RALLYCROSS VILÁG- ÉS EURÓPA-BAJNOKSÁG - Kárai Trans World RX of Hungary - 2024.07.27-28
Harc a bajnoki címért: Asi
Asi
2004-09-30
riport • duen
h i r d e t é s
Összes oldal:
710381142
Napi oldal:
131403
Jelenleg:
2470
Regisztrált:
1
kiemelt partnerünk :
Peugeot Magyarország

további partnereink :

AutoDekor

BusLine

webshopunk :

duenShop.hu - a rallyongók boltja

Hungarian Virtual
Rally Championship 2024
a bajnokság állása az 1.futam után
1. Suborits Péter
208
2. Kasza Kristóf
196
3.
Fónagy Kristóf
190
4. Gách Bence
175
5. Bíró-Ambrus Roland
174
6. Tóth Richárd
167
7. Gönczi Dániel
161
8. Csortos László
157
9. Petrovszki Máté
153
teljes táblázat
World Rally Championship 2024
a 7.futam, Rally Poland után
1. Thierry Neuville
Hyundai i20 N Rally1
136
2. Elfyn Ewans
Toyota Yaris GR Rally1
121
3. Ott Tanak
Hyundai i20 N Rally1
115
4. Sebastian Ogier
Toyota Yaris GR Rally1
92
5. Adrien Fourmaux
Ford Puma Rally1
91
6. Kalle Rovanpera
Toyota Yaris GR Rally1
63
7. T. Katsuma
Toyota Yaris GR Rally1
58
8. A.Mikkelsen
Hyundai i20 N Rally1
29
9. Dani Sordo
Hyundai i20 N Rally1
27
teljes táblázat
European Rally Championship 2024
a 4.futam,
a Rally Estonia után
1. Hayden Paddon
Hyundai i20 N Rally2
73
2. M.Franceschi
SKODA Fabia RS Rally2
63
3. Mads Ostberg
Citroen C3 Rally2
53
4. Jon Armstrong
Ford Fiesta MkII
25
5. S. Tempestini
SKODA Fabia RS Rally2
40
6. Miko Marczyk
SKODA Fabia RS Rally2
40
7. Oliver Solberg
SKODA Fabia RS Rally2
35
8. Georg Linnamae
Toyota Yaris GR Rally2
26
9. Andrea Mabellini
Skoda Fabia
28
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Bajnokság 2024
a 4.futam,
a Székesfehérvár Rallye után
1.
Csomós Miklós
Skoda Fabia RS Rally2
122
2.
Turán Frigyes
Volkswagen Polo GTi R5
103
3.
Velenczei Ádám
Skoda Fabia R5 Evo
96
4. Német Gábor
Skoda Fabia RS Rally2
85,5
5. Klausz Kristóf
Skoda Fabia R5 Evo
77
6.
Tóth Tibor
Skoda Fabia R5 Evo
71
7. Trencsényi J.
Skoda Fabia R5 Evo
56,5
8. László Martin
Skoda Fabia RS Rally2
35,5
9. Osváth Péter
Skoda Fabia R5 Evo
35,5
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Challenge 2024
a 4.futam,
a Székesfehérvár Rallye után
1. Marozsi Zsolt
Hyundai i20 R5 2.0
112
2. Rongits Attila
Mitsubishi Lancer Evo IX
85
3. Bodogán F.
LADA VFTS
82,5
4. Balla Tamás
Mitsubishi Lancer Evo IX
74,75
5.
Hulmann Gábor
LADA VFTS
72
6.
Kronome Ákos
SKODA Fabia R2
42,5
7. Cseri József
LADA VFTS
37,5
8. Hevesi Norbert
BMW E36
35
9. Prigyeni Péter
LADA 2107
34,5
teljes táblázat
Peugeot 208 Rally4 Cup Hungary
a 4.futam,
a Székesfehérvár Rallye után
1.
Czékmány Norbert
Peugeot 208 Rally4
50
2.
Határ Attila
Peugeot 208 Rally4
35
3.
Kerék Balázs
Peugeot 208 Rally4
31,5
4. Viszló Csaba
Peugeot 208 Rally4
28,5
5. Berta László
Peugeot 208 Rally4
20
6. Zagyva Dorka
Peugeot 208 Rally4
14,25
7. Hibján József
Peugeot 208 Rally4
12
teljes táblázat
Országos Rally2 Bajnokság 2024
a 4.futam,
a Székesfehérvár Rallye után
1. Baksai László
Lada VFTS
96,5
2. Ronavolgyi E.
Honda Civic
73
3. Tamás Gyula
Peugeot 208 R2
61,5
4. Várnai Dávid
Ford Fiesta R2T
54
5. Ruszó Krisztián
Lada VFTS
42
6. Szetei Norbert
Peugeot 208
37
7. Görög Péter
Citroen C2 R2
35,5
8. Hauck Zsolt
Lada 2107
28
9. Strider Zoltán
Peugeot 208
26
teljes táblázat
Országos Rally3 Bajnokság 2024
a 4.futam,
a Székesfehérvár Rallye után
1. Kovács Dominik
Opel Astra
59
2. Bíró Gergő
Opel Astra
53
3. Bajusz Krisztián
Lada 2101
46
4. Kosztolányi L.
Lada 2101
40
5. Bévárdi Péter
Lada 2107
35
6. Kerekes Bence
Lada VFTS
34
7. Fenyvesi Péter
Lada 21013
33
8. Krámpek Nándor
Lada 2107
31
9. Oberling K.
Suzuki Swift GTi
29
teljes táblázat
Országos Historic Bajnokság 2024
a 2.futam,
a II.Diósgyőr Rally után
D géposztály
1. Wirtmann Ferenc
Ford Escort RS
45
2. Nagy István
Volkswagen Golf
27
3. Müller Roland
Lada 2101
24
E géposztály
1. Érdi Tibor Jr.
Ford Sierra Cosworth 4x4
45
2. Varga C. Zoltán
BMW E30 M3
28
3. Hankó László
Lada 2107
26
teljes táblázat
Országos Rallycross Bajnokság 2024
a 2.futam után
1. Benyó Máté
Peugeot 208
42
2. Kárai Tamás
Audi S1
22
3. Ales Fucik
Volkswagen Polo
22
4. Antal István
Mitsubishi Colt
20
5. Kotán Péter
Ford Focus
19
6. Pál Krisztián
Skoda Fabia
19
7. Z.Staniszewszki
Ford FIesta
18
8. Alois Höller
Ford Fiesta RX
13
9. Koncseg Zoltán
Audi A1
13
teljes táblázat

A bajnoki cím sorsa a zempléni futamon fog eldõlni...
Ez mindenképp jó mind a bajnokság, mind a nézõk szempontjából.
Körbejárunk a csapatok házatáján, mit várnak az utolsó versenytõl.
Az egyik lehetséges befutó Aschenbrenner György, aki egy A8-as Mitsubishivel vezeti a tabellát 90 ponttal, egy futamgyõzelemmel.

A szabályok szerint lehetsz bajnok?
Természetesen!
Azt gondolom, hogy aki ezzel foglalkozik, az megint csak nem tud olvasni, hiszen feketén fehéren le van írva, azt gondolom ezzel nem kell foglalkozni. Ha valaki ezen kezd morfondírozni, hogy hogyan kell Asinak még egy versenyt leminuszolnia, az megint csak azt bizonyítja magáról, hogy háttal ül a moziban…
Ha ez megfordul bárki fejében is, az megint arról szólna, hogy bizonyos embereket elõnybe hozzunk, másokat pedig eltapossunk.

Hogy van pontosan a szabálykönyvben?
Ott egyértelmûen az van leírva, hogy azt a hét versenyt értékelik, ahol a legtöbb pontot szerezte egy versenyzõ. Szerintem ezt nem lehet másképp értelmezni.
Ha ez máshogy lenne, akkor már eleve máshogy készültem volna, az elõzõ versenyeken másképp álltam volna oda. Akkor egyértelmû, hogy nekem több pontot kellett volna szereznem az elõzõ futamokon.

RALLYE VERSENYEK SZABÁLYAI 2004
Országos Rallye Bajnokság szabályai III./14 (39.oldal)


14. AZ ORB ÉVES ÉRTÉKELÉSE

Az ORB éves értékelése az egyes versenyek során a vezetõ versenyzõ által szerzett bajnoki pontok összegzése alapján történik úgy, hogy az elsõ helyezett az, aki a legtöbb pontott szerezte.
Az éves értékelésben az ORB versenyek eredményeit az alábbiak szerint kell figyelembe venni:
- 7 vagy több értékelhetõ versenybõl: eggyel kevesebb verseny eredményt (a legrosszabb eredmény elhagyandó)
- 6 vagy kevesebb értékelhetõ verseny esetén: valamennyi eredményt

Akkor ebben a szellemben mivel támadtok Zemplénben?
Készülünk a Mitsubishivel, de úgy gondolom, inkább egy Peugeot 206 WRC-vel fogunk indulni. Az autók közötti különbség lesz a meghatározó, mind árban, mind teljesítményben.

Ez a Vojtech féle 206-os?
Igen. Vagy az, ami a Janié volt, vagy más, még nem tudom pontosan.
Még van több, mint három hetünk a versenyig, ráérek én még a verseny hetének közepéig is eldönteni, hogy mivel fogok menni.
(A Vojtech testvérek honlapja: www.tsvteam.cz)

A Mitsubishivel mindenképp fogunk foglalkozni, egyensúlybeli problémák már kevésbé voltak zavarók a pécsi futamon, mint korábban. A dobálós részeken már jobb volt az autó.

Szélsõséges körülményekre készülünk. Számítani kell nagyon hidegre, esõre, esetleg hóra is, mondjuk szerintem hóra nem, nem ismétli önmagát a verseny a tavalyi után…

Vagy a cseh csapattól, vagy a Boziantól bérelnénk autót.
Ezek azok, amik szóba jöhetnek.
Nagyon sok pénz egy ilyen autó...
(weblapjuk: www.bozian-racing.com)
(és nem www.bozian.com... :))

Van rá realitás?
Elhatározás kérdése, hogy szánunk e rá ennyit, vagy nem.
Én azért sajnálom rá a pénzt.

Gondolom a tesztek fogják eldönteni, hogy mi is lesz pontosan.
Persze, mindenképpen. Hisz csak így van értelme.
Én szeretnék a Mitsubishivel is egy komolyabb tesztet, egy céltudatos, több mindenre kiterjedõ tesztet, amik után az adatok majd magukért beszélnek.
Majd meglátjuk.

Min fog múlni a bajnoki cím sorsa?
Azt gondolom, azon, hogy ki tud a legjobban alkalmazkodni majd a körülményekhez.
Mikor milyen gumit kell feltenni.
Azt hiszem, a magyar mezõny ebbõl a szempontból nagyon gyenge. Rutintalanok, tapasztalatlanok vagyunk. Én is nagyon annak érzem magam, de a többieket is így látom.

A pályákat ismered?
Én tavaly nem mentem, tavalyelõtt pedig a Subaru WRCvel, akkor csak fél versenyt. Kicsit idegenek nekem a pályák azokhoz a versenyzõkhöz képest, akik tavaly is és tavaly elõtt is végigmentek.

De ennek ellenére a cél a bajnoki gyõzelem, nem?
Más célom nem lehet, hiszen az A csoport és az A8 kategória gyõzelmét már megszereztem.
Ha odaállok a rajthoz, akkor csak azért van értelme versenyezni, különben nincs értelme indulnom.

Más. Hogy fogy a könyved?
A visszajelzések nagyon pozitívak, nagyon tetszik mindenkinek.

Azt hallottam, hogy talán lesz folytatása?
A Péterrel (Vetõ Péter, a könyv írója - a szerk.) azt beszéltük, hogy igen.
Vannak olyan dolgok, amik kimaradtak.
Többen mondták már, hogy ezt miért hagytuk ki belõle, az miért maradt ki.
Lehetséges, hogy tényleg lesz folytatás...

Mit szólsz a szardíniai futamhoz? Hova várod a magyar versenyzõket?
Beniktõl nem várok sokat. Azt gondolom idén alulteljesít önmagához képest is.
Bútor szerintem versenyezni fog az elejével is, hiszen azok nagyon fiatal srácok.

Ez a hír most jelenik meg 2306. alkalommal
Share |
  
  
  
 
  
  
Fotóalbum címkék
h i r d e t é s
Hír címkék
Videó címkék
Fotóalbum címkék
H K Sz Cs P Sz V
08 09 10 11121314
15 16 17 18192021
22232425262728
29 30 31 01020304
05 06 07 08091011
2024.07.19-25.

részletes infóink

2024.07.18-21.

részletes infóink

2024.07.20-21.

részletes infóink

2024.07.20-21.

részletes infóink

2024.07.20.

részletes infóink

2024.07.27-28.

részletes infóink

2024.06.21-11.05.

részletes infóink


b a j n o k s á g o k :

World Rally Championship 2024
European Rally Championship 2024
Országos Rally Bajnokság 2024
Országos Rally Sprint Bajnokság 2024
k e d v e n c e i n k
Rallylive.hu
CarsAndGirls.hu
AutoSportFoto.sk
CarStyling.hu
WRC magazin

s t a t i s z t i k á k