, másrészt folyamatosan változott. A hétköznapi forgalomban ezeket nem használják, így a verseny során tisztultak, de inkább murvával felszórt utakról beszélhetünk, mint aszfaltról. Minden egyes körben más és más volt a pálya. Az ismeretlen pályákból – és a háromszori tréningezési lehetőségből – adódóan szükség volt a teljes navigátori munkára, mint ahogyan Aradon is megtapasztaltuk azt. Ezúttal Béres Laci barátom kapta feladatul a jobb oldali munkakör betöltését, ő volt a beugró, hiszen Dani nem tudott részt venni ezen a rendezvényen.

hajra_bolonyai_5

Milyen volt a versenyzés?
A verseny krónikája számunkra úgy zajlott, hogy igyekeztünk a lehető legjobb ritmust megtalálni, és ez az elején nem tűnt gyorsnak belülről nézve, pedig talán mégis ez volt a megfelelő, ha az időeredményeket is figyelembe vesszük. Később voltak olyan helyek, ahol tovább tudtunk erősíteni, határozottabban és gyorsabban versenyeztünk, maradt is bennünk tartalék, mégis azt kell mondjam, hogy ez a ritmus talán már kicsit sok volt. Az ominózus ugratós résznél sikerült nekünk is úgy elugratni 185-tel, hogy az utána lévő 100-150 méter a kitérőig kevésnek bizonyult ahhoz, hogy össze tudjam szedni és meg tudjunk állni. A kitérőnél tolatnunk kellett, ami már komoly időveszteséget jelentett. Még ezen a gyorson sikerült egy árokba is beugratnunk, ahol a betonperemen 20-30-40 métert toltuk az autót a kartervédőn, és csak abban reménykedtünk, hogy semmi nem kerül az utunkba, amit a nagy fűtől nem látunk esetleg. A szerencse mellettünk állt, vissza tudtunk jönni az útra, de egy intő jel volt a verseny további részére nézve, hogy itt azért össze kell kapjam magam, nem lehet ész nélkül rohangálni, így gyakorlatilag az elfoglalt pozíciónkat megtartva, beosztva az elején megszerzett előnyünket, „okos versenyzéssel” folytattuk a napot. Mindez elégnek bizonyult, bár voltak apróbb taktikai hibáim, hiszen voltak olyan pályák, ahol kevésbé tudtunk jól teljesíteni (lehet az előnyből adódóan kiestem a ritmusból), de azért a nap végén még sikerült egy húzósat mennünk, ez egy élvezetesnek tűnő gyorsasági volt számunkra, és ez már jó előjelnek bizonyult a másnapi folytatást illetően.

hajra_bolonyai_6

És valóban jól sikerült a másnap?
Az első gyorson még átjöttünk, de a második pályán meleg, száraz körülményekre alkalmas gumijaink ellenére elkezdett cseperegni az eső, ami benn a gyorson már szakadó esőként volt jelen. Sokáig bújtuk az időjárási előrejelzéseket, de a helyi sajátosságokat nem jósolták, mi kicsit elszámoltuk magunkat, így a következő gyorsaságikon óvatos voltam, Tyutyu pedig loholt a nyakunkban, ő azért nem adta fel! Az utolsó kör hosszú gyorsaságija előtt nagyon feszült voltam, tudtam, hogy ott jelentős különbségek alakulhatnak ki. Az volt a legfeszültebb szakasza a versenynek, hogy jó legyen a ritmus, ne kelljen tolatni, ne hibázzunk… hiszen simán össze lehet szedni akkora hátrányt, hogy gyakorlatilag megfordulhatott volna a meccs állása. Sajnos Tyutyuék műszaki problémájából adódóan ez a nagy meccs elmaradt, végül csak minimálist tudott hozni rajtunk, mi pedig a reggeli bátor gumiválasztós taktikánkat biztonsági autózásra cseréltük, mert nem mertünk az időjárással szemben kockáztatni.

hajra_bolonyai_3

Mit hozott a verseny vége?
Idén először próbáltam koncentrálni a Power Stage pontozásra, és ezúttal az utolsó pályán egy nyugodt, gyors autózással megnyertük a kategóriánkat, így plusz pontokkal gazdagítottuk az év elején még elég rosszul álló, de mára már egészen normálisan alakuló ponttáblázatunkat. Mindhárom bajnokságban jól szerepeltünk, az ORB-ben az abszolút negyedik helyet szereztük meg, kategóriánkban pedig az első hely lett újra a miénk! Nagyon jó eredményként értékeljük, nagyon örülünk, hogy talán mégis van esélyünk arra, hogy ott tudjunk lenni, ahová vártuk magunkat, és amiért már nagyon sokat dolgozunk!
A nemzetközi mezőnyben – 3 ország mezőnyében – nem volt gyenge a felhozatal, de számunkra szerencsére jól alakult a verseny. Voltak olyan helyek, ahol nem mi voltunk a leggyorsabbak, de végül mi értünk be először a célba! Ez egy raliverseny, itt azért valamilyen szinten stabilan is kell tudni menni. A jövőre nézve pedig mindenképp bizakodásra ad okot, nagyon kellett már ez a pozitív élmény! Az aradit is úgy láttuk, hogy az is egy pozitív élmény volt, hiszen a helyiekkel is tudtuk tartani a lépést, de ez egy igazán nagy plusz, hogy aszfalton is – hellyel-közzel – sínen vagyunk! Nem akarok telhetetlen lenni és nem akarok átesni a ló túloldalára, de úgy érzem, hogy képesek vagyunk a fejlődésre, a gyorsulásra, és egyébként meg tök jó ránézni a két kupára itt a nappaliban… :-)

hajra_bolonyai_2

Baranya Kupa?
Vannak céljaink továbbra is, év végén szeretnénk a kategóriánkban a dobogón végezni, és még ha nem is erre helyezzük a fő hangsúlyt, szép befejezése lehetne az évnek. Szeretnénk tovább folytatni azt a munkát, ami már oly sok kudarccal is járt, de ami most mégis kezd pozitív irányba indulni, a záró futam pedig egy igazi megmérettetés lesz számunkra, hogy vajon a továbbiakban is ilyen gyorsak tudunk-e maradni? Ha pedig tudunk, akkor remélhetőleg tudunk köszörülni azon a csorbán is, amit év elején szenvedtünk el a bajnokság szempontjából. Szeretnénk, ha fel tudnánk tenni az „i”-re egy kicsi pontocskát, hogy azért mégiscsak csináltunk valamit az idén! Tudom, hogy még mindig kell bátorodnom az aszfalton, de annak örülök, hogy már kellő összhangban érzem magam az autóval ezen a talajtípuson is, és ezt már régen nem mondtam! Mindig voltak kétségeim, hogy mi a jó beállítás, mi az, ami nekem jó aszfalton, és ezt az összhangot nehezebb megtalálni itt, mint murván. Nem mondhatom, hogy ez az a pont, amikor már csak rajtam múlik, hogy mikor bátorodom meg, és nyilván nem szeretnék egy újabb „pofonládát feszegetni”, mert annak nem lesz jó vége, de most már nincs akkora hátrány, ami miatt az embernek agyalnia kell, hogy akkor hogyan kellene ezt másként. Most jön az, hogy még tudunk kicsit gyorsulni.

hajra_bolonyai_4

Komlón már Danival?
thumb_hajra_bolonyai_8Igen, ott már újra együtt támadunk! Lélekben azért velünk volt Ő is, és az eredményeinket is figyelte folyamatosan, sőt telefonon koordinálta az eseményeket. Kislánya, - Dorka -, nagy szurkolónk, tőle ered a „Hajrá Bolonyai!” bíztatás, ami jó párszor elhangzott náluk odahaza a verseny során. Ebben a sok munkában megkapta Dani is a maga részét, főképp a negatív adagból, és nekem ez egy elég komoly hiányérzet volt, hogy ő ebben a sikerben nem tudott személyesen részt venni, de majd igyekszem Baranya Kupán kárpótolni őt!

Ez a hír most jelenik meg 3252. alkalommal
Share |
2012-09-06
Szlovákia, Kassa • rally ob
2012.09.07-08.
Magyar Országos Rallye Bajnokság 2012
Rally Kosice 2012
  
  
  
 
  
  
Fotóalbum címkék
h i r d e t é s
Hír címkék
Videó címkék
Fotóalbum címkék
H K Sz Cs P Sz V
242526 27282930
01 02 03 04 050607
08 09 10 11121314
15 16 17 18192021
222324 25 262728
2024.07.05-07.

részletes infóink

2024.07.06.

részletes infóink

2024.07.07.

részletes infóink

2024.07.07.

részletes infóink

2024.07.11-13.

részletes infóink

2024.07.13-14.

részletes infóink

2024.07.12-14.

részletes infóink

2024.06.21-11.05.

részletes infóink


b a j n o k s á g o k :

World Rally Championship 2024
European Rally Championship 2024
Országos Rally Bajnokság 2024
Országos Rally Sprint Bajnokság 2024
k e d v e n c e i n k
Rallylive.hu
CarsAndGirls.hu
AutoSportFoto.sk
CarStyling.hu
WRC magazin

s t a t i s z t i k á k