Drift Masters 2024 Round 5 Hungary, RabócsiRing, Máriapócs
Harc a bajnoki címért: Turi Tomi
Turi Tomi
2004-10-13
riport • szerzo
h i r d e t é s
Összes oldal:
722828814
Napi oldal:
275693
Jelenleg:
7388
Regisztrált:
0
kiemelt partnerünk :
Peugeot Magyarország

további partnereink :

AutoDekor

BusLine

webshopunk :

duenShop.hu - a rallyongók boltja

Hungarian Virtual
Rally Championship 2024
a bajnokság állása a 3.futam után
1. Suborits Péter
628
2. Kasza Kristóf
569
3.
Fónagy Kristóf
558
4. Gönczi Dániel
537
5. Tóth Richárd
512
6. Kozsuk Péter
469
7. Petrovszki Máté
468
8. Bíró-Ambrus Roland
456
9. Osztás Ábel
441
teljes táblázat
World Rally Championship 2024
a 9.futam, Finn Rally után
1. Thierry Neuville
Hyundai i20 N Rally1
168
2. Sebastian Ogier
Toyota Yaris GR Rally1
141
3. Ott Tanak
Hyundai i20 N Rally1
137
4. Elfyn Ewans
Toyota Yaris GR Rally1
132
5. Adrien Fourmaux
Ford Puma Rally1
119
6. Kalle Rovanpera
Toyota Yaris GR Rally1
86
7. T. Katsuma
Toyota Yaris GR Rally1
76
8. Esapekka Lappi
Hyundai i20 N Rally1
33
9. A.Mikkelsen
Hyundai i20 N Rally1
29
teljes táblázat
European Rally Championship 2024
a 6.futam,
a Barum Rallyután
1. Hayden Paddon
Hyundai i20 N Rally2
96
2. M.Franceschi
SKODA Fabia RS Rally2
82
3. Miko Marczyk
SKODA Fabia RS Rally2
72
4. S. Tempestini
SKODA Fabia RS Rally2
59
5. Mads Ostberg
Citroen C3 Rally2
51
6. Simon Wagner
SKODA Fabia RS Rally2
49
7. Efren Llarena
SKODA Fabia RS Rally2
45
8. Erik Cais
SKODA Fabia RS Rally2
44
9. Andrea Mabellini
Skoda Fabia
44
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Bajnokság 2024
a 4.futam,
a Székesfehérvár Rallye után
1.
Csomós Miklós
Skoda Fabia RS Rally2
122
2.
Turán Frigyes
Volkswagen Polo GTi R5
103
3.
Velenczei Ádám
Skoda Fabia R5 Evo
96
4. Német Gábor
Skoda Fabia RS Rally2
85,5
5. Klausz Kristóf
Skoda Fabia R5 Evo
77
6.
Tóth Tibor
Skoda Fabia R5 Evo
71
7. Trencsényi J.
Skoda Fabia R5 Evo
56,5
8. László Martin
Skoda Fabia RS Rally2
35,5
9. Osváth Péter
Skoda Fabia R5 Evo
35,5
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Challenge 2024
a 4.futam,
a Székesfehérvár Rallye után
1. Marozsi Zsolt
Hyundai i20 R5 2.0
112
2. Rongits Attila
Mitsubishi Lancer Evo IX
85
3. Bodogán Ferenc
LADA VFTS
82,5
4. Balla Tamás
Mitsubishi Lancer Evo IX
74,75
5.
Hulmann Gábor
LADA VFTS
72
6.
Kronome Ákos
SKODA Fabia R2
42,5
7. Cseri József
LADA VFTS
37,5
8. Hevesi Norbert
BMW E36
35
9. Prigyeni Péter
LADA 2107
34,5
teljes táblázat
Peugeot 208 Rally4 Cup Hungary
a 4.futam,
a Székesfehérvár Rallye után
1.
Czékmány Norbert
Peugeot 208 Rally4
50
2.
Határ Attila
Peugeot 208 Rally4
35
3.
Kerék Balázs
Peugeot 208 Rally4
31,5
4. Viszló Csaba
Peugeot 208 Rally4
28,5
5. Berta László
Peugeot 208 Rally4
20
6. Zagyva Dorka
Peugeot 208 Rally4
14,25
7. Hibján József
Peugeot 208 Rally4
12
teljes táblázat
Országos Rally2 Bajnokság 2024
a 4.futam,
a Székesfehérvár Rallye után
1. Baksai László
Lada VFTS
96,5
2. Ronavolgyi E.
Honda Civic
73
3. Tamás Gyula
Peugeot 208 R2
61,5
4. Várnai Dávid
Ford Fiesta R2T
54
5. Ruszó Krisztián
Lada VFTS
42
6. Szetei Norbert
Peugeot 208
37
7. Görög Péter
Citroen C2 R2
35,5
8. Hauck Zsolt
Lada 2107
28
9. Strider Zoltán
Peugeot 208
26
teljes táblázat
Országos Rally3 Bajnokság 2024
a 4.futam,
a Székesfehérvár Rallye után
1. Kovács Dominik
Opel Astra
59
2. Bíró Gergő
Opel Astra
53
3. Bajusz Krisztián
Lada 2101
46
4. Kosztolányi L.
Lada 2101
40
5. Bévárdi Péter
Lada 2107
35
6. Kerekes Bence
Lada VFTS
34
7. Fenyvesi Péter
Lada 21013
33
8. Krámpek Nándor
Lada 2107
31
9. Oberling K.
Suzuki Swift GTi
29
teljes táblázat
Országos Historic Bajnokság 2024
a 4.futam,
a Székesfehérvár Rallye után
C géposztály
1. Mekler László
Alfa Romeo Giulia Sprint GTA
45
2. Tóth István
Škoda S120S
40,5
3. Emődi Balázs
Fiat 124
21,75
D géposztály
1. Wirtmann Ferenc
Ford Escort RS
120
2. Csukovics István
Lada 21013
78,5
3. Müller Roland
Lada VAZ 2101
65,5
E géposztály
1. Érdi Tibor Jr.
Ford Sierra Cosworth 4x4
90
2. Szombathelyi P.
Lada VFTS
82,5
3. Zsolna József
Lada 2105
69,5
teljes táblázat
Országos Rallycross Bajnokság 2024
a 2.futam után
1. Benyó Máté
Peugeot 208
42
2. Kárai Tamás
Audi S1
22
3. Ales Fucik
Volkswagen Polo
22
4. Antal István
Mitsubishi Colt
20
5. Kotán Péter
Ford Focus
19
6. Pál Krisztián
Skoda Fabia
19
7. Z.Staniszewszki
Ford FIesta
18
8. Alois Höller
Ford Fiesta RX
13
9. Koncseg Zoltán
Audi A1
13
teljes táblázat

Turi Tamás.
Amikor azzal a mérges Nissannal ment, már akkor lehetett érezni, ügyes keze van...
Több versenyzõ mellett, ismerve az RSB állásfoglalását, a legtöbb pont birtokában vághat neki a 2004-es esztendõ utolsó bajnoki futamának...

A legközelebb állsz most ahhoz, ami egy rallyversenyzõ egyik álma lehet, hogy abszolút bajnoki címet nyerjen.
Igen, már régóta hajtunk erre...

Mesélj egy kicsi arról, hogy milyen autókon át vezetett az utad!
Mentem már egy pár autóval...

Kereklámpás Zsigulival kezdtem nagyon régen, aztán jöttek a kockalámpás évek. Ezzel lettem másodosztályban magyar bajnok. Mentem vagy három, de talán négy évet is a kockaladával, már nem tudom.

Aztán váltottam a Suzukira, azzal is mentem egy jó pár évet.
Utána jött egy Mazda 323 GTR, az N csoportban, azzal mindig sok volt a problémám.
Aztán jött a Nissan, azzal is 4 év szereplés volt, amibõl 3x lettem bajnok és a negyedik évben semmilyen számszerû eredményem nem volt, mindig megállt.
A Nissanozás elõtt mentem egy évet Astra Kupában, ez most jutott eszembe.

Aztán a Corollával mentél egy felejthetetlent, az elsõ versenyed elsõ gyorsaságiján adtál néhány másodpercet Janikának, a következõ versenyen pedig sikerült látványosan összehajtani az autót.
Mindig valami baja volt annak az autónak. :)

Ez a Skoda most úgy néz ki, hogy bevált...
Nagyon bízom benne, hogy az utolsó verseny is jól fog sikerülni.
Mi minden tõlünk telhetõt megteszünk a pályán annak érdekében, hogy a bajnokságot megnyerjük. Bízom benne, hogy az autónk is megfelelõképpen lesz felkészítve.

Már a pécsi versenyen látszott, hogy a csehek nem bízzák a véletlenre, volt a szervizparkban egy tartalékautó, ha bármilyen alkatrészre lenne szükség...
Nem rajtuk múlott, mi mondtuk nekik.
Elhozták az éles autót és a teszten már nem akart mûködni, nem tudtam vele egy normálisat menni sem. A csehek erre éjszaka hoztak egy autót, ha nem tudják addig helyreállítani, akkor ezzel tudjak menni. Hála istennek a gépátvétel elõtt egy fél órával sikerült kicserélni a hibás benzinszivattyút és megoldódott a mechanikus probléma.
Nem is szívesen mentem volna azzal a másikkal, az egy EvoII-es Octavia volt, szerencsére nem volt rá szükség.

Hogy van az, hogy aszfalton ennyire képbe vagy?
Nem tudom igazándiból, szerintem a murván is képbe lennék, ha megfelelõ lenne a technikánk hozzá.
Sajnos az autónkhoz semmi hajtásprogram nincs a cseheknek, ez az autó murván még életében soha nem ment.
Én is meglepõdve állok az elõtt, hogy a murván nem jöttek az eredmények, talán ennek tudnám be, hiszen mindig azt gondoltam magamról, hogy a murván jobb vagyok.

Most aszfaltos versenyen fog eldõlni a bajnoki cím sorsa és idén aszfalton nem volt legyõzõd, ha nem volt gondja az autónak...
Igen, aszfaltos lesz, bizakodunk!

Az Octavia meghozhatja Neked a rég várt sikert.
Jobb autónak tartod, mint például a Corolla volt?
Nem jobb ez.
Aszfalton meg vagyok vele elégedve. Motorerõ nem erõs, de a futómûve nagyon jó.
Egy klasszissal rosszabb, mint a többi Skoda a mezõnyben. Legalábbis úgy érzem és a mérések is ezt támasztják alá, és elég ha csak benézel az utastérbe is... Teljesen más. Azok tényleg gyári autók, ez pedig egy összetákolt valami.

Az eredményt hozza...
Igen, azon vagyunk, hogy a maximálisat teljesítsük,
az a baj, hogy jövõre ez az autó kevés lesz ide...

Hátha egy bajnoki cím elõre viszi a tárgyalásokat...
Reménykedünk.
Nagyon szeretnénk megnyerni a bajnokságot!
Remélem ki fog tudni derülni, hogy mennyi pluszt tud az adni, ha bajnok az ember :)

Mit szólsz az RSB határozatához?
Úgy gondolom, hogy ennek ilyen egyértelmûnek kellett volna lenni már az elsõ pillanattól kezdve. Ez az egész világon így mûködik.
Ennek nem most kellett volna kiderûlni, de az biztos, hogy ez a jó döntés.
Sajnálatos módon nem volt egyértelmû a szabálykönyv, de ha nem is volt benne, miért lenne másképpen.

Azt gondolom, még mindig jobb, mintha a verseny után hangzanak el ezek a hivatalos értelmezések...
Igen.
Elvileg nekünk most már így nem kell annyira sietni, nem feltétlenül kell megnyerni a versenyt.

A pályákról tudsz valamit?
2003-ban abszolút 3.-ok voltunk, elõtte nem mentem ezen a versenyen, végülis tavaly mentem rajta elõször.
Jó pályák és jó verseny lesz!

Ez a hír most jelenik meg 2235. alkalommal
Share |
  
  
  
 
  
  
Fotóalbum címkék
h i r d e t é s
Hír címkék
Videó címkék
Fotóalbum címkék
H K Sz Cs P Sz V
121314 15 161718
19 20 21 22232425
26 27 28 29 30 3101
02 03 04 05060708
091011 12 131415
2024.08.23-24.

részletes infóink

2024.08.22-25.

részletes infóink

2024.08.24-25.

részletes infóink

2024.09.06-08.

részletes infóink

2024.06-2024.11.

részletes infóink


b a j n o k s á g o k :

World Rally Championship 2024
European Rally Championship 2024
Országos Rally Bajnokság 2024
Országos Rally Sprint Bajnokság 2024
k e d v e n c e i n k
Rallylive.hu
CarsAndGirls.hu
AutoSportFoto.sk
CarStyling.hu
WRC magazin

s t a t i s z t i k á k